Citácia:
pani Zuzana zakontrovala, ze to zakladne, z coho obaja (Bezak aj Caputova) cerpaju, co je zdrojom pre ich konanie, je totozne - a to su hodnoty. Predpokladam, ze toto nepotrebuje komentar, ale asi uz len tu modlitbu
obaja maju zmysel pre hodnoty, ale ich hodnoty zdaleka nie su totozne (aspon dufam - nejde mi do hlavy ze by Bezak mal totozne hodnoty ako Caputova)
Citácia:
verejne prehlasil, ze mohamedan patri do Cirkvi rovnako ako Ty
versus
Citácia:
"Napokon i tí, čo ešte neprijali evanjelium, prislúchajú Božiemu ľudu rozličným spôsobom":
vidis ten rozdiel?
presne o tom to je
.
.
Citácia:
Cirkev uznáva v iných náboženstvách hľadanie, "ešte v tieňoch a obrazoch", neznámeho ale blízkeho Boha,
Vies kto prvy hovoril o
neznamom Bohu? Pavol na areopagu
Citácia:
Takto Cirkev považuje všetko dobré a pravdivé, čo sa môže nachádzať v náboženstvách, "za prípravu cesty k evanjeliu a za dar Toho, ktorý osvecuje každého človeka, aby mal život".
toto hovorili uz cirkevni otcovia a podobne myslienky v ostatnych nabozenstvach nazyvali
semena (bozieho) Slova cize opat nejde o nieco co si niekto teraz vycucal z prsta ale o myslienku ku ktorej sa cirkev hlasi od sameho zaciatku.
.
.
Citácia:
Koran Jezisa opisuje ako bozieho posla, resp. proroka. Takze v pripade moslimov nemoze byt ani len rec, ze by o nom iba nieco poculi. Ich nabozenstvo vidi Jezisa ako proroka, ale striktne odmieta napr. jeho bozstvo (a Trojicu ako taku) a jeho vykupitelske dielo, a pod. Takze tu nemoze byt ani v najmensom rec o tom, ze by bez vlastnej viny nepoznali Krista.
Presne o tom to je, vedia o nom a poznaju ho ale NESPRAVNYM SKRESLENYM sposobom, cize ho VLASTNE NEPOZNAJU AKY NAOZAJ JE ako si nepriamo uvedenymi slovami priznal.
.
.
Citácia:
"Napokon i tí, čo ešte neprijali evanjelium, prislúchajú Božiemu ľudu rozličným spôsobom":
to je rozdiel oproti predkoncilovemu chapaniu
nie len striktne delenie na my a vy (hoci aj to ma svoje opodstatnenie ale treba ho doplnit o druhy pohlad)
ale aj chapanie krestanstva ako kvasu ktory prekvasi celu spolocnost (krestania svojim konanim a myslenim ovplyvnia celu spolocnost ak autenticky ziju evanjelium) pripadne ako lampy ktora osvieti celu miestnost alebo ako mesto na navrsi ....
cize v spolocnosti jedni ludia(krestania) su svetlom a druhi su osvetleni (ale samozrejme aj krestan moze byt k dobremu inspirovany chovanim ateistu - takze ten priklad nie je dokonaly a preto su aj ine prirovnania ktore to zasa doplnaju z ineho pohladu a su zasa nedokonale v inom)
.
.