Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Viera a život


 [ Príspevkov: 448 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 30  Ďalší
Autor Správa
 

od 24.01.2010 10:53:43
napísal 886 príspevkov
Bydlisko: Šoporňa
Dušan Seberíni píše:
Šabat Jehovaha je krásna príležitosť
Ale aj nekompromisné sito

Šabat Jehovaha je krásne pozvanie
Ale aj nekompromisné oddelenie

Priateľu, mýliš sa. Boh má iné kritériá. Oddelí jedných od druhých nie na základe nejakého šabatu. Citujem z Tvojej stránky: Mt 25
Citácia:
31A keď prijde Syn človeka vo svojej sláve a všetci svätí anjeli s ním, vtedy sa posadí na tróne svojej slávy, 32a shromaždené budú pred neho všetky národy, a oddelí ich, jedných od druhých, ako pastier oddeľuje ovce od kozlov, 33a postaví ovce po svojej pravici a kozlov po ľavici. 34Vtedy povie Kráľ tým, ktorí budú po jeho pravici: Poďte, požehnaní môjho Otca, vládnite dedične kráľovstvom, vám pripraveným od založenia sveta. 35Lebo som bol hladný, a dali ste mi jesť; smädný som bol, a dali ste mi piť; hosťom-cudzincom som bol, a prijali ste ma; 36nahý, a odiali ste ma; nemocný som bol, a navštívili ste ma; v žalári som bol, a prišli ste za mnou. 37Vtedy mu odpovedia spravedliví a rieknu: Pane, kedy sme ťa videli hladného a nakŕmili sme ťa, alebo smädného a napojili sme ťa? 38A kedyže sme ťa videli hosťa-cudzinca a prijali sme ťa, alebo nahého a odiali sme ťa? 39A kedy sme ťa videli nemocného alebo v žalári a prišli sme za tebou? 40A Kráľ odpovedajúc riekne im: Ameň vám hovorím, že nakoľko ste to učinili jednému z týchto mojich najmenších bratov, mne ste učinili. 41Potom povie aj tým po ľavici: Iďte odo mňa, zlorečení, do večného ohňa, pripraveného diablovi a jeho anjelom. 42Lebo som bol hladný, a nedali ste mi jesť; smädný som bol, a nedali ste mi piť; 43hosťom-cudzincom som bol, a neprijali ste ma; nahý, a neodiali ste ma; nemocný a v žalári a nenavštívili ste ma. 44Vtedy mu aj oni odpovedia a rieknu: Pane, kedy sme ťa videli hladného alebo smädného alebo jako hosťa-cudzinca alebo nahého alebo nemocného alebo v žalári a neposlúžili sme ti? 45Vtedy im odpovie a riekne: Ameň vám hovorím, že nakoľko ste toho neučinili jednému z týchto najmenších, ani mne ste neučinili. 46A títo pojdú do večného trápenia, ale spravedliví do večného života.

Ani náznakom sa tu nespomína nejaké bezduché lipnutie na litere... A označiť Ježiša za klamára by bola nehoráznosť.
_________________
miluj a rob čo chceš (sv. Augustín) Stále ohlasujte evanjelium. A ak je to nutné, použite aj slová. (sv. František z Assisi)
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.06.2012 12:09:01   
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 20985 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
zaujimavy pohlad protestanta
plne s tym suhlasim

Citácia:
A je to tady zase. Nevadí. Kdyžtak mě opravte, nejsem ani magistr a ani bakalář teologie. V křesťanství se objevuje několik přístupů k učení, žádný z nich sám sebe nechápe (pokud je mi známo) jako v rozporu s Biblí.

Katolíci mají učení, které není v rozporu s Biblí.
Luteráni mají učení, které bych vulgárně shrnul "co není v Bibli zakázáno, je dovoleno".
Kalvinisté mají učení, které bych opět vulgárně shrnul "co není v Bibli dovoleno, je zakázáno".

Z tohoto pohledu tvrdit, že kompletní římskokatolické učení je v rozporu s Biblí (zajímalo by mě, co znamená "v rozporu s teologií", protože teologie je pro mě věda která Písmo vyládá a aplikuje na dnešní praxi) mi přijde jako do očí bijící nesmysl. Takže bych Vás požádal, abyste to buďto upřesnil, nebo odvolal..


PS: Osobně cítím, že se jako evangelík nutně musím hlásit k 15ti stoletím historie předreformační církve, protože jakkoliv nesouhlasím s některými kroky a věroučnými body, lze jen těžko popřít, že je to přímá linka k prvním křesťanům (jakkoliv více k pohano-křesťanům než žido-křesťanům). Protestanstská nauka (čtyři vyznání) nevyrostla na zelené louce a tak je to správně, podle mě.
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.06.2012 12:33:47   
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 20985 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
http://redemptoristi.kske.sk/Q%20001-05 ... nedelu.htm

Citácia:
Ako predobraz Bozieho odpocinku a symbol prvého stvorenia, sobota prestala mat vyznam.

Tu si teraz treba uvedomit, ze na sobotu je mozné sa pozerat az z troch rôznych hladísk.

1) Najprv, sobota ako den odpocinku po urcitom pocte pracovnych dní. Nazvime to PERIODICNOST. V nasom prípade máme 7 dní v perióde. Francúzski revolucionári sa napríklad snazili zaviest 10 dnovy tyzden, ale ich pokus stroskotal.

2) PORADIE - Postavenie Pánovho dna v rámci periodicnosti, t.j. ktory siedmy den v tyzdni mu zasvätíme. Nech by sme zasvätili ktorykolvek den, vzdy to bude siedmy den (lebo máme sedemdnovy tyzden), ale otázka je iba, ci to bude presne ten isty siedmy den, ako to bolo v Starom Zákone, alebo iny siedmy den.
jedine toto je sporne, vsetko ostatne je rovnake - moja poznamka

3) PODSTATA - Obsah Pánovho dna. Samotná podstata svätenia, t.j. co robit v tom dni.

Cirkev nezmenila ani pocet dní v tyzdni, ani nezmenila podstatu sobotného dna, ale zmenila púhy symbolizmus. Novozákonnym Pánovym dnom je den vzkriesenia, teda nedela.

Sv. Písmo nám dosvedcuje, ze krestania sa schádzali na bohosluzby v nedelu, ktorá bola podla zidovského pocítania prvym dnom tyzdna:

Ked sme sa v prvy den tyzdna zisli na lámanie chleba… (Sk 20:7)

Svätenie nedele sa predobrazuje uz v Starom Zákone pri opise Velkej Noci:

Ked prídete do krajiny… prineste zo svojej zatvy prvy snop knazovi! On bude snop podávat pred Pánom, aby vám získal zalúbenie; v den po sobote ho bude knaz podávat… Tento príkaz bude vecny… po siedmej sobote… prinesiete Pánovi potravinovú obetu… V ten isty den zvoláte sväté zhromazdenie. Vtedy nesmiete vykonávat nijakú sluzobnú prácu. To je vecny príkaz…

"V den po sobote", je jasné, ze sa jedná o nedelu.

Sv. Pavol vysvetluje, ze táto prvotina z úrody, prvy snop, predstavuje zmrtvychvstalého Jezisa Krista:

Ale Kristus vstal z mrtvych, prvotina zosnulych… Ved ako vsetci umierajú v Adamovi, tak zasa vsetci ozijú v Kristovi. Ale kazdy v poradí, aké mu patrí: prvotinou je Kristus; potom, pri jeho príchode, tí, co patria Kristovi. (1 Kor 15:20)


zaujimave je ze uz v SZ je predobraz nedele a jej slavenia
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.06.2012 13:58:22   
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 20985 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
http://oslobodenie.blog.pravda.sk/2011/05/19/35/


http://www.evanjelik.sk/node/2206


zaujimavy pohlad:
je nas sucasny 7 dnovy tyzden naozaj zodpovedajuci tomu co bolo za cias Pana Jezisa? Nenastal ziaden posun ani chyba v preizvani 7 dnoveho zidovskeh cyklu ?
http://christianfreeman.wordpress.com/2009/05/30/john-d-keyser-dodrziavali-sme-sabat-po-cele-tie-roky-v-nespravny-cas-cast-1/
nesuhlasim s tym sice ale je to zaujimave ....

http://www.exadventist.com/
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 23:41:06
napísal 11052 príspevkov
Dušan Seberíni píše:
Základnou charakteristickou črtou tohto dialógu bolo, že

- katolícka koalícia používala výroky cirkevných otcov a encykliky
- a protestatntský opozičiar argumentoval Božím Slovom – Bibliou
práve ten "protestantský opozičiar" (Dušan Seberíni) tu citoval "encykliky" - akurát že ich prekrúcal. Nuž a podobne citoval aj Bibliu, ktorú si tiež vykladal po svojom - a dosť absurdne - kým katolíci tu tiež citovali Bibliu, akurát tak, ako to chápali kresťania odnepamäti. To je ten rozdiel.

Biblia hovorí napr.:

Kol 2
    16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,
    17 lebo ony sú len tieňom budúcich vecí, no skutočnosť je Kristus.

misojogi píše:
ty si na svojej stranke napisal nieco ine a obvinujes RKC zo zavadzania 8 dnoveho cyklu co je nepravda

mimochodom matuci je pre Teba preto, lebo nepoznas katolicku terminologiu
nielen katolícku, ale ani biblickú, keďže ona sa tiež tak vyjadruje, keď hovorí napr. že Ježiš vstal "na tretí deň", to tiež predsa neznamená "o 3 dni", ale "o 2 dni", lebo už dnešný deň počítajú ako ten prvý.

Dušan Seberíni píše:
»Podľa apoštolskej tradície, ktorá má svoj pôvod v samom dni Kristovho vzkriesenia, Cirkev slávi veľkonočné tajomstvo (mystérium paschale)
každý ôsmy deň, právom nazvaný dňom Pána („dies Dominica“ to jest nedeľa): v tento deň veriaci sú povinní zísť sa vedno ...


Ak koncil mal na mysli nedeľu, mohol napísať každú nedeľu.
ale veď to napísal!!! každý ôsmy deň PRÁVOM NAZVANÝ "dies dominica", čo je latinský/cirkevný pojem pre "nedeľa". Čiže akoby povedal "každú nedeľu", pričom zároveň dal najavo, že nedeľa je každý ôsmy deň, t.j. keď je nedeľa, tak budúca nedeľa bude na ôsmy deň, t.j. o 7 dní!!!

Vy však absurdne klamete, keď tvrdíte, že Cirkev tým "vyjadruje svoj odmietavý postoj voči Božiemu sedemdennému cyklu" - čo je totálne osočovanie a totálne absurdné, keďže ten istý dokument výslovne hovorí, že Cirkev prijíma JEDINE také kalendáre, ktoré majú 7 dňový cyklus!!!
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.06.2012 18:31:22   
 

od 09.10.2003 16:17:16
napísal 453 príspevkov
Dostal som zo zahraničia zaujímavý príspevok. Autor sa pokúšal poslať príspevok priamo, ale nešlo to. Tak mi to poslal mailom:

Marek píše:
Nedela a Nova zmluva

• Stara zmluva zo Sinaja bola uvedena do platnosti preliatim krvi byka.

Ex 24, 4-8 Potom Mojžiš všetky Pánove slová napísal. Keď ráno vstal, postavil pred vrchom oltár a dvanásť pamätníkov podľa dvanástich kmeňov Izraela. Nato dal izraelským mládencom rozkaz, aby pripravili pre Pána zápalnú obetu a na pokojnú obetu zabili býčky. Tu vzal Mojžiš polovicu krvi, a nalial ju do obetnej misky a druhú polovicu vylial na oltár. A Mojžiš vzal knihu zmluvy a čítal ju nahlas ľudu, pričom oni vraveli: "Všetko, čo hovoril Pán, splníme a zachováme!" Tu Mojžiš vzal krv, pokropil ňou ľud a povedal: "Hľa, toto je krv zmluvy, ktorú Pán uzavrel s vami na základe všetkých týchto slov!"

• Nova zmluva bola uvedena do platnosti preliatim krvi Krista. Slovo zmluva na rovnaky vyznam ako testament, zavet. Potom co Jezis specatil zmluvu na krizi nic sa neda z nej ubrat alebo pridat. Az po smrti cloveka zacina testament platit.

Heb 9, 16-17 Lebo kde je závet, musí sa dokázať smrť závetcu. Veď závet nadobúda účinnosť smrťou, neplatí, kým žije ten, kto závet urobil.

Gala 3,15 Bratia, hovorím to po ľudsky: Už potvrdený ľudský závet nik neruší, ani k nemu nič nepridáva.


Kedy zacalo slavenie nedele ?


Ako moze byt slavenie nedele sucastou Novej zmluvy ked Jezis zomrel v piatok a vstal zmrtvych v nedelu ?

• Ak bola nedela pridana az po Jezisivej smrti, nemohla byt sucastou Novej zmluvy.

• Aj keby slavenie nedele zacalo uz v den Jezisovho vzkriesenia, bolo to uz 3 dni pozde na to, aby sa to stalo sucastou Novej zmluvy.

• Ak by Jezis chcel aby sme si pripominali jeho zmrtvychvstanie slavenim nedele, mohol to spravit vo stvrtok pri Veceri Panovej. Jezis nevahal nariadit slavenie pamiatky Jeho smrti - Svate primanie, napriek tomu, ze este nenastala. Rovnako mohol nariadit slavenie zmrtvychvstania, ktore bolo tiez v buducnosti a stalo by sa tym sucastou Novej zmluvy. Jezis to vsak neurobil !


Ukrizovanie Krista v piatok a a Jeho zmrtychvstanie v nedelu su klucove udalosti pre kazdeho krestana, nikde vsak nie je naznak na ich slavenie. Spravili sme si z nich cirkevne “holidays” , ale nie su Bozim “HOLY DAY”. Ex 20,8

Najsilnejsim dôvodom na odmietnutie slavenia nedele je skutocnost,
ze nie je sucastou Novej zmluvy.

+
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.06.2012 19:51:23   
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 20985 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
nieco podobne som uz kedysi cital
myslienkovo je to argument na urovni(konecne)
ALE:
vychadza z myslienkoveho konceptu ze klucovy je nejaky podpis - nejaky kontrakt
ale biblicke chapanie zmluvy je vztah medzi osobami nie pravny podpis
(vid S Hahn)


ZA DRUHE:
co je obsahom Novej zmluvy v tomto chapani ?
narazam na to ze nikde nemame spisane nejake body v zmysle pravneho dokumentu
Dalej aj keby to takto bolo, tak ziaden pravny dokument nevylucuje myslienku zahrnut do neho nieco co nastane o tri dni
(napr podpisujem a zavazujem sa za tri dni poskytnem svoje auto k dispozicii na predaj za cenu tu a tu ....)
Dalej ak je v zmulve zahrnuta nie konkretnost ale princip:
Ako som spominal zakladny princip a dovod SZ svatenia soboty je oslava stvorenia
Ak berieme ze tanto zakladny princip sa nezmenil(najskor sa nezmenil)
tak v pripade zmenenych podmienok plati zmluva podla zmenenych podmienok cize stale sa oslavuje stvorenie princip ostava zachovany
ale svati sa nove stvorenie a nie stare stvorenie

cize zalezi od toho ako sa postavi zmluva
Nie je nevyhnutne aby Jezis sa k veci vyslovne vyjadroval ak vieme ze to vyplyva z jeho slov alebo konania ci zmyslania


Dalej stale si sa nevyjadril ku konceptu co som popisal ja
a sice ze nedela ze NZ naplnenim SZ principu svatenia soboty


--------------------------------------------------------------------------
myslim si ze v tomto vidno ze dolezite je co povazujeme za klucovy bod zlomu medzi SZ a NZ
niekto povazuje za klucovy bod piatok a niekto nedelu
zalezi od pristupu ....

-------------------------------------------------------------------
ano Marek dal dobry argument
nie je sice neprestrelny(zalezi dost od pristupu k Pismu a chapaniu pomeru SZ a NZ)
ale naozaj stoji za zamyslenie

Budem musiet este nad tym porozmyslat ...


Odkaz mu ze tu nemoze prispievat ako anonymny prispievatel ale normalne sa musi prihlasit
a poto moze diskutovat do vole kolko len chce ... :-)





a este otazka na Mareka:
ako si vysvetlujes jednotny postoj apostolskych otcov k tejto problematike ? ze vsetci svatili nedelu ?
Co si myslis ako oni chapali pojem NZ zmluvy ? a to co si uviedol ?
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.06.2012 19:54:46   
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 20985 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Najsilnejsim dôvodom na odmietnutie slavenia nedele je skutocnost,
ze nie je sucastou Novej zmluvy.

zalezi ako to chapes a ako chapes ze je nieco zaclenene do NZ
zoznam bodov neexistuje - mozes len dedukovat z NZ


moj osobny nazor je ze NZ vsetko definuje ako principy ktore su v srdci a nie ako vonkajsie formane predpisy
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.06.2012 22:00:01   
 

od 24.01.2010 10:53:43
napísal 886 príspevkov
Bydlisko: Šoporňa
Citácia:
• Nova zmluva bola uvedena do platnosti preliatim krvi Krista. Slovo zmluva na rovnaky vyznam ako testament, zavet. Potom co Jezis specatil zmluvu na krizi nic sa neda z nej ubrat alebo pridat. Az po smrti cloveka zacina testament platit.

Pridám svoj skromný názor. Nie som právnik, ani teológ ale: Kristov testament obsahuje aj doplnky (aby nebola pochybnosť, citujem zo Seberíniho stránky):
Citácia:
Jn 16,12 12Ešte by som vám mal mnoho čo povedať, ale teraz nemôžete zniesť. 13Ale keď prijde on, ten Duch pravdy, uvedie vás do každej pravdy; lebo nebude hovoriť sám od seba, ale bude hovoriť všetko, čokoľvek počuje, aj budúce veci vám bude zvestovať.

Čiže testament zostáva aj po Ježišovej smrti - preliatí krvi - otvorený. A v súvislosti s ďalším Ježišovým výrokom,
Citácia:
Matúš 16, 18A ja ti tiež hovorím, že si ty Peter, Skala, a na tej skale zbudujem svoju cirkev, a nepremôžu jej ani brány ríše smrti; 19a dám ti kľúče nebeského kráľovstva, a čokoľvek by si sviazal na zemi, bude sviazané aj na nebi; a čokoľvek by si rozviazal na zemi, bude rozviazané aj na nebi.
je jasné, že Boh dal poverenej autorite moc zväzovať a rozväzovať. Teda: Kristov testament predpokladá aj veci budúce a, čuduj sa svete, vkladá ich do rúk človeka - Petra.
V prípade Noacha, Abraháma aj Mojžiša vystupuje Boh jednoznačne. Ježiš Kristus však zvolil iný prístup, pretože aj keď zomrel, žije a je prítomný skrze svojho Ducha večne.

A ešte dodám. Zmluva na Sinaji bola uzatvorená medzi JHVH a Izraelom, nie s celým ľudstvom. Ja nie som potomkom Izraela, teda nie je pre mňa záväzná. A posledná zmluva týkajúca sa celého ľudstva bola uzavretá s Noachom. A tam sa o šabate nič nehovorí
_________________
miluj a rob čo chceš (sv. Augustín) Stále ohlasujte evanjelium. A ak je to nutné, použite aj slová. (sv. František z Assisi)
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.06.2012 23:17:35   
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 20985 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Pridám svoj skromný názor. Nie som právnik, ani teológ ale: Kristov testament obsahuje aj doplnky (aby nebola pochybnosť, citujem zo Seberíniho stránky):
citácia:
Jn 16,12 12Ešte by som vám mal mnoho čo povedať, ale teraz nemôžete zniesť. 13Ale keď prijde on, ten Duch pravdy, uvedie vás do každej pravdy; lebo nebude hovoriť sám od seba, ale bude hovoriť všetko, čokoľvek počuje, aj budúce veci vám bude zvestovať.
Čiže testament zostáva aj po Ježišovej smrti - preliatí krvi - otvorený.

goool !!!!



Citácia:
A v súvislosti s ďalším Ježišovým výrokom,
citácia:
Matúš 16, 18A ja ti tiež hovorím, že si ty Peter, Skala, a na tej skale zbudujem svoju cirkev, a nepremôžu jej ani brány ríše smrti; 19a dám ti kľúče nebeského kráľovstva, a čokoľvek by si sviazal na zemi, bude sviazané aj na nebi; a čokoľvek by si rozviazal na zemi, bude rozviazané aj na nebi.
je jasné, že Boh dal poverenej autorite moc zväzovať a rozväzovať.

Na rozdiel od rozsireneho obvinenia proti RKC ucenie cirkvi hovori ze Ucitelsky urad nie je nad Pismom ale v sluzbe Pisma
Cirkev nemoze nieco ucit v rozpore s Pismom a ani neuci !!!
Casto ju vsak z toho neopravnene obvinuju ti ktori bludia pretoze nepoznaju Pismo do hlbky ale len povrchne.
(odporucam knizku Nase cesta do katolicke cirkve)

a este: vyraz zviazat a rozviazat bol terminus technicus v rabinskej terminologii ktory mal svoj vyznam a vyznamove odtienky
Tykal sa pravomoci nad duchovnym spolocenstvom

Papez nemoze svojvolne ucit nieco v rozpore s Pismom ani menit vierouku
Ucitelsky urad cirkvi sa neodvodzuje od tychto slov, ale od vyssie spominaneho prislubu Ducha Svateho ktory vyuci vsetkej pravde a od prislubu ze brany pekla Petra nepremozu

na druhej strane zasa to ze papez uci v rozpore s niecou sukromnou interpretaciou Pisma este neznamena ze je v rozpore so samotnym Pismom
toto si mnohi ludia zial pletu ..... a potom nadavaju na RKC

a pritom RKC sa snazi ostat verna Kristovmi uceniu uz celych 2000 rokov a verne zachovava co jej apostoli odovzdali lebo ich to Kristus naucil






Citácia:
A ešte dodám. Zmluva na Sinaji bola uzatvorená medzi JHVH a Izraelom, nie s celým ľudstvom. Ja nie som potomkom Izraela, teda nie je pre mňa záväzná.

Desatoro mas aj v KKC, teda zavazne (minimalne pre katolika je)
a navyse Izrael je predobraz Cirkvi
standardne sa chape rozdelenie na moralny zakon, ktory je platny pre cele ludstvo a obradny zakon ktory polatil len do Jezisovej smrti

ale zatialco v Desatore sa tyzdenny cyklus chape ako moralny(zodpoveda ludskej prirodzenosti) samotna volba konkretneho dna sa chape ako forma - ako symbol a teda zodpovedajuca obradnej casti zakona (ale su aj ine nazory, ja napr za dolezitu povazujem aj vokbu dna i ked stale skor ako symbol ktory nieco vyjadruje)
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.06.2012 0:49:54   
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 20985 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Marek ak mas pocit ze som dostatocne nepochopil Tvoju myslienku tak skus ju vysvetlit presnejsie
ma totiz dojem ze pojem zmluva chapeme mierne odlisne
a z toho nam vychadza odlisny zaver

zda sa ze ty zmluvu chapes ako nieco medzi Jezisom(-clovekom) a ludstvom
a ja ju chapem ako nieco medzi Jezisom(-Bohom)

nie som si tiez isty ci len tak jednoducho mozeme postavit rovnitko medzi pojem zmluva a slovo zavet
ak mas nejake podklady z Pisma ktorymi vies toto svoje chapanie dolozit tak sem s nimi ....

domnievam sa totiz ze to co na krizi zomrelo - a to definitivne je hriech a tiez SZ principy ale Jezis vstal zmrtvych a zije

cize zavet mozeme aplikovat v suvislosti so slovom hriech a SZ system
ale dost tazko mozeme aplikovat slovo zavet na niekoho kto zije
neviem si to celkom predstavit

ked pocujem slova Nova zmluva tak si skor viem predstavit druhy vyznam pojmu zmluva a to je vztah
a sice ze sa definuje nanovo vztah cloveka a Boha a to novym sposobom

tak isto si nemyslim ze musim mat explicitne napisane ze nedela patri do NZ Podla mna staci ak to dostatocne jasne vyplyva z toho co bolo povedane ...


rozmyslam nahlas , mozem sa aj mylit
skus sa vyjadrit aj blizsie
pripadne dalsi sa vyjadrite ....

Dakl ukazal tiez dolezitu vec: NZ zmluvu definuje Boh a my mu podpisujeme v dovere bianco sek
podla tohto vyroku teda nemusi byt vsetko ohladom NZ zmluvy explicitne napisane este pred Jezisovou smrtou
ale Duch Svaty to moze ukazat aj nasledne ako vyplyvajuce z predosleho biblickeho poznania
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.06.2012 7:34:11   
 

od 24.01.2010 10:53:43
napísal 886 príspevkov
Bydlisko: Šoporňa
Premýšľal so trochu nad tým, prečo sa v dokumente Koncilu píše "každý ôsmy deň", na čom si podaktorí zgustli, akoby Katolícka cirkev chcela zaviesť niečo nenormálne, teda miesto Bohom stanoveného sedemdenného týždňa osemdňový. Kto sa vyzná trochu v terminológii Katolíckej cirkvi vie, že význačné sviatky sa slávia osem dní v kuse. Narodenie Pána i Veľká Noc majú svoju OKTÁVU. Teda oktáva sa začína dňom sviatku a končí ôsmym dňom. Nedeľa po zmŕtvychvstaní je ukončenie Veľkonočnej oktávy. Čiže slávenie nedele je oktávou tej nedele predchádzajúcej. Svätíme teda nepretržite oktávu zmŕtvychvstania. Teda nič mimoriadne, posledný deň oktávy je súčasne prvým dňom nasledujúcej oktávy.
_________________
miluj a rob čo chceš (sv. Augustín) Stále ohlasujte evanjelium. A ak je to nutné, použite aj slová. (sv. František z Assisi)
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.06.2012 7:50:55   
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 9:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
misojogi píše:

na druhej strane zasa to ze papez uci v rozpore s niecou sukromnou interpretaciou Pisma este neznamena ze je v rozpore so samotnym Pismom
toto si mnohi ludia zial pletu ..... a potom nadavaju na RKC

toto si dovolim vytesat do kamena :D
este som to nevidel tak pekne naformulovane (alebo si nezapamatal)
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.06.2012 7:54:55   
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 23184 príspevkov
dakl píše:
Premýšľal so trochu nad tým, prečo sa v dokumente Koncilu píše "každý ôsmy deň", na čom si podaktorí zgustli, akoby Katolícka cirkev chcela zaviesť niečo nenormálne, teda miesto Bohom stanoveného sedemdenného týždňa osemdňový. Kto sa vyzná trochu v terminológii Katolíckej cirkvi vie, že význačné sviatky sa slávia osem dní v kuse. Narodenie Pána i Veľká Noc majú svoju OKTÁVU. Teda oktáva sa začína dňom sviatku a končí ôsmym dňom. Nedeľa po zmŕtvychvstaní je ukončenie Veľkonočnej oktávy. Čiže slávenie nedele je oktávou tej nedele predchádzajúcej. Svätíme teda nepretržite oktávu zmŕtvychvstania. Teda nič mimoriadne, posledný deň oktávy je súčasne prvým dňom nasledujúcej oktávy.
Uz teda zostava iba urcit, ktory z tych siedmych dni bude "dvojnasobne oslavovany" ... :)
Lebo "oktava" je aj od soboty do soboty. ;)
Alebo trebars od stredy do stredy ...
Vsetko je to iba o vydeleni jedneho specialneho dna zo siedmych !
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen) "Uprimny nepriatel je lepsi ako lojalna opozicia." (legionar)
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.06.2012 8:14:17   
 

od 24.01.2010 10:53:43
napísal 886 príspevkov
Bydlisko: Šoporňa
legionar píše:
Uz teda zostava iba urcit, ktory z tych siedmych dni bude "dvojnasobne oslavovany" ... :)
Lebo "oktava" je aj od soboty do soboty. ;)
Alebo trebars od stredy do stredy ...
Vsetko je to iba o vydeleni jedneho specialneho dna zo siedmych !

A je niečo divné na tom, že dvojnásobnú oslavu si zaslúži deň, v ktorom Bohočlovek premohol Smrť a tým dal nádej aj nám, že raz s Jeho pomocou premôžeme smrť aj my ?
_________________
miluj a rob čo chceš (sv. Augustín) Stále ohlasujte evanjelium. A ak je to nutné, použite aj slová. (sv. František z Assisi)
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 448 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 30  Ďalší

Obsah fóra » Viera a život

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: