Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Náučné témy


 [ Príspevkov: 142 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Ďalší
Autor Správa
Poslať 28.12.2016 18:28:21   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3664 príspevkov
l1ve_D píše:
Ono ide o to Romanh, že ja nemám problém si nastaviť hypotézy tak aby v nej bol Boh ako reálny no v tom momente náboženstvá sú mimo mňa. Ale tu skúmam kresťanskú verziu. Povedal si, že:

Romanh píše:
Lebo ak chceme skúmať najmenšie baktérie, tak sa na ne nepozeráme našími očami, lebo ich nevidíme voľným okom - potrebujeme inú optiku.
Potom možno aj na Boha potrebnujeme inú optiku.
Nemýlia sa vedci, ktorí sa sami pri skúmaní toho čo skúmajú prispôsobujú tomu čo skúmajú, nemýlia sa potom pri skúmaní Boha, keď sa pri skúmaní Boha neprispôsobia skúmenému a nenastavia si ten správny mikroskop na Boha?
Presne ako si povedal vyššia bytosť človek ak skúma baktérie nastaví si správne optiku. Lenže pri Bohu to nie je o mne on ako vyššia bytosť má možnosť nastaviť sa tak aby sme ho všetci videli. To je aj dôkazom jeho inteligencie a božskej moci. Ak toto nedokáže nie je u mňa ani inteligentný a ani nemá božskú moc. Lebo ja nemám ako sa nastaviť na jeho optiku. On sa mne môže ukázať kedy len chce a aj všetkým. Pri Mojžíšovi ten problém nemal ani pri Adamovi a Eve ani pri satanovi. Takže buď to vtedy všetko bola pravda a má tu moc čo ľahko dokáže tým, že sem príde a nebudeme pochybovať alebo to je len bájka a všetko len táraniny.
Dobre, ale kto koho skúma?
Boh ťa neskúma, preto sa on tebe neprispôsobujue.
Okrem iného tá baktéria, ktorú skúma človek tak tá nemá ani potuchy o tom, že sa na ňu človek pozerá.
Ak človek skúma mikro a prispôsobí sa mu. Potom ak človek skúma makro - Boha, ktorý ako predpokladáme je väčší, potom sa človek prispôsobí jemu.
Akoby tá baktéria, ktorá by bola inteligentná, chcela skúmať človeka. Hoci ho tá baktéria nevidí svojimi rozlišovacími možnosťami, ak baktéria chce vidieť človeka, potom si musí nájsť nejakú cestu ako to dosiahne.
A človek vyletel na mesiac. Človek je vynaliezavý. Prečo potom nehľadá cesty, ako sa dostane k Bohu?
A ak máme zachované ústne svedectvo jednoduchých ľudí, ktorí hovoria, tak takouto cestou sa viem pozrieť na Boha, tak prečo o toľko inteligentnejší vedec nezdokonalí túto cestu, tak aby priviedol aj ostatných bližšie k Bohu?
To je ako s tým penicilínom. Jeden človek náhodou niečo zistil a pomohol mnohým.
Potom keď jeden vedec nájde cestu k Bohu, ktorá je priamejšia ako tá, ktorú máme, no nebude to úžasné.
To aj náš legi sa bude môcť konečne na neho pozrieť z tváre do tváre.
Mojžiš a ostatný, ktorý mali Boha tvárou v tvár ho videli, lebo to Boh považoval za dôležité, tak sa im zjavil aby ostatným ukázali správny smer. Ale ak je Boží zámer, aby ostatný išli tým smerom a potom každý osobitne sa s ním stretol, potom to, že sa zjavil Mojžišovi nám na začiatok postačuje. Ak mi niekto povie, stretávam sa s Bohom, ak mi to aj skutkami dokáže - ako Mojžiš, nemám dôvod mu neveriť a vyskúšam ísť s ním. Na konci tunela bude svetlo. Kým však idem tunelom, ešte nevidím všetko, čo uvidím na jeho konci.
Ak teraz treba kráčať tunelo, tak budem kráčať. Lebo viem, lebo mám už nejaký prísľub od niekoho kto sa s Bohom reálne stretol, že na konci toho tunela sa s ním stretnem aj ja. A navyše to nie je cesta bez potvrdení. Ale čím ďalej idem, tým je na tejto ceste viac a viac značiek a potvrdení, že keď pôjdem ďalej, že ten prísľub sa naplní.
Občas som lenivý a poviem si, že sa mi už nechce, že už idem príliš dlho a bez silnejšieho výsledku.
Niekedy sa dokonca smyknem z cesty a vráti ma to o poriadny kus späť. A musím si prejsť tou istou cestou znovu.
A stále vidím len svetielko na konci tunela. Ale z času na čas niekto kto je o kúsok ďalej so mnou na ceste mi pošle správu, super, poďme ďalej, ideme dobre, lebo toto a toto - a to sú svedectvá tých čo sú predomnou.
Lebo nejdeme sami. A najlepšie na tom je to, že keď pôjdem ďalej, tak ten čo mal potvrdenie predomnou, potom to isté potvrdenie dostanem aj ja. A to znovu ma ubezpečí, že ideme dobre. A Boh to sleduje a z času načas nás postaví, keď spadneme, z času načas nás postrčí. A už sa teší, keď všetci prídeme. Zatiaľ prevažne vedieme jeden druhého a môžeme počuť svedectvá tých pred nami.
Lenže tá cesta ani tak nie je taká dlhá. Tí pred nami potrebovali len pár rokov - 3... Potom mali Ducha Božieho - to najväčšie svedectvo Boha... S ním sa potom ide ďalej ako v Intercity cez ten tunel. A to čo sme prešli predtým za 3 roky prejdeme za rok, alebo len za pol. Dôležité je ako dobre ho vieme počuť, ako si nastavíme tú optiku... ten komunikačný kanál.
Ale rozhodne to nie sú náboženské úkony v kostole. Tá optika totiž ide cez úprimné srdce, ktoré je otvorené.
Ako vedec, ktorý skúma baktériu a nastaví vhodné prostredie na pozorovanie, tak aj my ak chceme pozorovať Boha potrebujeme nastaviť vhodné prostredie. Super na tom je to, že sa to dá opakovať... je to vedecké... ak totiž nastavíš vhodné prostredie, ak zabezpečíš čistotu a sterilitu tvojích pozorovacích nástrojov, potom je možné pokus opakovať znovu a znovu. A si schopný zachytiť jemný hlas v tej inej tónine, ktorým Boh k nám prehovára.
Je to teda o našej vhodnej optike, o vhodnom prostredí o tom ako sa k skúmaniu postavíme.
A zatiaľ tí, ktorí to skúsili, ktorí dali na radu tých, ktorí išli pred nimi, tak u nich sa metóda osvedčila a posunuli sa o krok vpred. Čiže máme aj opakovateľnosť tejto metódy. To neznamená, že na met=ode niet čo zdokonaľovať, ale nato sú už inteligentný vedci, ktorí niekde musia začať, aby mohli niečo zdokonaliť. A to kde treba začať, je pri radách tých jednoduchých ľudí, ktorí ústnou tradíciou podali svedectvo ako sa dá priblížiť k Bohu, ako ho zakúsiť, ako s ním nadviazať kontakt, ako ho počuť, ...
Nie je to super? Tak sa toho chyť a zdokonaľ tú cestu. Chodník vedie cez úprimné srdce. Nie cez náboženské úkony. To je vedĺajší a nie podstatný produkt. Ježiš nám ukázal cestu. Povedal ako to máme urobiť. On je tým pevným svedectvom, ktoré nám dal o Bohu. Všetci čo boli pred ním nejako Boha videli, viac alebo menej. A do akej miery ho videli do takej miery ukazovali cestu ostatným. Ježiš mal s ním priamy kontakt a povedal nám, že máme ísť za ním. on je pred nami a dáva nám svedectvá, ktoré budú aj pre nás potvrdením. A to prvé svedectvo ktoré človek môže dostať je Duch Svätý. On je počiatok svedectva a našej dobrej cesty za Bohom, lebo je to spoločník, ktorý nás má viesť do konca.
A o tom je celý príbeh biblie. Biblia nám ukazuje ako sa dostať na začiatok správnej cesty - skrze Ježiša, ale potom ešte pôjdeme ďalej s Duchom Svätým, ktorý nám sám dá svedectvo. A prídeme do konca. Ale už teraz vieme, že je svetlo na konci tunela. A poznáme svedectvo tých, ktorí sa k nemu viac priblížili. A to čo potrebujeme o tom vedieť je v biblii. ostatné je už na Duchu Svätom ako nás povedie. A aj my budeme svedectvom pre tých, ktorí idú za nami, aby sa tam všetci nejako dostali.
Samozrejme, že Boh to môže urobiť všetko naraz. Naraz všetkých zachrániť, skrátiť tunel, poslať rýchlovlak, ... ale to je náš pohľad na to. Nevidíme Boží zámer, ktorý má ďalej. Tak ako mal zámer, prečo nestvoril svet v jednom okamihu ale za sedem dní, aby nám tým niečo povedal, tak má rovnaký zámer s nami, že potrebujeme prejsť cestou za ním. Tak prečo tú cestu nevyskúšat a neprásť aspoň po prvú značku...
Hore
 Profil  
 
Poslať 28.12.2016 22:39:52   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 28.06.2014 21:30:22
napísal 295 príspevkov
l1ve_D
Citácia:
Štefan a Misionár ako som predpokladal na moje otázky neúplné nedokázané odpovede často vyhýbajúce sa priamej odpovedi a dôkazom.To som ich položil len pár.
Myslím, že už trochu lepšie rozumiem tvojmu postoju. Odpovede si totiž dostal a neboli vôbec zlé. Problém je, že Ty si už dopredu vedel, že Ťa nepresvedčia. Možno však už chápeš alebo cítiš, že taký istý problém môže mať aj človek veriaci v Boha. Skús človeka veriaceho v Boha presvedčiť, že Boh neexistuje. Dokážeš dať také dôkazy takej kategórie, aké sám požaduješ?
Tu sme sa presunuli ku koreňu veci. Diskusia s tebou totiž vedie presne tam, kam diskusia s veriacimi iného náboženstva. Ty totiž nie si neveriaci. Ty si tiež veriaci. Ty veríš, že Boh neexistuje. Iste to nevieš, lebo na to nemáš dôkazy. My veríme, že Boh existuje. My nemáme argumenty voči tebe a Ty nemáš voči nám. Rozhodol si sa totiž /možno nevedome/ vyžadovať argumentáciu založenú na logickom klame.

Citácia:
Ak toto nedokáže, nespraví, nezaslúži si byť nazývaný Bohom. Lebo tak by ukázal svoju legitimitu. Keby prešiel kritickým skúmaním špičkových ľudských kapacít a ukázal by sa svetu. To je plne legitímna požiadavka na Boha.
Požaduješ skúmať Boha ako keby bol niekto, koho je možné skúmať. Ak hovoríme o Bohu, tak hovoríme o niekom, o kom máme iba jemné tušenie a vôbec ho nevieme popísať. Boh nie je súčasťou nášho sveta v tom zmysle, že si tu niekde lieta. Skús uvažovať takto. Boh jediný je nestvorený, všetko ostatné je stvorené. Zákonite teda nič nie je Bohu podobné. Boha nemožno k ničomu prirovnať. Nemožno ho pojať ani pochopiť kým budeme naviazaní na stvorenstvo. Boh je mimo náš obzor, lebo nikdy nič nestvorené sme nevideli ani nezažili, celá naša skúsenosť je skúsenosť s vecami stvorenými. Ak teda chceš, aby sa tebe alebo vedcom Boh ukázal, tak by sa musel ukázať ako niečo čo dokážeme rozpoznať, ako niečo čo je súčasťou stvorenstva. Horiaci krík, oblak dymu, holubica alebo ako človek - veríme, že sa nám ukázal v Ježišovi. Čo ak sa Ti Boh ukazuje každý deň, ale kvôli svojej viere v jeho neexistenciu Ho nerozoznávaš?

Citácia:
Lebo Boh ako bytosť v biblii čo nazývate jeho slovom deklaruje o sebe x vlastností ktoré musí dokázať ak ich nedokáže je len táraj nič iné! ! !
V skutočnosti sú výpovede o Bohu v Písme zväčša antropomorfizmy alebo metafory. Jediný krát keď Boh hovorí sám o sebe, lebo ho Mojžiš o to vyslovene žiada (možno tak ako aj Ty žiadaš) je keď vyslovuje svoje meno. Iste vieš, že meno v staroveku bolo nositeľom vlastnosti alebo opisovalo nejakú skutočnosť či skúsenosť. Aj tvoj nick tu asi pre teba niečo znamená, dokážeš v ňom nájsť pointu. Meno teda v prapôvodnom význame vypovedalo o človekovi, aký je. Kováč je napríklad kováčov syn lebo sám je to skvelý kováč, je to niekto taký, akí bývajú kováči. Peter je skala, možno pôvodca mena Peter bol niekto, kto bol ako skala..... Keď sa teda Mojžiš Boha pýta, aby mu povedal svoje meno, Boh nechce ostať bez mena, ale Boh nechce nájsť meno, ktorým by sa mohol identifikovať, ktoré by znamenalo, že je taký ako.... lebo nič také nie je. A to preto, čo som písal vyššie, Boh nie je ničomu stvorenému podobný. Nedá sa s ničím porovnať. Preto Boh hovorí Mojžišovi, že jeho meno je JHVH. Boh teda Mojžišovi hovorí, že Ja som taký, aký som /Ehjeh Ašer Ehjeh/. Som taký ako som ja, lebo nik iný už taký nie je, s kým by som sa mohol porovnať aby si ma lepšie poznal. JHVH je teda meno Boha, ktorý vyjadruje jeho podstatu. Podstatu nezmieriteľnosti.
Hore
 Profil  
 
Poslať 28.12.2016 23:11:58   Re: Otázky o katolíckej teológii
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 18:28:11
napísal 1581 príspevkov
stefan píše:
l1ve_D
Citácia:
Štefan a Misionár ako som predpokladal na moje otázky neúplné nedokázané odpovede často vyhýbajúce sa priamej odpovedi a dôkazom.To som ich položil len pár.
Myslím, že už trochu lepšie rozumiem tvojmu postoju. Odpovede si totiž dostal a neboli vôbec zlé. Problém je, že Ty si už dopredu vedel, že Ťa nepresvedčia. Možno však už chápeš alebo cítiš, že taký istý problém môže mať aj človek veriaci v Boha. Skús človeka veriaceho v Boha presvedčiť, že Boh neexistuje. Dokážeš dať také dôkazy takej kategórie, aké sám požaduješ?
Tu sme sa presunuli ku koreňu veci. Diskusia s tebou totiž vedie presne tam, kam diskusia s veriacimi iného náboženstva. Ty totiž nie si neveriaci. Ty si tiež veriaci. Ty veríš, že Boh neexistuje. Iste to nevieš, lebo na to nemáš dôkazy. My veríme, že Boh existuje. My nemáme argumenty voči tebe a Ty nemáš voči nám. Rozhodol si sa totiž /možno nevedome/ vyžadovať argumentáciu založenú na logickom klame.

Citácia:
Ak toto nedokáže, nespraví, nezaslúži si byť nazývaný Bohom. Lebo tak by ukázal svoju legitimitu. Keby prešiel kritickým skúmaním špičkových ľudských kapacít a ukázal by sa svetu. To je plne legitímna požiadavka na Boha.
Požaduješ skúmať Boha ako keby bol niekto, koho je možné skúmať. Ak hovoríme o Bohu, tak hovoríme o niekom, o kom máme iba jemné tušenie a vôbec ho nevieme popísať. Boh nie je súčasťou nášho sveta v tom zmysle, že si tu niekde lieta. Skús uvažovať takto. Boh jediný je nestvorený, všetko ostatné je stvorené. Zákonite teda nič nie je Bohu podobné. Boha nemožno k ničomu prirovnať. Nemožno ho pojať ani pochopiť kým budeme naviazaní na stvorenstvo. Boh je mimo náš obzor, lebo nikdy nič nestvorené sme nevideli ani nezažili, celá naša skúsenosť je skúsenosť s vecami stvorenými. Ak teda chceš, aby sa tebe alebo vedcom Boh ukázal, tak by sa musel ukázať ako niečo čo dokážeme rozpoznať, ako niečo čo je súčasťou stvorenstva. Horiaci krík, oblak dymu, holubica alebo ako človek - veríme, že sa nám ukázal v Ježišovi. Čo ak sa Ti Boh ukazuje každý deň, ale kvôli svojej viere v jeho neexistenciu Ho nerozoznávaš?

Citácia:
Lebo Boh ako bytosť v biblii čo nazývate jeho slovom deklaruje o sebe x vlastností ktoré musí dokázať ak ich nedokáže je len táraj nič iné! ! !
V skutočnosti sú výpovede o Bohu v Písme zväčša antropomorfizmy alebo metafory. Jediný krát keď Boh hovorí sám o sebe, lebo ho Mojžiš o to vyslovene žiada (možno tak ako aj Ty žiadaš) je keď vyslovuje svoje meno. Iste vieš, že meno v staroveku bolo nositeľom vlastnosti alebo opisovalo nejakú skutočnosť či skúsenosť. Aj tvoj nick tu asi pre teba niečo znamená, dokážeš v ňom nájsť pointu. Meno teda v prapôvodnom význame vypovedalo o človekovi, aký je. Kováč je napríklad kováčov syn lebo sám je to skvelý kováč, je to niekto taký, akí bývajú kováči. Peter je skala, možno pôvodca mena Peter bol niekto, kto bol ako skala..... Keď sa teda Mojžiš Boha pýta, aby mu povedal svoje meno, Boh nechce ostať bez mena, ale Boh nechce nájsť meno, ktorým by sa mohol identifikovať, ktoré by znamenalo, že je taký ako.... lebo nič také nie je. A to preto, čo som písal vyššie, Boh nie je ničomu stvorenému podobný. Nedá sa s ničím porovnať. Preto Boh hovorí Mojžišovi, že jeho meno je JHVH. Boh teda Mojžišovi hovorí, že Ja som taký, aký som /Ehjeh Ašer Ehjeh/. Som taký ako som ja, lebo nik iný už taký nie je, s kým by som sa mohol porovnať aby si ma lepšie poznal. JHVH je teda meno Boha, ktorý vyjadruje jeho podstatu. Podstatu nezmieriteľnosti.
Nerozumieš môjmu postoju preto ti ho ozrejmím aby sme sa chápali. Ja Boha ako bytosť nevylučujem ba ho predpokladám z premís, z ktorých vychádzam. Ale tu nie je diskusia o mojej predstave Boha to vôbec nie je podstatné. Som ateista preto lebo ani pre svoju predstavu Boha nemám žiadne dôkazy iba predpoklady/premisy/hypotézy. To je strašne málo. Ale čo po Vás požadujem je keď tvrdíte, že ste kresťania aby ste obhájili svoju vetvu náboženstva. Aby ste obhájili prečo si myslíte, že obyčajný človek menom Ježiš je Boh a iné kresťanské myšlienky. Mňa nepresvedčia slabé odpovede. Rovnako prísny som aj sám na seba v tomto. Preto sa radím k ateistom a nie veriacim. Lebo ani moje vlastné predpoklady nestačia na to aby som dokázal iba Boha samotného ale stačia mi na to aby som videl ako sú náboženstvá ľudský nereálny konštrukt ešte aj nelogický. Preto Vám aj pokladám tieto otázky aby som videl či som niečo neprehliadol zatiaľ ste v podstate nepovedali nič čo som už nečítal/nepočul. Toto všetko je strašne málo na to aby to bolo relevantné.

Ďalej čo sa týka Boha. Ako si došiel na to, že je nestvorený?
Ako si došiel na to, že sa nedá s ničím porovnávať? Keby sa nedal porovnávať tak by neexistoval. Lebo vec čo nevieme porovnať jednoducho neexistuje. Je nelogické tvrdiť, že sa nedá porovnávať so stvoreným. Nevidím dôvod prečo by sa mal Boh najvyššia bytosť meniť na krík, dym, holuba či človeka. Aby bol prijatý ako Boh tak by stačilo aby napr. ukázal svoju moc tým, že by ukázal každému človeku jeho minulosť všetku čo prežil plus by musel vedieť presne povedať čo sa stane každý rok v ľubovolnom dátume najbližších 10 000 rokov keby sa to všetko do detailov plnilo z rôznych oblastí tak by nebolo pochýb o tom, že je Boh. (To je napr taká moja predstava mohlo by to byť aj inak ale muselo by to byť nespochybnitelné ako toto) Dym, krík holubica či človek pred 2000 rokmi o ktorom píšu nič nie je z toho dôveryhodné. Rovnako ľudia si vymýšlali aj o Heraklesovi, Enikduovi a ďalších. Alebo snáď sa bude somnou niekto prieť, že to je pravda? Ak nie prečo neveríte v pravdivosť týchto príbehov? V tej dobe im ľudia verili.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
Poslať 28.12.2016 23:44:25   Re: Otázky o katolíckej teológii
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11878 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Ďalej čo sa týka Boha. Ako si došiel na to, že je nestvorený?
priamo z definicie Boha ako Stvoritela vsetkeho co existuje - vsetkeho co bolo stvorene

samozrejme nemozno vylucit predstavu niecoho dalsieho co stvorilo Boha, ale potom by to NIECO bolo vlastne ozajstny Boh
v kazdom pripade je to uplne mimo nase moznosti skumania a predstavivosti a myslienkoveho uchopenia
asi by pre nas z nasho hladiska - z nasho pohladu to NIECO splynulo do Jedneho s Bohom
Boha ako Stvoritela mame myslienkovo aspon sancu odhadnut na zaklade stvorenia
Hore
 Profil  
 
Poslať 28.12.2016 23:47:47   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18239 príspevkov
Stefan:
Moje argumenty, co sa tyka neexistencie Boha, a ktore som tu uz viackrat uviedol, ma vedu iba k jednemu usudku:
1. Boh Stareho zakona nie je ten isty, ako Boh Noveho zakona.
2. Krestania tvrdia, ze je.
----------------------------------------------------------------------
3. Taky Boh neexistuje.
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 28.12.2016 23:58:29   Re: Otázky o katolíckej teológii
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11878 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
1. Boh Stareho zakona nie je ten isty, ako Boh Noveho zakona.
2. Krestania tvrdia, ze je.
chapes to privelmi technicky
vysledok je potom pre Teba zdanlivo jasny
unika Ti moznost nepresnosti, nedokonalosti a NEUPLNOSTI Tvojho poznania aj v pripade SZ aj v pripade NZ
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 0:47:47   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 28.06.2014 21:30:22
napísal 295 príspevkov
l1ve_D
Citácia:
Ale čo po Vás požadujem je keď tvrdíte, že ste kresťania aby ste obhájili svoju vetvu náboženstva. Aby ste obhájili prečo si myslíte, že obyčajný človek menom Ježiš je Boh a iné kresťanské myšlienky.
Problém tu podľa mňa je v tom, že Ty si si pre pojem obhájenia viery vytvoril nejakú množinu prvkov, ktoré považuješ za relevantné pre tento cieľ. Čo však urobíš, ak zistíš, že ani jeden z týchto prvkov neexistuje? Prečo dnes veríme kresťanstvu? No najjednoduchšie bude odpovedať, že je to preto, lebo sme sa do kresťanského prostredia narodili. Prečo veríme, že Kristus je vskutku Boh? No asi preto, lebo dôverujeme jeho samotnej výpovedi o sebe samom a tiež svedectvu ľudí, ktorí ho poznali a tých, ktorí poznali tých, ktorí ho poznali. Zväčša nemáme žiaden iný dôkaz, žiadne videnie, žiadne zjavenie. Len nám to celé dáva zmysel.
Ak by sa tebe osobne Ježiš zjavil a predstavil by sa Ti, predpokladám, že by Ti to nestačilo. Ľahko by si si to totiž vysvetlil ako halucináciu alebo bdelý sen.
Preto vieru chápeme ako dar, nie ako výsledok skúmania či dokazovania. Trúfam si povedať, že nikto z nás pre teba nemá taký dôkaz, aký požaduješ.

Citácia:
Ďalej čo sa týka Boha. Ako si došiel na to, že je nestvorený?
No predsa to vyplýva zo samotnej podstaty problému. Ak by Boh bol stvorený, tak by asi potreboval stvoriteľa a teda by tu bol niekto iný nestvorený. Boh predsa nie je nejaká od nás vyššia bytosť, ktorá by vznikla nejako samovoľne a ktorá tu nebola napr. pred veľkým treskom. Nie je čas, kedy Boh nebol. Ak chceme veriť v Boha, tak predsa musíme veriť v Boha stvoriteľa lebo iný Boh by nedával zmysel. Veríme v Boha ktorý sám nie je podmnožinou ničoho stvoreného, veríme Boha tvorcu prírodných zákonov a nie v niekoho, kto týmto zákonom podlieha, akoby bol obmedzený priestorom alebo časom...

Citácia:
Ako si došiel na to, že sa nedá s ničím porovnávať? Keby sa nedal porovnávať tak by neexistoval. Lebo vec čo nevieme porovnať jednoducho neexistuje. Je nelogické tvrdiť, že sa nedá porovnávať so stvoreným.
Práve naopak. Ak by si Boha dokázal porovnať so stvorenstvom, tak by si mu vytýčil ohraničenie. Chcel by si mať Boha, ktorý je neobmedzený a ktorému nič nie je nemožné, alebo chceš mať Boha, ktorý sa musí prispôsobiť hraniciam?
Predstav si, že si Boh a tvojim dielom stvorenia sú úsečky, kruhy, štvorce či iné útvary. Ako im sám seba vysvetlíš? Žijú si v svojom dvojrozmernom svete na A1 výkrese a vôbec netušia, že niekto alebo niečo by mohol vystúpiť do priestoru. No ale Ty im aj tak chceš o sebe povedať, lebo Ťa to mrzí, že si ich stvoril a oni o tom ani nevedia. Nechceš zmeniť ich svet a urobiť z nich gule či kocky lebo pre ne máš iný svet - Ty si tých svetov totiž stvoril viac. Tak ako im o sebe povieš? Napríklad urobíš zo seba priamku. Budú Ťa vnímať, lebo už budeš dvojrozmerný ako oni, ale aj tak Ťa celkom nepochopia, lebo nebudeš mať hranice.
Nehľadaj Boha ako niečo čo si môžeš predstaviť. Lebo takto premárniš svoj život.

legionar
Citácia:
Moje argumenty, co sa tyka neexistencie Boha, a ktore som tu uz viackrat uviedol, ma vedu iba k jednemu usudku:
1. Boh Stareho zakona nie je ten isty, ako Boh Noveho zakona.
2. Krestania tvrdia, ze je.
----------------------------------------------------------------------
3. Taky Boh neexistuje.
No vidíš, aj ja som si tiež stále myslel, že Boh Starého zákona je ten istý ako Boh Nového zákona. :-)
Skúsme si však položiť otázku, prečo by nemohol existovať Boh, ktorý by nebol ten istý v Starom zákone ako v Novom zákone? Iba preto, lebo sa nezmestí do našich logických zákonov?
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 9:37:45   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18239 príspevkov
stefan píše:
Skúsme si však položiť otázku, prečo by nemohol existovať Boh, ktorý by nebol ten istý v Starom zákone ako v Novom zákone? Iba preto, lebo sa nezmestí do našich logických zákonov?
Lebo si protireci, lebo meni samu svoju podstatu v case, hoci je vraj nadcasovy.
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 9:39:48   Re: Otázky o katolíckej teológii
 
Obrázok užívateľa

od 22.03.2008 11:01:14
napísal 3876 príspevkov
Bydlisko: Žilina
Live-d

tvrdíš že sa pokúšaš skúmať Boha- Je veda ktorá sa zaoberá skúmaním Boha a náboženstva. Nazýva sa teológia. Ako v každej vede vyžaduje dlhoročné štúdium učencov v danom odbore až potom sa sám môžeš stať teológom a venovať sa samostatnému štúdiu. Obávam sa že toto nespĺňaš a preto tvoje premisy, úvahy a závery sú jedine na úrovni pivných rečí bez akwj koľvek kompetencie.

Nie si ani hladajúci pretože vtedy by si bol otvorený pre otázky a odpovede aj také ktoré ti nepasujú do tvorjich rámčekov. To evidentne nie si pretože každý argument ktorý nie je v súlade s tebou očakávanou odpoveďou odmietaš.

My svojimi odpoveďami sme si obhájili svoje postoje a svoju vieru.

Tvoj postoj je že hladáš ospravedlnenie pre opustenie Katolíckej cirkvi ktorého si sa dopustil. V tebe hlodá pochybnosť že si urobil zle a neustále hladáš potvrdenie a ospravedlnenie svojho kroku. Nikdy ho nenájdeš. Možno ked budeš mať viac rokov a skúseností zistíš že si pochybil.

Tvoje argumentácie, požiadavky a predstavy o Bohu sú také primitívne že sa s nimi nebudem viacej zaoberať. Robil som to viackrát vo viacerých témach. Musel by som znovu od začiatku a opätovne vysvetlovať všetky základy a východiská teológie. Prepáč ale to sa mi nechce a nie je na to ani priestor. Radšej absolvuje nejaké prednášky z teológie, alebo z fyziky v podaní teológa - či veríš alebo neveríš sú aj fyzici čo sú súčasne teológmi
_________________
Pamätaj že vo výšinách vždy svieti Slnko, bez ohladu na mračná ktoré prichádzajú a odchádzajú
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 10:12:42   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 28.06.2014 21:30:22
napísal 295 príspevkov
legionar píše:
stefan píše:
Skúsme si však položiť otázku, prečo by nemohol existovať Boh, ktorý by nebol ten istý v Starom zákone ako v Novom zákone? Iba preto, lebo sa nezmestí do našich logických zákonov?
Lebo si protireci, lebo meni samu svoju podstatu v case, hoci je vraj nadcasovy.
Položme si otázku. Ako môže niekto nadčasový, teda niekto kto zo samej podstaty veci v sebe obsahuje všetky alternatívy, zmeniť svoju podstatu v čase?
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 10:47:07   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18239 príspevkov
stefan píše:
legionar píše:
stefan píše:
Skúsme si však položiť otázku, prečo by nemohol existovať Boh, ktorý by nebol ten istý v Starom zákone ako v Novom zákone? Iba preto, lebo sa nezmestí do našich logických zákonov?
Lebo si protireci, lebo meni samu svoju podstatu v case, hoci je vraj nadcasovy.
Položme si otázku. Ako môže niekto nadčasový, teda niekto kto zo samej podstaty veci v sebe obsahuje všetky alternatívy, zmeniť svoju podstatu v čase?
Vsak si ju poloz ! :lol:
A skus na nu aj odpovedat ...
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 13:00:05   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 28.06.2014 21:30:22
napísal 295 príspevkov
Toto už mám dávno zodpovedané. Boh sa nezmenil. ;-)
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 13:10:37   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18239 príspevkov
stefan píše:
Toto už mám dávno zodpovedané. Boh sa nezmenil. ;-)
Takze "Ja som Pan a Boh Tvoj, NEBUDES mat inych Bohov, aby si sa im KLANAL!" je iba mensi ulet pred novozakonnym "milujucim OTCOM, ktory nechal ZABIT aj vlastneho Syna z velkej lasky k nam" ? :D
Niekomu je uplne jasne, ze je to iste ... :lol:
Mne veru nie.
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 13:25:06   Re: Otázky o katolíckej teológii
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3664 príspevkov
legionar píše:
Takze "Ja som Pan a Boh Tvoj, NEBUDES mat inych Bohov, aby si sa im KLANAL!" je iba mensi ulet pred novozakonnym "milujucim OTCOM, ktory nechal ZABIT aj vlastneho Syna z velkej lasky k nam" ? :D
Niekomu je uplne jasne, ze je to iste ... :lol:
Mne veru nie.
Ak sa pozriem na to z iného uhla, tak ho prakticky ani zabiť nedal.
Duch a duša sú nesmrtelné, telo, ktoré je zo zeme sa do zeme aj navráti a je teda smrtelné.
Čo Ježiš urobil bolo, že bol Boh, stal sa človekom - (Božie) Slovo sa stalo telom - so smrtelným telom, na tomto tele odniesol ny výkon trestu všetky naše prestúpenia, tie boli logicky podľa zákona potrestané, kde trestom je smrť. Ježiš teda niesol trest, trpel bolesťou namiesto nás, zomrel v tele trestom namiesto nás, bol pochovaný. Keď Ježiš zomrel v tele, tak prakticky žil ďalej v duchu - píše sa, že bol v duchu kázať duchom v šeole, ktorí naňo od potopy čakali. Takže Boh Ježiša nedal zabiť. Boh prikázal Ježišovi a Ježiš to poslušne urobil - choď a nes hriech podstúp trest namiesto nich. Potom Boh urobil niečo zvláštne. Oživil ho. To telo na ktorom bol hriech potrestaný, keď trest skončil, keď bolo zadosťučinené spravodlivosti, potom to telo znovu oživil. Trest sa vykonal a telo znovu Boh oživil. Takže Boh Ježiša nezabil. Ale ako povedal Ježiš dostal od Boha právo a moc život dať a potom znovu si život vziať. A Ježiš je teraz živý.
A trest, ktorý keď by podstúpil človek, tak by zomrel naveky, podstúpil v zastúpení Ježiš, ktorý do bodky bol Bohu poslušný ešte aj v tom, že išiel namiesto človeka na výkon trestu. A pretože bol ježiš vo všetkom poslušný, preto ho Boh povýšil nad všetko, a dal mu meno nad každé meno. Stal sa pánom a vládcom. A teraz stále žije až naveky.
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.12.2016 13:57:08   Re: Otázky o katolíckej teológii
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 18:28:11
napísal 1581 príspevkov
Štefan odceňujem tvoju úprimnosť. Aj keď to čo tvrdíš má istú logiku a sú tam aj medzeri v nej na tom nezáleží som rád, že ako jeden z mála tu píšeš priamo, úprimne a otvorene. Síce som sa nedozvedel nič nové ale na tom nezáleží som rád, že u teba vnímam vieru podobne ako u Romanh, že používaš pri nej aj rozum a nie je tak slepá ako som si myslel. Ako som ti vyššie napísal tak ako môže byť niekto slepý veriaci môže byť aj slepý neveriaci.

Vieš Misionár ak mám podľa teba diskusiu na úrovni pivných rečí tak si potom taký istý keď so mnou diskutuješ. ;) Btw ja pivo vôbec nepijem stavím sa, že ty ano. K tomu, že nie som hľadajúci. Hľadajúci myslíš podľa tvojich rámčekov do ktorých ti nepasujem? Každá otázka ktorú položím nie je v súlade s tvojím očakávaním a preto nie som hľadajúci podľa teba ok. To "my" si nechaj pre iných ty si ani raz poriadne neobhajoval svoju vieru. Misojogi, Romanh, Štefan si ju obhájili rovnako aj Legionár si svoje obhájil ale ty si sa o to podľa mňa poriadne ani nesnažil lebo pre teba som podčlovek ak nevnímam svet ako ty. To vnímam u teba tak už dlho ale nevadí mi to. Časom Ťa také veci prejdú. Ja nehľadám ospravedlnenie pre moje opustenie katolíckej cirkvi. Len ma niekedy fascinuje ako jej členovia vyhlasujú ako je jediná správna a mne sa tak vôbec nejaví. Nesúhlasím s tým, že človek by mal byť ovládaný hociakou korporáciou či už jej náplňou práce je predaj tovaru alebo služieb (Boha). Nepovažujem svoj krok čo sa týka opustenia RKC za chybu. ;) Môžem slobodne bez klapiek na očiach čítať a premýšľať nemám niekoho tak ako ty RKC a tradíciu čo mi predžúva texty a povie mi čo si mám myslieť. Ty si myslíš, že ja neverím tomu, že sú u nás fyzici a teológovia? Veď Július Krempaský je jeden z nich bol som na jeho prednášky. Alebo u takého biblistu pána Jančoviča som bol (viem, že nie je fyzik samozrejme) nespomeniem si teraz na meno.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 142 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Ďalší

Obsah fóra » Náučné témy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: