Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Aktuálne spoločenské dianie, kultúra a literatúra » Aktuálne dianie v Katolíckej Cirkvi


 [ Príspevkov: 693 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Ďalší
Autor Správa
Poslať 16.09.2018 0:18:11   Re: Kauza Bezak pokracuje
 

od 28.06.2014 21:30:22
napísal 428 príspevkov
jochanan
Citácia:
V podstate v bodoch 836 - 848 ide o vycuc z dogmatickej kostitucie 2. VK Lumen gentium, a ten by v katechizme spred par sto rokov v ziadnom pripade v takejto podobe nepresiel. BTW, len pre ilustraciu v opacnom garde, ako dopadol pokus o navrat k tradicnemu uceniu o spase, vidiet na priklade Feeneya.
Ja mám pocit, že sa dobýjaš do otvorených dverí alebo neviem ako to povedať, akoby si strieľal góly do vlastnej brány. II. VK predsa veľmi pekne a aj dostatočne detailne popísal veci, ktoré Cirkev práve v otázke ekleziologickej nemala takto významne definované. Ale všetkými dokumentami II. VK sa predsa neporušene nesie to isté posolstvo, že Cirkev Kristova je pre spásu potrebná. Axióma extra ecclesiam nulla salus platí rovnako ako pred tým, pričom len bola bohatšie a ešte lepšia osvetlená, aby práve jej nesprávnou interpretáciou nevznikali nedorozumenia. Ak sa Ti páči príklad ultra exluzívneho chápania danej axiómy v podaní arcibiskupa Feeneya, tak si rovnaký heretik ako on a zastávaš názory, ktoré nikdy Cirkvi neboli vlastné. Okrem toho Feeneyove názory boli odsúdené v roku 1949 čo je teda pred II. VK.

Ohľadom biskupa Bezáka, nikdy som nepatril k jeho fanatickým obdivovateľom, ale musím povedať, že z toho čo som o ňom vedel a ako sa prezentoval som mal veľmi dobrý pocit. Biskupi slovenskej katolíckej cirkvi sú podľa mňa skostnatení vo svojom konzervatizme a ich prejavovanie sa nezodpovedá podmienkam dnešnej doby. Snáď ďalšia generácia biskupov bude vystupovať inak. Bezák priniesol do slovenskej cirkvi svieži vzduch a ukázal príklad biskupa 21. storočia. Preto som tiež s počudovaním vnímal mediálny priebeh jeho poníženia, kedy sa z top manažéra stal prakticky nezamestnaný človek. Jednoducho voči verejnosti a veriacim sa zdá, že Bezák vystupoval bezchybne. Zrejme však tí ktorí ho poslali tam kde je vedia niečo čo my nevieme, nakoľko médiami prezentované dôvody jeho poníženia nepovažujem za relevantné. Uvidíme čo prinesie čas a ako sa celá situácia vyprofiluje.
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.09.2018 10:00:39   Re: Kauza Bezak pokracuje
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 15070 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Ale všetkými dokumentami II. VK sa predsa neporušene nesie to isté posolstvo, že Cirkev Kristova je pre spásu potrebná. Axióma extra ecclesiam nulla salus platí rovnako ako pred tým, pričom len bola bohatšie a ešte lepšia osvetlená, aby práve jej nesprávnou interpretáciou nevznikali nedorozumenia. Ak sa Ti páči príklad ultra exluzívneho chápania danej axiómy v podaní arcibiskupa Feeneya, tak si rovnaký heretik ako on a zastávaš názory, ktoré nikdy Cirkvi neboli vlastné.
Velmi vystizne povedane
Myslim si ze Jochanan nevie ako ma vyzerat spravna teologicka argumentacia (nic v zlom to sa musi clovek ucit)
preto ani nevie docenit vahu niektorych argumentov, alebo im porozumiet
Obcas da velmi zaujimavy zdroj a obcas pouzije uvahu na urovni Spolocnosti Straznej veze (tj velmi zjednodusenu)
Obcas premysla a obcas si tvrdosijne trva na svojom bez toho aby sa zamyslel
celkove mam dojem ako keby zil v nejakom paralelnom vesmire oproti mne
Pripadam si ako keby som nejakemu hudobnemu skladatelovi (absolventovi VSMU) vysvetloval teoriu diferencialnych rovnic, pripadne integraly
Proste uplne iny typ myslenia ....
Preto ani nereguje na to co som napisal, lebo tomu nerozumie (a ja sa naopak sam seba pytam ako to napisat zrozumitelnejsie)
A tiez sa pytam ci sa on vobec o nejake porozumenie vobec snazi (ci si vobec uvedomuje ze mi nerozumie)

Odsudenie interpretacie arcibiskupa Feeneya nebol jediny pripad v dejinach Cirkvi ked sa spominala moznost zachrany aj pre nekatolikov a neveriacich
Ja som napriklad spominal pripad ucitela cirkvi sv Augustina (on prvykrat spomenul "anonymnych krestanov") a dalsich cirkevnych otcov a v dejinach by sme nasli viacero dalsich pripadov
Preto som spominal uvedene skripta z Alojziana (zial u mna su niekde zahrabane na dne neviem ktorej skrine takze ich neviem najst) ktore som cital uz velmi davno takze po pamati.
A tak isto niektore veci viem od patra A Hlinku SDB, odporucam jeho kazne ktore precizne vysvetluju aj ako teologicky uvazovat.

Isteze mozem si dat tu namahu a skocit na Alojzianum pozicat uvedene skripta, oskenovat ich a napastovat ich sem.
Ale dopadne to rovnako ako moja diskusia s nim o sobote, vyšumi do prazdna, lebo nepochopi co som napisal
nepochopi preco je ten alebo onen argument taky zavazny a dolezity
a bude sa nadalej ohanat nejakym ludovym katechizmom z 19 storocia, ktory pouzil zjednodusenu popularnu formulaciu a on ho este aj nedostatocne a nepresne pochopil.
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.09.2018 10:27:42   Re: Kauza Bezak pokracuje
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 15070 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Axióma extra ecclesiam nulla salus
vlastne vyplyva z toho ze Jezis je jedinym prostrednikom medzi Bohom a ludmi ktory vykupil svet a preto cez Neho ako cez potrubie ide vsetka milost - a On si primarne pouziva ludi ktori su mu vydani a odovzdani k dispozicii tj krestanov
Ale toto zaroven nevylucuje aby nejaku milost dal aj ludom v inych nabozenstvach alebo ateistom ( ved aj slnko aj dazd Boh dava nielen krestanom ale vsetkym)
---------------------------------------------
Citácia:
Ohľadom biskupa Bezáka, nikdy som nepatril k jeho fanatickým obdivovateľom, ale musím povedať, že z toho čo som o ňom vedel a ako sa prezentoval som mal veľmi dobrý pocit.
Treba povedat ze obvinenia Bezaka z herezy boli nepravdive a za tym si stojim. Islo o myslienky z knih autorov ako su CSLewis, J Ratzinger alebo Scot Hahn a mnohi dalsi.
Citácia:
Zrejme však tí ktorí ho poslali tam kde je vedia niečo čo my nevieme, nakoľko médiami prezentované dôvody jeho poníženia nepovažujem za relevantné.
ano a uz som to spominal.
Jednak ide o niektore osobnostne crty a chyby (nezvladal komunikaciu s tymi ktorych povazoval za oponentov alebo s ktorymi si nerozumel)
Druha vec je vytahovanie spinaveho pradla na verejnost (problemy a nedorozumenia s inymi biskupmi sa neriesia cez media aj ked to realne problemy byt mozu)
Tretia vec su sympatie voci ludom z Teofora, hoci on sam nikdy neprekrocil hranice herezy
Stvrta vec su cudne vyjadrenia voci verejnosti (prilis ustretove voci svetu na to ze je biskupom, napriklad ked mal hovorit o Vianociach tak odporucal vsetkym ist na Vianocne trhy a dat si pohar vinka, namiesto toho aby aspon naznakom spomenul ze ide o krestansky sviatok a ze ma duchovnu hlbku - nemusel ho teologicky rozoberat, ved islo o vystupenie v TV ale mohol to aspon jednou vetou spomenut - a neurobil to - otazka je ze preco -. mna to aspon zarazilo)
A asi najhlavnejsi argument je ze ako sa vobec stal arcibiskupom - islo o zakulisne machinacie urcitej skupiny ludi v cirkvi v rozpore s cirkevnym pravom
prave preto bol pod drobnohladom a netolerovali sa mu veci ktore by inym ludom na jeho pozicii presli bez problemov
A tak ludia ktori ho dosadili dostali za ulohu ho zasa "odpratat" takze ludia ktori su oznacovani ako ti co ho "zlikvidovali" su v skutocnosti ti ktori do tam dostali (podvodom). - to je vatikanska diplomacia v praxi (aj ked zistili ze to nebolo koser jeho menovanie, nechali cas aby sa prejavil a ked sa prejavil tak veci davali do poriadku ti co ich pokazili)
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.09.2018 18:04:51   Re: Kauza Bezak pokracuje
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 15070 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
https://www.postoj.sk/30276/progresivizmus-nova-kamuflaz-neoliberalizmu
Hore
 Profil  
 
Poslať 17.09.2018 18:59:50   Re: Kauza Bezak pokracuje
 

od 05.08.2018 11:56:57
napísal 165 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Ale všetkými dokumentami II. VK sa predsa neporušene nesie to isté posolstvo, že Cirkev Kristova je pre spásu potrebná. Axióma extra ecclesiam nulla salus platí rovnako ako pred tým, pričom len bola bohatšie a ešte lepšia osvetlená, aby práve jej nesprávnou interpretáciou nevznikali nedorozumenia. Ak sa Ti páči príklad ultra exluzívneho chápania danej axiómy v podaní arcibiskupa Feeneya, tak si rovnaký heretik ako on a zastávaš názory, ktoré nikdy Cirkvi neboli vlastné.
Velmi vystizne povedane
Myslim si ze Jochanan nevie ako ma vyzerat spravna teologicka argumentacia (nic v zlom to sa musi clovek ucit)
preto ani nevie docenit vahu niektorych argumentov, alebo im porozumiet
Obcas da velmi zaujimavy zdroj a obcas pouzije uvahu na urovni Spolocnosti Straznej veze (tj velmi zjednodusenu)
Obcas premysla a obcas si tvrdosijne trva na svojom bez toho aby sa zamyslel
celkove mam dojem ako keby zil v nejakom paralelnom vesmire oproti mne
Pripadam si ako keby som nejakemu hudobnemu skladatelovi (absolventovi VSMU) vysvetloval teoriu diferencialnych rovnic, pripadne integraly
Proste uplne iny typ myslenia ....
Preto ani nereguje na to co som napisal, lebo tomu nerozumie (a ja sa naopak sam seba pytam ako to napisat zrozumitelnejsie)
A tiez sa pytam ci sa on vobec o nejake porozumenie vobec snazi (ci si vobec uvedomuje ze mi nerozumie)
...
misojogi, dakujem, ze sa mi tolko venujes, a za Tvoje nazory, pretoze z kazdeho dobreho nazoru sa da poucit. :-) Dovol spatnu vazbu, ked si takto pekne urobil skolenie o agrumentacii.

Na zaciatku bola jednoducha otazka, ci su taxativne uvedene fragmenty zo “stareho” a “noveho” katechizmu v logickej zhode. Naschval som vybral katechizmus, a nie ine cirkevne dokumenty, aby bola vec “po lopate”, a teda aj priemerny citalel na prvy pohlad videl, o co ide: ze Tridentsky katechizmus tvrdi o spase nieco ine ako sucasny KKC. Ale aka zaujimava bola Tvoja odpoved. Namiesto jasneho vyjadrenia sa, ci si fragmenty protirecia alebo nie, zacalo vysvetlovanie, preco je tvrdenie v novom katechizme v poriadku. Ale o tom predsa otazka nebola. Dokumenty, ktore suvisia s “novym chapanim dogmy” poznam, na ne som sa nepytal. Nerozumiem, preco sa taky “znalec teologie” nevie vyjadrit k tak elementarnej otazke, ved bezny laik, ktory si tie texty pozrie vedla seba, vidi, v akej su zhode.

Ku zdrojom. Ked treba nieco dolozit argumentami, ak sa da, uvadzam autora, nazov diela, plus dalsie nalezitosti. Okrem toho, vsetky knihy, co som tu citoval, mali v case vydania schvalenie od katolickeho ordinariatu, takze neodvolaval som sa na nic zavadne. Ale pozri sa, ako vyzera Tvoja argumentacia. “To uz Pavol ucil” (ale suradnice z Pisma ziadne), “to urobil uz sv. Augustin” (citat, alebo aspon dielo, nula bodov), “to je v Novom zakone” (opat bez suradnic)… proste v style, vsade som bol, vsetko viem, co chcete, to je jasna vec, je to tam a tam… Toto samozrejme nie su argumenty, takto sa vedu debaty pri pivku. Na margo toho len tolko, treba citat serioznu literatu (knihy, cirkevne dokumenty, dokumenty papezov, koncilov (nielen 2. VK), atd.) a nezameriavat sa na rychlokvasne clanky na internete. Potom verim, ze vec, ktora mala byt vybavena maximalne dvomi-tromi vetami, sa nebude zbytocne natahovat v takychto “produktivnych debatach”. Este posledna poznamka, ked si uz taky znalec, neviem o tom, ze by Ti Cirkev dala mandat verejne vykladat jej ucenie, preto nabuduce zvaz, co sem o kom pises.

Ku samotnej dogme. Ide o vyrok sv. Cypriana z Kartaga (Epistoles 73, 21 alebo aj v 4, 4), ktory sa stal sucastou krestanskej tradicie a bol dalej rozvijany v teologii a uceni Magisteria. Tu su kratke uryvky z ucenia Stvrteho lateranskeho koncilu a papezskej buly pre ilustraciu, ako toto ucenie predkladala Cirkev (a jej Magisterium):

Štvrtý lateránsky koncil, kanon 1 (DS 802): Je iba jedna všeobecná Cirkev veriacich. Mimo nej nebude vôbec nikto zachránený. V nej je Ježiš Kristus kňazom a obetou súčasne. Jeho telo a krv sa opravdivo nachádza vo Sviatosti Oltárnej pod podobami chleba a vína, po premenení Božou mocou chleba na telo a vína na krv, aby sme my dostali z jeho, čo on prijal z nášho na zavŕšenie tajomnej jednoty.

Bula Unam Sanctam papeza Bonifaca VIII. (DS 870): Viera nás núti prijať a pridržiavať sa toho, že je len jedna svätá a apoštolská Cirkev. A pevne v ňu veríme a úprimne vyznávame, že mimo Cirkvi niet spásy a ani odpustenia hriechov.

Toto ucenie vyzadovalo striktne patrit do Cirkvi, t.j. byt udom Christus totus narodenim sa z vody a Ducha Svateho. Len na okraj, v tejto bule je este naviac uvedene, ze k spase je potrebna aj poslusnost papezovi.

Ako bolo toto ucenie premietnute do Tridentskeho katechizmu, som uviedol na tych fragmentoch. Ak su tie fragmenty z Tridentskeho katechizmu a KKC lexikalne a semanticky zhodne (kedze ako tvrdis ucenie Cirkvi ma pevne zaklady a nebude sa len tak menit zo dna na den), tak potom mam jedine vysvetlenie, “prianie otcom myslienky”, resp. zjavna neschopnost diachronickeho pohladu na ucenie Cirkvi o spase. Ak by niekto z Boziehu ludu za Lateranu, Florentu, Tridentu prehlasoval, ze plan spasy zahrna moslimov, zidov a aj niektorych ateistov, tak v lepsom pripade by ho exkomunikovali, v horsom by skoncil na hranici alebo bol zabity pocas nejakej vypravy proti heretikom…

Na spasu bol urcite odlisny pohlad v stredoveku nez je teraz. Aj ked toto je mozno na diplomovu alebo dizertacnu pracu, tak aspon par relevantnych mien suvisiacich s “posunom v chapani dogmy o spase”. Cirkev v tej dobe vychadzala z predpokladu, ze Evanjelium ohlasuje po celom svete a vsetkym; ak teda niekto nepatri do Cirkvi, tak iba vlastnou vinou. Po objave novych svetadielov, a najma po prichode osvietenstva bola Cirkev v otazke spasenia vplyvom vonkajsich okolnosti tlacena k “sebareflexii”. Asi bolo velmi tazke uhrat, napr. ze milostivy Boh bude zatracovat takmer 15 storoci ubohych obyvatelov Ameriky (pretoze bolo nad slnko jasnejsie, ze nemali ziadnu sancu pocut o Evanjeliu do objavenia tohto kontinentu Kolombusom, nemohli byt pokrsteni, a teda logicky museli skoncit v pekle). Myslim, ze z papezov bol prvy Klement XI., ktory odmietal zatratenie pre ludi, co z vlastnej viny nepoznaju Krista. Dalsim apologetom a rozvijatelom tejto myslienky bol Pius IX., ktory vyhlasil, že “Boh neodopiera svoju milosť tým, ktorí žijú podľa svedomia, ale bez vlastnej viny nepoznajú Kristovu cirkev, plnia však Božiu vôľu, tak ako ju spoznávajú” (obdobne je uvedene v bode 7 jeho encykliky Quanto conficiamur moerore). K novemu chapaniu dogmy znacne prispel Pius XII., ktory vo svojej encyklike Mystici Corporis Christi (bod 96) uvadza:

True love of the Church, therefore, requires not only that we should be mutually solicitous one for another as members and sharing in their suffering but likewise that we should recognize in other men, although they are not yet joined to us in the body of the Church, our brothers in Christ according to the flesh, called, together with us, to the same eternal salvation.

Dalsi zdroj, ktory sa ku tejto teme uvadza, bol list, ktory poslalo Posvatne oficium v r. 1949 bostonskemu arcibiskupovi Cushingovi (DS 3869 – 72). V liste bolo metodicke usmernenie ku dogme v suvislosti so sirenim Feeneyho “herezy”. Na nasledujucej citacii z listu bude vidno, kam sa interpretacia dogmy medizcasom posunula oproti povodnemu striktnemu chapaniu: “Aby totiž niekto mohol dosiahnuť večnú spásu, nevyžaduje sa vždy, aby bol skutočne začlenený do Cirkvi ako úd, ale vyžaduje sa aspoň to, aby patril k nej želaním a túžbou.

Mimochodom, uz pocas Prveho vatikanskeho koncilu bola pripravena jedna nova schema o Cirkvi (nebola prerokovana, ani schvalena), kde sa v 7. hlave hovorilo o moznosti spasy pre tych, co do Cirkvi nepatria na zaklade neprekonatelnej nevedomosti. “Bohatsie a lepsie osvetlenie” sa dogme definitivne dostalo na 2. VK, gro je v dogmatickej konstitucii o Cirkvi Lumen gentium, bod 16. Textacia z tohto bodu, plus dalsich bodov konstitucie je viacmenej mechanicky prenesena do bodov KKC, ktore boli spomenute v prechadzajucich komentaroch. Na margo tohto by som na zaver uviedol slova papeza Klementa XIII., ktore priam prorocky napisal v r. 1761 v encyklike Domenico Agro (v bodoch 2 a 3):

It often happens that certain unworthy ideas come forth in the Church of God which, although they directly contradict each other, plot together to undermine the purity of the Catholic faith in some way. It is very difficult to cautiously balance our speech between both enemies in such a way that We seem to turn Our backs on none of them, but to shun and condemn both enemies of Christ equally. Meanwhile the matter is such that diabolical error, when it has artfully colored its lies, easily clothes itself in the likeness of truth while very brief additions or changes corrupt the meaning of expressions; and confession, which usually works salvation, sometimes, with a slight change, inches toward death. The faithful—especially those who are simple or uncultivated—should be kept away from dangerous and narrow paths upon which they can hardly set foot without faltering. The sheep should not be led to pasture through trackless places.

Tymto je vec pre mna uzavreta.
_________________
Feras, non culpes, quod mutari non potest. (Publilius Syrus)
Hore
 Profil  
 
Poslať 17.09.2018 22:35:45   Re: Kauza Bezak pokracuje
 

od 28.06.2014 21:30:22
napísal 428 príspevkov
Vec je pre teba uzavretá, ale nedozvedeli sme sa čo si tým chcel povedať. Na jednej strane sa zdá akoby si hovoril, že tridentský katechizmus učí niečo iné ako pokoncilový, na druhej strane pekne vysvetľuješ, ako aj stredoveká Cirkev našla spôsob možnosti pre spásu aj tých, ktorí nie vlastnou vinou do nej nepatria. Takže ak chceš byť spravodlivý sám k sebe a aj k nám, tak už to zo seba dostaň a definitívne odpovedz, či môže byť spasený ten, kto sa nenarodil z vody a Ducha? Pomôcť Ti môže aj staršia /miestami síce trochu nudná ale inak dosť vyčerpávajúca/ diskusia tu na fóre .
Hore
 Profil  
 
Poslať 17.09.2018 23:27:46   Re: Kauza Bezak pokracuje
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 19751 príspevkov
Odpoved je prekvapujuco jednoducha:
Bohu nie je nic nemozne. (z definicie)
:)
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 18.09.2018 9:50:33   Re: Kauza Bezak pokracuje
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 15070 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
nedozvedeli sme sa čo si tým chcel povedať. Na jednej strane sa zdá akoby si hovoril, že tridentský katechizmus učí niečo iné ako pokoncilový, na druhej strane pekne vysvetľuješ, ako aj stredoveká Cirkev našla spôsob možnosti pre spásu aj tých, ktorí nie vlastnou vinou do nej nepatria.
aj preto mam pocit ze Jochananovi uz dlhsie nerozumiem

mimochodom co sa tyka citacii, predpokladam ze viacere vyroky on pozna a tak som ich teda namahavo nedohladaval na internete, len som spomenul ze taky vyrok existuje

ked ale mal namietky (vid diskusia o sobote) tak som si dal tu namahu ze som pohladal konkretne vyroky a citacie a potom uz vobec nereagoval a tvaril sa ako mrtvy chrobak

A ked som sa snazil argumentovat logikou a odvodenim z nejakeho principu (teologia ma tiez svoje precizne logicke postupy) tak sa tiez tvaril ze mu to nic nehovori a ze ani netusi ze o com je vlastne rec (ako keby som vysvetloval integraly niekomu koho v zivote matematika nezaujimala a nic z nej nevie)

Niekedy mi to pripada ako keby perfektne vedel vyhladavat na internete, ale nepoznal hlbsie suvislosti pri teologickej argumentacii

Citácia:
Na zaciatku bola jednoducha otazka, ci su taxativne uvedene fragmenty zo “stareho” a “noveho” katechizmu v logickej zhode. Naschval som vybral katechizmus, a nie ine cirkevne dokumenty, aby bola vec “po lopate”, a teda aj priemerny citalel na prvy pohlad videl, o co ide: ze Tridentsky katechizmus tvrdi o spase nieco ine ako sucasny KKC. Ale aka zaujimava bola Tvoja odpoved. Namiesto jasneho vyjadrenia sa, ci si fragmenty protirecia alebo nie,
Formalne naozaj ako keby hovorili nieco ine, preto je dolezite aj chapanie a celkovy kontext uvazovania a z neho vyplyva ze odpovedaju na inak polozenu otazku
.
pripadne da sa aj povedat ze zavisi od definicie ze co znamena pojem poznat Jezis Krista a aky mu prikladame vyznam
(a to je vlastne filozofia, definovanie definicii a pojmov v celkovom kontexte)
Jochanan za minimalne postacujuce povazuje napriklad to co sa o nom pise v Korane a staci mu to na to aby tychto ludi odsudil do pekla
Ja si naopak v sulade s ucenim Cirkvi myslim ze nespravne alebo nedokonale poznanie Jezisa Krista nie je definitivne rozhodujuce
a ze napriklad Legionar by az vtedy isiel do pekla keby sa mu Boh zjavil v plnej parade a on by ho aj tak odmietol (a toto sa udeje po jeho smrti na druhom svete)
a vtedy sa ukaze, nakolko mu naozaj zalezi na pravde, ak sa o nej bude mat moznost presvedcit v plnosti
ci aj napriek vsetkemu bude hladat dovody proti (v skryte duse vediet ze tam padom nezije v pravde) (samozrejme je dolezite aj veci skepticky preverit, ale hovorime o situacii ked si uz clovek veci overi)
alebo naopak sa potesi (konecne som si na vlastnej kozi overil ze Boh existuje, takze otazka vyriesena)
Cize raj je zitie v pravde a peklo je zitie v klamstve - zjednodusene povedane
.
.
---
Hore
 Profil  
 
Poslať 18.09.2018 10:01:31   Re: Kauza Bezak pokracuje
 
Obrázok užívateľa

od 22.03.2008 11:01:14
napísal 3964 príspevkov
Bydlisko: Žilina
legionar píše:
Odpoved je prekvapujuco jednoducha:
Bohu nie je nic nemozne. (z definicie)
:)
:potlesk: Presne. Nemôžeme Bohu predpisovať koho má spasiť a koho nie. Ježiš zomrel za všetkých akurát sa môže stať, a asi sa aj stáva, že niektorí jeho obetu neprijmú.
_________________
Pamätaj že vo výšinách vždy svieti Slnko, bez ohladu na mračná ktoré prichádzajú a odchádzajú
Hore
 Profil  
 
Poslať 18.09.2018 18:47:39   Re: Kauza Bezak pokracuje
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 19751 príspevkov
misojogi píše:
Legionar by az vtedy isiel do pekla keby sa mu Boh zjavil v plnej parade a on by ho aj tak odmietol (a toto sa udeje po jeho smrti na druhom svete) a vtedy sa ukaze, nakolko mu naozaj zalezi na pravde, ak sa o nej bude mat moznost presvedcit v plnosti
ci aj napriek vsetkemu bude hladat dovody proti (v skryte duse vediet ze tam padom nezije v pravde) (samozrejme je dolezite aj veci skepticky preverit, ale hovorime o situacii ked si uz clovek veci overi) alebo naopak sa potesi (konecne som si na vlastnej kozi overil ze Boh existuje, takze otazka vyriesena)
Chyba tam podstatna otazka: Zistit, ci Boh existuje, mi NESTACI. Ja mam problem s jeho "dobrotou". Preto to moc ruzovo nevidim ...
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 18.09.2018 22:27:50   Re: Kauza Bezak pokracuje
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 15070 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Ja mam problem s jeho "dobrotou". Preto to moc ruzovo nevidim ...
predpokladam ze aj na to by si dostal vycerpavajucu odpoved :oops: :palec:
Hore
 Profil  
 
Poslať 19.09.2018 9:54:19   Re: Kauza Bezak pokracuje
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 15070 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
http://svetlosveta.sk/progresivnych-veriacich-sa-zlakol-aj-bezak/
„Progresívnych veriacich“ sa zľakol aj Bezák
Citácia:
Progresívne Slovensko dostalo chuť zmeniť Slovensko od základov. Po vzoru komunistickej strany, ide prekopávať aj teológiu a kresťanstvo. Je dobré, že liberáli si uvedomujú, že na Slovensku viera nezanikla, ale žije a preto ich pália prsty s tým niečo urobiť. Problém je, že s ich konceptom zlúčiť extrémnu potratovú politiku s učením Ježiša Krista, narazili. Pre katolíkov ich koncept „progresívneho veriaceho“ je niečo medzi zlým žartom a diabolským útokom na pravú vieru. Preto ani jeden katolícky duchovný sa nenašiel, čo by pred kamery išiel ľuďom toto legitimizovať.

Veci Progresívnemu Slovensku nevyšli podľa plánu. Róbert Bezák sa už po prvej tlačovke, kde legitimizoval politiku vraždenia nenarodených detí a rozklad manželstva, na druhú tlačovku totiž nedostavil. Nebuďme naivní, že ho nevolali alebo, že chcel prísť, ale oni nechceli. Bezáka asi volali, ale neprišiel. Po Bezákovi zostala po predošlej tlačovke len trpká spomienka pre mnohých, že práve kvôli nemu organizovali rebéliu voči Svätému otcovi.
Hore
 Profil  
 
Poslať 23.09.2018 15:30:15   Re: Kauza Bezak pokracuje
 

od 28.06.2014 21:30:22
napísal 428 príspevkov
misojogi
Citácia:
Legionar by az vtedy isiel do pekla keby sa mu Boh zjavil v plnej parade a on by ho aj tak odmietol (a toto sa udeje po jeho smrti na druhom svete)
Tu treba byť opatrný. Neviem či existuje nejaká indikácia, ktorá by dávala možnosť ľuďom rozhodnúť sa pre alebo proti až po smrti. Ja mám zato, že sa to udeje možno v poslednej sekunde, ale ešte pred smrťou.
Hore
 Profil  
 
Poslať 23.09.2018 16:28:14   Re: Kauza Bezak pokracuje
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 19751 príspevkov
stefan píše:
misojogi
Citácia:
Legionar by az vtedy isiel do pekla keby sa mu Boh zjavil v plnej parade a on by ho aj tak odmietol (a toto sa udeje po jeho smrti na druhom svete)
Tu treba byť opatrný. Neviem či existuje nejaká indikácia, ktorá by dávala možnosť ľuďom rozhodnúť sa pre alebo proti až po smrti. Ja mám zato, že sa to udeje možno v poslednej sekunde, ale ešte pred smrťou.
Lenze tato teza je presne ten typ strasenia, ktory ja neuznavam. :)
A produkuje az prilis vela formalnych, alibistickych "veriacich"...
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 23.09.2018 19:21:35   Re: Kauza Bezak pokracuje
 

od 10.01.2017 11:23:02
napísal 350 príspevkov
stefan píše:
Neviem či existuje nejaká indikácia, ktorá by dávala možnosť ľuďom rozhodnúť sa pre alebo proti až po smrti. Ja mám zato, že sa to udeje možno v poslednej sekunde, ale ešte pred smrťou.
A máš akú indíciu, že sa to udeje v poslednej sekunde? :) Asi tak rovnakú, ako že sa to udeje po smrti. Prípadne neudeje vôbec, ak boh neexistuje.
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 693 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Ďalší

Obsah fóra » Aktuálne spoločenské dianie, kultúra a literatúra » Aktuálne dianie v Katolíckej Cirkvi

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: