Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Aktuálne spoločenské dianie, kultúra a literatúra » Aktuálne dianie v Katolíckej Cirkvi


 [ Príspevkov: 7 ] 
Autor Správa
 

od 10.01.2017 10:23:02
napísal 350 príspevkov
Najprv som si myslel, že je to pokus o aprílový vtip, ale zjavne je to fakt

https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/85823/polsky-knez-popral-papezi-frantiskovi-smrt-protoze-pry-podporuje-muslimy.html
https://prima.iprima.cz/zpravodajstvi/smrt-papezi-frantiskovi-polsky-knez-se-modlil-za-smrt-papeze-protoze-podporuje-muslimy

Navyše, Edward Staniek nie je len "obyčajný" kňaz, ale je to osoba dosť významná, bývalý rektor krakovského seminára...
https://pl.wikipedia.org/wiki/Edward_Staniek
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 17:28:11
napísal 1581 príspevkov
Tak to ja sa "modlím" aby ľudia už dostali konečne rozum a nedali sa balamutiť náboženstvami.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.11.2009 21:29:16
napísal 3712 príspevkov
Živ Bože Otca svätého, námestníka Kristovho.

Tak sa vždy modlím, aby Boh živil jeho vieru....teda v prvom rade, lebo máme najskôr hľadať Božie Kráľovstvo.

Dnes je na Luxe relácia o omylnosti pápeža.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.11.2009 21:29:16
napísal 3712 príspevkov
Neviem, do ktorej sekcie dať tento kritický článok na F1

https://svetkrestanstva.postoj.sk/33174/rozdelenie-v-nemeckej-cirkvi

Inak skvelý muzikál hrá nitrianske divadlo s názvom Povolaním pápež o JPII. Za jeho pontifikátu sme boli aj mladší a všetko bolo aj lepšie.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11977 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
protože bezbolestná a rychlá smrt je velkým požehnáním
toto je podla mna uz mimo ucenia RKC pretoze podla RKC je pozehnanim taka smrt ked clovek odchadza zmiereny s Bohom a s ludmi
a to nehovorim o samotnom zelanim smrti druhemu clovekom, alebo vidiet(zelat si) smrt ineho cloveka ako riesenie, to je tiez v rozpore s moralkou RKC
Na jednej strane sa stazuje ze papez Frantisek je vraj "mimo ucenia" ale on sam je mimo tiez a zda sa ze dost znacne

keby som bol jeho biskupom tak si ho "pozvem na kobercek".
(podla textu sa tak uz stalo a na kobercek dotycny pozvany bol)

z diskusie
Citácia:
Jestli to klapne, mel bych seznam lidí, bez kterych by se tady dychalo lip
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11977 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
http://www.priestornet.com/2014/11/tak-som-sa-schuti-zasmial.html#more
Citácia:
Nie je to tak dávno, čo sa mi dostal do rúk článok, ktorého autorom je biskup Donald J. Sanborn. Keďže je to známy sedesvakantista, spočiatku som nečakal nič svetoborné, no keď som sa pustil do čítania, článok ma zaujal.
Citácia:
Sanborn okrem iného píše:

„Preto katolíci nemusia a nemôžu preosievať Magistérium Cirkvi a hľadať v ňom omyly alebo herézy. Hlavným cieľom a poslaním Katolíckej cirkvi je neomylne učiť ľudský rod (ľudstvo) v mene Krista, ktorý svojej Cirkvi poskytuje k tomuto účelu svoju večnú pomoc.“
„Preto nemôže existovať ,biskup–prorok´ ako arcibiskup Lefebvre, ktorý preosieva učenie katolíckej hierarchie a tak sa sám stáva neomylnou autoritou. Neomylnosť a neporušiteľnosť Katolíckej cirkvi musí byť spravovaná pápežom a katolíckymi biskupmi v jednote s ním. Nemôže byť zaistená skrze jedného alebo niekoľkých biskupov, ktorí sami seba ustanovia ako tých, ktorí opravujú pápeža a zvyšok hierarchie. Držať sa takej teórie ničí samotnú Božskú konštitúciu Cirkvi. Podstata katolicizmu spočíva v tom, že má hierarchiu, ktorá má moc učiť, riadiť a posväcovať v mene Krista a to tou istou autoritou a mocou, akú má Ježiš Kristus. Pokiaľ sa veriaci, aby sa dozvedeli nadprirodzenú pravdu, musia uchyľovať k biskupom prorokom, ktorí strhnú masku lži a ktorí bojujú proti takej hierarchii, potom sa rúca sama povaha a podstata Katolíckej cirkvi. Inými slovami, nikto nemôže hovoriť v mene Božom nad a mimo rámec hierarchie Rímsko-katolíckej cirkvi.“
„Chápanie univerzálneho riadneho učiteľského úradu je mylné. Je odvodené z teórie, ktorá všeobecne krúžila v Ecône, keď som tam študoval. Tvrdí, že pokiaľ riadny učiteľský úrad Cirkvi nie je v zhode s tradíciou, nepatrí do riadneho univerzálneho učiteľského úradu Cirkvi. Pohľadom tejto optiky je celkom dobre možné, že rímsky biskup spoločne s celým zborom biskupov bude učiť Cirkev doktríny, ktoré sú fakticky heretické. Takéto tvrdenie je samo o sebe heretické.“
„Poňatie riadneho učiteľského úradu Cirkvi v chápaní biskupa Williamsona vyžaduje, aby všeobecný učiteľský úrad Cirkvi bol skúmaný a diskutovaný veriacimi, či je v zhode s tradíciou. Podľa tohto scenára je celkom dobre možné, aby hierarchia učila kedykoľvek herézy, ale že by neomylnosť a trvanie (nezničiteľnosť) Cirkvi bolo zachované skrze samotné odmietnutie tohto magistéria, na základe toho, že veriaci ho neuznajú, že je v zhode s tradíciou. Je to tak absurdné ako tvrdiť ,Katolícka cirkev je neomylná, okrem prípadov, kedy sa mýli´”.
(Sanborn D. J. Odpověď biskupovi Williamsonovi ohledně otázky týkající se uprázdnění (vakantu) Římského Stolce. [online]. [cit. 28. 10. 2014]. Dostupné na internete: www.michaelsa.cz.)
Brilantný výklad! Sotva by to bolo možné napísať lepšie! Čo je však v tejto súvislosti obzvlášť pozoruhodné, je fakt, že autor nachádza v postojoch biskupa Williamsona priamu zhodu s protestantizmom. Píše totiž:
„Biskupom Williamsonom navrhovaný systém preosievania magistéria z dôvodu, aby toto bolo uvedené do súladu s Tradíciou, úplne vyvracia katolícky princíp viery, ktorá je magistériom Katolíckej cirkvi. Jeho systém je v podstate systémom protestantským. Protestanti tvrdia, že každý jedinec musí rozhodnúť, aká je podľa neho správna interpretácia Písma svätého. Biskup Williamson hovorí, že každý katolík musí samostatne rozhodnúť, čo považuje za zhodné s tradíciou a čo nie. Taký princíp viery by viedol presne k tomu, čím je protestantizmus: k spoločenstvu ľudí, ktorí nemajú absolútne žiadnu jednotu viery, ktorí sa sporia do nekonečna o to, čo Písmo sväté vlastne hovorí a ktorí sa rozdelili na nespočetné množstvo dogmatických táborov.“
„V anglikánskych Tridsiatich deviatich článkoch čítame: ,Tak, ako cirkvi jeruzalemská, alexandrijská a antiochijská zblúdili; taktiež i Cirkev rímska zblúdila nielen vo svojom spôsobe života a ceremóniách, ale tiež v otázkach viery´. Biskup Williamson nemôže uniknúť pred zhodou s týmito protestantskými heretikmi, pretože tvrdí, že modernistická hierarchia je katolícka hierarchia, nemôže sa vyhnúť záveru, že ,rímska Cirkev zblúdila´.“
(Sanborn D. J. Odpověď biskupovi Williamsonovi ohledně otázky týkající se uprázdnění (vakantu) Římského Stolce. [online]. [cit. 28. 10. 2014]. Dostupné na internete: www.michaelsa.cz.)
Vrcholom všetkého je však nasledovné odhalenie:
„Nepríjemnou skutočnosťou je to, že názory biskupa Williamsona doslova zodpovedajú tomu, čo arcimodernistický heretik Hans Küng hovorí vo svojej knihe z roku 1970 pod názvom ʺNeomylný? To je otázkaʺ. Píše tam, že neomylnosť cirkvi nie je spojená s dogmatickými formuláciami, ktoré, ako hovorí, môžu byť v skutočnosti mylné, ale s obecným a trvalým pripútaním cirkvi k pravde.“ (Sanborn D. J. Odpověď biskupovi Williamsonovi ohledně otázky týkající se uprázdnění (vakantu) Římského Stolce. [online]. [cit. 28. 10. 2014]. Dostupné na internete: www.michaelsa.cz.)


Citácia:
Divil som sa, že biskup Sanborn, ktorý nie je v spoločenstve s Katolíckou cirkvou, má v mnohých veciach rovnaký názor ako ja, a tušil som, že bude nasledovať nejaká zrada. A aj som sa dočkal, a to vtedy, keď som si prečítal nasledovný „klenot ducha“ pána biskupa Sanborna: „Sedesvakantista sa naopak drží toho, že tieto falošné náuky a praktiky II. vatikánskeho koncilu nepochádzajú od rímskej cirkvi, ale od skupiny cirkevných banditov, heretikov, ktorí predstierajú, že zastupujú katolícku hierarchiu.“ (Sanborn D. J. Odpověď biskupovi Williamsonovi ohledně otázky týkající se uprázdnění (vakantu) Římského Stolce. [online]. [cit. 28. 10. 2014]. Dostupné na internete: www.michaelsa.cz.)
A v tej chvíli som sa nezdržal a musel som sa nahlas rozosmiať. Až do týchto chvíľ mi argumentácia biskupa Sanborna pripadala ako argumentácia človeka, ktorý disponuje brilantnou logikou. Lenže toto už bola príliš silná káva. Pre istotu som si ten „klenot“ prečítal ešte raz, aby som sa s definitívnou platnosťou uistil o tom, či sa mi náhodou nesníva. No nemohol som si pomôcť. Stálo to tam čierne na bielom. Už som v živote prečítal nejeden alogizmus, ale tento by ťažko našiel konkurenciu svojou stupídnosťou.
Chvíľu som zvažoval možnosti a vytipoval som niekoľko variantov. Prvá možnosť bola, že zle vidím. Lenže túto možnosť som vzápätí zavrhol. Pozrel som sa okolo seba a rozoznával som okolité predmety rovnako ako predtým. Potom som si pomyslel: Buď preskočilo biskupovi Sanbornovi, alebo mne. Aby som sa v pátraní po pravde pohol ďalej, zobral som Slovník cudzích slov a skúšal som nájsť význam slovného spojenia „cirkevný bandita“. Neúspešne. Skúsil som aj na internete. Nič. Vyhľadal som teda pojem „bandita“. Slovník cudzích slov uvádza: bandita...1. člen lupičskej bandy, lupič, lúpežník... (Kolektív autorov pod vedením V. Petráčkovej a J. Krausa. Slovník cudzích slov, s. 113).
Keď niekto povie slovo lupič, toto slovo akosi automaticky evokuje v mysli človeka obraz po zuby ozbrojeného hrdloreza, ktorý sa neštíti nijakej zvrhlosti. Skúsil som si predstaviť biskupov na Druhom vatikánskom koncile ako kamuflovaných lúpežníkov, preoblečených v kardinálskych rúchach, a dosť ma tá predstava pobavila. Koľko len takých utajených lupičov v kardinálskych odevoch mohlo na koncile byť? Sanborn píše o skupine „cirkevných banditov“. Aby som sa vyhol akýmkoľvek mylným interpretáciám, nalistoval som si pojem skupina v Krátkom slovníku slovenského jazyka. Na strane 644 je uvedené: skupina...1. viac jednotlivcov al. jednotlivostí pospolu...“ (Doruľa J. a kol. Krátky slovník slovenského jazyka).
V zmysle textu teda bolo na Druhom vatikánskom koncile zopár jednotlivcov, heretikov, ktorí podľa mystifikácie biskupa Sanborna predstierali, že patria k cirkevnej hierarchii. Lenže na koncile sa zúčastnilo vyše 2 000 koncilových otcov. Najviac ich bolo „8. decembra 1965, keď ich napočítali 2 392“ (Dokumenty Druhého vatikánskeho koncilu I.: Konštitúcie, s. 55).
Pokúšal som sa predstaviť si, ako mohlo niekoľko „cirkevných banditov“ zmanipulovať koncil, na ktorom bolo vyše dvetisíc biskupov z celého sveta, ale ani moja bujná fantázia mi nepomohla predstaviť si takýto konšpiračný scenár. Druhý vatikánsky koncil sa dial pred zrakmi celého sveta. Pomocou rozhlasu, televízie, umelej obežnice Telstaru a vďaka stovkám osobitných korešpondentov boli o dianí na koncile informovaní ľudia na celom svete. Ako teda mohla skupina „cirkevných banditov“ vnútiť niečo takej gigantickej organizácii ako je Katolícka cirkev?! Sanborn však perlil ďalej a na jednom mieste píše, že „Pavol VI. nebol skutočným pápežom, a síce že ním nebol nikdy“ (Sanborn D. J. Odpověď biskupovi Williamsonovi ohledně otázky týkající se uprázdnění (vakantu) Římského Stolce. [online]. [cit. 28. 10. 2014]. Dostupné na internete: www.michaelsa.cz).
Sanborn tu teda rozvíja akúsi obdobu kukučej teórie. Kukučka je známa tým, že svoje mláďa podstrčí do cudzieho hniezda a nová matka vychová kukučie mláďa ako svoje vlastné. Žeby aj vo Vatikáne úradovali takéto kukučky?
Uvažoval som nad tým všetkým, ale potom som si povedal, že nestojí zato zaoberať sa mystifikáciami všetkých tých šarlatánov bez ohľadu na to, či sú to lefèbvristi, sedesvakantisti, sedeprivacionisti, opinionisti, konklávisti a čo ja viem aké ešte odrody nepriateľov Katolíckej cirkvi.
Poučme sa z príkladu apoštola Pavla, ktorý keď sa obhajoval pre veľradou, vyvolal spor medzi farizejmi a saducejmi. V Skutkoch apoštolov sa o tom píše: „Ale Pavol vedel, že jedna časť sú saduceji a druhá farizeji, preto zvolal vo veľrade: ,Bratia, ja som farizej, syn farizejov. Pre nádej a zmŕtvychvstanie ma súdia.´ Ako to povedal, nastala medzi farizejmi a saducejmi hádka a zhromaždenie sa rozčeslo“ (Sk 23, 6–7).
Nuž nech sa len navzájom sporia biskup Williamson s biskupom Sanbornom, nech navzájom polemizujú lefèbvristi so sedesvakantistami a sedesvakantisti s lefèbvristami, nech vedú spory lefèbvristi s konklávistami a konklávisti so sedesvakantistami! Čo na tom?
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11977 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
http://www.priestornet.com/2016/04/dockame-sa-konca-schizmy.html#more

Citácia:
Jedným z bolestivých problémov Katolíckej cirkvi v posledných desaťročiach bola aj schizma Kňazského bratstva svätého Pia X., známeho pod skratkou FSSPX, ktorá narobila veľa zlej krvi medzi katolíckymi teológmi i laikmi. Dobrou správou však je, že podľa všetkého sa táto schizma blíži k svojmu koncu a perspektíva zjednotenia Kňazského bratstva so Svätým stolcom je reálnejšia ako kedykoľvek predtým.
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 7 ] 

Obsah fóra » Aktuálne spoločenské dianie, kultúra a literatúra » Aktuálne dianie v Katolíckej Cirkvi

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: