Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Náučné témy


 [ Príspevkov: 46 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
Autor Správa
Poslať 21.06.2015 19:29:31   Re: Čo je hriech?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
Naim,
o zadostucineni usudzujes spravne. Ani Jezis ho od nikoho neziadal.

Jezis prisiel aby svet spasil, nie aby ho sudil - nedava uz ziaden dalsi trest.

A to bolo len z jedineho dovodu - z toho, ze vsetok nas hriech Boh polozil na Jezisa a Jezis pretrpel nas trest cely, ktory si my pravom zasluhujeme - na krizi.
Uz niet ineho trestu.
A to hovori biblia - katolicka - z ktorej sa kazdy den cita liturgia slova.
Vsetky citaty pisma uvadzam z katolickej biblie.
Maj oci a usi otvorene a srdce chapave.

Nasim odcinovanim nikdy nemozeme zadostucinit za akykolvek hriech.
Jezis pretrpel cely nas trest. Povedal ze je dokonane.
Uz niet co pridavat - jedine lasku - a aj ta je v nas vyliata skrze ducha, ktoreho nam on dal.
Nemame nic svoje, este aj tie skutky, co mame robit, nam pripravil on.

Vyraz ospravodliveny znamena, ze sme boli urobeny spravodlivymi, ze Bozia spravodlivost bola na nas polozena.
Iz 61,10
10 S jasotom sa chcem tešiť v Pánovi, duša mi zaplesá v mojom Bohu, pretože ma zaodial rúchom spásy, plášťom spravodlivosti ma zahalil ako ženícha, čo chystá veniec, ako mladuchu, okrášlenú skvostmi.

Vierou v to co pre nas - namiesto nas - pretrpel Jezis, tak vierou - ako Abraham bol - aj my sme "ospravodliveny".
Vierou v to co namiesto nas urobil Jezis, je hriech odstraneny a sme zahaleny Bozou spravodlivostou.
A pred Bohom mozeme stat v dovere akoby sme ani nikdy nezhresili.

Gal 3,5-7
5 A ten, ktorý vám dáva Ducha a robí medzi vami zázraky, robí to na základe skutkov podľa zákona, alebo z poslušnosti viery?
6 Tak ako Abrahám uveril Bohu a počítalo sa mu to za spravodlivosť.
7 Vedzte teda, že tí, čo sú z viery, sú Abrahámovými synmi.

Hebr 4,16
16 Pristupujme teda s dôverou k trónu milosti, aby sme dosiahli milosrdenstvo a našli milosť a pomoc v pravom čase.

Cize pred Bozi tron, mozeme pristupovat s doverou a nie s myslou plnou strachu z dalsich trestov.

Kol 2,18-23
18 Nech vás nik nepripraví o víťaznú cenu samoľúbou poníženosťou, uctievaním anjelov a upútavaním pozornosti na to, čo videl, lebo to sa len márne nadúva vo svojom telesnom zmýšľaní
19 a nedrží sa hlavy, z ktorej celé telo, vyživované a pospájané väzivami a spojivami, rastie Božím vzrastom.
20 Ak ste s Kristom odumreli živlom sveta, prečo sa, akoby ste ešte žili vo svete, podriaďujete nariadeniam:
21 "Nechytaj, ani neokús, ani sa nedotýkaj!"?
22 Veď to všetko sa má použiť, a tým zničiť - sú to ľudské príkazy a náuky.
23 Vyzerá to ako múdrosť v predstieranej nábožnosti, poníženosti a prísnosti voči telu; ale nie je to nič čestné, iba na ukájanie tela.

Zadostucinit hriech, ktory bol uz potrestany na Jezosovi, je podla pisma, nic cestne, a sluzi iba na naplnenie ziadosti tela.
Lebo to je zmyslanie tela - potrestat sa za priestupok.
Ale ten trest uz bol vykonany - poziadavka zakona vykonat trest uz bola naplnena - a to je aj dovod preco mozeme milovat nepriatela a toho ktory nam ublizuje, lebo aj ten skutok nepriatela bol potrestany na krizi na Jezisovi Kristovi - Jezis bol potrestany namiesto teba, ale aj nammiesto celeho sveta.
To znamena ze Bohu patri pomsta, lebo pomsta za nepravost kazdeho bola vykonana na Jezisovi na krizi.
Jezis nam dal novu zmluvu.
Nezrusil staru zmluvu - stary zakon - ten bol naplneny tym, ze trest bol vykonany.
A kde skoncilo stare, zacalo nove - novy zakon, zakon lasky.
Boh ta skrze Ducha naplni laskou, potom uz niet hriechu, lebo laska prikriva mnozstvo hriechov.
Jezisova laska prikrila mnozstvo hriechov.
Ti ktori uverili su uz ospravodliveny - pred Bohom su spravodlivy a svaty.
Preto mozes v pismach citat ze prvi krestania sa sami nazyvali svatymi.
Lebo boli naozaj posvatenymi pre Boha, oddelenymi od hriechu a dali svoje udy na posvatenie Bohu.

Rim 6,12-13.16-18
12 Nech teda nevládne hriech vo vašom smrteľnom tele, žeby ste sa poddávali jeho žiadostiam,
13 ani nevydávajte svoje údy hriechu za nástroj neprávosti, ale oddajte sa Bohu ako živí, čo vstali z mŕtvych, a svoje údy dajte Bohu za nástroj spravodlivosti.
16 Neviete, že komu sa dávate za otrokov a poslúchate ho, ste otrokmi toho, koho poslúchate: či hriechu na smrť, alebo poslušnosti pre spravodlivosť?
17 No vďaka Bohu, že hoci ste boli otrokmi hriechu, zo srdca ste sa podriadili tomu učeniu, do ktorého ste boli uvedení,
18 a oslobodení od hriechu stali ste sa služobníkmi spravodlivosti.

Sme sluzobnikmi spravodlivosti a nie hriechu, lebo mzdou hriechu je trest = smrt, ale Bozim darom je vecny zivot.

Rim 6,23
23 Lebo mzdou hriechu je smrť, ale Boží dar je večný život v Kristovi Ježišovi, našom Pánovi.

Lebo podla Bozieho zakona je za kazdy hriech trest smrti.
Hriech sa neda odcinit nijako inak iba vykonanim trestu. Boh nikomu nenadrza.

Kol 3,25
25 Lebo kto pácha krivdu, dostane za odplatu neprávosť, ktorej sa dopustil. Tu sa nenadŕža nikomu.

Akykolvek hriech, ktory by si chcel odcinit, musel by si zan zomriet.
Ale vdaka Bohu, Jezis je ten, ktory ten trest podstupil namiesto nas.
A pretoze bol Jezis poslusny Bohu v plnosti a urobil to naco ho Boh poslal, Boh ho vzkriesil zmrtvych a dal mu moc na nebi i na zemi.
V nom nas znovuzrodil a sme novym stvorenim, kde on je hlavou a my jeho telom.
V spravodlivosti pre spravodlivost.
Nie trestom pre spravodlivost, ale spravodlivostou Bozou na spravodlivost.
Hore
 Profil  
 
Poslať 23.06.2015 9:50:29   Re: Čo je hriech?
 
Obrázok užívateľa

od 22.03.2008 10:01:14
napísal 3766 príspevkov
Bydlisko: Žilina
Nečítal si podobenstvo o svadobnej hostine? To kde mnohí chudáci a pocestní prišli na svadbu pretože pozvaní odmietli. A bol tam človek čo nemal oblečené svadobné rúcho - toho vyhodili. To svadobné rúcho je očistená duša. Duša očistenie získa odpustením hriechov vo sviatosti zmierenia a vzrastom lásku ku Kristovi ktorú získa práve vykonaním zadosťučinenia. Odpustiť hriechy je je Ježišova "časť práce" a zadosť učinenie je naša časť ktorej deklarujeme že to myslíme vážne, snažíme sa o nápravu, lepšie si uvedomujme svoju hriešnosť a Ježišovu lásku a rastiem v láske k Nemu. Získať čisté svadobné rúcho je Ježišove odpustenie a obliecť si ho je naše zadosťučinenie
_________________
Pamätaj že vo výšinách vždy svieti Slnko, bez ohladu na mračná ktoré prichádzajú a odchádzajú
Hore
 Profil  
 
Poslať 23.06.2015 12:33:56   Re: Čo je hriech?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
Potom si treba ale jasne pomenovat pojmy.
Lebo zadostucinenie ma iny vyznam ako "obliekanie" svadobneho rucha.

Pojem zadostucinenie znamena podla slovnika - odčinenie
http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=zados%C5%A5u%C4%8Dinenie

Citácia:
1. odčinenie niečoho, satisfakcia: žiadať z., dostať z.;
Ale pre Janíka neboli tieto slová dostatočným zadosťučinením za pohanu jeho matky. (Fr. Kráľ)

2. pocit uspokojenia zo satisfakcie: Pohľad na horiace stavanie vzbudí v ňom pocit uspokojenia a zadosťučinenia. (Chrob.) Nijakú robotu nerobila ešte s toľkým zadosťučinením. (Heč.)
alebo pravne sa pouziva pojem zadostucinenie napr. ako
Citácia:
Právo na primerané zadosťučinenie a náhradu nemajetkovej ujmy v slovenskom právnom poriadku
Zadostucinit, tak ako som to ja pochopil, ako bolo pisane od Naima je skor podstupit, alebo skor odcinit hriech trestom.
citujem
Naim píše:
Kňaz po spovedi Ti taktiež udeľuje pokutu ( zadosťučinenie )
Tak ako to je ? Pokuta, alebo obliekanie si svadobneho rucha ?
Jezis pokuty nedaval, zato po zmiereni sa s Bohom dostavame rucho spasy a plast spravodlivosti.

Iz 61,10
10 S jasotom sa chcem tešiť v Pánovi, duša mi zaplesá v mojom Bohu, pretože ma zaodial rúchom spásy, plášťom spravodlivosti ma zahalil ako ženícha, čo chystá veniec, ako mladuchu, okrášlenú skvostmi.

Som teda po zmiereni zaodiaty ruchom spasy a plastom spravodlivosti, alebo platim pokutu ?

Ak sa vratim k tomu podobenstvu.
Davnejsie si spominam na jednu kazen, kde knaz hovoril, ze svadobne rucho v tej dobe pozvani dostali od zenicha.
Neviem co je na tom pravdy, ale ak je, tak potom tym viac plati Izaias 61,10 kde Boh je tym, kto dava rucho spasy a plast spravodlivosti.
A tento pozvany si ho neobliekol. Preco nevieme. Mozno preto, ze by sa nepovazoval byt dostatocne hodnym? Alebo mal potrebu zan este zaplatit?
Ked zene niekto daruje krasne saty po ktorych tuzi, necha si ich zavesene v skrini ? Ale si sich oblecie a kazdemu sa ukazuje.
A tak je to aj so zmierenim. Boh nam dava krasne rucho a plast a my sa radujeme, ze sme ocisteny od kazdeho hriechu.

Mozno myslis pod zadostucinenim pokanie.
Ale to nie je to iste.
Pokanie nie je vykon trestu. Pokanie je rozhodnutie odvratit sa od hriechu a obratit sa k Bohu.
Izrael sa obracal k Bohu telom - fyzicky. V novom zakone znamena obratit sa vnutorne - metanoja - rozhodnutim.
To znamena obnovujte sa premenou zmyslania - pokanie je premena zmyslania - ze sme mrtvy hriechu ale zivy Bohu.
Je to radost z toho ze som oslobodeny, to nie je trest.
Trest uz bol vykonany, jezis povedal ze je perfektne dokonane. Uz dalsie tresty, alebo trestiky ci obety zadostucinenia nie je potrebne prinasat.
Lebo ked tak robis, popieras ze zakon bol naplneny a hovoris, ze bol len z casti naplneny a je potrebny este dalsi trest aby bol Boh uspokojeny aby bolo dokonane kompletne zadostucinenie. Ale zadostucinene uz perfektne bolo na Jezisovi Kristovi tym ze bol ukrizovany namiesto nas, pre nas hriech.
Nas hriech bol potrestany na jeho tele - bolo uz zadostucinene kompletne.
Hore
 Profil  
 
Poslať 24.06.2015 6:40:53   Re: Čo je hriech?
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 8:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
zadosťučinenie je vonkajší prejav vnútorného obrátenia.
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 24.06.2015 11:10:29   Re: Čo je hriech?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
Vespa píše:
zadosťučinenie je vonkajší prejav vnútorného obrátenia.
Pripajam nieco z oficialneho ucenia cirkvi:

Katechizmus píše:
Katechizmus
časť: DRUHÁ ČASŤ SLÁVENIE KRESŤANSKÉHO TAJOMSTVA
oddiel: DRUHÝ ODDIEL SEDEM SVIATOSTÍ CIRKVI
kapitola: DRUHÁ KAPITOLA SVIATOSTI UZDRAVENIA
článok: 4. článok SVIATOSŤ POKÁNIA A ZMIERENIA
odsek:
odstavec: VII. Úkony kajúcnika
téma: ZADOSŤUČINENIE

http://www.katechizmus.sk/?action=getk&kid=2015

1459 Mnohé hriechy spôsobujú škodu blížnemu. Treba urobiť všetko, čo je možné, aby sa škoda napravila(2412) (napr. vrátiť ukradnuté veci, napraviť dobré meno toho, koho sme osočovali, odčiniť urážky). Vyžaduje to už sama spravodlivosť.(2487) Hriech však okrem toho zraňuje a oslabuje samého hriešnika, ako aj jeho vzťahy s Bohom a s blížnym. Rozhrešenie odstraňuje hriech, ale neodstraňuje všetky nezriadenosti, ktoré hriech spôsobil. Hriešnik zbavený hriechu musí ešte nadobudnúť plné duchovné zdravie.(1473) Musí teda urobiť niečo viac, aby odčinil svoje hriechy: musí primeraným spôsobom „zadosťučiniť“ za svoje hriechy alebo ich „odpykať“. Toto zadosťučinenie sa volá aj „pokánie“.

1460 Pokánie, ktoré spovedník uloží, má brať do úvahy osobnú situáciu kajúcnika a má mať na zreteli jeho duchovné dobro. Nakoľko je to možné, má zodpovedať závažnosti a povahe spáchaných hriechov. Môže to byť modlitba, milodar, skutky milosrdenstva,(2447) služba blížnemu, dobrovoľné odriekania, obety a predovšetkým trpezlivé prijímanie kríža, ktorý musíme niesť. Takéto pokánia nám pomáhajú pripodobňovať sa Kristovi, ktorý sám raz navždy odpykal naše hriechy. (618) Umožňujú nám stať sa spoludedičmi vzkrieseného Krista, lebo „s ním trpíme“ (Rim 8,17):
„Ale toto naše zadosťučinenie, ktorým pykáme za svoje hriechy, nie je natoľko naše, aby nebolo skrze Ježiša Krista. Lebo my, ktorí nemôžeme sami zo seba nič, s pomocou toho, ktorý nás posilňuje, môžeme všetko. A tak sa človek nemá čím chváliť, ale všetka naša chvála je v Kristovi…, v ktorom robíme zadosťučinenie,(2011) keď ‚prinášame ovocie hodno pokánia‘, ktoré má z neho účinnosť, ktoré on obetuje Otcovi a ktoré Otec skrze neho prijíma.“

Katechizmus 1459 píše:
Toto zadosťučinenie sa volá aj „pokánie“.
To nie je pravda.
Pokanie a zadostucinenie su dva rozne pojmy.
Pokanie je v novozakonnych spisoch nazvane obratenie mysle metanoja - premena zmyslania - ze sme mrtvi hriechu, ale zivi Bohu.
Rim 6,11
11 Tak zmýšľajte o sebe aj vy: že ste mŕtvi hriechu a žijete Bohu v Kristovi Ježišovi.

To je pokanie. Nie tresty. Tresty po zmiereni s Bohom su ako Pavol povedal len na ukajanie tela.
Lebo telo si to ziada, nic ine nepozna, telo sa nevie zmierit s tym, ze by nemalo na odcinenie trest.
Ale my mame uz zit podla Ducha - oslobodeni od hriechu. V novom zmyslani.
Preto ani Jezis neziadal zadostucinenie, dalsie odpykanie, dalsi trest pre nas.

Katechizmus 1459 píše:
Musí teda urobiť niečo viac, aby odčinil svoje hriechy: musí primeraným spôsobom „zadosťučiniť“ za svoje hriechy alebo ich „odpykať“.
Odpykat ? Podstupit trest ?
Toto presne urobil namiesto nas Jezis a na krizi vykrikol ze je perfektne odpykane.
Mt 27,50
50 Ježiš však znova zvolal mocným hlasom a vydýchol dušu.

a to co mocnym hlasom zvolal je toto:
Jn 19,30
30 Keď Ježiš okúsil ocot, povedal: "Je dokonané." Naklonil hlavu a odovzdal ducha.

Zakrical z celeho hrdla, aby to vsetci jasne poculi "Je dokonané."
"Je vsetko perfektne dokonané."
"Je vsetko perfektne odcinene."
"Bozia zmluva je tymto trestom perfektne naplnena."
"Uz niet trestu pre tych, ktori vstupia do novej zmluvy."
"Netreba uz nic odcinovat, lebo Jezis Kristus vsetko perfektne odcinil tym, ze cely trest namiesto nas bol vykonany na nom."

Iz 53,1-12
1 Kto by uveril, čo sme počuli, a komu sa zjavilo Pánovo rameno?
2 Veď vzišiel pred ním sťa ratoliestka a ako koreň z vyschnutej zeme. Nemá podoby ani krásy, aby sme hľadeli na neho, a nemá výzoru, aby sme po ňom túžili.
3 Opovrhnutý a posledný z ľudí, muž bolestí, ktorý poznal utrpenie, pred akým si zakrývajú tvár, opovrhnutý, a preto sme si ho nevážili.
4 Vskutku on niesol naše choroby a našimi bôľmi sa on obťažil, no my sme ho pokladali za zbitého, strestaného Bohom a pokoreného.
5 On však bol prebodnutý pre naše hriechy, strýznený pre naše neprávosti, na ňom je trest pre naše blaho a jeho ranami sme uzdravení.
6 Všetci sme blúdili ako ovce, išli sme každý vlastnou cestou; a Pán na neho uvalil neprávosť nás všetkých.
7 Obetoval sa, pretože sám chcel, a neotvoril ústa; ako baránka viedli ho na zabitie a ako ovcu, čo onemie pred svojím strihačom, (a neotvoril ústa).
8 Z úzkosti a súdu ho vyrvali a kto pomyslí na jeho pokolenie? Veď bol vyťatý z krajiny živých, pre hriech svojho ľudu dostal úder smrteľný.
9 So zločincami mu dali hrob, jednako s boháčom bol v smrti, lebo nerobil násilie, ani podvod nemal v ústach.
10 Pánovi sa však páčilo zdrviť ho utrpením... Ak dá svoj život na obetu za hriech, uvidí dlhoveké potomstvo a podarí sa skrze neho vôľa Pánova.
11 Po útrapách sa jeho duša nahľadí dosýta. Môj spravodlivý služobník svojou vedomosťou ospravedlní mnohých a on ponesie ich hriechy.
12 Preto mu dám za údel mnohých a početných dostane za korisť, lebo vylial svoju dušu na smrť a pripočítali ho k hriešnikom. On však niesol hriechy mnohých a prihováral sa za zločincov.

Cize na Jezisovi je vsetka nasa nepravost, vsetok nas trest bol vykonany na nom.
A ked takto dal svoj zivot, tak co ?
"podarí sa skrze neho vôľa Pánova"

Aka je vola Panova ?

Jn 6,40
40 Lebo vôľa môjho Otca je, aby každý, kto vidí Syna a verí v neho, mal večný život; a ja ho vzkriesim v posledný deň."

Uz ziaden dalsi trest. Ale vecny zivot a vzkriesenie v posledny den.
Hore
 Profil  
 
Poslať 24.06.2015 12:48:45   Re: Čo je hriech?
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 8:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
zas miešaš dve veci - a to ti potom vychádzajú nezmysly
- osobný život s Kristom
- vykúpenie.
Ježiš vykúpil a spasil a žijeme z toho.
ALE nestačí len prijať, ale ak po prijatí zas opustíš, tak čo sa deje?
už som to raz vravel - "raz spasený vždy spasený" je hlúposť - to naozaj nie je pravda - preto je tvrdenie "netreba zadosťučinenie" nepravdivé.
"na vlastnom tele dopĺňam..." píše Pavol - poznáš ten výrok?
zapracuj ho do svojich tvrdení a zistíš, že si niečo podstatné vynechal.
pretože vynechávať niektoré veci je jednoduché - ale preto chýba sektárom komplexnosť a nemajú plnosť viery.
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 24.06.2015 14:25:54   Re: Čo je hriech?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
Vespa píše:
"na vlastnom tele dopĺňam..." píše Pavol - poznáš ten výrok?
zapracuj ho do svojich tvrdení a zistíš, že si niečo podstatné vynechal.
pretože vynechávať niektoré veci je jednoduché - ale preto chýba sektárom komplexnosť a nemajú plnosť viery.
V vojom tvrdeni "na vlastnom tele dopĺňam..." píše Pavol ti akosi unikol kontext.
My sa rozpravame o zadostucineni, teda akomsi odcineni za hriech po zmiereni s Bohom.

Ale aby sme si boli istejsi, ukazme si v akom kontexte su pisane Pavlove slova.

Kolosanom 1 píše:
Kolosanom 1

1 Pavol, z Božej vôle apoštol Krista Ježiša, a brat Timotej
2 tým svätým a veriacim bratom v Kristovi, čo sú v Kolosách: Milosť vám a pokoj od Boha, nášho Otca.
3 Vzdávame vďaky Bohu, Otcovi nášho Pána Ježiša Krista, vždy, keď sa za vás modlíme,
4 lebo sme počuli o vašej viere v Krista Ježiša a o láske, akú máte k všetkým svätým,
5 pre nádej, ktorú máte uloženú v nebi. Už ste o nej počuli v pravdivom slove evanjelia.
6 Ono k vám prišlo a ako na celom svete prináša ovocie a rastie, tak aj u vás od toho dňa, keď ste počuli a spoznali Božiu milosť v pravde.
7 Tak ste sa to naučili od nášho milovaného spolupracovníka Epafrasa. On namiesto nás verne slúži Kristovi;
8 on nám rozprával aj o vašej láske v Duchu.
9 Preto aj my odo dňa, keď sme to počuli, neprestávame sa za vás modliť a prosiť, aby ste boli naplnení poznaním jeho vôle vo všetkej múdrosti a duchovnej chápavosti,
10 aby ste žili, ako sa patrí vzhľadom na Pána, a páčili sa mu vo všetkom, tým, že budete prinášať ovocie všetkých dobrých skutkov a rásť v poznaní Boha,
11 a aby ste mocou jeho slávy upevnení všetkou silou boli veľmi trpezliví a vytrvalí a s radosťou
12 vzdávali vďaky Otcovi, ktorý vás urobil súcimi mať účasť na podiele svätých vo svetle.
13 On nás vytrhol z moci tmy a preniesol do kráľovstva svojho milovaného Syna,
14 v ktorom máme vykúpenie, odpustenie hriechov.
15 On je obraz neviditeľného Boha, prvorodený zo všetkého stvorenia,
16 lebo v ňom bolo stvorené všetko na nebi a na zemi, viditeľné i neviditeľné, tróny aj panstvá, kniežatstvá aj mocnosti. Všetko je stvorené skrze neho a pre neho.
17 On je pred všetkým a všetko v ňom spočíva.
18 On je hlavou tela, Cirkvi. On je počiatok, prvorodený z mŕtvych, aby on mal vo všetkom prvenstvo.
19 Lebo Boh chcel, aby v ňom prebývala všetka plnosť
20 a aby skrze neho zmieril všetko so sebou, keď pre jeho krv na kríži priniesol pokoj všetkému, čo je na zemi aj čo je na nebi.
21 Aj vás, čo ste boli kedysi odcudzení a znepriatelení zmýšľaním a zlými skutkami,
22 teraz skrze smrť v jeho ľudskom tele zmieril so sebou, aby si vás postavil pred svoju tvár svätých, nepoškvrnených a bez úhony.
23 Pravda, ak vytrváte vo viere upevnení, stáli a neodkloniteľní od nádeje evanjelia, ktoré ste počuli a ktoré sa hlása každému stvoreniu, čo je pod nebom; a ja, Pavol, stal som sa jeho služobníkom.
24 Teraz sa radujem v utrpeniach pre vás a na vlastnom tele dopĺňam to, čo chýba Kristovmu utrpeniu pre jeho telo, ktorým je Cirkev.
25 Ja som sa stal jej služobníkom podľa Božieho daru, ktorý som dostal pre vás, aby som naplnil Božie slovo,
26 tajomstvo, ktoré bolo od vekov a pokolení skryté, ale teraz sa zjavilo jeho svätým.
27 Im chcel Boh dať poznať bohatstvo slávy tohoto tajomstva medzi pohanmi, a ním je Kristus vo vás, nádej slávy.
28 My ho zvestujeme, pričom napomíname každého človeka a učíme každého človeka vo všetkej múdrosti, aby sme každého človeka priviedli k dokonalosti v Kristovi.
29 O to sa namáham a borím, jeho mocou, ktorá vo mne mohutne pôsobí.
V akom kontexte hovori Pavol tieto slova ?
Je to v kontexte zmierenia po hriechu ?
Ved predtym hovori o svatosti.
On - Boh nas urobil sucimi mat ucast na podiele svatych.
Ak nas urobil sucimi mat ucast na podiele svatych, potom tu nie je miesto pre iny trest, nie je miesto pre zadostucinenie, lebo On nas urobil uz sucimi na podiele svatych.

V nom je vsetka plnost, v nom je zmierene vsetko.
Vsetko - uz nic netreba doplnat na odcinenie - na zadostucinenie - netreba doplnat uz ziaden trest.
V nom priniesol pokoj vsetkemu - vsetkemu, aj tomu, co sme nasim hriechom poskodili, aj tomu.

