Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Katolícka spiritualita - DUCHOVNÝ ŽIVOT


 [ Príspevkov: 88 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Správa
Poslať 02.03.2018 17:26:00   Re: Kazen na nedelu
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 18267 príspevkov
Ja RKC nemam rad asi tak, ako nemam rad ziadnu mafiu, ktora sa stavia MIMO zakony a citi sa VYNIMOCNA, NEDOTKNUTELNA a NEKONTROLOVATELNA.
Cirkevni predstavitelia si dovoluju vyhlasenia a ciny, za ktore by hocikoho ineho v tomoto state okamzite ZABASLI !
(=Napr. odmietanie vykazat majetky a platit dane.
Tvrdenie, ze 'RKC dane plati' je obycajna LOZ, kedze sama tvrdi, ze ani nevie, kolko majetku ma.
Tak ako moze z neho poctivo platit dane? Kto to kedy dokazal SKONTROLOVAT?).
A stat svoju povinnost NEKONA !!!
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 02.03.2018 17:55:54   Re: Kazen na nedelu
 

od 14.12.2017 16:55:21
napísal 218 príspevkov
no, presne Legi... a to, ze ja sa ozyvam, neznamena, ze nie som veriaci, alebo ze nenavidim cirkev.
Znamena to, ze chcem diskusiu o tomto. Bolo by treba vniest trochu poriadku do tohoto chaosu
Hore
 Profil  
 
Poslať 02.03.2018 23:56:21   Re: Kazen na nedelu
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11979 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Ja netvrdim, ze cirkev vlastni 1/3 pody na Slovensku. Klames Misionar.
to povedal Live-d
cize misionar si prehodil dve osoby medzi sebou, ale nenazyval by som to klamstvo
-
na druhej strane misionar prave dokazal puhym vypoctom ze cirkev nevlastni 1/3 rozlohy Slovenska
to by si tiez niekto mohol vsimnut
-
Citácia:
A dalej trhova hodnota nehnutelnosti a pody, co ty spominas je nulova?
ono to moze byt rozne, cena moze byt velmi nizka ale moze byt aj nulova alebo zaporna v pripade ze je na nej nehnutelnost ktora ju zatazuje
viac vedia ekonomovia povedat , ja hovorim len z praxe ze nie je jednoduche povedat nejaku cenu niecoho
podobne je vto v pripade historickeho majetku, moze mat vysoku cenu a hodnotu ale v praxi je to nepredajune, celkom chapem ze sa RKC ohradzuje zverejnit to lebo to je voda na mlyn roznej demagogii
napriklad oltar majstra Pavla z Levoce by mohol mat v aukci na zapade hodnotu milion euro ale Slovensko by o to prislo a realna prakticka hodnota je zaporna lebo treba investovat do restauracnych prec (tusim sa uz dokoncili)
a tak vselijako podobne
-
Citácia:
chcem diskusiu o tomto. Bolo by treba vniest trochu poriadku do tohoto chaosu
neviem ci je v tom az taky chaos
v kazdom pripade moze byt aj to ze nemaju dost ludi aby im to papierovo dali do poriadku (jedna z moznosti)
druha vec je tak ze to patrilo roznym subjektom v ramci RKC atd.
-
Citácia:
Cirkevni predstavitelia si dovoluju vyhlasenia a ciny, za ktore by hocikoho ineho v tomoto state okamzite ZABASLI !
(=Napr. odmietanie vykazat majetky a platit dane.
neprehanas? :oops:
-
Citácia:
Myslim, ze je to dobra tema a ze by to nemala byt tabu tema a ze je nacim ju rozobrat aj tu. Preco nie?
myslis si ze je sanca nieco konkretne rozobrat? prist k niecomu prinosnemu?
napriklad mas nejaku polozrucaninu. chces za to platit dane ? mas penaize na opravu? alebo aspon zakonzervovat?
Citácia:
Tak ako moze z neho poctivo platit dane? Kto to kedy dokazal SKONTROLOVAT?).
to co sa tyka obci tak to si obce(samosprava) dokazu skontrolovat v pohode, lebo tam ziju, tu skor ide o to ze cirkev nema centralne vsetko zaevidovane ... nemaju na to SAP alebo ine prehladove SW ktore vedia davat pekne kolacove grafy - tzv makroekonomika.

niektore veci su nevysporiadane a tam ako platit dan?
alebo niektore veci dodnes maju neopravneni uzivateliam nemas sancu ich vyhodit ... a j to neriesitelna situacia
napriklad viem o par rodinnych domoch ktore obyva prisposobiva mensina
Myslis si ze ma cirkev realnu sancu ich vyhodit? nebud naivny
a je spravodlive by platilo dane za nieco co nema sancu s tym realne nic spravit?, tie budovy su z ekonomickeho hladiska nocna mora a je to neriesitelne
keby sa aj o nieco pokusili tak mimovladky zacnu vyrevovat o ludskych pravach a oni to samozrejme neopravia pretoze to nie je ich
a to su este relativne slusni , nie su na urovni osadnikov.

a podobnych problemovych veci by som ti vedel rozpravat
anokeby u nas bola 100% vymozitelnost prava a platilo by naozaj pre vsetkych tak by sme sa bavili o niecom inom .... ale toto mas neriesitelne
-
Citácia:
Bolo by treba vniest trochu poriadku do tohoto chaosu
toto opat evokuje predstavu ze vsade inde je poriadok a len cirkv je totalny choas
pravda je prozaickejsia
pokial sa da tak cirkev sa snazi dat veci do poriadku, ale su veci kde je to neriesitelna zataz z minulosti a tam sa caka na "vyhnitie"
-
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.03.2018 13:24:34   Re: Kazen na nedelu
 
Obrázok užívateľa

od 22.03.2008 10:01:14
napísal 3883 príspevkov
Bydlisko: Žilina
Speedy píše:
misionar, je mi luto, ze uz aj ty argumentujes ad hominem, ze namiesto argumentov utocis na druheho cloveka. Je to podobne ako ked som vravel o lenivych parazitoch a ze su aj medzi knazmi a ze samozrejme neberiem automaticky, ze co knaz, to lenivec, ale rozlisujem, lebo poznam takych i onakych a nasiel sa tu clovek, ktory ma prirovnal k poslancovi za LSNS. Jemu uz na prispevky nereagujem, lebo ked niekto uraza a dava psychopaticke argumenty, tak sa rozpravat s nim neda...

ja som nepisal svoje vymysly, ale dal som sem konkretny clanok zo sme.sk Dal som sem fakty. Netusil som, ze ta to tak namichne a ze sa takto zacnes spravat. A dokonca tvrdit, kde by som to mal pisat. Myslim, ze je to dobra tema a ze by to nemala byt tabu tema a ze je nacim ju rozobrat aj tu. Preco nie?

Zo mna nenavist k Cirkvi nehovori. Som katolik, som lojalny clen RKC so vsetkym, co k tomu patri. Ale nie som slepy, ani mechom udrety. To aj z arcibiskupa Bezaka hovorila nenavist k Cirkvi? Alebo je to tym, ze nam na svojej cirkvi zalezi?

Dalej, tu sa nachadza tvoje klamstvo. Ja netvrdim, ze cirkev vlastni 1/3 pody na Slovensku. Klames Misionar.

A dalej trhova hodnota nehnutelnosti a pody, co ty spominas je nulova? nuz, klames druhy raz.
Prepáč, nechcel som sa ťa dotknúť. Ale prosím nezamieňaj omyl za klamstvo. Naozaj ty netvrdíš že cirkev vlastní 1/3 pôdy. Bol to Live-D. Za omyl sa sa ospravedlňujem, ale fakty čo som uviedol sú správne.

A údajné druhé moje klamstvo- ak chceš niekoho obviniť aspoň si riadne prečítaj čo som napísal Hovorím že reálna hodnota (trhová() schátraných budov je nulová. NIkde nehovorím o hodnote pôdy.

Mimochodm z toho článku ktorý, ako tvrdíš, že uvádza fakty o cirkevných majetkoch som sa dozvedel jedine to že sa nevie koľko majetku Cirkev vlastní.
_________________
Pamätaj že vo výšinách vždy svieti Slnko, bez ohladu na mračná ktoré prichádzajú a odchádzajú
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.03.2018 14:57:43   Re: Kazen na nedelu
 

od 14.12.2017 16:55:21
napísal 218 príspevkov
misionar, ja som si len precital vasu diskusiu o tom, ze kolko toho vlastni cirkev. Tu diskusiu som ja ale nezacal.
Ale napadlo mi, ze popatram po internete, ci nenajdem o tom nieco, kde by o cirkevnom majetku boli nejake fakty,
nech tu neoperujeme len s dohadmi. Ja osobne som nehladal nieco "proti cirkvi", ale cokolvek, co objasni majetky
cirkvi na SR. Nechcel som najst ani ze ich ma vela, ani ze maju malu hodnotu, ale chcel som najst pravdu.
Preto, ked som nieco o danej teme nasiel, tak som to dal tu ako upresnenie do diskusie. No a iste zavisi vsetko aj od
arcidiecezy. My v Trnavskej arcidieceze mame toho iste viac ako ma Zilinska, alebo Bansko-Bystricka arcidieceza.
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.03.2018 17:05:51   Re: Kazen na nedelu
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 17:28:11
napísal 1581 príspevkov
misionar3 píše:
Speedy píše:
misionar, je mi luto, ze uz aj ty argumentujes ad hominem, ze namiesto argumentov utocis na druheho cloveka. Je to podobne ako ked som vravel o lenivych parazitoch a ze su aj medzi knazmi a ze samozrejme neberiem automaticky, ze co knaz, to lenivec, ale rozlisujem, lebo poznam takych i onakych a nasiel sa tu clovek, ktory ma prirovnal k poslancovi za LSNS. Jemu uz na prispevky nereagujem, lebo ked niekto uraza a dava psychopaticke argumenty, tak sa rozpravat s nim neda...

ja som nepisal svoje vymysly, ale dal som sem konkretny clanok zo sme.sk Dal som sem fakty. Netusil som, ze ta to tak namichne a ze sa takto zacnes spravat. A dokonca tvrdit, kde by som to mal pisat. Myslim, ze je to dobra tema a ze by to nemala byt tabu tema a ze je nacim ju rozobrat aj tu. Preco nie?

Zo mna nenavist k Cirkvi nehovori. Som katolik, som lojalny clen RKC so vsetkym, co k tomu patri. Ale nie som slepy, ani mechom udrety. To aj z arcibiskupa Bezaka hovorila nenavist k Cirkvi? Alebo je to tym, ze nam na svojej cirkvi zalezi?

Dalej, tu sa nachadza tvoje klamstvo. Ja netvrdim, ze cirkev vlastni 1/3 pody na Slovensku. Klames Misionar.

A dalej trhova hodnota nehnutelnosti a pody, co ty spominas je nulova? nuz, klames druhy raz.
Prepáč, nechcel som sa ťa dotknúť. Ale prosím nezamieňaj omyl za klamstvo. Naozaj ty netvrdíš že cirkev vlastní 1/3 pôdy. Bol to Live-D. Za omyl sa sa ospravedlňujem, ale fakty čo som uviedol sú správne.

A údajné druhé moje klamstvo- ak chceš niekoho obviniť aspoň si riadne prečítaj čo som napísal Hovorím že reálna hodnota (trhová() schátraných budov je nulová. NIkde nehovorím o hodnote pôdy.

Mimochodm z toho článku ktorý, ako tvrdíš, že uvádza fakty o cirkevných majetkoch som sa dozvedel jedine to že sa nevie koľko majetku Cirkev vlastní.
Áno bol som to ja tvrdím to na základe jedného článku nemôžem ho nájsť. Neviem či ho už stiahli z internetu niekto. Ale čítal som to. Tam to bolo ukázané. Pokúšam sa ho už dva dni nájsť. Preto som na to zatiaľ viac nereagoval.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.03.2018 17:19:52   Re: Kazen na nedelu
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 18267 príspevkov
l1ve_D píše:
misionar3 píše:
Speedy píše:
misionar, je mi luto, ze uz aj ty argumentujes ad hominem, ze namiesto argumentov utocis na druheho cloveka. Je to podobne ako ked som vravel o lenivych parazitoch a ze su aj medzi knazmi a ze samozrejme neberiem automaticky, ze co knaz, to lenivec, ale rozlisujem, lebo poznam takych i onakych a nasiel sa tu clovek, ktory ma prirovnal k poslancovi za LSNS. Jemu uz na prispevky nereagujem, lebo ked niekto uraza a dava psychopaticke argumenty, tak sa rozpravat s nim neda...

ja som nepisal svoje vymysly, ale dal som sem konkretny clanok zo sme.sk Dal som sem fakty. Netusil som, ze ta to tak namichne a ze sa takto zacnes spravat. A dokonca tvrdit, kde by som to mal pisat. Myslim, ze je to dobra tema a ze by to nemala byt tabu tema a ze je nacim ju rozobrat aj tu. Preco nie?

Zo mna nenavist k Cirkvi nehovori. Som katolik, som lojalny clen RKC so vsetkym, co k tomu patri. Ale nie som slepy, ani mechom udrety. To aj z arcibiskupa Bezaka hovorila nenavist k Cirkvi? Alebo je to tym, ze nam na svojej cirkvi zalezi?

Dalej, tu sa nachadza tvoje klamstvo. Ja netvrdim, ze cirkev vlastni 1/3 pody na Slovensku. Klames Misionar.

A dalej trhova hodnota nehnutelnosti a pody, co ty spominas je nulova? nuz, klames druhy raz.
Prepáč, nechcel som sa ťa dotknúť. Ale prosím nezamieňaj omyl za klamstvo. Naozaj ty netvrdíš že cirkev vlastní 1/3 pôdy. Bol to Live-D. Za omyl sa sa ospravedlňujem, ale fakty čo som uviedol sú správne.

A údajné druhé moje klamstvo- ak chceš niekoho obviniť aspoň si riadne prečítaj čo som napísal Hovorím že reálna hodnota (trhová() schátraných budov je nulová. NIkde nehovorím o hodnote pôdy.

Mimochodm z toho článku ktorý, ako tvrdíš, že uvádza fakty o cirkevných majetkoch som sa dozvedel jedine to že sa nevie koľko majetku Cirkev vlastní.
Áno bol som to ja tvrdím to na základe jedného článku nemôžem ho nájsť. Neviem či ho už stiahli z internetu niekto. Ale čítal som to. Tam to bolo ukázané. Pokúšam sa ho už dva dni nájsť. Preto som na to zatiaľ viac nereagoval.
https://www.etrend.sk/ekonomika/cirkev-dostala-za-pozemky-pre-jaguar-dvakrat-viac-ako-drobni-vlastnici.html
Toto sice nie je priamo k tejto teme, ale hovori vela o vylozene nezdravom postaveni RKC v tomto state, ktore som spominal inde.
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.03.2018 17:30:09   Re: Kazen na nedelu
 

od 14.12.2017 16:55:21
napísal 218 príspevkov
no, cirkvi sa nemoze stat vyhrazat vyvlastnenim pozemkov, ktore chce venovat roznym zahranicnym firmam
kvoli nejakemu pofidernemu biznisu, ktory udajne slubuje vzdy velku zamestnanost Slovakov a potom velke
makove - lala kolko Srbov a inych tu mame...
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.03.2018 19:25:30   Re: Kazen na nedelu
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 17:28:11
napísal 1581 príspevkov
Speedy píše:
no, cirkvi sa nemoze stat vyhrazat vyvlastnenim pozemkov, ktore chce venovat roznym zahranicnym firmam
kvoli nejakemu pofidernemu biznisu, ktory udajne slubuje vzdy velku zamestnanost Slovakov a potom velke
makove - lala kolko Srbov a inych tu mame...
Ono to už začína byť jedno. Pretože teraz je to nastavené tak, že ide sa vykoreniť všetko národné cítenie v európe a vytvoriť človek európan. Nik proti tomu nič nerobí takže to vyzerá, že to dokázali úspešne. Viď mladé páry bez detí a pod. A je to nastavené tak, že RKC skončí už sa na tom pracuje. Tieto dve veci sa postupné dejú v EU zničenie cirkvi a zničenie jednotlivých národov.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.03.2018 19:27:58   Re: Kazen na nedelu
 

od 14.12.2017 16:55:21
napísal 218 príspevkov
neni to jedno. Jednak, Srbi nie su v EU a dufam, ze ani nebudu a kazdy narod sa snazi vramci EU zachovat si svoju
osobitost. Vezmi si Madarov, Cechov, Nemcov...
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.03.2018 19:51:27   Re: Kazen na nedelu
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11979 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
historička Katarína Zavacká
tato osoba je zlopovestna aj medzi vlastnymi kolegami (ateistami) takze jej nazor by som nebral vazne
je to nieco ako medzi novinarmi L Palata alebo Petra Prochadzkova.
Takze jej slova beriem s velkou rezervou a o tym viac ze aj v clanku novinari priznavaju ze ini odbornici maju na to iny nazor(ale preco to nezverejnili? zeby zasa manipulacia?) a este aj samotna Zavacka sa vyjadruje tak aby to nebolo zalovatelne (cize ociernuje tak aby ociernila ale nikto jej nic nemohol)
to mam brat ako bernu mincu?
Ked vidim realne fakty tak OK, maximalne nemam co povedat
ale tato osoba skoda reci a ten zaciatok clanku uz vobec ....
dalej je to zaujimavejsie ale az pod reklamou a obrazkom co malokto docita
napriklad
Citácia:
Ficov kabinet priznal priemyselnému parku status významnej investície, čo štátu umožňuje násilne vyvlastniť tie pozemky, ktoré by vlastník odmietol predať za určenú cenu.
tento zakon je svinstvo ako take ..... tu je zakopany pes pretoze inde sa s developermi sudili ale nakonic Fico prijal takyto zakon aby si mohol robit co chce.
Totizto developer svojim zaujmom zvysuje cenu .....

Citácia:
Pretože teraz je to nastavené tak, že ide sa vykoreniť všetko národné cítenie v európe a vytvoriť človek európan. Nik proti tomu nič nerobí takže to vyzerá, že to dokázali úspešne.
je kopec ludi ktorym to vadi napriklad aj mne a mnohym dalsim
a vadi to nastastie aj Poliakom aj Madarom a snad sa zobudia aj ini

Citácia:
no, cirkvi sa nemoze stat vyhrazat vyvlastnenim pozemkov, ktore chce venovat roznym zahranicnym firmam
kvoli nejakemu pofidernemu biznisu
u nas mame zakony nastavene tak ze vacsi vlastnik (vacsinou developer, cirkev len malokedy) je v znacnej vyhode, ale to je vyslovena nespravodlivost nasich zakonov (napr v Rakusku to maju osetrene inak)
Ludia ktori v tom chodia mi hovorili ze podla nich tie diery v zakonoch su tam naschval, inak si to nevedia vysvetlit.
Vycitat Cirkvi nase zle zakony, znamena plakat na nespravnom hrobe
.
.
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.08.2018 8:50:15   Re: Kazen na nedelu
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11979 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Kazen M Kuffu
Neostávajme pod stromom lži

Vždy som veľmi rád, keď vidím ľudí v kostole. Aj preto, že šťastlivo prešli popod strom lži. Zrejme sa spýtate, popod aký strom lži som išiel, išla?

Dokonca, že sa teším, že ste neostali pod stromom lži. Jedna stará poviedka hovorí o tom, ako si lož a pravda rozdelili strom života. Lož pravde hovorí. Počuj pravda, ty vidíš ako ľudia trpia zo zápasu medzi nami. Sú tu vojny, revolúcie, krízy. Rozdeľme si tento strom. Buďme k sebe tolerantné, korektné. Ty pravda si dôležitejšia. Choď ku koreňom stromu, ten je dôležitejšia časť stromu. A ja ostanem v menej dôležitej časti stromu, v korune stromu. Tam páli slnko, fučí vietor, mrzne, prší dážď. Nejako to vydržím. Kvôli tebe.

A prostomyseľná pravda vošla ku koreňom. A lož v korune stromu začala klamať ľudí. Lákala ich obyčajnou lžou, dvojitou lžou, kedy si lož pribrala viacej klamárov.
Ale hlavne diabolskou lžou, kedy lož klame slovami pravdy. Dobre, že ste sa nezastavili a neostali pod týmto stromom lži a nepočúvali lož, ktorá v korune stromu lži klame. Najmä diabolskou lžou. Teda klamanie slovami pravdy.

Napríklad, načo pôjdeš do kostola, nechoď, aj doma sa môžeš pomodliť. To je pravda, ale klame v tom, že svätá omša sa nedá vymeniť za domácu pobožnosť.

Alebo ešte iná diabolská lož, ale nechoď do kostola, choď do prírody, do jej chrámu. Aj tam je Boh. Áno ako Stvoriteľ, ale ako vykupiteľ tam nie je. Ako vykupiteľ je na sv. omši.

Alebo iná diabolská lož, čo oči nevidia, srdce nebolí. A niekto niekoho oklame, napríklad v manželstve. Nehovorí čo sa stane s jeho vlastným srdcom.

Ešte ste mohli počuť, načo chodiť do kostola, Kristus Pán sa obetoval na kalvárii, dokonale, omše to sú ako reparáty, že to nebolo dokonale? Aj to je pravda, že obeta bola dokonalá, ale Kristus Pán pri poslednej večery povedal, toto robte na moju pamiatku.

Na chlieb povedal toto je moje telo, ktoré sa obetuje za vás. A na víno, toto je moja krv, ktorá sa vylieva za vás. Požehnal tento symbol obety, dával im a hovoril toto robte na moju pamiatku.

Ale tiež v Písme môžeme čítať, kde sa dvaja modlia som medzi nimi. Treba tvoriť náboženské spoločenstvo. Zo stromu lži môžeme počuť slová, užitočná práca nemôže byť Bohu nemilá, aj v deň sviatočný užitočná práca neprestáva byť užitočná. Toto nemôže zmeniť ani sviatočný deň. Áno v takýto čas, takejto vnútornej reči prechádzame popod strom lži. Z jeho koruny na nás padajú tieto slova klamu.

Ako to skončilo v tej poviedke?

Pravda pri koreňoch stromu trpela núdzou a od hladu začala hrýzť korene stromu lži. Až ich prehrýzla, prišla víchrica a strom lži padol na všetkých ktorí boli pod nim zhromaždení. Ak sa dobre pozeráme na to čo sa deje v čase, ktorý sme už prežili, môžeme vidieť, že stromy lži padajú.

Padol strom lži totality, násilného ateizmu. Prišiel nový ateizmu, klame, že všetkému príjemnému môžete hovoriť áno. Ale tí starší vedia, že príjemné môže byť zmysluplné, ale aj nezmysluplné. Zase klamanie slovami pravdy.

Všade je toho plno.
Ale je tu nový strom lži. Odrazu počujeme, že niet rozdielov medzi mužmi a ženami. Že otec a matka sú nahraditeľní číslami rodič č. 1 a č. 2. Počujeme zo stromu lži, pozri zo sto ľudí až sedemdesiat môže dopadnúť dobre. Prečo by si ty nemal byť medzi tými sedemdesiatimi? Si horší? Alebo päťdesiat ľudí zo sto sa môže mať dobre, prečo by si ty nemohol byť medzi nimi, ak budeš robiť to a to?

A tak sa šíri ľahostajnosť k zlému osudu. Tridsiatich percent ľudí, ba aj päťdesiat percent ľudí, ak má zlý osud, nemá nás zaujímať ? A čo ak sa medzi nimi ocitneme?

Zo stromu lži sa môže ozývať, načo pôjdeš do kostola, pozri si bohatý. Pán Boh ťa požehnal na majetku. Iste má radosť z tvojej radosti. Ale naozajstná radosť má prísne miery dobrého svedomia. Pozorujeme, že v kostoloch ubúda ľudí. To je dôkaz, že ostali pod stromom lži.

Naše myslenie je sprevádzame vnútornou rečou. Svojou vnútornou rečou môžeme hovoriť s dobrom, alebo nebadane prejsť na rozhovor so zlom.

Vnútorným rozhovorom je aj modlitba. Má aj psychologické charakteristiky.

Popísal ich poľský psychológ, kňaz, prof. J. Makselón. Modlitba pomáha uvedomiť si potreby a skutočnosť. Vzbudzuje vieru , nádej, prináša pokoj a kontroluje úmysly, ktoré s pokojom súvisia. Takto znižuje strach, napätie a zlosť. Dáva perspektívu riešenia problémov a pomáha vytvárať konkrétny plán konania.

Vyjasňuje ciele, ktorým sa chce človek oddať, koncentruje sily na ich dosiahnutie, privádza k pokore a prináša pocit prepáčenia, vyjasňuje hranice medzi dobrým a zlým, obnovuje psychickú energiu človeka cez kontakt s Božstvom, robí citlivým k potrebám iných ľudí, podporuje altruizmus, potvrdzuje hodnoty, pomáha priať všetko čo sa stane, podporuje lojálnosť voči Nekonečnu a vytrvalosť v pobožnostiach, integruje osobnosť cez odovzdanie sa vyšším cieľom.

Všimnime si, že Kristus Pán vždy nadväzoval na vnútornú reč ľudí. Spomeňme si na ženu, ktorá trpela na krvotok. Sama v sebe si povedala, ak sa dotknem čo len lemu jeho odevu, vyzdraviem. A vyzdravela. Kristus Pán sa pýta, kto sa dotkol lemu mojich šiat a zbadal tu žena a nadväzuje na jej vnútornú reč , keď hovorí, tvoja viera ťa uzdravila. Buď zdravá a choď v pokoji. Majme starostlivosť o našu vnútornú reč. Súvisí s naším myslením, či myslíme pravdivo o veciach , vzťahoch a ľuďoch. To znamená či sme angažovaní, alebo si vymýšľame kadejaké „ logické“ fikcie, fígle a opúšťame rozhovor s dobrom.

Sprievodným znakom je nezáujem o iných. Individualizmus, alebo obľuba byť v dave, mase ľudí.

Kresťanstvo je prevencia, aby sa národy nezmenili v davy. Tie kričia, chceme chlieb a ničia pekárne. Vyhľadávanie davu je zlý znak . Modlitba je dôležitá. Ale pozor na strom lži. Ak počujeme načo sa modliť, stačí ak si nikoho neokradol, tobôž nepripravil o život. Tak to ste už pod stromom lži na vašej životnej ceste.

Pokračujte ďalej, ako rytieri dobra, do kostola.
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.08.2018 9:19:04   Re: Kazen na nedelu
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11979 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Nanebovzatie Panny Márie.
Upevňuje nás v nádeji, že aj naše telá budú raz vzkriesené

Sviatok Nanebovzatia Panny Márie je zo všetkých mariánskych sviatkov najstarší.

Tradícia ho spomína už pred efezským snemom, ktorý bol v roku 431. Slávil sa aj v najstarších východných cirkvách – v arménskej i etiópskej.

Postupom času sa šíril na celú Cirkev. Na Prvom vatikánskom sneme v roku 1870 dvestoštyri biskupov žiadalo pápeža Pia IX., aby vyhlásil dogmu (článok viery), že Panna Mária bola po smrti s telom i dušou vzatá do neba. Vtedy sa to nestalo. Až v milostivom roku 1950, 1. novembra, vyhlásil pápež Pius XII. Nanebovzatie Panny Márie ako tajomstvo, v ktoré máme veriť. Biskupi uvádzali tri vieroučné dôvody na základe učenia apoštolov (Rim 5,8; 1 Kor 15,24; Hebr 2,14), podľa ktorého triumf Krista nad diablom predpovedaný v raji spočíva v trojitom víťazstve – nad hriechom, žiadostivosťou a smrťou.

Panna Mária má účasť na tomto triumfe podľa Božej predpovede v raji: „Nepriateľstvo ustanovujem medzi tebou a ženou, medzi tvojím potomstvom a jej potomstvom, ono ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu.“ (Gn 3,15) Kristus zostal neporušený na tele, vstal zmŕtvych, a tak právom môžeme hovoriť, že aj Panna Mária bola vzkriesená a oslávená aj so svojím telom.

O mieste a čase smrti Panny Márie nemáme zaznamenané nič určité.

Najstaršia literatúra, ktorá hovorí o Nanebovzatí, je grécke dielo De obitu S. Dominae (O smrti sv. Panny). Tradične sa o mieste smrti Panny Márie zvykne hovoriť, že to bolo mesto Efez, kde pôsobil aj sv. Ján, apoštol, ktorému Kristus na kríži zveril svoju matku (Jn 19,25-27). Sv. Ján Damascénsky (P. G., I, 96) hovorí o tradícii jeruzalemskej cirkvi: „Sv. Juvenal, jeruzalemský biskup na chalcedónskom koncile (451) oznámil cisárovi Marciánovi a Pulcherii, ktorí si priali vlastniť telo Božej matky, že Mária zomrela v prítomnosti apoštolov; ale keď neskôr na žiadosť sv. Tomáša otvorili jej hrob, zistili, že je prázdny.

Na základe toho apoštoli dospeli k presvedčeniu, že jej telo bolo vzaté do neba.“ Iná tradícia zase spomína, že zomrela vo veku sedemdesiatdva rokov bez bolesti. Niektorí pochybovali, že zomrela, keďže nemala dedičný hriech, no na druhej strane ona sama podliehala následkom dedičného hriechu – cítila bolesť. A keďže aj Kristus zomrel, hoci aj on bol bez hriechu, niet dôvodu pochybovať o Máriinej smrti.

Nanebovzatie Panny Márie má pre nás veriacich veľký význam. Upevňuje nás v nádeji, že aj naše telá budú raz vzkriesené. Nebeská Matka nám vyprosuje mnoho milostí, aby sme tak ako ona boli vzkriesení na večnú slávu, aby sme prijali pozvanie jej Syna Ježiša Krista, ktorý každému z nás pripravil v nebi miesto (por. Jn 14,1-14).

Nanebovzatej Panne Márii je zasvätených najviac mariánskych chrámov.
Sviatok: 15. august
Liturgické slávenie: slávnosť; prikázaný sviatok
http://www.zivotopisysvatych.sk/nanebovzatie-panny-marie/

Dnes sme sa zišli na Slávnosť Nanebovzatia Panny Márie.

Možno nám ten sviatok pripadá zvláštny a on skutočne aj zvláštny je. Zvykli sme si počas svojho života na realitu smrti natoľko, že hoci nám pripadá ako čosi vrcholne nezmyselné a kruté, predsa ju prijímame ako bežnú skutočnosť. Smrť je však najväčšou záhadou tak pre jednoduchého človeka ako aj pre lekára, filozofa a teológa. Prečo sa zrazu zmysluplný rozvoj života zastaví a začne upadať? U rastlín a zvierat si môžeme povedať: „Dosiahli svoj vrchoľ, doslúžili a skončili.“

U človeka je však problém smrti komplikovanejší. Človek, ktorý konečne zmúdrel, ktorý vytvoril pekne vzťahy, ktorý je šťastný vo svojej rodine, ktorý miluje a je milovaný, nechce zomrieť. Keď človek po ťažkej námahe konečne zmúdrel a nadobudol si cenné skúsenosti, prichádza smrť a odníma mu rozum. Keď si človek vybudoval pekné a blaživé vzťahy k ľuďom, prichádza smrť a zhasína jeho horúce srdce. Smrť nám akosi nedáva zmysel, aspoň z ľudského pohľadu nie. Aj keď sa počas svojho života stretneme s ňou v mnohých podobách, vždy sme ňou akosi zaskočení a chápeme ju len ako nutné zlo, proti ktorému sa v srdci búrime. A je to správne, pretože Boh stojí na strane života, Boh sám sa predstavuje ako Život.

Božie Slovo nám hlása, že Boh stvoril človeka k neporušiteľnosti, i v tomto zmysle má byť človek obrazom Boha. Kniha Múdrosti hovorí, že Boh smrť neučinil a nemá záľubu v smrti živých, ale závisťou diabla prišla na svet smrť.
Prečo som dnes začal úvahou o smrti, pretože Slávnosť Nanebovzatia Panny Márie je oslavou nehynúceho života. Smrť je daňou za hriech, ale tá na ktorú sa dnes upierajú naše oči, nikdy nezhrešila. Východní otcovia používajú pre označenie jej odchodu z tohto sveta termín „uspenie“. Chcú tým vyjadriť, že Mária nezomrela ako umierame my, ale pretože ustavične chodila s Bohom, ako praotec Henoch a prorok Eliáš, Boh si ju vzal. Jej smrť nebola rozpadom jej bytosti, ale prechodom do Božieho sveta.

To nám potvrdzuje aj sv. Ján vo svojej Apokalypse. Na niektorom mieste píše, že videl duše zabitých pre svedectvo Kristovi. Ale Pannu Máriu vidí ako ženu odiatu Slnkom. Je zaujímavé, že táto kapitolka nesleduje po videní Archy. Tým sa chce povedať, že Mária je pre nás kresťanov tým, čím bola pre židov SZ archa. Mária je znakom Božej prítomnosti a velebnosti. Keď evanjelista Lukáš opisuje Máriin život, používa pre zatônenie Duchom svätým pri počatí to isté slovo, ktoré SZ používa pre oblačný stĺp nad archou. A keď nám opisuje stretnutie tehotnej Alžbety s tehotnou Máriou, používa ten istý slovný základ pre Jánov pohyb v tele matky, ako keď sa v SZ naznačuje posvätný tanec kráľa Dávida pred Archou. Teda v tomto prípade nešlo o bežný pohyb dieťaťa v tele matky, ale o akýsi zvláštny posvätný tanec, ktorým Ján ešte v tele svojej matky vyznal Božstvo Kristovo.

Rímsky katechizmus takto definuje túto skutočnosť: „Napokon bola Nepoškvrnená Panna – uchránená nedotknutá od akejkoľvek škvrny dedičného hriechu – po skončení pozemského života vzatá s telom i dušou do nebeskej slávy a Pán ju povýšil za Kráľovnú vesmíru, aby sa tak plnšie pripodobnila svojmu Synovi, Pánovi pánov a víťazovi nad hriechom a smrťou.“ Nanebovzatie presvätej Panny je výnimočnou účasťou na zmŕtvychvstaní jej Syna a anticipovaním vzkriesenia ostatných kresťanov.

Východná liturgia hovorí: „Pri svojom pôrode si zachovala panenstvo, pri svojom usnutí si neopustila svet, Bohorodička: dosiahla si prameň života, ty, ktorá si počala živého Boha a svojimi modlitbami oslobodíš naše duše od smrti.“

Mária do svojej bytosti prijala Božie Slovo. V nej sa Slovo stalo Telom a jej telo sa stalo chrámom Ducha Svätého. A aj z tohto dôvodu jej telo nepodľahlo porušeniu, ale bolo Duchom Božím uchvátené k trónu Toho, ktorý je Život. Vo svojom živote nosila Život a preto smrť nad ňou nemala moc. Sv. Hildegarda z Bingenu, nazývala pannu Máriu zvláštnym výrazom: „Virgo viridans!“ Doslova by sme to mohli preložiť ako Panna stále zelená, teda Tá, ktorá je úžasne vitálna, lebo jej život nekončí smrťou.

Mária bola vzatá do neba, ale tuší aspoň trošku moderný kresťan, čo to je nebo. Túži po nebi tak, ako túžil jeho stredoveký predchodca. Nebo to je miesto radosti na všetkých úrovniach ľudskej bytosti, raduje sa telo, plesá duša i duch. Ľudia, ktorí prežili klinickú smrť hovoria o tom, že ľudská duša má úžasnú schopnosť prijímať stále väčšiu blaženosť od Boha. Ak človeka v tomto svete uchvacuje erotika a sex, môžeme konštatovať, že mystická skúsenosť mnohých svätých potvrdzuje, že telesná blaženosť je len slabým predobrazom toho, čo môže prežiť duša vo vzťahu k Bohu. Mystici hovoria, že „žiadny tvor by neuniesol toľko slávy a blaženosti, keby k tomu nebol uschopnený božou mocou.

Na zemi boli svätí, ktorí zakúsili niečo z nebeskej blaženosti a museli zvolať: „Bože, už stačí tato radosť! Moje srdce už nemôže vydržať viac.“ Je to radosť z dovŕšenia lásky medzi Bohom a tvorom. Len zo skúsenosti svätých si môžeme aspoň trochu uvedomiť to, čo presahuje každú našu skúsenosť.
Bl. Angela z Foligna raz videla, čo sa deje, keď prekročíme prah večnosti a tvor je predstavený svojmu Stvoriteľovi, keď padnú všetky závoje a Boh sa tajomne ukáže svojmu tvorovi, tvor Bohu a tvor sám sebe. Bl. Angela o tom píše: „Vtedy sa moja duša predstavila Bohu s väčšou radosťou, než akú kedy mala, s novou a vyššou radosťou a tak nezvyčajne a podivuhodne, že som nikdy nič podobného neskúsila. V tej chvíli som sa stretla s Bohom a pochopila a zároveň v sebe zakúsila, ako sa týmto spôsobom zjavuje Boh stvoreniu a ako sa neobyčajne zjavuje a predstavuje duša Bohu. Tiež slasť, ktorú som z toho pocítila, sa líšila od predchádzajúcej. Boli mi povedané veľmi vznešené slová“.

Zo skúsenosti iných svätých vieme, že ide o slová, ktorými Boh prehlasuje svoje zaľúbenie v tvorovi a zjavuje mu akú ma cenu a ako je krásny v Božích očiach. Keď nám takto opisujú svätí svoju skúsenosť s nebom, o čo viac muselo nebo plesať nad príchodom Matky nášho Pána.

Sv. Ján Damaský takto komentuje udalosť Nanebovzatia: „Patrilo sa, aby ta, ktorá si pri pôrode zachovala neporušené panenstvo, zachovala si taktiež telo bez akéhokoľvek porušenia. Bolo dôstojne a správne, aby snúbenka, s ktorou sa Otec zasnúbil, bývala v nebeských izbách. Bolo dôstojné a správne, aby tá, ktorá videla svojho Syna na kríži a prijala vo svojom srdci meč bolesti, ktorému unikla pri pôrode, nazerala na Neho ako sedí vedľa Otca. Bolo vhodné, aby Matka Božia mala to, čo má Syn, a aby bola všetkými tvormi uctievaná ako Božia Matka a služobnica.“

http://www.frantiskani.sk/kazatel/marianske/0815.htm
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 88 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6

Obsah fóra » Katolícka spiritualita - DUCHOVNÝ ŽIVOT

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: