Milano Shagara píše:
Romanh,....Biblia píše aj to,že "peklo a smrť budú vhodené do ohnivého jazera" Zjavenie 20 kapitola.
Aj peklo a smrť môžu trpieť?
A sú dve peklá?/peklo, ohnivé jazero/
A čo tu znamenajú slová o "druhej smrti"?
Citujem Zjav.20:14-15
"Potom boli smrť a podsvetie zvrhnuté do ohnivého jazera. Toto je druhá smrť: ohnivé jazero. 15 A koho nenašli zapísaného v knihe života, bol zvrhnutý do ohnivého jazera."
Prečo slovo "hádes" prekladáte rôzne? Prečo v tomto texte už nie je peklo,ale podsvetie?
Nie je "druhá smrť" -večné zničenie?
Obávam sa, že púšťať sa s tebou do výkladu knihy Zjavenia, nemá celkom význam.
Na knihu Zjavenia potrebuješ už používať nielen "silu rozumu", ale aj "múdrosť Ducha Svätého".
Púšťame sa na veľmi citlivú tému, kde nie len tak hociakí teológovia polámali svoje zuby, keď sa to snažili rozlúsknuť.
V knihe zjavenia nie je smrť ako smrť. Veľmi záleží od uhla pohľadu a treba veľmi citlivo vnímať v ktorom zjavení/videní Ján smrť spomína a v akom je kontexte. Povedal by som, že je tam niekoľko smrtí a niekoľko pekiel, keď sa to všetko rozmení na drobné a to si všimne len veľmi bystrý pozorovateľ, ktorý len veľmi opatrne skúma tieto zjavenia.
Si na to pripravený ponoriť sa do tajomstva knihy Zjavenia?
Pokúsim sa ti to načrtnúť v akých mantineloch môžeme o smrti a pekle uvažovať.
1. Na jednom mieste hovorí o smrti a o pekle ako o osobách - povezme že sú to akísi anjeli, ale v jednoduchosti sú to osoby, kde smrť sedí na koni a peklo ide za ňou a idú potrestať tých neposlušných na zemi.
2. Na inom mieste sa o smrti a o pekle hovorí ako o istom území, alebo oblasti kde sa zdržiavajú mŕtvi, resp. presnejšie sú tam v zajatí. A to je tá pasáž, kde sa hovorí, že smrť, peklo a more vydajú svojich mŕtvych a títo budú vzkriesení. A taktiež v úvode knihy zjavenia sa hovorí o kľúčoch od pekla aj smrti, čo jasne naznačuje, že ide o uzatvorenú oblasť Zjv 1,18
3. smrť a peklo sú opäť nejaké osoby, ťažko povedať či ide o tie isté o ktorých som hovoril v bode 1, sú to osoby, ktoré budú uvrhnuté do ohnivého jazera, taktiež sa spomína ako osoba, keď si ľudia budú želať aby zomreli - tak smrť utečie od nich
4. sa tu hovorí o druhej smrti - oblasti/územiu ako jazeru - to znamená akejsi hlbočine, ktorá je plná nie vody, ale ohňa a síry - a to je oblasť, kde budú uvrhnutí všetci, ktorí sa klaňali šelme a všetci hriešnici
A to sú základné pohľady v ktorých sa na smrť a peklo môžeme pozerať v knihe Zjavenia.
Mohli by sme z toho ďalej rozvinúť, že ak človek zomrie na zemi putuje do zajatia na jedno z území smrti, pekla, alebo mora - podľa toho, kto ho zajme. Buď je to prirodzená smrť, alebo nepriateľ spôsobil túto smrť a je v zajatí pekla, alebo je v zajatí mora. Každopádne Ježiš bude mať kľúče od smrti a pekla. Smrť, peklo a more vydajú svojích mŕtvych, budú súdení a každý bude odsúdený podľa svojich skutkov. Ešte je jedno miesto, kde budú ľudia, ktorí nebudú v zajatí smrti, pekla, ani mora, ale keďže zomrú pre svedectvo Ježišovo, budú rovno pred Božím trónom a budú v bielom rúchu a čuduj sa svete budú volať k Bohu, aby už konečne vylial svoj spravodlivý hnev na tých na zemi. To je kresťanská láska! Čo? Jak vyšitá z misijného kresťanského magazínu. To si sa v tvojej biblii asi nedočítal. Sám Ježiš povedal, že tí, ktorí budú hladní po spravodlivosti, tí budú nasýtení. Všade je Božia spravodlivosť. A na konci dní sa prejaví najviac.
Skoro všetci pôjdeme do zajatia smrti, pekla, alebo mora. Len hŕstka sa pre svoje svedectvo dostane rovno pred Boží trón. Ale preto, že už tu na zemi môžeme s Bohom uzavrieť zmluvu o zastupovaní na Božom súde, tak z tohto titulu budú mnohí uznaní ako nevinní, lebo Božia spravodlivosť a Boží hnev sa vylial namiesto na nich na Ježišovi Kristovi. Tak také je Božie odpustenie. V podstate nie je odpustením. Boh vždy urobí čo je spravodlivé a potrestá hriech. Je len otázka toho kto ten trest za ten hriech podstúpi. A preto Boh ukázal svoju lásku k nám takým spôsobom, že všetci ktorí uzatvoria novú zmluvu, za nich ten trest podstúpi sám ich Pán a Kráľ Ježiš Kristus. Akého úžasného Kráľa máme. On sám dobrovolne dá svoj život za ten náš. Nie je to úžasné? Taký dobrý kráľ.
Zahoď tie múdrosti pozemské, kaleráby, ktoré ti niekto natlačil do hlavy a pomútil zdravý rozum. A začni používať svoj rozum a pros Ducha Svätého o múdrosť, aby si mohol pochopiť aká je to hĺbka, šírka a výška, aká je celá prerozmanitosť Božia, ktorá prevyšuje každý ľudský rozum, aj ten tvoj. Ponor sa do Boha v Duchu Svätom a skúmaj všetky jeho hlbiny. Ako Pavol povedal, že ani oko nevidelo, ani ucho nepočulo, ani do ľudského srdca nevystúpilo, čo Boh pripravil pre tých, ktorí ho milujú.
Božie tajomstvo o spasení sa zjavilo a je zjavné, ale na mnohé veci hľadíme akoby v zrkadle a potrebujeme okuliare Ducha Svätého, aby sme videli jasnejšie a jasnejšie.
Ježiš povedal svojím učeníkom, že ak neveria, keď im hovorí o pozemských veciach, ako uveria, keď im bude hovoriť o nebeských? A keď neporozumejú jednému podobenstvu ako porozumejú ostatným?
Ešte je toho veľa na chápanie a zjavenie, aby sme rozoznali znamenia čias. Ale na to potrebujeme Ducha Svätého.
Tak si oň pros a denne sa modli a pýtaj si ho od Boha, lebo potrebuješ otvoriť oči. Lebo si slepý a nevidíš, si hluchý a nepočuješ.
Potrebuješ byť v pokore ty sám a Boh, aby on sám ťa učil.
Ale hlavne, a to je to prvé čo potrebuješ, je uzatvoriť s ním tú zmluvu a aby ti dal Ducha Svätého. Lebo bez neho si ako vyschnutá púšť.