Postavil si nas pred seba "svätých, nepoškvrnených a bez úhony"
Teda po zmiereni sme svati, neposkvrneny, bez uhony.
Ked sme bez uhony, uz netreba nic odcinovat, aby sme boli viac svaty, viac bez uhony.
Lebo uz to urobil v nom.

Citácia:
24 Teraz sa radujem v utrpeniach pre vás a na vlastnom tele dopĺňam to, čo chýba Kristovmu utrpeniu pre jeho telo, ktorým je Cirkev.
Ty v tomto kontexte vidis to, ze Pavol trpi na vlastnom tele preto, lebo predtym zhresil ?
Trpi preto, lebo sa zmieril a nasledne potrebuje este zadostucinit ?
Alebo preto, lebo trpi zato, lebo dobre robi ?

Lebo aj Peter hovori tiez, ze znasat udery pre hriech nie je ziadnou slavou.

1Pt 2,19-20
19 Veď je to milosť, keď niekto pre svoje svedomie pred Bohom znáša bolesti a nespravodlivo trpí.
20 Lebo aká je to sláva, keď znášate údery po tvári za to, že hrešíte? Ale ak dobre robíte, a predsa znášate utrpenia, je to milosť pred Bohom.

Ale je milost znasat udery za dobre - to je na Boziu slavu.

Potom v akom kontexte to Pavol povedal ?
Citácia:
24 Teraz sa radujem v utrpeniach pre vás a na vlastnom tele dopĺňam to, čo chýba Kristovmu utrpeniu pre jeho telo, ktorým je Cirkev.
Ze sa raduje utrpeniam ?
Podla toho co povedal Peter, keby to boli utrpenia pre jeho hriech na odcinenie, to by sa tomu neradoval, lebo to nie je ziadna slava, to nie je dovod na radost.
Nie Pavol tu hovori o utrpeniach za dobre. Ked nespravodlivo trpi.

Ta Pavlova radost je takato, ako sa o nej pise v Skutkoch
Sk 5,40-41
40 Zavolali apoštolov, dali ich zbičovať, prikázali im, že nesmú hovoriť v Ježišovom mene, a prepustili ich.
41 A oni odchádzali z veľrady natešení, že boli uznaní za hodných znášať potupu pre toto meno.

Lebo aj Jezis nam tak povedal, aby sme sa tomu radovali.
Mt 5,11-12
11 Blahoslavení ste, keď vás budú pre mňa potupovať a prenasledovať a všetko zlé na vás nepravdivo hovoriť;
12 radujte sa a jasajte, lebo máte hojnú odmenu v nebi. Tak prenasledovali aj prorokov, ktorí boli pred vami.

Cize ked Pavol hovori, ze na vlastnom tele doplna to co chyba Kristovmu utrpeniu, nehovori to vo vyzname zadostucinenia pre hriech, aby zmieril Boha za svoj hriech. Alebo aby vykonal napravu za svoj hriech. Za to Pavol vobec netrpi.

Jezis hovori uplne o inom utrpeni a presne toto utrpenie z prenasledovania, mal Pavol na mysli.
Pavol doplna urpenie z prenasledovania o ktorom hovoril Jezis ze pride na tych, ktori uveria.
Toto utrpenie, totiz caka cirkev - preto Pavol hovori ze ho doplna a ze chyba Kristovmu utrpeniu. Lebo Kristus zomrel za hriech, ale utrpenie, ktore este chyba je utrpenie za dobre.
Lebo toto utrpenie znasame spolu s Kristom uz ako znovuzrodene telo, kde Jezis je hlavou a my telom.
Na tomto tele - cirkvi - na Jezisovom tele - cirkvi - este chyba naplnit utrpenie z prenasledovania pre vieru.

Cize nie utrpenie pre hriech, ale utrpenie z prenasledovania pre vieru.
A to je uplne ine ako zadostucinenie, satisfakcia, odcinenie za hriech.
Za hriech sa uz nic nedoplna, tam je to uz dokonane.
Hore
 Profil  
 
Poslať 24.06.2015 16:26:24   Re: Čo je hriech?
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 8:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
my sa bavíme o pokání - a to je aj prijatie trestu.
ty vychádzaš z toho, že trest už nie je.
je - aj keď máme možnosť byť vykúpení, stále môžeme byť potrestaní za svoje zlé skutky - áno, či nie?
ak nie, tak načo pokánie vôbec, ak áno, tak radšej pokánie tu na zemi.
a preto teda pokánie ako viditeľný a reálny dôkaz kajúcnosti.
preto sa zadosťučinenie volá aj skutok kajúcnosti.
preto sa trpí aj tu na zemi - pretože hocikedy ideš doslova - a tu zrazu nie - "ak vytrváte" - a čo ak nevytrvajú - čo vtedy majú robiť?
pretože máme 2 veci:
1) nemáme netrpieť
2) naše utrpenie posväcuje tiež
- ty si to nesprávne pochopil, že naše utrpenie nahrádza, či pomáha utrpeniu Krista?

mimochodom - kde je v Písme výslovne zakázané pokánie - teda skutky pokánia, keď si tak proti tomu?
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.06.2015 9:42:23   Re: Čo je hriech?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
Vespa píše:
my sa bavíme o pokání - a to je aj prijatie trestu.
Pod pokanim rozumies prijatie trestu?
V biblii to ale tak nie je.
Pokanie je rozhodnutie vratit sa k Bohu, odvratit sa od svojich zlych skutkov, rozhodnut sa kracat po Bozich cestach.
Pokanie je zmena zmyslania - ze som mrtvy hriechu a ked ten hriech pride, tak duchom mrtvim skutky tela, teda rozhodujem sa neustale odmietat hriech a zmyslam ze som zivy Bohu.
Lebo tak sa pise v biblii o tom co mame robit a o tom co je pokanie.

Jezis hovoril aj Jan Krstitel - robte pokanie.
Jan Krstitel robil krst pokania.

Lk 3,3-6
3 Chodil po celom okolí Jordána a hlásal krst pokánia na odpustenie hriechov,
4 ako je napísané v knihe rečí proroka Izaiáša: "Hlas volajúceho na púšti: "Pripravte cestu Pánovi, vyrovnajte mu chodníky!
5 Každá dolina sa vyplní a každý vrch a kopec zníži. Čo je krivé, bude priame, a čo je hrboľaté, bude cestou hladkou.
6 A každé telo uvidí Božiu spásu."

Co robili vsetci, ktori sa davali krstit Janovi Krstitelovi ?
Pokanie. Ako ?
Tak ze sa odvratili od svojho doterajsieho sposobu zivota bez Boha a obratili sa k Bohu.
Pripravili cestu Panovi, vyrovnali svoje chodniky, ...
Nepodstupovali ziaden trest, ziadne zadostucinenie, dokonca ani ziadne obety, podla stareho zakona.

Ale co Jan Krstitel povedal ze maju robit ?

Lk 3,7-14
7 Ale zástupom, čo prichádzali k nemu, aby sa mu dali pokrstiť, hovoril: "Hadie plemeno, kto vám ukázal, ako uniknúť nastávajúcemu hnevu!?
8 Prinášajte teda ovocie hodno pokánia a nepokúšajte sa nahovárať si: "Naším otcom je Abrahám!" - lebo vravím vám: Boh môže Abrahámovi vzbudiť deti aj z týchto kameňov.
9 Sekera je už priložená na korene stromov. A každý strom, ktorý neprináša dobré ovocie vytnú a hodia do ohňa."
10 Zástupy sa ho pýtali: "Čo teda máme robiť?"
11 On im odpovedal: "Kto má dvoje šiat, nech dá tomu, čo nemá nijaké, a kto má jedlo, nech urobí podobne!"
12 Aj mýtnici prišli, aby sa dali pokrstiť, a hovorili mu: "Učiteľ, čo máme robiť?"
13 On im povedal: "Nevymáhajte viac, ako vám určili!"
14 Pýtali sa ho aj vojaci: "A čo máme robiť my?" Vravel im: "Nikoho netrápte, nikomu nekrivdite a buďte spokojní so svojím žoldom!"

Vidis tu niekde pokanie ako prijatie trestu ?
Ja nie.
Lebo pokanie nie je prijatie trestu, ale zmena zmyslania a sposobu zivota, zmena priorit, ...
Pokanie nie je trest.


Lenze vy mate medzi pojmom pokanie a zadostucinenie znak rovna sa.
Pre vas znamena robit pokanie, prijat trest na odcinenie.
A tento model nikde v biblii nie je.
Pojem pokanie nie je to iste ako pojem zadostucinenie, odcinenie, ci odplata.
Pokanie nie je to iste, pokanie je obratit sa k Bohu a zmenit svoje zmyslanie.

Vespa píše:
my sa bavíme o pokání - a to je aj prijatie trestu.
Evanjelium - ta dobra zvest je prave o tom, ze Jezis Kristus dobrovolne namiesto nas prijal nas trest.
Ta dobra sprava je ze vsetok nas hriech bol polozeny na Jezisa - On je ten, ktory snima hriech sveta - a berie ho na seba.
A tento hriech bol potrestany na jeho tele, aby bola splnena poziadavka zakona.
Lebo zakon hovori, ked prestupis zakon, nasleduje trest smrti.
Hriech sa neda nijako inak odcinit, iba trestom smrti.
Ak hovoris, ze musis nejako inak odcinit svoj hriech, potom jedine podla zakona Bozieho a trestom je smrt.
Potom ale neprijmas spasu, ktoru ti dava Boh. Lebo on ti ponuka riesenie na tvoj hriech, aby si nezomrel podla zakona.
Ale tvoj hriech uz polozil na neho a odsudil hriech v tele.
Hriech uz bol odsudeny.

Vespa píše:
je - aj keď máme možnosť byť vykúpení, stále môžeme byť potrestaní za svoje zlé skutky - áno, či nie?
O tom to presne je. Ak odmietas evanielium a neveris, alebo ak sa odklanas od viery, tak Jezis hovori kto neuveri bude odsudeny.
A odsudeny bude presne podla stale platnej zmluvy - stareho zakona, kde trest za prestupenie je smrt.
Zakon je znamy.
Vierou sa vstupuje do novej zmluvy. Ako Abraham - vierou.

Vespa píše:
ak nie, tak načo pokánie vôbec, ak áno, tak radšej pokánie tu na zemi.
a preto teda pokánie ako viditeľný a reálny dôkaz kajúcnosti.
Toto presne hovori o tom ze medzi pokanim a zadostucinenim, ci trestom mas znak rovna sa.
Ale to tak nie je. Nie je tam rovna sa, su to dva rozne pojmy.

Vespa píše:
preto sa trpí aj tu na zemi - pretože hocikedy ideš doslova - a tu zrazu nie - "ak vytrváte" - a čo ak nevytrvajú - čo vtedy majú robiť?
Bozie dvere su este stale otvorene. A my mame vstupit kym trva to dnes. Preto aj Pavol hovori, ze nadej ktoru sme mali na zaciatku - presne tu nadej evanjelia, o ktorej som hovoril ze co je evanjelium ta dobra sprava. Presne tu nadej si pevne drzime az do konca.
Preto nam Jezis povedal aby sme vytrvali, preto povedal anamnesis - rozpominajte sa na to co som vam urobil. Lebo duch je silny, ale telo slabe.
Este mame pracovat na spase nasej duse - neustalym vytrvanim v zmene zmyslania - lebo telo robi proti duchu a duch proti telu.
preto to mame neustale denne robit, obracat dusu k duchu. Aby sme vytrvali vo viere az do posledneho dna.
Aby sme zavodili zavod, kde kazdy kto vytrva vyhrava. A na konci bude spasene aj nase telo.

A ked sa stane ze padneme, aj to tom biblia hovori.
1Jn 2,1-2
1 Deti moje, toto vám píšem, aby ste nehrešili. A keby niekto zhrešil, máme u Otca zástancu: Ježiša Krista, spravodlivého.
2 On je zmiernou obetou za naše hriechy; a nielen za naše, ale aj za hriechy celého sveta.

Cize treba znova vojst, kym su otvorene dvere.

Vespa píše:
pretože máme 2 veci:
1) nemáme netrpieť
2) naše utrpenie posväcuje tiež
- ty si to nesprávne pochopil, že naše utrpenie nahrádza, či pomáha utrpeniu Krista?
Pisal som ze to co Pavol hovori, ze doplna utrpenie Krista, ze to je utrpenie za dobre, ze to nie je utrpenie za jeho hriech.
Ani my nemame trpiet za nas hriech - to sa nikde nepise.
Ale Jeyis povedal, ye budeme trpiet pre vieru, ako prenasledovani, ... ako Pavol hovori, za dobre skutky, znasat utrpenie - cize nejde o utrpenie za hriech.

Vespa píše:
mimochodom - kde je v Písme výslovne zakázané pokánie - teda skutky pokánia, keď si tak proti tomu?
Toto je presne to, lebo mas medzi pokanie a zadostucinenie rovna sa.
Ale tam rovna sa nie je, su to dve rozne veci.
Uvazuj o tom co som pisal, co je podla biblie pokanie a co Jan Krstitel ohlasoval a ucil co je pokanie.

Co povedal Peter tym, ktori ukrizovali Jezisa Krista ?

Sk 2,36-38
36 Nech teda s istotou vie celý dom Izraela, že toho Ježiša, ktorého ste vy ukrižovali, Boh urobil aj Pánom aj Mesiášom."
37 Keď to počuli, bolesť im prenikla srdce a povedali Petrovi a ostatným apoštolom: "Čo máme robiť bratia?"
38 Peter im povedal: "Robte pokánie a nech sa dá každý z vás pokrstiť v mene Ježiša Krista na odpustenie svojich hriechov a dostanete dar Svätého Ducha."

Boloest im prenikla srdce, zistili ze zhresili proti Bohu, proti Boziemu vyvolenemu a pomazanemu.
Co im povedal Peter ?
Robte pokanie, ...
Ako robili tito pokanie ?
Prijmali nejaky trest, alebo zmenili svoje zmyslanie a obratili sa k Bohu?
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.06.2015 10:16:41   Re: Čo je hriech?
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 8:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
rozhodol si sa chápať výraz "trest" ako niečo, čo nahrádza Kristovo vykúpenie.
jasné že ti to nevychádza.
Kristus nás vykúpil - a preto sme oslôobodení od trestu.
ALE výraz "trest" používaný v tejto súvislosti si vytrhol z kontextu zmyslu.
trest sa vždy chápal ako "urob nejaký viditeľný skutok pokánia"
Presne to, čo Ján Krstiteľ vraví tým, čo prichádzajú
"robte skutky hodné pokánia"
že sa použil výraz trest - tak rozšír zmysel.
potrestaj sa tým, že sa zbavíš jedných šiat ak máš dvoje - prijmeš symbol trestu (pokuta) zaplatíš nie polícii, ale chudobnému.
kto chce pochopiť, pochopí.
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.06.2015 12:33:36   Re: Čo je hriech?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
Vespa píše:
rozhodol si sa chápať výraz "trest" ako niečo, čo nahrádza Kristovo vykúpenie.
Ja som sa nerozhodol, neviem co myslis pod slovami - "trest" ako niečo, čo nahrádza Kristovo vykúpenie.
Kristovo vykupenie nie je mozne nicim nahradit.
Kristus nas vykupil od trestu tym, ze on bol potrestany namiesto nas.

Evanjelium Jezisa Krista je takto vyucovane v celej biblii.
Aby sme spoznali pravdu a uverili pravde, aby sme boli spaseni - vyslobodeni, aby sme uz viac neotrocili hriechu, ale boli sluhami spravodlivosti pre spravodlivost..

Jezis Kristus bol potrestany pre nase hriechy. Naplnil zakon tym, ze trest vyplyvajuci zo zakona bol na nom vykonany.
Zakon nebol nikdy zruseny, Jezis ho naplnil. Naplnil ho v poslusnosti - ukazal nam ako, naplnil ho aj v treste - namiesto nas podstupil trest, aby sme my mali zivot vecny. Lebo podla stale platneho zakona si zasluhujeme smrt - ved vsetci zhresili.
To je ta dobra sprava, evanjelium.
To ukazuje a uci biblia - Bozie slovo.
V tom sa ukazala laska Boha k nam.
Dlzobny upis zakona bol s nim pribity na kriz a odstraneny.
Kol 2,14
14 Zotrel dlžobný úpis, ktorý bol svojimi nariadeniami proti nám a prekážal nám, a odstránil ho tým, že ho pribil na kríž.

Iz 53,5
5 On však bol prebodnutý pre naše hriechy, strýznený pre naše neprávosti, na ňom je trest pre naše blaho a jeho ranami sme uzdravení.

"pre nase hriechy" = "za nase hriechy je na nom trest" = "namiesto nas je on potrestany"

1Pt 2,24
24 Sám vyniesol naše hriechy na svojom tele na drevo, aby sme zomreli hriechu a žili pre spravodlivosť. Jeho rany vás uzdravili.

Nas hriech bol potrestany ja jeho tele.

Rim 8,3
3 Čo bolo nemožné zákonu pre slabosť ľudskej prirodzenosti, to uskutočnil Boh, keď pre hriech poslal svojho Syna v tele podobnom hriešnemu a v tele odsúdil hriech

1Kor 15,1-4
1 Bratia, pripomínam vám evanjelium, ktoré som vám hlásal a vy ste ho prijali, zotrvávate v ňom
2 a prostredníctvom neho dosahujete spásu, ak sa ho držíte tak, ako som vám ho hlásal, ibaže by ste boli nadarmo uverili.
3 Odovzdal som vám predovšetkým to, čo som aj ja prijal: že Kristus zomrel za naše hriechy podľa Písem,
4 že bol pochovaný a že bol tretieho dňa vzkriesený podľa Písem,

Rim 7,4
4 Tak ste aj vy, bratia moji, zomreli zákonu skrze Kristovo telo

zomreli zakonu, lebo bol zakon naplneny vykonom trestu na Jezisovi Kristovi

Rim 14,15
za ktorého zomrel Kristus

1Kor 1,13
Vari bol Pavol za vás ukrižovaný?

Gal 2,21
21 Nepohŕdam Božou milosťou. Lebo ak je spravodlivosť skrze zákon, potom Kristus nadarmo zomrel.

Vespa píše:
jasné že ti to nevychádza.
Co mi nevychadza. Skor tebe to nevychadza. Nemylis sa preto, lebo nepoznas pisma ?
Mk 12,24
24 Ježiš im povedal: "Nemýlite sa preto, že nepoznáte Písmo ani Božiu moc?

Vespa píše:
Kristus nás vykúpil - a preto sme oslôobodení od trestu.
ALE výraz "trest" používaný v tejto súvislosti si vytrhol z kontextu zmyslu.
z ktoreho kontextu, z biblickeho kontextu ?

Vespa píše:
trest sa vždy chápal ako "urob nejaký viditeľný skutok pokánia"
Presne to, čo Ján Krstiteľ vraví tým, čo prichádzajú
"robte skutky hodné pokánia"
trest ako pokanie ?
trest je nieco bolestive, zatial co pokanie je prejav lasky, je to vysledok obratenia, zmeny zmyslania.
trest nie je pokanie

Chces povedat ze ti co robili pokanie na Janovo kazanie, ze podstupovali trest ?
Ako ?
Tak ze sa obracali nazad k Bohu ?
To je ten trest ?

V treste je strach, zatial co v pokani je radost.
1Jn 4,18
18 V láske niet strachu, a dokonalá láska vyháňa strach, lebo strach má v sebe trest, a kto sa bojí, nie je dokonalý v láske.

Vespa píše:
potrestaj sa tým, že sa zbavíš jedných šiat ak máš dvoje - prijmeš symbol trestu (pokuta) zaplatíš nie polícii, ale chudobnému.
Mam sa potrestat tym ze niekomu prejavim lasku?
Ved laska nech je bez pretvarky. Nie zo strachu, ani z donutenia.
Ak by som sa potrestal tym, ze niekomu urobim dobre, robim to bez lasky.

1Kor 13,1-3
1 Keby som hovoril ľudskými jazykmi aj anjelskými, a lásky by som nemal, bol by som ako cvendžiaci kov a zuniaci cimbal.
2 A keby som mal dar proroctva a poznal všetky tajomstvá a všetku vedu a keby som mal takú silnú vieru, že by som vrchy prenášal, a lásky by som nemal, ničím by som nebol.
3 A keby som rozdal celý svoj majetok ako almužnu a keby som obetoval svoje telo, aby som bol slávny, a lásky by som nemal, nič by mi to neosožilo.

Keby som to robil z trestu bez lasky - nic by mi to neosozilo.

Rim 12,8-9
8 či povzbudzovať pri povzbudzovaní. Kto teda dáva, nech dáva nezištne, kto je predstavený, nech je starostlivý, kto preukazuje milosrdenstvo, nech to robí radostne.
9 Láska nech je bez pretvárky. Nenáviďte zlo, lipnite k dobru.

2Kor 9,7
7 Každý tak, ako si umienil v srdci; nie zo žiaľu ani z donútenia, lebo veselého darcu Boh miluje.

Ukon pokania, nie je ukon trestu.
Ukon pokania, je ukon spravodlivosti v laske.
To ucil Jan Krstitel, ze maju ludia robit.

Lk 3,7-14
7 Ale zástupom, čo prichádzali k nemu, aby sa mu dali pokrstiť, hovoril: "Hadie plemeno, kto vám ukázal, ako uniknúť nastávajúcemu hnevu!?
8 Prinášajte teda ovocie hodno pokánia a nepokúšajte sa nahovárať si: "Naším otcom je Abrahám!" - lebo vravím vám: Boh môže Abrahámovi vzbudiť deti aj z týchto kameňov.
9 Sekera je už priložená na korene stromov. A každý strom, ktorý neprináša dobré ovocie vytnú a hodia do ohňa."
10 Zástupy sa ho pýtali: "Čo teda máme robiť?"
11 On im odpovedal: "Kto má dvoje šiat, nech dá tomu, čo nemá nijaké, a kto má jedlo, nech urobí podobne!"
12 Aj mýtnici prišli, aby sa dali pokrstiť, a hovorili mu: "Učiteľ, čo máme robiť?"
13 On im povedal: "Nevymáhajte viac, ako vám určili!"
14 Pýtali sa ho aj vojaci: "A čo máme robiť my?" Vravel im: "Nikoho netrápte, nikomu nekrivdite a buďte spokojní so svojím žoldom!"

V laske niet trestu.
1Jn 4,18
18 V láske niet strachu, a dokonalá láska vyháňa strach, lebo strach má v sebe trest, a kto sa bojí, nie je dokonalý v láske.

A to Boh urobil, aby sme boli v nom dokonali v laske = bez uhony.

Kol 1,21-22
21 Aj vás, čo ste boli kedysi odcudzení a znepriatelení zmýšľaním a zlými skutkami,
22 teraz skrze smrť v jeho ľudskom tele zmieril so sebou, aby si vás postavil pred svoju tvár svätých, nepoškvrnených a bez úhony.

Preto pokanie nie je trest.
V tvojom slovniku to moze znamenat trest, ale to preto lebo vyznam je pokriveny.
Pokanie podla biblie v sebe nema trest.
Ukon pokania nie je odpykavanie trestu.
Laska sa ako trest nerobi. A keby to niekto takto robil - ako hovori pismo - bez lasky je to bez uzitku.
Nechaj si nejaky cas nato, aby si nad tym mohol hlbsie rozjimat. Citaj si k tomu Bozie slovo co o pokani a treste hovori.
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.06.2015 17:10:23   Re: Čo je hriech?
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 8:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
ja už neviem, či sa robíš, alebo ti to mám nakresliť.

ešte raz a pomalu

trest vo sviatosti pokánia = ukážka kajúcnosti.

alebo chceš tvrdiť, že si tak zafixovaný na slovo "trest" že toto pochopenie by ti rozbilo "slameného strašiaka"?
lebo zatiaľ mi to tak vychádza.
vymeň slovo trest za slovo úkon pokánia a nemáš čo riešiť - ale to by si si musel priznať, že sa mýliš a to asi nepôjde, či?
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 26.06.2015 9:00:54   Re: Čo je hriech?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
cize chces tvrdit ze pojem trest je u teba to iste co ukon pokania teda prejav lasky ?
trest = ukon/ovocie pokania = obratenie sa k bohu = prejav lasky ?
Hore
 Profil  
 
Poslať 27.06.2015 6:32:24   Re: Čo je hriech?
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 8:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
pokánie = uvedomenie si potreby očistiť sa.
uvedomenie si večného trestu a prijatie obrátenia - a prejavenie obrátenia.
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 27.06.2015 7:31:57   Re: Čo je hriech?
 
Obrázok užívateľa

od 14.08.2012 20:10:44
napísal 1514 príspevkov
Pokánie (gr. μετάνοια) je zmena života, zmena zmýšľania a postojov. Tento pochádza zo spojenia slov μετα + νοώ – neskôr pochopiť. Pokánie je istý postoj, prístup k životu. Dôležité je, aby sme ho mali, aby sme sa pozerali na svet, pristupovali k životu v tomto správnom postoji – postoji pokánia.
Pokánie je návratom do otcovského domu (z úpadku, duchovného chlieva). „Náš otec má nádherný palác, kde sa všetci veselia a my zotrvávame v tomto bahne?“ (Por. Lk 15, 11-32.)
Pokánie je podľa cirkevných otcov „druhým krstom“ alebo „obnovením krstu

Ľútosť je prejav lásky, bolesť nad tým, že som urazil Boha, dokonalú Lásku. Nie je to len strach pred trestom.
Uložené pokánie zo spovede vykonám ako prejav mojej túžby a snahy napraviť sa, ako prejav lásky a vďaky Bohu za dar odpustenia.
_________________
Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky, ak napomínaš, napomínaj z lásky, ak odpúšťaš, odpúšťaj z lásky ( sv. Augustin )
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 46 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Obsah fóra » Náučné témy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: