Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Aktuálne spoločenské dianie, kultúra a literatúra » Problematika "kultúry smrti"


 [ Príspevkov: 2598 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 170, 171, 172, 173, 174  Ďalší
Autor Správa
Poslať 11.09.2021 8:21:29   Re: Gender ideológia
 

od 09.09.2020 13:33:44
napísal 565 príspevkov
za to že nemá sex, si môže ona sama, nie Astrrix, Tintin ani Pocahontas. A pri jej extremistickom postoji si ani do konca života moc nezasexuje, maximálne tak s nejakým dildom.
_________________
Sláva Isuzu Christu!
Hore
 Profil  
 
Poslať 13.09.2021 23:37:53   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Európska rada pre zahraničné vzťahy (ECFR), mimovládna organizácia s vplyvom Georgea Sorosa, uskutočnila v 12 krajinách EÚ prieskum „Ako slobodne sa ľudia cítia v každodennom živote“. Výsledok je alarmujúci. Napríklad len 11 percent Nemcov sa stále cíti „slobodných“. V Rakúsku je to 15 percent. V Maďarsku, odsudzovanom a nenávidenom politikmi EÚ, má pocit slobody až 41 percent jeho obyvateľov.

Čoraz častejšie sa objavujú medzinárodné porovnania, v ktorých sa na popredných miestach umiestňujú Nemecko a Rakúsko. Avšak, odpusťte mi ten sarkazmus, zozadu. Jedným z týchto porovnaní je porovnanie vnímania vlastnej slobody. V krajinách EÚ – Nemecku, Rakúsku, Taliansku, Portugalsku, Holandsku, Francúzsku, Švédsku, Poľsku, Dánsku, Bulharsku, Španielsku a Maďarsku, odpovedali na otázka: „Ako slobodne sa cítite v každodennom živote?“ Teda pokiaľ ide o možnosť viesť svoj život podľa vlastných predstáv.

Veľká miera pocitu slobody v Maďarsku

Hoci etablovaný mainstream v EÚ nikdy nevynechá príležitosť, aby sa ohradil proti Maďarsku, práve v tejto krajine sa ľudia nielen cítia slobodní, ale aj najviac dôverujú koronovým opatreniam svojej vlády. Na čele Maďarska stojí človek, ktorý jasne hovorí, že pre neho sú dôležití predovšetkým Maďari. A až potom zvyšok sveta.

Maďarsko počas migračnej krízy spočiatku prijalo takmer najväčší počet utečencov. Keď sa však ukázalo, akí ľudia do krajiny prúdia a s akými zámermi, takýto prístup sa zablokoval. To je jeden z dôvodov, prečo sa Maďarsko považuje za jednu z krajín sveta, kde sa ženy môžu pohybovať slobodne bez obáv, že sa stanú obeťami trestného činu.

Neslobodná prítomnosť, neistá budúcnosť

Ale späť k prieskumu. Aj keď sa spočítajú ľudia, ktorí sa cítia slobodní, alebo čiastočne slobodní, Nemecko a Rakúsko zostávajú na posledných priečkach spomedzi skúmaných krajín. Ak však 49 percent (Nemecko), alebo 42 percent (Rakúsko) vyhlási, že sa necítia slobodne, mali by sa rozozvučať poplašné zvony a rozsvietiť červené blikajúce svetlá pre všetkých zainteresovaných.

Museli by sme pripustiť, že demokracia je na svojom konci, že obyvateľstvo už má pocit diktatúry. Dalo by sa to pripísať len problému, ktorý súvisel s Covidom-19 a sprievodnými opatreniami. V skutočnosti však ide o to, ako ľudia vnímajú celý svoj život. S tým úzko súvisí aj vnímanie perspektív do budúcnosti. Tie sú veľmi dôležité najmä pre deti a mladých ľudí.

Situácia v Nemecku a Rakúsku sa radikálne zhoršila

Nič iné ako covidová politika nemeckej vlády nemôže za to, že ľudia v Nemecku sa teraz cítia ako v obrovskom väzení pod holým nebom. A pritom ešte v roku 2019 až 68 percent jeho obyvateľov sa cítilo slobodných. V Rakúsku je tento pokles pocitu slobody ešte desivejší. Tu sa znížil zo 78 iba na 15 percent.

Dôvera v opatrenia vlády

Pokiaľ ide o dôveru ľudí v koronovú politiku vlád, situácia je trochu odlišná. Tu môžu Nemci a Rakúšania získať body za poslušnosť voči úradom. Sú skôr v strede skupiny. V Rakúsku si 52 percent respondentov myslí, že koronová politika vlády je dobrá, 21 percent by chcelo ešte prísnejšie opatrenia. V Nemecku je 40 percent respondentov spokojných, ďalších 40 percent si želá ešte prísnejšiu proticovidovú politiku. Na jednej strane sa ľudia už necítia slobodní, ale na druhej strane chcú ešte prísnejšie štátne opatrenia. Aký to paradox, dodáva Willi Huber.

„Tí, ktorí obetujú slobodu v záujme bezpečnosti, si nezaslúžia ani jednu z nich.“

Citát údajne Benjamina Franklina
Dodatok

Výskum pre ECFR uskutočnili Ivan Krastev a Mark Leonard. Dokument vychádza z prieskumu verejnej mienky v 12 krajinách EÚ, ktorý si objednala Európska rada pre zahraničné vzťahy u spoločností Datapraxis a YouGov (Rakúsko, Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Poľsko, Portugalsko, Španielsko, Švédsko), AnalitiQs (Holandsko), Alpha (Bulharsko) a Szondaphone (Maďarsko). Prieskum sa uskutočnil koncom mája a začiatkom júna 2021 na celkovej vzorke 16 267 respondentov.
https://www.hlavnydennik.sk/2021/09/13/zivot-s-pocitom-neslobody-alebo-polarizacia-vdaka-covid-19-willi-huber/
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.09.2021 13:19:04   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Genderizmus pokracuje v utokoch na ludske prava
https://dennikstandard.sk/115025/europsky-parlament-pokracuje-dnes-ma-hlasovat-o-rodovo-podmienenom-nasili-ako-trestnom-cine-ako-ho-zastavit/
Citácia:
Ideológovia preto začínajú novú kultúrnu vojnu.

Európsky parlament má dnes hlasovať o uznesení, ktoré žiada Európsku komisiu, aby zaradila rodovo podmienené násilie ako trestný čin podľa čl. 83, ods. 1 Zmluvy o fungovaní EÚ.

Čo to znamená? Európska únia bude mať právo vydať smernicu a určiť pravidlá pre takýto trestný čin. Takúto kompetenciu podľa Zmluvy o fungovaní EÚ má Európska únia iba pri trestných činoch s cezhraničným rozmerom.
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.09.2021 13:42:47   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
https://blog.postoj.sk/88170/moralny-relativizmus-a-skutocne-nabozenstvo-ireny-bihariovej
Citácia:
Pápež František odišiel späť do Ríma, na Slovensku môžu pokračovať kultúrne vojny ďalej. Túto poznámku samozrejme myslím s dobromyseľnou iróniou - tzv. kultúrna vojna nie je v podstate nič iné než obyčajné a zákonité pnutie medzi dvoma konkurenčnými náboženstvami: na jednej strane konzervatívnym kresťanstvom (konzervativizmom) a na strane druhej sekularizmom/progresivizmom. Kým predstavitelia prvého smeru zaujímajú často obranný (čo samo o sebe nie je nič zlé) prístup, tí druhí v podstate tým prvým odporúčajú: „Vzdajte sa, nemá to cenu.“ Každopádne nie je možné poprieť to, že medzi nimi existuje niečo ako darwinovský boj - silnejší vyhráva.

Predsedníčka strany Progresívne Slovensko Irena Bihariová pred istým časom poskytla siahodlhý, no zaujímavý rozhovor, ktorý bol uverejnený na Postoji. (https://www.postoj.sk/87318/aj-jezis-sa-tesi-z-programu-progresivcov) Jej spovedníkom bol rakúsky novinár Martin Leidenfrost. Bihariová a Leidenfrost mali už predtým pozoruhodnú výmenu názorov.

Najprv zdvorilostne, no úprimne. Bihariovú vnímam ako sympatickú a inteligentnú ženu, ktorá vie vyjadriť svoje presvedčenie kultivovane a ľudsky. To považujem za naozaj veľké plus v priestore slovenskej politiky, ktorá sa žiaľ vyznačuje nemalou mierou agresivity a ukričaného hulvátstva. A teraz menej zdvorilostí k jej svetonázoru. Môj príspevok chce byť vecnou analýzou (nie príspevkom do tzv. kultúrnej vojny) myšlienok jednej z najvplyvnejších postáv progresivizmu alebo ľavicového liberalizmu na Slovensku.
Náhľad do mysle progresívca
Citácia:
Zaujímavé je všimnúť si, že to, čo Bihariová a vôbec jej strana reprezentuje nie je nič moderné ani progresívne v pravom slova zmysle. Je to v podstate zmes ideí, ktoré v istom dejinnom období boli populárne, potom zapadli prachom a dnes to opäť ožíva. Progresivizmus alebo ľavicový liberalizmus je spiatočnícky, pretože častokrát iba replikuje staré schémy.

Pre myšlienkový svet Ireny Bihariovej je veľmi príznačný relativizmus. Ten výrazne kričí z jej slov v rozhovore. Relativizmus nielen v oblasti morálky, ale vôbec pravdy. Ako vravieval jeden z najznámejších relativistov histórie Friedrich Nietzsche: „Pravda je mŕtva.“ A hoci Nietzsche tvrdil, že „pravda je mŕtva,“ sám tento výrok pokladal za absolútne pravdivý.

Biháriová hovorí, že „každý človek má právo na svoj morálny koncept, aby morálne koncepty vedľa seba koexistovali rovnocenne.“ Z tohto pohľadu nie je morálka nič iné ako osobná preferencia. Je to ako so zmrzlinou - jeden má rád čokoládovú, ďalší jahodovú a tretí šmolkovú. Nikto však nemôže povedať, že moja zmrzlina je lepšia ako tá druhá - lebo diskriminácia. Paradoxne, tento relativizmus protirečí sebe samému a je absolutistický, pretože síce naoko rešpektuje rôzne koncepty, no násilne pretláča vlastný existenčný rámec, v ktorom tieto koncepty môžu prežívať.

Progresívci de facto hovoria, že síce môžete mať pravdu, ale iba v hraniciach, ktoré vám vymedzíme my. Práve z tohto pohľadu vyznieva „ministerstvo pravdy“ progresívcov (ministerstvo pre ľudské práva, občiansku spoločnosť a obranu demokracie) ako akýsi veľký inkvizítor, ktorý trestá hriechy proti úzko vymedzenému ľavicovému liberalizmu.
Kto teda rozhodne, že niečo je a niečo nie je rasizmus, sexizmus, homofobia, hoax? Bude to práve naše „ministerstvo pravdy.“
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.09.2021 17:10:06   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
V zákryte onoho apelu na voľný pohyb sa však skrýva skutočný cieľ celého uznesenia. Rovnako ako pri ostatných snahách na zrovnoprávnenie homosexuálnych dvojíc ide predovšetkým o to, aby im bolo umožnené vlastniť deti bez ohľadu na to, či sú ich skutočnými rodičmi.

Nie je totiž možné poprieť biologický fakt, že každé dieťa pochádza z otca a matky. A väčšina detí ich má aj zapísaných v rodnom liste. Ak sa jeden z rodičov neskôr rozhodne pre homosexuálny vzťah, druhý rodič tým nijako nemôže byť obmedzený na svojich rodičovských právach.

To sa však javí v rozpore so znením uznesenia, ktoré „vyzýva Komisiu, aby navrhla právne predpisy, ktoré budú od všetkých členských štátov vyžadovať, aby na účely vnútroštátnych právnych predpisov uznávali dospelých rodičov uvedených v rodnom liste vydanom v inom členskom štáte za zákonných rodičov dieťaťa bez ohľadu na zákonné pohlavie alebo rodinný stav dospelých...“.

Ak sa skutočnému rodičovi žijúcemu v homosexuálnom zväzku niečo fatálne prihodí, dieťa tak zostane v opatere jeho partnera, cudzieho človeka. Bez možnosti vrátiť sa k druhému zo svojich skutočných rodičov.

V realite uznesenia teda nejde o riešenie spolužitia dvoch dospelých ľudí, ale o uväznenie detí v situáciách, z ktorých nemôžu uniknúť.
https://www.postoj.sk/88207/europarlament-ziada-aby-sme-homosexualom-uznali-manzelstva-aj-pravo-na-deti
Citácia:
Tieto individualistické potreby nehľadia na život a budúcnosť detí. Práva, o ktorých hovorí uznesenie Európskeho parlamentu, nie sú právami detí na rodičov, na jasné vzory otca a matky. Sú to len nároky trpiacej menšiny, ktorá nedokáže zniesť biologický fakt, že s partnerom rovnakého pohlavia nikdy nebudú mať spoločné dieťa.

Vývoj ukazuje aj na faloš niekdajších požiadaviek, ktoré hovorili o tom, že homosexuálne dvojice potrebujú len úpravu svojho spolužitia v bežných životných situáciách, ako napríklad prístup k informáciám o zdravotnom stave.

A čoraz väčšou chimérou je aj výsostné právo členských štátov na samostatnú úpravu v kultúrno-etických otázkach.
Hore
 Profil  
 
Poslať 17.09.2021 1:28:27   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
https://www.hlavnydennik.sk/2021/09/14/eu-nam-chce-nanutit-homosexualne-manzelstva-a-partnerstva/
zas nam idu nieco nanucovat, tentokrat homosexualne manzelstva
Hore
 Profil  
 
Poslať 17.09.2021 10:34:31   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 15.11.2009 22:29:16
napísal 4840 príspevkov
Áno. Už som pocula. Ide o rezolúciu. https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20210910IPR11913/same-sex-marriages-and-partnerships-should-be-recognised-across-the-eu

Text rezolúcie - návrh je tu:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-9-2021-0431_SK.html

Nejde bezprostredne o právne záväzný text pre členské štáty, ale sa zaväzuje Komisia pripraviť taký legislatívny text.

Toto je ešte niečo iné, myslim, že to SR už čosi spĺňa:

https://www.europarl.europa.eu/news/sk/press-room/20210910IPR11927/make-gender-based-violence-a-crime-under-eu-law-meps-say
Hore
 Profil  
 
Poslať 17.09.2021 11:01:06   Re: Gender ideológia
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 22053 príspevkov
OK, utok na zaklade pohlavia moze byt prisnejsie potrestany.
Ale potom Z OBOCH STRAN.
Lebo som uz osobne zazil aj par, kde zena nezmlatila iba svojho muza, ale aj jeho mamu ...
(nebol som osobne pritomny, ale ona sa tym sama CHVALILA)
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 17.09.2021 15:14:08   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 15.11.2009 22:29:16
napísal 4840 príspevkov
https://www.postoj.sk/88279/europarlament-podmienuje-boj-proti-nasiliu-prijatim-istanbulskeho-dohovoru
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-9-2021-0249_SK.html
Hore
 Profil  
 
Poslať 18.09.2021 0:57:30   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Meno Antonio Gramsci väčšina ľudí nikdy nepočula - ide o jednu z kľúčových postáv tzv. kultúrneho marxizmu.

Gramsci je považovaný za praotca multikulturalizmu, gender idológií a nápadu nahradiť vlastenectvo európanstvom.

Zistil, že marxizmus môže vo vyspelých kapitalistických krajinách zvíťaziť iba za podmienok, ak je odstránená "kultúrna hegemónia" ktorá podľa neho spočíva na 3 pilieroch:
- kresťanskej kultúre,
- tradičnej rodine a vo
- vlastenectve.
Bez týchto zmien nie je podľa Gramsciho možné víťazstvo marxizmu v Európe.

Ak vám budú liberáli tvrdiť, že Gramsci je dobrý marxista (na rozdiel od zlých sovietskych), nie je to pravda. Tento taliansky filozof otvorene podporoval ruských boľševikov a ostro kritizoval Trockého za ohrozovanie straníckej jednoty.

Postoj zmenil v momente keď mu došlo, že sa boľševizmus do vyspelých kapitalistických krajín nikdy nerozšíri. Začal hľadať spôsoby ako rozvrátiť európsku kultúru, ktorá stála v ceste šíriacemu sa marxizmu. Zistil, že na to treba ísť zvnútra - postupným ovládnutím kľúčových inštitúcií a vykorenením tradičných hodnôt.

V podstate objavil hybridnú vojnu (vojna nového typu s využitím miestneho obyvateľstva) a to 100 rokov pred Putlerom. Viac si vie každý dohladať aj sám.

Už dávno sa mu veonvala aj Česká televízia https://ct24.ceskatelevize.cz/nazory/1113158-bezkonkurencni-korektnost
poucne
Hore
 Profil  
 
Poslať 18.09.2021 12:37:34   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
hmm co dodat? zrejme psychopat
https://www.hlavnespravy.sk/brutalny-utok-znamy-trenciansky-transsexual-dobodal-17-rocne-dievca/2681800
mainstream nam LGBT predstavuje ako dokonalych ludi ale aj medzi nimi su psychopati ako aj medzi ostatnou populaciou
zaujimave ze konzervatvci su realistickejsi
Hore
 Profil  
 
Poslať 20.09.2021 1:40:37   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
https://www.hlavnydennik.sk/2021/09/19/500-eur-za-lieky-na-urazenu-ranenu-dusicku-politikov-felvidek-ma/
Citácia:
Politik je štátny zamestnanec a musí tolerovať kritiku

„Politici však vôbec nepotrebujú osobitnú ochranu pred kritikou,“ myslí si autor článku.

„Dokonca ani pred tou, ktorá je v drsnejšom tóne. Politik je totiž štátny zamestnanec. Má moc a zodpovednosť prijímať závažné rozhodnutia, ktoré určujú budúcnosť nás všetkých. A aj keď sedí na vysokej stoličke, nie je očkovaný proti neomylnosti. A, áno, musí tolerovať kritiku. A dokonca tolerovať oveľa viac, než priemerný človek. Musí ju tolerovať aj vrátane tvrdých formulácií. A na ochranu pred prípadným ohováraním nie sú okrem existujúcich nástrojov potrebné žiadne ďalšie právne prostriedky,“ píše Felvidék.ma
Pre kritikov bude akákoľvek kritika tancom na tenkom ľade

O treste pre kritika bude rozhodovať verejný činiteľ, ktorý môže byť tiež kedykoľvek dotknutý. A preto je nemožné a ťažké očakávať od neho nestranný prístup pri rozhodovaní o tom, čo znamená ohováranie. A čo už nie je ohováranie. Preto pre kritikov bude akákoľvek kritika tancom na tenkom ľade.

Autor článku na portáli Felvidék.ma píše, že sa nepovažuje za príliš veľkého znalca zákonov. No myslí si, že tento návrh novely zákona porušuje slobodu prejavu. Podľa neho, keď dôjde zo strany politikov k nesprávnemu rozhodnutiu, k návrhu nejakého zákona, alebo k opatreniu, ktorých je v našej krajine naozaj veľa, je dôležité to pomenovať po mene. Aj drsnejšími slovami, aby tomu porozumel ten, kto tomu musí porozumieť. Preto ak bude autor očividnej hlúposti označovaný tvrdšími adjektívami „vhodnými pre danú príležitosť“, musí to tolerovať. Môže sa maximálne pokúsiť presvedčiť svojich kritikov a verejnosť argumentami o opaku. Ale v žiadnom prípade kritika očividnej hlúposti nemôže znamenať riziko pokuty do výšky 500 eur.
kritizovat politika bude trestny cin, no krasne :-((((
Hore
 Profil  
 
Poslať 23.09.2021 9:28:42   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
zaujimava polemika s nazorom I Miklosa
https://www.postoj.sk/88699/ivan-miklos-chce-branit-klasicky-liberalizmus-sprava-i-zlava
Citácia:
Mikloš chce brániť klasický liberalizmus sprava i zľava - No súčasný problém liberalizmu je hlbší,
Lenže v posledných rokoch sa natíska čoraz viac otázka, či zvlášť otvorenie sa komunistickej Číne nebolo príliš veľkým sústom pre svetovú ekonomiku. Nejde len alebo výhradne o problém množstva priemyselnej výroby, ktorá sa zo Západu presunula do tejto 1,4-miliardovej krajiny, pričom napríklad v USA zostali celé hrdzavé pásma po zavretých priemyselných fabrikách s bývalými zamestnancami, ktorí skončili na dlažbe a časom na opiátoch.

Čína tiež veľmi cielene pracuje na tom, aby mala medzinárodne komparatívnu výhodu v každej mysliteľnej oblasti. Jeden slovenský chovateľ psov mi nedávno spomenul, ako Číňania cielene nakupujú po celom svete zvieratá s dobrým rodokmeňom, aby vybudovali vlastný silný chov psov u seba doma. A toto robia aj v oblasti high-tech. Čo si nekúpia, to jej firmy nemajú problém hoci aj ukradnúť v rámci priemyselnej špionáže. Vzhľadom na veľkosť Číny je otázne, v čom budú za pár desaťročí ešte ostatné krajiny schopné Ríši stredu konkurovať.

Najhoršie však je, že čiastková liberalizácia čínskej ekonomiky neviedla k politickej demokratizácii, ako sa všeobecne na Západe očakávalo ešte pred dvadsiatimi rokmi, ale vybavila totalitnú komunistickú vládu v Pekingu peniazmi na modernizáciu armády, budovanie silného námorníctva a technológiami na bezprecedentné sledovanie i kontrolu vlastných občanov (systém sociálneho kreditu).

Západ po desaťročia podporoval ekonomickú liberalizáciu Číny, lebo dúfal, že povedie k politickej demokratizácii. Namiesto toho sme si vypestovali potenciálnu ekonomickú i bezpečnostnú hrozbu. Vypestovali sme si monštrum.

Ba čo viac, táto totalita korumpuje svojím ekonomickým výtlakom kultúrne vlajkové lode Západu. Hollywood, NBA, ale aj časť Silicon Valley hádžu všetky princípy slobody za hlavu, aby mohli robiť biznis v Číne – no doma v USA so všetkou rozhodnosťou prisahajú na každý módny progresívny výstrelok.

Môže sa niekto čudovať, že toľko ľudí aj na pravici tlieskalo Donaldovi Trumpovi, keď Čínu konečne konfrontoval – hoci aj protekcionistickými metódami?! A že títo ľudia nemali a nemajú dôveru k Joeovi Bidenovi, ktorého rodina je podozrivá, že na kšeftoch s Čínou sama zarábala?!

Citácia:
Paradox pluralizmu

Klasický liberalizmus nebol ateistický. Bol skôr agnostický. Mal ambíciu vybudovať znesiteľný, mierový a prosperujúci poriadok tu na zemi. Metafyzické špekulácie nechával na cirkvi a jednotlivcov. Zároveň liberalizmus umožnil bezprecedentnú pluralitu kultúrnych prejavov a životných štýlov.

No dnes sa ukazujú čoraz viac aj limity tohto prístupu. Logika marketingového princípu „odlíš sa alebo zomri“ vedie k rozvoju čoraz rozbiehavejších životných štýlov a svetonázorov.

Mizne konsenzus o tom, čo všetky tieto moderné „kmene“ ešte vôbec spája. Zmenšuje sa najmä množina zdieľaných neformálnych pravidiel, s čím ide ruka v ruke snaha natvrdo právne kodifikovať to, čo v minulosti regulovali mäkké kultúrne zásady.

Liberalizmus čiastočne závisí od hodnôt, ktoré sú mimo neho. Či už ide o niektoré predmoderné kultúrne hodnoty, alebo o metafyzické hodnoty, voči ktorým je v lepšom prípade ľahostajný.

Od čias Josefa Schumpetera sa však aj v liberálnych kruhoch diskutuje, či liberalizmus nepožiera hodnotové zdroje, od ktorých je jeho fungovanie závislé.
Hore
 Profil  
 
Poslať 23.09.2021 9:31:52   Re: Gender ideológia
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 18795 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Ivanovi Miklošovi dávam do pozornosti tento text Yorama Hazonyho:
The Challenge of Marxism

I. Kolaps inštitucionálneho liberalizmu

Po generáciu po páde Berlínskeho múru v roku 1989 väčšina Američanov a Európanov považovala marxizmus za nepriateľa, ktorý bol raz a navždy porazený. Ale mýlili sa. O púhych 30 rokov neskôr je marxizmus späť a robí prekvapivo úspešnú snahu získať kontrolu nad najdôležitejšími americkými mediálnymi spoločnosťami, univerzitami a školami, veľkými korporáciami a filantropickými organizáciami a dokonca aj pred súdmi, vládnou byrokraciou a niektorými cirkvami. Keďže americké mestá podliehajú výtržnostiam, podpaľačstvu a drancovaniu, zdá sa, že liberálni správcovia mnohých z týchto inštitúcií - od New York Times až po Princetonskú univerzitu - zúfali, že nad nimi opäť získajú kontrolu, a namiesto toho prijímajú politiku prispôsobovania. To znamená, že sa pokúšajú upokojiť svojich marxistických zamestnancov tým, že podľahnú niektorým svojim požiadavkám v nádeji, že nebudú úplne zmietnutí.

S určitosťou nevieme, čo sa stane. Ale na základe skúseností z posledných rokov si môžeme dovoliť celkom dobrý odhad. Inštitucionálnemu liberalizmu chýbajú zdroje na boj s touto hrozbou.
Liberalizmus je vyháňaný zo svojich bývalých pevností a hegemónia liberálnych myšlienok, ako ju poznáme od 60. rokov, sa skončí. Anti-marxistickí liberáli sa ocitnú v takmer rovnakej situácii, akú už nejaký čas charakterizujú konzervatívci, nacionalisti a kresťania: Chystajú sa ocitnúť v opozícii.

To znamená, že niektorí odvážni liberáli budú čoskoro viesť vojnu proti inštitúciám, ktoré nedávno ovládali. Pokúsia sa vybudovať alternatívne vzdelávacie a mediálne platformy v tieni prestížnych, bohatých a mocných inštitúcií, o ktoré prišli. Ostatní budú medzitým pokračovať v práci v bežných médiách, na univerzitách, v technologických spoločnostiach, vo filantropiách a vo vládnej byrokracii, pričom sa naučia nechať si liberalizmus pre seba a nechať svojich kolegov, aby verili, že aj oni sú marxisti - rovnako ako sa mnoho konzervatívcov dávno dozvedelo, ako si nechať konzervativizmus pre seba a nechať svojich kolegov, aby verili, že sú liberáli.

Toto je nová realita, ktorá sa objavuje. Vo vode je krv a noví marxisti sa neuspokoja so svojimi nedávnymi víťazstvami. V Amerike využijú svoju výhodu a pokúsia sa zmocniť Demokratickej strany. Budú sa snažiť zredukovať republikánsku stranu na slabú napodobeninu vlastnej novej ideológie, alebo ju úplne zakázať ako rasistickú organizáciu. A v ďalších demokratických krajinách sa pokúsia napodobniť svoje úspechy v Amerike. Žiadny slobodný národ nebude tejto skúšky ušetrený. Neodvracajme teda oči a hovorme si, že táto kliatba na nás neprichádza. Pretože to pre nás prichádza.

V tejto eseji by som chcel ponúknuť niekoľko úvodných poznámok o nových marxistických víťazstvách v Amerike - o tom, čo sa stalo a čo sa pravdepodobne ďalej stane.

II. Marxistický rámec
Anti-marxistickí liberáli v posledných bojoch o udržanie kontroly nad liberálnymi organizáciami pracovali pod mnohými nevýhodami. Jedným z nich je, že si často nie sú istí, či môžu v dobrej viere použiť výraz „marxista“ na označenie tých, ktorí sa ich pokúšajú zvrhnúť. Dôvodom je, že ich mučitelia nedodržiavajú precedens komunistickej strany, nacistov a rôznych ďalších politických hnutí, ktoré sa označovali názvom konkrétnej strany a vydali výslovný manifest na jej definovanie. Namiesto toho dezorientujú svojich oponentov odkazom na svoje presvedčenie s meniacim sa slovníkom pojmov vrátane „ľavice“, „progresivizmu“, „sociálnej spravodlivosti“, „antirasizmu“, „antifašizmu“, „Na čiernych životoch záleží“, “„ Teória kritických rás “,„ Politika identity, “„ Politická korektnosť “,„ Wokeness “a ďalšie.
Najlepším spôsobom, ako uniknúť z tejto pasce, je rozpoznať hnutie, ktoré sa v súčasnosti pokúša zvrhnúť liberalizmus taký, aký je: aktualizovaná verzia marxizmu. Nehovorím to, aby som niekoho znevažoval. Hovorím to, pretože je to pravda. A pretože rozpoznanie tejto pravdy nám pomôže pochopiť, s čím sa stretávame.
..
Viem, že mnohí liberáli sú zmätení a stále si myslia, že pred nimi existujú rôzne alternatívy. Ale nie je to pravda. V tomto okamžiku je väčšina alternatív, ktoré existovali pred niekoľkými rokmi, preč. Liberáli si budú musieť vybrať z dvoch alternatív: buď sa podriadia marxistom, a pomôžu im ukončiť demokraciu v Amerike. Alebo zostavia prodemokratickú alianciu s konzervatívcami. Neexistujú žiadne iné možnosti
https://quillette.com/2020/08/16/the-challenge-of-marxism/
Hore
 Profil  
 
Poslať 23.09.2021 11:20:36   Re: Gender ideológia
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 22053 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Ivanovi Miklošovi dávam do pozornosti tento text Yorama Hazonyho:
The Challenge of Marxism

I. Kolaps inštitucionálneho liberalizmu

Po generáciu po páde Berlínskeho múru v roku 1989 väčšina Američanov a Európanov považovala marxizmus za nepriateľa, ktorý bol raz a navždy porazený. Ale mýlili sa. O púhych 30 rokov neskôr je marxizmus späť a robí prekvapivo úspešnú snahu získať kontrolu nad najdôležitejšími americkými mediálnymi spoločnosťami, univerzitami a školami, veľkými korporáciami a filantropickými organizáciami a dokonca aj pred súdmi, vládnou byrokraciou a niektorými cirkvami. Keďže americké mestá podliehajú výtržnostiam, podpaľačstvu a drancovaniu, zdá sa, že liberálni správcovia mnohých z týchto inštitúcií - od New York Times až po Princetonskú univerzitu - zúfali, že nad nimi opäť získajú kontrolu, a namiesto toho prijímajú politiku prispôsobovania. To znamená, že sa pokúšajú upokojiť svojich marxistických zamestnancov tým, že podľahnú niektorým svojim požiadavkám v nádeji, že nebudú úplne zmietnutí.

S určitosťou nevieme, čo sa stane. Ale na základe skúseností z posledných rokov si môžeme dovoliť celkom dobrý odhad. Inštitucionálnemu liberalizmu chýbajú zdroje na boj s touto hrozbou.
Liberalizmus je vyháňaný zo svojich bývalých pevností a hegemónia liberálnych myšlienok, ako ju poznáme od 60. rokov, sa skončí. Anti-marxistickí liberáli sa ocitnú v takmer rovnakej situácii, akú už nejaký čas charakterizujú konzervatívci, nacionalisti a kresťania: Chystajú sa ocitnúť v opozícii.

To znamená, že niektorí odvážni liberáli budú čoskoro viesť vojnu proti inštitúciám, ktoré nedávno ovládali. Pokúsia sa vybudovať alternatívne vzdelávacie a mediálne platformy v tieni prestížnych, bohatých a mocných inštitúcií, o ktoré prišli. Ostatní budú medzitým pokračovať v práci v bežných médiách, na univerzitách, v technologických spoločnostiach, vo filantropiách a vo vládnej byrokracii, pričom sa naučia nechať si liberalizmus pre seba a nechať svojich kolegov, aby verili, že aj oni sú marxisti - rovnako ako sa mnoho konzervatívcov dávno dozvedelo, ako si nechať konzervativizmus pre seba a nechať svojich kolegov, aby verili, že sú liberáli.

Toto je nová realita, ktorá sa objavuje. Vo vode je krv a noví marxisti sa neuspokoja so svojimi nedávnymi víťazstvami. V Amerike využijú svoju výhodu a pokúsia sa zmocniť Demokratickej strany. Budú sa snažiť zredukovať republikánsku stranu na slabú napodobeninu vlastnej novej ideológie, alebo ju úplne zakázať ako rasistickú organizáciu. A v ďalších demokratických krajinách sa pokúsia napodobniť svoje úspechy v Amerike. Žiadny slobodný národ nebude tejto skúšky ušetrený. Neodvracajme teda oči a hovorme si, že táto kliatba na nás neprichádza. Pretože to pre nás prichádza.

V tejto eseji by som chcel ponúknuť niekoľko úvodných poznámok o nových marxistických víťazstvách v Amerike - o tom, čo sa stalo a čo sa pravdepodobne ďalej stane.

II. Marxistický rámec
Anti-marxistickí liberáli v posledných bojoch o udržanie kontroly nad liberálnymi organizáciami pracovali pod mnohými nevýhodami. Jedným z nich je, že si často nie sú istí, či môžu v dobrej viere použiť výraz „marxista“ na označenie tých, ktorí sa ich pokúšajú zvrhnúť. Dôvodom je, že ich mučitelia nedodržiavajú precedens komunistickej strany, nacistov a rôznych ďalších politických hnutí, ktoré sa označovali názvom konkrétnej strany a vydali výslovný manifest na jej definovanie. Namiesto toho dezorientujú svojich oponentov odkazom na svoje presvedčenie s meniacim sa slovníkom pojmov vrátane „ľavice“, „progresivizmu“, „sociálnej spravodlivosti“, „antirasizmu“, „antifašizmu“, „Na čiernych životoch záleží“, “„ Teória kritických rás “,„ Politika identity, “„ Politická korektnosť “,„ Wokeness “a ďalšie.
Najlepším spôsobom, ako uniknúť z tejto pasce, je rozpoznať hnutie, ktoré sa v súčasnosti pokúša zvrhnúť liberalizmus taký, aký je: aktualizovaná verzia marxizmu. Nehovorím to, aby som niekoho znevažoval. Hovorím to, pretože je to pravda. A pretože rozpoznanie tejto pravdy nám pomôže pochopiť, s čím sa stretávame.
..
Viem, že mnohí liberáli sú zmätení a stále si myslia, že pred nimi existujú rôzne alternatívy. Ale nie je to pravda. V tomto okamžiku je väčšina alternatív, ktoré existovali pred niekoľkými rokmi, preč. Liberáli si budú musieť vybrať z dvoch alternatív: buď sa podriadia marxistom, a pomôžu im ukončiť demokraciu v Amerike. Alebo zostavia prodemokratickú alianciu s konzervatívcami. Neexistujú žiadne iné možnosti
https://quillette.com/2020/08/16/the-challenge-of-marxism/
To by ta aliancia s konzervativcami najprv musela byt mozna.
Ale nie je, pretoze ti konzervativci tiez tuzia po "diktovani", akurat z opacnej strany, ako ti marxisti.
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 2598 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 170, 171, 172, 173, 174  Ďalší

Obsah fóra » Aktuálne spoločenské dianie, kultúra a literatúra » Problematika "kultúry smrti"

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: