stefan píše:
No teda popísali ste tu toho zato dosť a dosť ste asi aj vzdialili od témy. V pohode, Mišovi ste trochu začali nakladať, pritom on sa len celý čas drží jasnej línie, možno ju vysvetľuje trochu kostrbato, ale smer nemení. Naopak jochanan je ten trochu záhadný a na prvý pohľad v názoroch možno aj nekonzistentný, miestami prekvapujúci. Preto Ti jochanan položím jednu otázku, lebo stačí len jedna ktorá bude mať potenciál. Myslíš si, že pre človeka nezaťaženého žiadnym náboženstvom, kresťanskou morálkou alebo katolíckym učením je na základe jeho prirodzeného poznania a skúseností nemožné zastávať názor alebo pochopiť, či prijať za svoje, že život človeka sa začína počatím a od počatia si zaslúži to isté právo na život a jeho ochranu ako v akejkoľvek inej fáze vlastného života? Tvoja odpoveď na túto otázku nám dá odpovede na mnohé iné a bude mať v sebe potenciál sa tejto téme viac nevenovať.
Smer sa nemeni, veci sa mozno vysvetluju kostrbato, no drzi sa jasna linia… Zaujimavy pohlad.

Ak sa na tuto debatu pozrieme z formalneho hladiska, tak Tvoje slova su zjavny eufemizmus. Narazam tym na tak elementarnu vec, ako bol usudok tykajuci sa dobra. Legionar nemusel nic vediet o uceni Cirkvi, teologii alebo viere, stacilo si len vsimnut, ake logicke spory sa generuju v komentaroch. Okrem tejto formalnej stranky, ktora je podla mna katastrofalna (diery, lapsusy, ucelove ohybanie), som upozornil aj na “etiketu”, pretoze si myslim, ze takto (ad homineme a egocentricky) sa nema viest diskusia, a uz vonkoncom nie, ked sa tvarime, ze prave my reprezentujeme nazory Cirkvi.
K potratom uz nebudem pisat, uviedol som to jasne. Pokial ide o Tvoju otazku, nevidim v nej potencial, skor pokus zopakovat nieco, co tu bolo. Je to hypoteticka konstrukcia, nic viac. Odpoved na nu si nepriamo dostal v priklade o dvoch ateistoch a svateni nedele (ten si nerozporoval, ani si sa ku nemu nevyjadril, za Teba to urobil Miso).
Kedze v komentaroch som neuvadzal usudky, ale fragmenty z cirkevnych dokumentov, KKC, pripadne z knih o mravouke, volne k teme pridam maly vynatok z utlej knizky Teologia od M. Chovanca (banskobystrickeho diecezneho biskupa). V III. casti knihy sa opisuju Bozie atributy, na s. 120 je citovana tato dogma: “Boh je absolutne dobry” (1. VK, DH 3001, 3002). Dalej sa tam pise, ze Boh je ontologicke dobro, mravne dobro a vztazne dobro. Vztazne dobro sa tyka Bozej starostlivosti o svet, ta ma podla klasickej teologie 3 dimenzie starostlivosti; jedna z nich hovori, ze Boh vsetko stvorene udrzuje a zachovava v byti. Preto mame tie prirodzene dobre veci od neho… Podotykam, ze toto (o vztaznom dobre) je z teologickej knihy, nie z ucenia Cirkvi; no kedze tvrdite, ze citate teologicke knihy, tak predpokladam, ze viete, o com to je...
stefan píše:
Musíš pochopiť, že to nebola položená otázka tebe a nečakáme od teba odpoveď.
Iné je ak chceš zaujať stanovisko aj keď Ťa nikto nežiadal, to samozrejme môžeš, ale potom sa diskusia bude uberať iným smerom. Iným smerom ak budeš odpovedať Ty a iným ak jochanan. U teba to bude vec dokazovania a dôkazov, u neho vec princípu. Tak prosím, kľudne rozviň odpoveď.
Ked mne Miso odpovedal za Teba, nehaltoval si ho. To, ze Ti na otazku odpovedal niekto iny, ako povodny adresat, myslim si, ze v tomto pripade nema impakt na relevantnost odpovede (ta zavisi od obsahu, nie osoby odpovedajuceho).
legionar píše:
Vy naozaj nevidite v tych svojich vyjadreniach a 'otazkach' DIERY a LAPSUSY ?
Cim dalej, tym viac nerozumiem jednej veci. Ako si dokazal pri takomto leveli argumentacie napisat takmer 19k prispevkov… Klobuk dole.
