Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Archív » Viera a život


 [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Autor Správa
 

od 10.04.2004 15:07:17
napísal 400 príspevkov
V téme pod názvom "Ukrižovanie Ježiša - Božia alebo satanova vôľa?" som si všimol, že väčšina diskutujúcich nemá jasnú predstavu o tom, čo to znamená byť mesiášom. Konkrétne:
Na základe čoho bol alebo nebol Ježiš mesiášom?
Čo robilo Ježiša mesiášom?
Čo mal Ježiš ako mesiáš konkrétne urobiť, aby spasil ľudí?
Prečo nekresťania neveria v Ježiša ako mesiáša, čo im v tom bráni (napríklad židom, veď ho mali predsa prijať ako mesiáša a nie ho dať ukrižovať ako antikrista)? Mesiáš bol predsa poslaný všetkým ľuďom.
A prečo ľudia potrebujú mesiáša?
Bol by potrebný mesiáš, keby Adam a Eva nepadli?
Bol by potrebný druhý príchod, keby židia prijali Ježiša ako mesiáša?
(Viď taktiež diskusiu s rovnakým názvom na http://www.christnet.cz).
_________________
Big Ghost - od poznania k osvietenosti - http://bigg.host.sk.
Hore
 Profil  
 
 

od 29.01.2003 15:50:58
napísal 105 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Miroslav Rybár píše:
Čo mal Ježiš ako mesiáš konkrétne urobiť, aby spasil ľudí?
Prečo nekresťania neveria v Ježiša ako mesiáša, čo im v tom bráni (napríklad židom, veď ho mali predsa prijať ako mesiáša a nie ho dať ukrižovať ako antikrista)? Mesiáš bol predsa poslaný všetkým ľuďom.
Bol by potrebný mesiáš, keby Adam a Eva nepadli?
Bol by potrebný druhý príchod, keby židia prijali Ježiša ako mesiáša?

1.) Podľa mňa mal spraviť to čo spravil. Mal ohlasovať Božie kraľovstvo a potom mal byť ukryžovaný a vstať z mŕtvych.
2.) To čo bráni ľuďom prihjať Ježiša je u rôznych skupín ľudí rôzne. Židia ho neprijali preto (myslím vrcholných predstaviteľov), lebo nechceli prísť o svoje pozície (môj názor), lebo si dali dokopy, že vedúce funkcie budú plniť apoštoli, a preto ho cheli odstrániť a mysleli si, že sa jeho dielo rozpadne.
3.) Toto môže posúdiť len Boh a je bezpredmetné o tom diskutovať, lebo nikto to už nezmení.
4.) Určite, lebo Ježiš bol poslaný ku všetkým ľuďom a keby aj židia Ježiša prijali ako mesiáša, ale určite by ho neprijali všetci ľudia.
Hore
 Profil  
 
 

od 28.07.2004 10:04:27
napísal 1290 príspevkov
Bydlisko: ako kedy, po smrti v nebi
Miroslav Rybár píše:
Na základe čoho bol alebo nebol Ježiš mesiášom?


Na zaklade Bozej vole - Otec vydal svojho jedineho Syna, aby prisiel zachranit vsetky, co su "chori", ktori su v hriechu. Aby im zjavil Otcovu lasku, spravodlivost a svatost. Jezis je vlastne obrazom Boha (list Hebrejom).

Miroslav Rybár píše:
Čo robilo Ježiša mesiášom?


Myslim, ze odpoved je uz vyssie.

Miroslav Rybár píše:
Čo mal Ježiš ako mesiáš konkrétne urobiť, aby spasil ľudí?


Hlavne musel zomriet. Aby nam mohlo byt odpustene, aby sme pred Bohom mohli stat !svati a neposkvrneni v laske", musel niekto, kto bol dokonaly, teda bez hriechu, strpiet hnev Boha za nase hriechy. Kazdy hriech si zasluzi smrt, pretoze je pre Boha neprijatelny. Ale za nase hriechy zomrel Jezis - bol potrestany namiesto nas.

Miroslav Rybár píše:
Prečo nekresťania neveria v Ježiša ako mesiáša, čo im v tom bráni (napríklad židom, veď ho mali predsa prijať ako mesiáša a nie ho dať ukrižovať ako antikrista)? Mesiáš bol predsa poslaný všetkým ľuďom.


Chceli vodcu, ktori ich vyslobodi z ruk Rimanov. Kdesi som cital, ze mnohi Zidia vidia v niektorych rabinoch novych mesiasov. A ta ich vizia je v podstate rovnaka: zasa zhromazdit Izrael do jedneho statu, dat dokopy rozprchnuty narod, vybudovat chram... Stale nedokazu prijat viziu z Izaiasa o trpiacom Bozom sluzobnikovi, ktore do bodky suhlasi s Kristom.

Miroslav Rybár píše:
A prečo ľudia potrebujú mesiáša?


Pretoze bez spasy bude ich zivot chudobny, nehovoriac o vecnom zivote. Je to ovzťahu medzi mnou a nebeskym Otcom, ktory mozem mat vdaka Jezisovi a jeho obeti.

Miroslav Rybár píše:
Bol by potrebný mesiáš, keby Adam a Eva nepadli?


Asi nie. Ale Boh je vsevediaci a uz vtedy, ked ich stvoril, vedel, ze padnu. Tazko odpovedat, je to tazka teologicka uvaha.

Miroslav Rybár píše:
Bol by potrebný druhý príchod, keby židia prijali Ježiša ako mesiáša?


Ano. Pretoze Pan Jezis Kristus bude musiet vykonat sud, a ustanovi v plnosti svoje kralovstvo.
_________________
"Poznáte pravdu a pravda vás oslobodí." Jn 8:32
"Ježiš Kristus je ten istý včera i dnes a naveky!" Žid 13:8
Hore
 Profil  
 
Poslať 01.11.2004 18:55:52   
 

od 25.04.2004 12:17:44
napísal 194 príspevkov
Bydlisko: Ba, Tn
Citácia:
Čo robilo Ježiša mesiášom?

Pomazanym ho podla mna robilo pomazanie
Citácia:
Čo mal Ježiš ako mesiáš konkrétne urobiť, aby spasil ľudí?
To, co aj spravil. Nic viac, nic menej
Citácia:
Prečo nekresťania neveria v Ježiša ako mesiáša, čo im v tom bráni (napríklad židom, veď ho mali predsa prijať ako mesiáša a nie ho dať ukrižovať ako antikrista)?
Myslim, ze je to individualne. Preto nie je mozne vytvorit vseobecne platnu odpoved, ktora by nebola uvahou aspon na stranu.
Citácia:
A prečo ľudia potrebujú mesiáša?
Lebo najskor si narobia dlhy, ktore nemozu splatit a potom cakaju na rucitela, ktory ich za nich splati. A kto iny okrem Boha ma na to splatit Bohu dlh?
Citácia:
Bol by potrebný mesiáš, keby Adam a Eva nepadli?

1.) Na velku noc spievame: "o prestastna vina..."
2.) "keby-otazky" su podla mna zbytocne. A&E proste padli a to je fakt. A nas by malo skor trapit , co s tym teraz. Darmo plakat nad rozliatym mliekom, ci jak sa to hovori...
_________________
Hominis non facit monachus. Multa verba - modici fides. Manus manum lavat. Fortiter in re, suaviter in modo. Habere quaestui rem publicam non modo turpe est, sed sceleratum etiam et nefarium. Lapsus linguae. Homo homini lupus.
Hore
 Profil  
 
Poslať 01.11.2004 22:23:45   
 

od 10.04.2004 15:07:17
napísal 400 príspevkov
Ďakujem za Vaše odpovede a aby som nekládol iba otázky, pridám taktiež moje odpovede. Osobne si myslím, že byť mesiášom je misia, ktorú po dlhej príprave žien (napr. Ráchel, Támar a nakoniec Mária, aby sa mesiáš mohol narodiť bez pôvodného hriechu) pripadla Ježišovi z Nazaretu. Ten podľa mňa neexistoval večne, to Slovo je koncept ideálneho človeka, akým sa mal stať i Adam s Evou, keby nepadli. Ježiš bol teda Bohom pomazaný za mesiáša a ako druhý Adam mal naplniť to, v čom zlyhal prvý Adam - teda vytvorenie rodiny, ktorej centrom by bol Boh (Adam a Eva, tým, že padli, vytvorili rodinu, ktorej centrom bol satan). Takto by vznikla prvá rodina, z ktorej by sa rodili deti bez pôvodneho hriechu. Padlí ľudia potrebujú mesiáša preto, aby boli zbavení pôvodného hriechu a naštepení zo satanovej rodovej línie do Božej rodovej línie. Táto úloha mesiáša sa realizuje za jeho života, teda je zrejmé, že za účelom spasenia ľudí Ježiš nemal byť ukrižovaný. Ďalšou úlohou mesiáša je odstrániť peklo ako na zemi, tak i v duchovnom svete, čo by stalo tým, ako by ľudia prijímali od mesiáša naštepenie do Božej rodovej línie. Treťou úlohou mesiáša je vytvoriť nebeské kráľovstvo, to znamená pozemskú i duchovnu existenciu bez hriechu. (Je zrejmé, že ukrižovaním Ježiša sa nič také neudialo.) V nebeskom kráľovstve nebude potreba náboženstiev a cirkví, lebo ľudia budú žiť v priamom vzťahu s Bohom. Keby Adam a Eva nepadli, tak by nebol potrebný príchod mesiáša, lebo by tu bolo nebeské kráľovstvo. Taktiež keby židia prijali Ježiša ako mesiáša, nebol by potrebný druhý príchod, lebo by tu bolo nebeské kráľovstvo. A prečo nekresťania neveria v Ježiša ako mesiáša, zrejme preto, lebo tradičný kresťanský koncept mesiáša je v rozpore s realitou. Podrobnejšie o tom píšem na http://bigg.host.sk/teologia/index.htm .
_________________
Big Ghost - od poznania k osvietenosti - http://bigg.host.sk.
Hore
 Profil  
 
 

od 20.10.2004 8:53:42
napísal 26 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Vážený pán Rybár, považujem sa za veriaceho ktorý vyznáva tradičný koncept Mesiáša, aj keď podla mňa až taký nereálny nieje. Vás pohľad a výklad Písma je zaujímavý. Ak som to dobre pochopil, tak Ježiš sa mal oženiť aby naplnil svoju misiu, len nerozumiem tomu prečo sa neoženil. Nie som veľmi učený v Písme (no, relativne), tak ak sa mýlim, prepáčte, ale nikde som nezaregistroval pokusi Ježiša najsť si ženu. A ani nespomínal že by to chcel. Či hej? Vedeli o tom Jeho učeníci? Prečo sa niekde neukryl, prečo sa vydal do rúk nepriateľa keď jeho hlavným cieľom bolo vytvorenie rodiny a nie smrť na kríži. Mne to s tým Ježišovým sobášom nejak nesedí. :-?

Je možné že ste tieto veci už niekde vysvetlovali, tak ak hej, tak sa nemusíte opakovať, stači nejaký link.

S pozdravom. :D

P.S. ešte ma napadlo, Tá žena, ktorú si mal zobrať, bola predurčená alebo to mohla byť hocaká hriešnica?
Hore
 Profil  
 
 

od 18.06.2002 13:45:59
napísal 1815 príspevkov
Bydlisko: BA
Miroslav Rybár píše:
Na základe čoho bol alebo nebol Ježiš mesiášom?

Mesias - pomazany je titul krala. Nic viac nic menej, je to synonymum slova "kral" (samozrejme zidovsky, Bohom vyvoleny a dosadeny a v Bozom mene vladnuci).
Neskor, ked Zidia dlhodobo nemali svojho vladcu a mali pocit, ze prave to potrebuju ku stastiu a nastoleniu Bozieho poriadku v krajkine, zacali ocakavat ze Boh im zmeni osud a to tak, ze im posle raz konecne takehoto mesiasa. Samozrejme, ako rastli ocakavania, tak sa aj idealizoval a zbozstoval jeho obraz, takze podla poslednych prednovozakonnych apokryfov mal mesias byt akymsi nebeskym clovekom, stvorenym kedysi na pociatku, a mal prevziat na zemi ulohu vykonavatela definitivneho Bozieho sudu.

Citácia:
Čo robilo Ježiša mesiášom?

Spojenie dvoch veci:
1) velke ocakavania a odvazne predstavy jeho sucasnikov
2) vynimocnost a silna osobna charizma Jezisa
3) sila a prenikava genialita jeho ucenia, ktore triafalo neraz do cierneho nielen probemy, ale ja srdcia ludi

Citácia:
Čo mal Ježiš ako mesiáš konkrétne urobiť, aby spasil ľudí?

kazdy mal ine ocakavania. rozhodne Jezis nevyhovel kazdemu.

Citácia:
Prečo nekresťania neveria v Ježiša ako mesiáša, čo im v tom bráni

asi predovsetkym nevidia dovod, preco by nejakeho mesiasa potrebovali. a dalej, asi si kladu ine otazky nez na ake ucenie o Kristovi zodpoveda. napokon, mnohi nasli mesiasa v Meciarovi...

Citácia:
(napríklad židom, veď ho mali predsa prijať ako mesiáša a nie ho dať ukrižovať ako antikrista)?

podla vacsiny proroctiev mesias mal oslobodit Izrael spod cudzej nadvlady a ako politicky kral mal nastolit najprv v Palestine a potom celosvetovo novy Bozi poriadok. To Jezis nesplnil.

Citácia:
A prečo ľudia potrebujú mesiáša?

Vela ludi si nie je vedomych toho, ze by mesiasa potrebovali.

Citácia:
Bol by potrebný mesiáš, keby Adam a Eva nepadli?

Pad Adama s Evou je sucast zidovskej tradicie, ktora v niektorych svojich prudoch sa vie zaobist aj bez konceptu mesiasa.
Hore
 Profil  
 
 

od 18.06.2002 13:45:59
napísal 1815 príspevkov
Bydlisko: BA
Michal Sedláček píše:
Hlavne musel zomriet. Aby nam mohlo byt odpustene, aby sme pred Bohom mohli stat !svati a neposkvrneni v laske", musel niekto, kto bol dokonaly, teda bez hriechu, strpiet hnev Boha za nase hriechy.

Boh nedokaze odpustit bez toho, aby videl krv?
Nasraty Boh sa neukludni kym si to niekto krvavio neodskace?
S akym obrazom Boha to pracujes, clovece? Divim sa o to viac, ze najma charizmatici zvyknu vo velkom z ludi vytlkat nespravne predstavy o Bohu..

Citácia:
Kazdy hriech si zasluzi smrt, pretoze je pre Boha neprijatelny.

To je co za haluz? Ak ta niekto v obchode predbehne, odsudil by si ho za to na smrt?

Citácia:
Ale za nase hriechy zomrel Jezis - bol potrestany namiesto nas.

Preco musel byt niekto potrestany?
Hore
 Profil  
 
 

od 11.10.2004 20:00:28
napísal 260 príspevkov
Citácia:
Na základe čoho bol alebo nebol Ježiš mesiášom?
Čo robilo Ježiša mesiášom?

Ludia z neho urobili "mesiasa".

Citácia:
Čo mal Ježiš ako mesiáš konkrétne urobiť, aby spasil ľudí?

Nic nemal urobit. Narodil sa a stalo sa co sa stalo.

Citácia:
Prečo nekresťania neveria v Ježiša ako mesiáša, čo im v tom bráni (napríklad židom, veď ho mali predsa prijať ako mesiáša a nie ho dať ukrižovať ako antikrista)? Mesiáš bol predsa poslaný všetkým ľuďom.

Nekrestania? Lebo niesu krestania.
Zidia? Lebo NECHCU mesiasa. Vzdy je lepsie dufat ako mat isotu. Z istoty ide strach. Z dufania radost vo svetlu buducnost.

Citácia:
A prečo ľudia potrebujú mesiáša?

Lebo sa boja pozriet sami na seba a byt zodpovedny za svoje hriechy.

Citácia:
Bol by potrebný mesiáš, keby Adam a Eva nepadli?

Mas deti? Myslis ze lepsie im vzdy otvarat dvere ako ich naucit ako sa otvraju?

Citácia:
Bol by potrebný druhý príchod, keby židia prijali Ježiša ako mesiáša?
(Viď taktiež diskusiu s rovnakým názvom na http://www.christnet.cz).


a este ich bude.. tych prichodov..[/quote]
_________________
JA SOM
Hore
 Profil  
 
 

od 28.07.2004 10:04:27
napísal 1290 príspevkov
Bydlisko: ako kedy, po smrti v nebi
pavol ziak píše:
Boh nedokaze odpustit bez toho, aby videl krv?
Nasraty Boh sa neukludni kym si to niekto krvavio neodskace?
S akym obrazom Boha to pracujes, clovece? Divim sa o to viac, ze najma charizmatici zvyknu vo velkom z ludi vytlkat nespravne predstavy o Bohu..


Ja len tlmocim, co vravi Pismo, mily Pavol, nic viac. To, ze Tvoj obraz Boha je iny, je sice pekne, ale respektuj ten moj, prosim Ta. vysvetlim nizsie.

Citácia:
Kazdy hriech si zasluzi smrt, pretoze je pre Boha neprijatelny.

pavol ziak píše:
To je co za haluz? Ak ta niekto v obchode predbehne, odsudil by si ho za to na smrt?


Tvoj priklad nie je najstastnejsi.

Rim 6:23
Lebo mzdou hriechu je smrť, ale Boží dar je večný život v Kristovi Ježišovi, našom Pánovi.

Takze podla Pisma by sme mali zomriet za svoje hriechy, ale vdaka Jezisovi, jeho velkej laske, ktoru nemozno zmerat, mozeme zit - to je vykupenie, milost.

Citácia:
Ale za nase hriechy zomrel Jezis - bol potrestany namiesto nas.

pavol ziak píše:
Preco musel byt niekto potrestany?


Pretoze Boh je spravodlivy a NEMOZE nepotrestat hriech. A aby sme mohli dosiahnut vecny zivot, tak potrestal Jezisa.

Gal 3:13-14
Kristus nás vykúpil spod kliatby zákona tým, že sa za nás stal kliatbou, lebo je napísané: “Prekliaty je každý, kto visí na dreve,“ aby v Kristovi Ježišovi prešlo Abrahámovo požehnanie na pohanov, aby sme skrze vieru dostali prisľúbeného Ducha.
_________________
"Poznáte pravdu a pravda vás oslobodí." Jn 8:32
"Ježiš Kristus je ten istý včera i dnes a naveky!" Žid 13:8
Hore
 Profil  
 
 

od 18.06.2002 13:45:59
napísal 1815 príspevkov
Bydlisko: BA
Michal Sedláček píše:
Ja len tlmocim, co vravi Pismo, mily Pavol, nic viac.

Ja vsak apelujem na zakladny zdravy rozum. Pismo poznam velmi dobre, rad by som vsak vedel, ako sa vyrovnavas ty osobne s tym, co tvrdis. Chcem tvoj nazor, nie citaty.

Citácia:
pavol ziak píše:
Preco musel byt niekto potrestany?

Pretoze Boh je spravodlivy a NEMOZE nepotrestat hriech.

1. Nerozumiem preco by zo spravodlivosti vyplyvala nutnost trestat.
2. Pod spravodlivostou mozno chapat kadeco. Ty to zrejme vidis ako zeleznu spravodlivost, ale nevidim dovod, preco sa citis opravneny pripisat takuto primitivnu spravodlivost Bohu. Ak spravodlivy clovek je majstrom v odpustani, o co skor sam Boh??!!
3. Boha cinis podriadenym akemusi zakonu nad nim, akoby existovala akasi vyssia spravodlivost ktorej sa aj Boh musi podriadit. Nezda sa ti to divne? Nie je to ovela skor tak, ze predovsetkym je tu zvrchovany Boh a ak chceme zacat hovorit o spravodlivosti, mali by sme predovsetkym skumat, AKYM SPOSOBOM je Boh spravodlivy??!! Boh je meradlom spravodlivosti, preto nemozes ty najprv definovat spravodlivost a potom nou merat Boha.

Inak, poriadne si precitaj citaty, ktore si uviedol. Z nich NEVYPLYVA ze by Boh MUSEL trestat hriech. Neuvedomujes si, ze citas tie veci s istym predpoznanim a podsuvas im zmysel, ktory mozno vobec nemaju.

A este cosi - viem ze ma mas za kacira a neberies ma vazne. Ale ak ti naozaj zalezi na pravde, precitaj si Anselma Gruna - Obrazy vykupenia, J. Ratzingera - Uvod do krestanstva a R. Cantalamessu - Zivot pod vladou Kristovou. Tito pravoverni katolici na kopytach roznasaju tvrdenia, ktore ty tu prezentujes ako biblicke...
Hore
 Profil  
 
 

od 28.07.2004 10:04:27
napísal 1290 príspevkov
Bydlisko: ako kedy, po smrti v nebi
pavol ziak píše:
Ja vsak apelujem na zakladny zdravy rozum. Pismo poznam velmi dobre, rad by som vsak vedel, ako sa vyrovnavas ty osobne s tym, co tvrdis. Chcem tvoj nazor, nie citaty.


Moj nazor je dost podlozeny citatmi.

pavol ziak píše:
1. Nerozumiem preco by zo spravodlivosti vyplyvala nutnost trestat.
2. Pod spravodlivostou mozno chapat kadeco. Ty to zrejme vidis ako zeleznu spravodlivost, ale nevidim dovod, preco sa citis opravneny pripisat takuto primitivnu spravodlivost Bohu. Ak spravodlivy clovek je majstrom v odpustani, o co skor sam Boh??!!
3. Boha cinis podriadenym akemusi zakonu nad nim, akoby existovala akasi vyssia spravodlivost ktorej sa aj Boh musi podriadit. Nezda sa ti to divne? Nie je to ovela skor tak, ze predovsetkym je tu zvrchovany Boh a ak chceme zacat hovorit o spravodlivosti, mali by sme predovsetkym skumat, AKYM SPOSOBOM je Boh spravodlivy??!! Boh je meradlom spravodlivosti, preto nemozes ty najprv definovat spravodlivost a potom nou merat Boha.


Sorry, ale zasa citat.

Rim 3: 21 - 26

Ale teraz sa zjavila Božia spravodlivosť bez zákona a dosvedčujú ju Zákon i Proroci: 22 Božia spravodlivosť skrze vieru v Ježiša Krista pre všetkých, čo veria. Lebo niet rozdielu: 23 veď všetci zhrešili a chýba im Božia sláva; 24 ale sú ospravedlnení zadarmo jeho milosťou, vykúpením v Kristovi Ježišovi. 25 Jeho Boh ustanovil ako prostriedok zmierenia skrze jeho krv prostredníctvom viery, aby ukázal svoju spravodlivosť, lebo v minulosti prehliadal predošlé hriechy 26 vo svojej božskej zhovievavosti, aby v tomto čase ukázal svoju spravodlivosť: že sám je spravodlivý a že ospravedlňuje toho, kto verí v Ježiša.

Toto je ten citat, o ktory sa opieram a ktory utvara moj nazor. Boh odpusta, ale je zaroven spravodlivy. Pismo tu pise, ze v minulosti bol zhovievavy a prehlidal hriechy, ale prisiel cas, kedy musel "zuctovat". Chces moj osobny nazor. Pre mna ma Jezisov kriz (okolo ktoreho sme sa tiez velmi tocili) velky vyznam. Boh vylial hnev za moje hriechy na Jezisa a teraz so mnou jedna ako so svojim synom. Preco to muselo byt prave tak, to neviem, ale skumajme SZ porokov, mozno tam nieco najdeme.

pavol ziak píše:
Inak, poriadne si precitaj citaty, ktore si uviedol. Z nich NEVYPLYVA ze by Boh MUSEL trestat hriech. Neuvedomujes si, ze citas tie veci s istym predpoznanim a podsuvas im zmysel, ktory mozno vobec nemaju.


Tomu sa nevyhne nikto, kto ma nejaky obraz Boha. Ten, kto v Pisme hlada Boha trestajuceho, ho tam najde. Ten, kto milujuceho, najde ho tam. Ale vidim to tam stale. Mozme sa do nich pustit.

pavol ziak píše:
A este cosi - viem ze ma mas za kacira a neberies ma vazne. Ale ak ti naozaj zalezi na pravde, precitaj si Anselma Gruna - Obrazy vykupenia, J. Ratzingera - Uvod do krestanstva a R. Cantalamessu - Zivot pod vladou Kristovou. Tito pravoverni katolici na kopytach roznasaju tvrdenia, ktore ty tu prezentujes ako biblicke...


Pavol, ja Ta za kacira nemam, pre podobne oznacenia si musis zajst na inu adresu... Mas iny nazor, ktoremu nie vzdy rozumiem a este menej ho prijmem, ale kacira z Teba nerobim.

Co sa tyka pravovernych katolikov, z minulych prispevkov urcite sam vidis, akou su pre mna autoritou. 8) To, ze som mnohych citoval pri nasich prvych debatach, bol dovod, ze som za dobreho katolika mal Teba.
_________________
"Poznáte pravdu a pravda vás oslobodí." Jn 8:32
"Ježiš Kristus je ten istý včera i dnes a naveky!" Žid 13:8
Hore
 Profil  
 
Poslať 05.11.2004 11:36:34   
 

od 05.10.2004 10:41:49
napísal 610 príspevkov
Pokial sa pamatam, tak na katechizme sme sa ucili:
Boh dobrych odmenuje a zlych tresta.

Pamatam sa dobre? :lol:

Boh nestvoril dokonaly svet, ale stvoril ho najlepsie mozne. Dokonca stvorenim sveta pripustil vznik ZLA, ako ho vnimame my. Lebo filozofi hovoria, ze zlo je len nedostatkom dobra.

Cim je vacsie zlo, tym je viac vzdialene od absolutneho dobra, ktorym je Boh, takze sa vlastne tretsa samo. Ale taky svet Boh stvoril.

Boh je spravodlivy a milujuci zaroven. Co uprednostni pri poslednom sude? Boh nekonecne miluje, ale zlo mu brani lasku prejavit absolutne, tak ako jej je schopny. Moze sa jeho odpustenie prejavit maximalne, ked mu v ceste stoji zlo (napr. nedovera)? Na druhej strane je dokonaly, je silnejsi ako zlo, ale je "silnejsi" ako ludska sloboda rozhodovania sa, ktoru nam dal a ktoru respektuje?

Pokial viem, tak ludia si musia odpykat tresty za svoje hriechy. To je ocistec. Je to ocistenie sa, aby clovek mohol vstupit do slavy Bozej a mat s nim plne priatelstvo. Ale to nie je zatratenie. Boh totiz moze odpustit kazdy hriech a predpokladam, ze v ocistci si clovek moze odpykat akykolvek skutok.

Preco nas Jezis teda musel vykupit? Existuje hypoteza, ze anjeli padli na tom, ze nechceli sluzit Jezisovi ako cloveku, ako nizsiemu stvoreniu. Ale keby anjeli nepadli, nemusel by nas vykupit.

Boh nezije v case a nase historicke udalosti - prvy hriech, zivot Jezisa, vykupenie, druhy prichod - to vsetko sa mu "zlieva" v jedno.

Zlo ma byt porazene - prestane existovat, ci prestane mat vplyv na stvorenia?

Tych otazok mam vela, ale ziadnu jasnu odpoved :roll:
Hore
 Profil  
 
Poslať 05.11.2004 14:28:50   
 

od 28.07.2004 10:04:27
napísal 1290 príspevkov
Bydlisko: ako kedy, po smrti v nebi
lessi píše:
Pokial sa pamatam, tak na katechizme sme sa ucili:
Boh dobrych odmenuje a zlych tresta.


Lessi, budem sem pisat tak, ako to vidim ja (mozno sa to casto prekryva s protestantizmom), ale dufam, ze nase rozdielne ponatie nedopadne ako debata medzi mnou a p. Oravcom.

Boh odmenuje a tresta... Je to pravda, ale povedal by som, ze trochu nestastne vyslovena. Vykresluje totiz obraz Boha, ku ktoremu mame pristup za nase skutky: "Ak budem chodit do kostola, Pan Boh ma bude mat rad..." A toto jendoznacne odsudzuje Pismo i cirkev. Boh ma miluje stale - nezavisle na skutkoch.

Jedna teologia vykresluje sud nie ako postavenie mojich skutkov na vahy (na jednu stranu dobre, na druhu zle, co prevazi, tak tam pojdem), ale ako odpustenie. Lepsie vysvetlim: za tie zle skutky sa Ti budu ratat iba tie, ktore si neolutovala a nevyznala ako hriech. Tie, ktore su olutovane, vyznane, su uz raz navzdy odpustene a Boh si na ne nikdy viac nespomenie. Myslim, ze taka to je teologia napr. Apostolskej cirkvi. Vies, co by bolo vlastne najvacsim paradoxom? Kebyze mi teraz Jezis odpusti a potom to na mna este niekedy vytiahne (pri sude). Mnohym to mozno znie ako ruhanie, ale aj toto je bezne prijimana teologia. Samo, je v rozpore s tou katolickou.

lessi píše:
Boh nestvoril dokonaly svet, ale stvoril ho najlepsie mozne. Dokonca stvorenim sveta pripustil vznik ZLA, ako ho vnimame my. Lebo filozofi hovoria, ze zlo je len nedostatkom dobra.


Pavol VI. a Jan Pavol II. vyhlasili, ze zlo nie je len nedostatkom dobra, ale samostatnym bytim - tak akosi to bolo sformulovane. Jendoducho potvrdili veriu cirkvi v existenciu osobneho zla: diabla a jeho kralovstva.

lessi píše:
Pokial viem, tak ludia si musia odpykat tresty za svoje hriechy. To je ocistec. Je to ocistenie sa, aby clovek mohol vstupit do slavy Bozej a mat s nim plne priatelstvo. Ale to nie je zatratenie. Boh totiz moze odpustit kazdy hriech a predpokladam, ze v ocistci si clovek moze odpykat akykolvek skutok.


Klasicka teologia ocistca si v mnohom odporuje s Pismom. Ja v ocistec verim, ale chapem ho inak. Nie je to trochu zarazajuce, ze ak Ti Jezis v spovedi odpusti, tak Ti odpusti len ciastocne? ze Ti tresty zostanu? Ake by to bolo Bozie odpustenie? Polovicate, ciastocne. Pismo vravi, ze Jezisova obeta bola dokonala. Tiez vravi, ze ked Boh odpusti, uz nikdy viac nespomenie ten hriech. Je to tazka teologia, treba to studovat.
_________________
"Poznáte pravdu a pravda vás oslobodí." Jn 8:32
"Ježiš Kristus je ten istý včera i dnes a naveky!" Žid 13:8
Hore
 Profil  
 
Poslať 05.11.2004 15:10:27   
 

od 05.10.2004 10:41:49
napísal 610 príspevkov
Michal Sedlacek píše:
Pavol VI. a Jan Pavol II. vyhlasili, ze zlo nie je len nedostatkom dobra, ale samostatnym bytim - tak akosi to bolo sformulovane. Jendoducho potvrdili veriu cirkvi v existenciu osobneho zla: diabla a jeho kralovstva.


Suhlasim, ze zlo je osobne, ale to este neznamena, ze nie je nedostatkom dobra, lebo aj dobro je osobne. Stvoril Boh osobne zlo?

Michal Sedlacek píše:
Klasicka teologia ocistca si v mnohom odporuje s Pismom. Ja v ocistec verim, ale chapem ho inak. Nie je to trochu zarazajuce, ze ak Ti Jezis v spovedi odpusti, tak Ti odpusti len ciastocne? ze Ti tresty zostanu? Ake by to bolo Bozie odpustenie? Polovicate, ciastocne. Pismo vravi, ze Jezisova obeta bola dokonala. Tiez vravi, ze ked Boh odpusti, uz nikdy viac nespomenie ten hriech. Je to tazka teologia, treba to studovat.


Boh odpusta uplne, ale mozno odpustenie a trest za skutok su dve veci. Teda, moze mi byt odpustene, ale aj tak musim nieco akoby "napravit". Ak okradnem napr. bezdomovca, on mi moze odpustit, ale je dost mozne, ze neprezije do zajtrajsieho dna, pokial mu peniaze nevratim - obraz.
Okrem toho vnimam ludsky zivot ako boj o vitazstvo dobra, ktoreho sucastou je aj ocistec. Ja skutocne neviem, ako sposobom prebieha ocistec. Zaujima ma, ako ho vnimas Ty?
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Obsah fóra » Archív » Viera a život

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: