Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Náučné témy


 [ Príspevkov: 120 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší
Autor Správa
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11874 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
A ked uz tolko skumas, tak skus vyskumat,ze ci je viera cisto len o rozumovom vykone,a ci, v kontexte tejto debaty znamenat mat vieru je vec rozumu alebo je to viac nez to.
BRAVOOOO

roman pozri sa, otvorene ti hovorim ze Tvoje nazory som uz pocul minimalne 50 krat a mozem Ta ubezpecit ze mnou ani nehli
nie su totiz argumentacne dostatocne
ale to by si sa musel vynorit zo zacyklenia v ktorom sa nachadzas a aspon si predstavit ze vci sa mozu mat inak ako do teba niekto nahucal ,....

poznam napr osobne slovenskeho teologa, absolventa EBF ktory behom studia menil svoj nazor na tuto vec(krst malych deti) cca 5 krat
cele to zavisi od toho ake si das apriorne predpoklady a ako chapes hriech a veci s tym suvisiace
myslim si ze si obetou sucasneho kulurneho nazoru - individualizmu, pod vplyvom ktoreho si vykladas Pismo
a preto nechapes myslenie starovekeho zida, ktore je ale pre spravnu interpretaciu Pisma urcujuce ... lebo vtedy bolo Pismo napisane

Citácia:
O Ježišových bratoch

Ďalšia najčastejšia chyba, ktorej sa začiatočníci dopúšťajú pri čítaní Sv. Písma je, že si začnú myslieť, že Ježiš mal vlastných bratov. A je to i pochopiteľné, keď vo Sv. Písme čítame napr. toto:

"Kým ešte hovoril zástupom, vonku stála jeho matka a bratia a chceli sa s ním rozprávať." (Mt 12,46)

Mal Ježiš vlastných bratov? Mala Panna Mária ďalšie deti? Odpoveď je: Nie. A keďže je to asi najčastejší omyl čitateľa - začiatočníka, myslieť si z toho textu, že mal bratov, máme toto v poznámkach stručne vysvetlené v mnohých vydaniach katolíckych biblií. Takže stačí si len otvoriť taký katolícky výtlačok Svätého Písma, ktorý má aj vysvetlivky, nalistovať si príslušný text (Mt 12,46) a pozrieť si dole pod textom tie vysvetlivky k tomu:

"Ježišovi bratia" neboli jeho vlastní bratia, ale blízki príbuzní (bratanci a sesternice). V hebrejčine a aramejčine slovo "brat" znamená aj brata, aj bratanca. Tak napr. dvaja z týchto bratov majú za matku Máriu Kleopasovu (Mt 27,56), a nie Pannu Máriu (porov. 13,55). V starom zákone je mnoho podobných miest (napr. Abrahám a jeho synovec Lót sa volajú bratmi - Gn 13,8; 14,12.14.16)

Prebraté z: Sväté Písmo Starého i Nového Zákona, Slov. ústav sv. Cyrila a Metoda, Rím 1995;
Imprimatur: Mons. Rudolf Baláž biskup, predseda KBS

Vezmime si ako príklad len Jakuba, v Mt 13, 55 ho volajú Ježišovým bratom, pričom v Lk 6, 15-16 sa to vyjasňuje, tam je o ňom uvedené, že bol Alefejov syn. Teda vidíme, že to nie je syn sv. Jozefa a Panny Márie, ako by si mohol začiatočník pomyslieť pri prečítaní Mt 13, 55. Alefejova manželka bola príbuznou Panny Márie, a tým sú Alefejovi synovia v príbuzenstve aj s Ježišom. Vieme, že termín "brat" znamenal aj bratanec alebo iný príbuzný. Preto aj Jakuba nazývali Ježišovým bratom.

Tiež sa dá stretnúť s tým, že si niekto chybne vysvetľuje aj biblické slovo "prvorodený", myslí si, že tým sa vyjadruje, že po ňom sa narodili ešte ďalšie deti. A prvorodeným je v Sv. Písme nazvaný aj Ježiš. To je ďalší omyl v chápaní. Prvorodený bol slávnostný titul, ktorí sa dával chlapčekovi, ktorý od svojho otca zdedil výnimočné právo prvorodenstva (porov. Gn 25, 33). Jedináčik mohol mať tento titul rovnako ako prvorodený z mnohých bratov.

Ďalší omyl v tejto téme často nastáva so slovíčkom "kým" pri čítaní: "ale nepoznal ju kým neporodila syna." (Mt 1, 25) V pôvodných jazykoch slovo "kým" vôbec nenaznačuje nič o tom, čo sa stalo po opísanej udalosti. Znalci biblických jazykov vedia ako treba v takýchto prípadoch chápať spojku "kým", vedia, že budúcej činnosti sa to netýka, ale zvýrazňuje sa tu tým to, že sv. Jozef nemal účasť na počatí Ježišovom.

Ako príklad si môžeme dať 1 Kor 15, 25 - kde sa píše, že Kristus musí kraľovať kým mu všetkých nepriateľov nepoloží pod nohy. Hoci je tam slovíčko "kým", neznamená to, že až mu položí všetkých nepriateľov pod nohy, že prestane kraľovať. (Máme napísané, že jeho kráľovstvu nebude konca, pozri Lk 1, 33)
http://exegeza.czechian.net/
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 14.08.2012 21:10:44
napísal 1515 príspevkov
Citácia:
myslim si ze si obetou sucasneho kulurneho nazoru - individualizmu, pod vplyvom ktoreho si vykladas Pismo
Nehladaj v tom ziadnu zlozitost, je to protestant, mozno este letniciar - vyklada Pismo ako chce a ako sa mu to hodi, nikomu za svoj teologicky nazor nezodpoveda, v debate copy/paste nejake verse (nevadi,ze s debatou nesuvisia, hlavne, ze maju sprave poradie slov), apostolska tradicia je mimo neho a ani netusi co to je, Eucharistia detto. Raz v nedelu si vypocuje pastora a je vybavco. Nic viac nic menej. Ale moj oblubeny autor Scott Hahn potvrdzuje,ze aj zo zaryteho presbytariana moze byt dobry katolik. Niekedy su cesty Bozie skratka nevyspytatelne...
_________________
Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky, ak napomínaš, napomínaj z lásky, ak odpúšťaš, odpúšťaj z lásky ( sv. Augustin )
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11874 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
je to protestant, mozno este letniciar - vyklada Pismo ako chce a ako sa mu to hodi,
praveze on je katolik ktoreho niekto nedavno zblbol somarinami
este pred rokom bol upne normalny
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 01.02.2005 23:23:17
napísal 238 príspevkov
misojogi píše:
poznam napr osobne slovenskeho teologa, absolventa EBF ktory behom studia menil svoj nazor na tuto vec(krst malych deti) cca 5 krat
cele to zavisi od toho ake si das apriorne predpoklady a ako chapes hriech a veci s tym suvisiace
myslim si ze si obetou sucasneho kulurneho nazoru - individualizmu, pod vplyvom ktoreho si vykladas Pismo
a preto nechapes myslenie starovekeho zida, ktore je ale pre spravnu interpretaciu Pisma urcujuce ... lebo vtedy bolo Pismo napisane

Mišo, možno stačilo tohto teológa odkázať na 5. zasadnutie Tridentského koncilu(1546), možno by toľké roky netápal.

Dekrét o dedičnom hriechu
6. Hlava
Kto popiera, že novonarodené deti treba pokrstiť, aj keď
sa narodili z pokrstených rodičov, alebo kto hovorí, že sú
síce krstené na odpustenie hriechov, ale že z Adama nepriťahujú
na seba nič z dedičného hriechu, čo by bolo treba na
dosiahnutie večného života očistiť v kúpeli znovuzrodenia, z
čoho vyplýva, že u nich forma krstu „na odpustenie hriechov"
sa nechápe v pravom, ale v nesprávnom zmysle, nech
je exkomunikovaný
, lebo to, čo povedal Apoštol: „Skrze jedného
človeka vstúpil do tohoto sveta hriech a skrze hriech
smrť, tak aj smrť prešla na všetkých ľudí, lebo všetci zhrešili"
(Rim 5,12), sa nemá chápať inak, než ako to chápala
katolícka Cirkev, ktorá je rozšírená všade. Podľa tohto pravidla
viery sú totiž z tradície apoštolov aj deti, ktoré samy
ešte nemohli spáchať nijaký hriech, opravdivo krstené na
odpustenie hriechov, aby bolo u nich znovuzrodením
(regeneratione) očistené to, čo pritiahli na seba splodením
(generatione) (Synoda v Kartágu roku 418, 2. kánon), lebo
„ak sa niekto nenarodí z vody a z Ducha, nemôže vojsť clo
Božieho kráľovstva" (Jn 3, 5).
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3664 príspevkov
tomix píše:
Citácia:
Skumaj, ci ta tradicia o ktorej hovoris uz nevysla z kolaji evanjelia.
Lebo zvyky ludi nie su v sulade s pismom, ktore mame ako zjavenie Bozej pravdy.
A ak sa tradicia vykolajila, potom s tym treba nieco urobit a vratit sa do povodnych kolaji.
tak skumaj ci to co hovoris dava aspon trocha zmysel a skus predovsetkym vyskumat co to tradicia v kutocnosti je a naco sluzi. Ty tiez co tu vravis je zmes tvoho nazoru a tradicie nejakej letnicnej denominacie.
Tradicia v prvom rade vychadza z biblickeho ucenia.
Pokial tradicia odporuje tomu co uci biblia, potom je uz davno mimo a je potrebne sa vratit k povodnemu uceniu.

tomix píše:
Citácia:
a nehovorim, nic o ludoch, ktori nemaju uzivanie rozumu.
Mal by si ale. A ked uz tolko skumas, tak skus vyskumat,ze ci je viera cisto len o rozumovom vykone,a ci, v kontexte tejto debaty znamenat mat vieru je vec rozumu alebo je to viac nez to.A ak je viac nez to, tak vyskumaj co to je..
o ludoch nemajuci rozumu - v ohlade ze nie je schopny uvazovania - som uz pisal.

Hebr 11,1
Viera je základom toho, v čo dúfame, dôkazom toho, čo nevidíme.

Musis ale vediet v co dufas a naco sa nadejas.
Vo viere mame istotu a mame v nej radost.

Tim 3,13
13 Lebo tí, čo budú dobre konať svoju službu, získajú si dôstojné postavenie a veľkú istotu vo viere, ktorá je v Kristovi Ježišovi.

Viera vyjadruje ze viem komu a preco som uveril

Tim 1,12
lebo viem, komu som uveril, a som presvedčený, že má moc zachovať to, čo mi bolo zverené, až do onoho dňa.

Vo viere mame velku istotu.
Tim 3,13
13 Lebo tí, čo budú dobre konať svoju službu, získajú si dôstojné postavenie a veľkú istotu vo viere, ktorá je v Kristovi Ježišovi.

Viera sa uchovava v cistom svedomi.

Tim 3,9
9 ale v čistom svedomí nech uchovávajú tajomstvo viery.

Jezis povedal ze clovek musi mat chapave srdce, aby uveril a mohol byt spaseny (uzdraveny)

Jn 12,40
"Oslepil im oči a zatvrdil im srdce, aby očami nevideli a srdcom nechápali a neobrátili sa - aby som ich nemohol uzdraviť"

tomix píše:
Citácia:
Ved prave interpretuj o krste z povodnych jazykov.
Spravne predkladat chce trocha viac ako pouzit Google translator alebo iny slovnik
Citaj castejsie Bozie Slovo, aby si porozumel celemu kontextu.

tomix píše:
Citácia:
vsetci prijali Ducha Svateho a vsetci hovorili inymi jazykmi
- vsetci boli spaseni
Je jasne ze vsetci v tomto dome boli schopny naplnit podmienky novozakonneho krstu (viera, ... krst)
Je z toho jasne ze ziadne nemluvna nemohlo byt bohabojne, nemohlo pochut a chapat Petrovu kazen, a ani nemohlo hovorit inymi jazykmi.
Na letniciaroch ma fascinuje ich "zaujatost" Duchom Svatym a ich nazor,ze jediny dar Ducha Svateho, ktory existuje je dar jazykov a ze nim musia hovorit vsetcia, ktory nejaky dar Ducha Svateho maju a ked je niekto pokrsteny Duchom Svatym automaticky dostane dar jazykov....A nevahaju pokial sa im to hodi vlozit tam aj kde to nie nutne ci vobec mozne

Nepochopil si co som v tejto citacii pisal.
Opisoval som vztah medzi domacimi a tym co sa stalo.
V biblii sa pise, ze vsetci dostali Ducha Svateho a vsetci hovorili inymi jazykmi. Slovo vsetci, znamena ze vsetci.
Cize ak by tam bolo pritomne nemluvna, muselo by aj ono hovorit inymi jazykmi.

tomix píše:
Citácia:
Ak mas vieru, daj sa pokrstit, nech sa naplni v tebe Bozia spravodlivost, nech sa narodis znova z vody a z ducha.
Nemaj starost, uz sme.
Krst je vyjadrenim tuzby duse po Bohu.
Krst je "záväzok dobrého svedomia voči Bohu skrze zmŕtvychvstanie Ježiša Krista"
1Pt 3,21 (Botek)
21 To je predobraz krstu, ktorý vás teraz zachraňuje. Nie tým, že odstraňuje telesnú špinu, ale je to záväzok dobrého svedomia voči Bohu skrze zmŕtvychvstanie Ježiša Krista

misojogi píše:
Citácia:
Biblia hovori o krste velmi jasne.
Jezis povedal kto uveri a da sa pokrstit bude spaseny, nie kto sa "pokrsti" a uveri.
nemozes brat do uvahy len jedno miesto z Pisma a aj to este len so svojim sukromnym vykladom, ale treba bat aj ine miesta Pisma a o krste je toho viac nez dost
Prosim mozes byt konkretnejsi.
Uved tie ine miesta tykajuce sa krstu.

misojogi píše:
Citácia:
Skumaj, ci ta tradicia o ktorej hovoris uz nevysla z kolaji evanjelia.
ako mohla vyjst ak to bolo priamo od ziakov apostolov?
nemas skor ty chybnu interpretaciu slov ktore sa tebe zdaju "nad slnko jasnejsie"?
Tvrdis, ze nie je mozne zist z dobrej cesty do bludu ?

A co napriklad Hymeneus a Filetus - tiez ziaci apostolov ?
2Tim 2,17-18
17 a ich reč sa bude šíriť ako rakovina. Takí sú aj Hymeneus a Filetus,
18 ktorí zblúdili od pravdy a hovoria, že vzkriesenie už bolo, a tak rozvracajú vieru niektorých.

Alebo Petrova rada pre ziakov
2Pt 3,17
17 Ale vy, milovaní bratia, ktorí to už viete, chráňte sa, aby ste sa nedali zviesť bludom ničomníkov a aby ste neodpadli od svojho pevného základu.

Tradicia vychadzajuca z ucenia apostolov je zaroven v sulade s ucenim biblie.
Ak tradicia odporuje uceniu biblie, potom je to bludna tradicia a je potrebne sa vratit tam, kde zacala byt bludna a napravit blud pravdou.

misojogi píše:
Citácia:
Lebo zvyky ludi nie su v sulade s pismom, ktore mame ako zjavenie Bozej pravdy.
nie su v sulade s Tvojim sukromnym vykladom Pisma
Vyznam krstu v Rim 6 je opisany nad slnko jasnejsie a nepotrebujes k tomu specialny tajny rozklad vyznamu.
Podobne je to s inymi zvykmi ludi, ale ostanme pri teme - krst.

misojogi píše:
Citácia:
Babtizo znamena plne ponorit urobit plne morkym.
- to neurobis len pokropenim.
Aby si bol cely mokry, musis byt ponoreny cely.
myslis si ze som to neprecital ked si to tu napisal predtym ?
a naozaj si myslis ze tento argument pocujem prvykrat ?
ale ak chces zmysluplne reagovat tak treba vyvratit moj protiargument ktory spociva v tom z duchovna skutocnost je plne ponorenie(babtizo) do Kristovej krvi a voda je len vonkajsi symbol tejto skutocnosti teda moze byt vyjadrena aj nie uplnym symbolom ale len castocnym symbolom
Prosim, potvrd toto tvoje ucenie o ponoreni do kristovej krvi, nejakym doveryhodnym zdrojom.
Najlepsie citatom z biblie.
Lebo Rim 6 hovori uplne o inom vyzname.
Jezis nepouzival ziadne vnutorne a vonkajsie symboly pre krst. Vzdy bol len jeden a tym je uplne ponorenie vo vode.
V Ruzinove sa pan farar sice snazil krstit nemluvniatka celym ponorenim - teda je tu nejaka tendencia k navratu k povodnemu symbolu, ale uz len ostava dodrzat aj povodny vyznam krstu, ktory je vysvetleny v Rim 6.

misojogi píše:
Citácia:
Jezis nebol pokrsteny ako dieta. Rodicia ho priniesli pred pana, ale nebol tam ziaden krst.
Jezis bol pokrsteny, az ked dovrsil vek rozlisovania a chapania. A tak vedel v tom case co robi a preco.
Jezis bol pokrsteny Janovy krstom co je rozdiel !!!
Jezis nebol pokrsteny Janovym krstom, lebo janovmu krstu predchadzalo pokanie z hriechov.
A Jezis pokanie z hriechov nerobil.
Boh si pouzil Jana, aby ako Jezis povedal aby bola naplnena spravodlivost.
"aby sme splnili všetko, čo je spravodlivé"
Clovek bez hriechu, bol pokrsteny aby sa naplnila Bozia spravodlivost v nom.
A toto je aj obraz praveho vyznamu krstu. Krstit sa dava clovek uz ospravodliveny - vierou v Jezisa Krista - chapanim toho co pre nas Jezis urobil.

misojogi píše:
a dlasia vec ktoru b si mohol zobrat do uvahy, preco Pavol uci ze obriezka je predobraz krstu? co vsetkym co k tomu patri ?
a vies kedy sa zidia davali obrezat a tak sa zaclenovali do bozieho ludu a vyvoleneho naroda?
uvedom si ze apostoli boli ZIDIA a rozmyslali zidovsky a nerozmyslali tvojim technickym sposobom uvazovania ktory sa snazis napasovat na Pismo
Mozes mi pomoct a uved prosim citat, kde tak Pavol hovori, nemozem to nejak najst.
Ale zato som nasiel Kol 2,11
11 V ňom ste boli obrezaní obriezkou urobenou nie rukou, ale obriezkou Kristovou, vyzlečením hriešneho tela.

Co mi skor ukazuje na obraz obriezky ako obrazom vyzlecenia stareho tela - teda zomretiu stareho .... - co sa spomina ohladne krstu v Rim 6

misojogi píše:

Citácia:
Teda ma uz dobre svedomie, lebo hriech je odstraneny, bol potrestany, uz niet co trestat. Lebo bolo vsetko kompletne potrestane na Jezisovi Kristovi.
ach jaj takato interpretacia spasenia ma desi lebo evokuje Boha velmi negativnym sposobom ako niekoho kto nezvladal svoj hnev a potreboval sa z kazdu cenu na niekom vyzurit - (ked nie na ludoch tak na svojom Synovi) - dosledok tejto interpretacie bol ze Nietsche sa odvratil od Boha a stalo sa ateistom
a navyse vobec nezodpoveda tomu aky je Boh naozaj
Mylis sa, lebo nerozumies tomu co urobil Boh.
Mozno by to bolo na samostatnu temu, ale nezabudni ze Boh je Boh spravodlivy.
Boh nenecha bez trestu nespravodliveho,
Napr 2Pt 2,9
9 Pán však vie vytrhnúť nábožných zo skúšky a nespravodlivých ponechať na deň súdu na potrestanie;

Nespravodlivy budu potrestani.
1Kor 6,9
9 Neviete, že nespravodliví nebudú dedičmi Božieho kráľovstva?

Bozi zakon je svaty a je spravodlivy.
Rim 7,12
12 Tak teda zákon je svätý, aj prikázanie je sväté, spravodlivé a dobré.

A zakon hovori ze kto porusi zakon, musi zomriet.
Tento princip sa tiahne celou bibliou v starom zakone, ale napr. tu sa o tom hovori.
Hebr 10,28
28 Ak niekto poruší Mojžišov zákon, zomrie bez milosrdenstva na základe dvoch alebo troch svedkov;

To je Bozi princip.
Ale co sa stane, ved vsetci ludia zhresili - teda podla zakona si zasluhuju vsetci smrt.

Rim 3,23
23 veď všetci zhrešili a chýba im Božia sláva;

Rim 5,12
tak aj smrť prešla na všetkých ľudí, lebo všetci zhrešili.

A tak v zmysle Bozej spravodlivosti musel byt hriech potrestany.
A tak Boh vymyslel plan.

Rim 3,24-26
24 ale sú ospravedlnení zadarmo jeho milosťou, vykúpením v Kristovi Ježišovi.
25 Jeho Boh ustanovil ako prostriedok zmierenia skrze jeho krv prostredníctvom viery, aby ukázal svoju spravodlivosť, lebo v minulosti prehliadal predošlé hriechy
26 vo svojej božskej zhovievavosti, aby v tomto čase ukázal svoju spravodlivosť: že sám je spravodlivý a že ospravedlňuje toho, kto verí v Ježiša.

Ale Boh ospravedlnuje cloveka skrze Jezisa.
Lebo Jezis zobral hriech sveta - resp. Boh polozil nepravost vsetkych nas na Jezisa a podla platneho zakona odsudil hriech v tele.
Jezis neprisiel zakon zrusit, ani zmenit. Jezis ho prisiel naplnit.
A zakon je naplneny vtedy, ked trest vyplyvajuci zo zakona je vykonany.

Rim 8,3-4
3 Čo bolo nemožné zákonu pre slabosť ľudskej prirodzenosti, to uskutočnil Boh, keď pre hriech poslal svojho Syna v tele podobnom hriešnemu a v tele odsúdil hriech,
4 aby sa požiadavka zákona splnila v nás, čo nežijeme podľa tela, ale podľa Ducha.

A kedze bol naplneny zakon, Jezis ustanovil novu zmluvu.
A kto vierou pristupi k novej zmluve, uz nebude sudeny podla zakona hriechu, ale podla zakona spravodlivosti.
Rim 8,1-2
1 Teraz teda už niet odsúdenia pre tých, čo sú v Kristovi Ježišovi;
2 veď zákon Ducha, ktorý dáva život v Kristovi Ježišovi, oslobodil ťa od zákona hriechu a smrti.

To je to co Jezis hovori.
Mk 16,16
16 Kto uverí a dá sa pokrstiť, bude spasený; ale kto neuverí, bude odsúdený.

Kto uveri - kto vstupi do novej zmluvy vierou bude spaseny, kto vsak neuveri, bude sudeny podla stale platneho zakona.
A tym je za porusenie trest smrti - iba tak bude zakon naplneny na tych co neuverili.
Ale ten co uveril nebude sudeny, lebo uz zakon bol naplneny - spravodlivy trest bol uz vykonany na Jezisovi Kristovi - v jeho zastupeni, namiesto cloveka, ktory zhresil.

To je ta dobra sprava, ze Jezis Kristus bol potrestany namiesto nas a my uz nebudeme potrestany.
To je Bozia vola.

Jn 6,40
40 Lebo vôľa môjho Otca je, aby každý, kto vidí Syna a verí v neho, mal večný život; a ja ho vzkriesim v posledný deň."

Sol 4,3
3 Lebo to je Božia vôľa, vaše posvätenie:

Cela biblia je o Bozej spravodlivosti, o Bozom spravodlivom sude.
Boh vykona spravodlivost.
A my co sme uverili, sme uz oslobodeny od zakona hriechu - od vykonu trestu za hriech, lebo Jezis Kristus uz naplnil zakon - uz bol potrestany.

To vsetko sa pise v biblii.

misojogi píše:

Citácia:
A tak je zjavne, ze male nemluvna nemoze urobit nic z uvedeneho vyssie.
Nemluvna nemoze urobit pokanie, nemoze uverit, nemoze odpovedat dobrym svedomim Bohu, nemoze sa stat ucenikom.
Nemoze z toho urobit nic a tak nemoze byt ani pokrstene.
Taketo nemluvna je len namocene ci uz pokropenim, alebo aj ponorenim, ostane len namocene.
ja chapem Tvoju logiku ale vychadza z toho ze na spasu je potrebna vedoma spolupraca, zo toho logicky vyplyva aj chapanie dedicneho hriechu len ako vedomeho co v prudkom rozpore nielen s ucenim Cirkvi ale aj s Pismom ako som tu uz citoval ale si na to neodpovedal
Jezis povedal, spoznajte pravdu a pravda vas oslobodi.
Tiez ale povedal, ze
Mt 13,15
15 Lebo otupelo srdce tohoto ľudu: ušami ťažko počujú a oči si zavreli, aby očami nevideli a ušami nepočuli, aby srdcom nechápali a neobrátili sa - aby som ich nemohol uzdraviť."

Slovo uzdravit vyjadruje aj "priniest spasu" teda spasit.
Jezis nemoze spasit toho, kto si neuvedomuje ze je hriesny.
Lebo ma oci slepe, usi zatvorene a srdce nechapave.
Nemozu sa preto obratit, nemoze ich preto Jezis spasit.
Zato Jezis uzdravil kazdeho u koho nasiel vieru. Kto mal dostatocne otvorene oci, usi a chapave srdce, toho kto sa obratil k Bohu.
To bolo aj ulohou Jana Krstitela, aby pripravil srdcia ludu, aby sa obratili k Bohu - aby ich Jezis mohol uzdravit a spasit.

A to je aj nasou ulohou, toto evanjelium ohlasovat, aby sa cloveku otvorili usi, oci, aby mali chapave srdce, aby sa mohli obratit a tak aby ich Jezis mohol uydravit a spasit.

Ludia, ktori nepoznaju co pre nich Jezis naozaj urobil, hoci aj do kostola chodia, su ubohi neveriaci.
Hebr 11,6
6 Bez viery je totiž nemožné páčiť sa Bohu. Lebo kto prichádza k Bohu, musí veriť, že je a že odmieňa tých, čo ho hľadajú.

misojogi píše:
Citácia:
Teda dieta v Korneliovom dome nebolo.
....
Nemluvna nemohlo pocut a preto uverit a radovat sa z toho
Opat tvoja sukromna interpretacia
To je logicky zaver.
Biblia je cela logicka.

Vlkodlak píše:
krstu „na odpustenie hriechov"
sa nechápe v pravom, ale v nesprávnom zmysle, nech
je exkomunikovaný
Zastrasovanie je sposob, ktory sa pouziva vtedy, ked uz dochadzaju argumenty.
Patri tak akurat do toho obdobia v ktorom bolo vyhlasene aby sa lud umlcal.

Dolezite je ako sa chape krst na odpustenie hriechov podla biblie, ktora ma byt zakladom pre celu tradiciu.
Lebo za tym co znamena "na odpustenie hriechov"

Sk 2,38
38 Peter im povedal: "Robte pokánie a nech sa dá každý z vás pokrstiť v mene Ježiša Krista na odpustenie svojich hriechov a dostanete dar Svätého Ducha

tak za tym je dalsie vysvetlenie v
Rim 6,3-11.17-18
3 Alebo neviete, že všetci, čo sme boli pokrstení v Kristovi Ježišovi, v jeho smrť sme boli pokrstení?
4 Krstom sme teda s ním boli pochovaní v smrť, aby sme tak, ako bol Kristus vzkriesený z mŕtvych Otcovou slávou, aj my žili novým životom.
5 Lebo ak sme s ním zrástli a stali sa mu podobnými v smrti, tak mu budeme podobní aj v zmŕtvychvstaní.
6 Veď vieme, že náš starý človek bol s ním ukrižovaný, aby bolo hriešne telo zničené, aby sme už neotročili hriechu.
7 Lebo kto zomrel, je ospravedlnený od hriechu.
8 Ale ak sme zomreli s Kristom, veríme, že s ním budeme aj žiť.
9 Veď vieme, že Kristus vzkriesený z mŕtvych už neumiera, smrť nad ním už nepanuje.
10 Lebo keď zomrel, zomrel raz navždy hriechu, ale keď žije, žije Bohu.
11 Tak zmýšľajte o sebe aj vy: že ste mŕtvi hriechu a žijete Bohu v Kristovi Ježišovi.
17 No vďaka Bohu, že hoci ste boli otrokmi hriechu, zo srdca ste sa podriadili tomu učeniu, do ktorého ste boli uvedení,
18 a oslobodení od hriechu stali ste sa služobníkmi spravodlivosti.

Vyraz na odpustenie hriechov zaroven zahrna aj zavazok uz dobreho svedomia.

1Pt 3,21 (Botek)
21 To je predobraz krstu, ktorý vás teraz zachraňuje. Nie tým, že odstraňuje telesnú špinu, ale je to záväzok dobrého svedomia voči Bohu skrze zmŕtvychvstanie Ježiša Krista

Cize cele to je nielen o akomsi ponoreni do vody na odpustenie hriechov.
Ale vyraz na odpustenie hriechov v sebe zahrna vsetko o com sme hovorili.

Lebo co povedal Peter ?
Sk 2,38
38 Peter im povedal: "Robte pokánie a nech sa dá každý z vás pokrstiť v mene Ježiša Krista na odpustenie svojich hriechov a dostanete dar Svätého Ducha

Cize
1, robte pokanie, v tom je aj viera
2, potom nasleduje krst

lebo podla
Hebr 6,1-2
1 Preto nechajme bokom začiatočné učenie o Kristovi a povznesme sa k dokonalosti. Neklaďme znova základy: o pokání z mŕtvych skutkov a viere v Boha,
2 učenie o krstoch, o vkladaní rúk, o vzkriesení z mŕtvych a večnom súde.

cize
1, pokanie z mrtvych skutkov
2, viera
3, potom krst
...

Je to tu z kazdej strany krizom krazom, ze najskor je obratenie, viera, potom krst.
Ako moze nemluvna splnit tuto poziadavku ?
Ako sa moze nemluvna obratit a robit pokanie z mrtvych skutkov ?

Toto ucene zaslo az prilis daleko od ucenia apostolov a je v rozpore s tym co o krste uci biblia.

Hebr 5,12-14
12 Lebo hoci by ste po toľkom čase sami mali byť učiteľmi, znova potrebujete, aby vás niekto učil začiatočným prvkom Božích slov. Stali ste sa takými, čo potrebujú mlieko, a nie pevný pokrm.
13 A nik, kto dostáva mlieko, nechápe slovo spravodlivosti, lebo je ešte dieťa.
14 Pevný pokrm je pre dokonalých, pre tých, čo návykom majú vycvičené zmysly na rozlišovanie dobra od zla.

V poslednych dnoch pridu zvodcovia, ktori nas zvedu do bludu.

2Tim 3,1.8.13-17
1 Vedz, že v posledných dňoch nastanú nebezpečné časy.
8 Ako sa Jannes a Jambres postavili proti Mojžišovi, tak aj oni odporujú pravde. Sú to ľudia so zvrátenou mysľou, nespoľahliví vo viere.
13 Ale zlí ľudia a zvodcovia budú spieť k horšiemu, budú strhávať do bludu a sami budú blúdiť.
14 Ale ty vytrvaj v tom, čo si sa naučil a čo ti je zverené. Veď vieš, od koho si sa to naučil.

Ale v biblii - Bozom slove pravdy - nachadzame "poučenie na spásu skrze vieru, ktorá je v Kristovi Ježišovi"
Bozie slovo je dobre na usviedcanie a na napravu, na vychovu v spravodlivosti.
Aby sme boli dokonaly a pripraveny.

15 Od útleho detstva poznáš Sväté písma, ktoré ti môžu dať poučenie na spásu skrze vieru, ktorá je v Kristovi Ježišovi.
16 Celé Písmo je Bohom vnuknuté a užitočné na poúčanie, na usvedčovanie, na nápravu a na výchovu v spravodlivosti,
17 aby bol Boží človek dokonalý a pripravený na každé dobré dielo.

Preto vsetko co protireci uceniu Bozieho slova je bludne a je potrebne vykonat napravu.
A nie tradiciou, ale Bozim slovom, lebo ono je zrkadlom pravdy - ako samo uci, ze Bozie slovo je urcene na nápravu a na výchovu v spravodlivosti.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 01.02.2005 23:23:17
napísal 238 príspevkov
romanh píše:
Zastrasovanie je sposob, ktory sa pouziva vtedy, ked uz dochadzaju argumenty.
Patri tak akurat do toho obdobia v ktorom bolo vyhlasene aby sa lud umlcal.

Dolezite je ako sa chape krst na odpustenie hriechov podla biblie, ktora ma byt zakladom pre celu tradiciu.
Lebo za tym co znamena "na odpustenie hriechov"
Komu dochádzajú argumenty ? Aký môže byť silnejší argument ako citácia z učenia Cirkvi ? A aké zastrašovanie ? Veď pod pojmom exkomunikácia je definovanie človeka ktorý je mimo Cirkev. A takí ako ty sa tým predsa hrdíte, tak kde je problém ? Veď v konečnom dôsledku sme v zhode. Cirkev hovorí že si mimo nej a ty sám sa k tomu hlasno hlásiš.

K tvojím poznámkam a pokusom o spchybňovaní Cirkevnej tradície ...
romanh píše:
Preto vsetko co protireci uceniu Bozieho slova je bludne a je potrebne vykonat napravu.
A nie tradiciou, ale Bozim slovom, lebo ono je zrkadlom pravdy - ako samo uci, ze Bozie slovo je urcene na nápravu a na výchovu v spravodlivosti.
... ti môžem povedať, že sa nejedná o nič nové. Cirkev bojovala s bludármi od nepamäti. Cirkev v prípade potreby prijímala vieroučné zásadné stanoviská, tieto som vyhľadal a čitateľom ponúkam s uvedením zdroja.

DRUHÝ KONSTANTINOPOLSKÝ KONCIL (553)
Tradícia
Pevne sa pridržiavame tej viery a ohlasujeme tú vieru, ktorá
bola darovaná od začiatku naším Bohom a Spasiteľom
Ježišom Kristom svätým apoštolom a nimi ohlasovaná celému
svetu. Svätí Otcovia j u poznali a vysvetľovali a odovzdali
svätým cirkvám, najmä keď sa zišli na štyroch cirkevných
konciloch.

RÍMSKA SYNODA V LATERÁNE ZA PÁPEŽA
MARTINA I. (649)

Tradícia.
Kto podľa svätých Otcov nevyznáva ústami a srdcom clo posled-
neho slova skutočne a opravdivo všetko to, čo bolo odovzdané
a ohlasované svätými Otcami a piatimi všeobecnými úctyhodnými
koncilmi svätej katolíckej a apoštolskej Cirkvi Božej, nech je exkomunikovaný.

DRUHÝ NICEJSKÝ KONCIL (787)
Kto neprijíma celú cirkevnú Tradíciu či napísanú, alebo
nenapísanú, n e c h j e exkomunikovaný.

TRIDENTSKÝ KONCIL, 4. ZASADNUTIE (1546)
Tradícia a Písmo
Posvätný ekumenický a všeobecný Tridentský koncil si
stále kládol za cieľ vykoreniť bludy a zachoval! v Cirkvi čistotu
evanjelia.
Toto evanjelium kedysi vo svätých Písmach p r o r o k m i prisľúb
e n é náš P á n Ježiš Kristus, Syn Boží, najprv vlastnými ústami
ohlasoval a p o t om h o svojim a p o š t o l om rozkázal hlásať
„všetkému stvoreniu" (Mk 16, 15) ako p r a m e ň každej spasi-
teľnej pravdy a mravného poriadku.
Koncil vie, že táto pravda a tento poriadok sa nachádzajú
v napísaných knihách a v nenapísaných tradíciách, ktoré
apoštoli dostali z úst Krista, alebo ich apoštoli vnuknutím
Ducha Svätého akoby z ruky do ruky ďalej odovzdávali a tak
sa dostali až k nám.
A tak koncil nasleduje príklad pravoverných Otcov, keď
všetky knihy Starého zákona a Nového zákona - veď autorom
jedných i druhých je jeden Boh - spolu s tradíciami
týkajúcimi sa viery a mravov uznáva a ctí si s tou istou láskou
a úctou, veď pochádzajú buď z úst Krista, alebo boli vnuknuté
Duchom Svätým a v katolíckej Cirkvi sa zachovávajú
v neporušenej následnosti.
(Koncil) sa rozhodol, že k tomuto dekrétu pripojí zoznam
posvätných kníh, aby nevznikla nijaká pochybnosť, ktoré
knihy prijíma sám koncil.

... nasleduje zoznam kníh ...

Kto však práve tieto celé knihy so všetkými ich časťami, ako
sa čítajú v katolíckej Cirkvi a nachádzajú v starom latinskom 1504
vydaní Vulgáty, neuznáva za posvätné a kanonické, alebo
kto vedome a uvážene zavrhuje tradície, o ktorých bola reč,
nech je exkomunikovaný.

Vulgáta ako smerodajné vydanie Písma

Okrem toho ten istý posvätný koncil v presvedčení, že pre
Božiu Cirkev to môže byť na nemalý úžitok, keď bude jasné,
ktoré zo všetkých používaných latinských vydaní posvätných
kníh treba považovať za smerodajné, určuje a vyhlasuje:
práve toto staré vydanie Vulgáty, ktoré sa stáročným používaním
v Cirkvi osvedčilo, má sa vo verejných prednáškach,
vedeckých kontroverziách, kázňach a výkladoch považovať
za smerodajné. A nech sa ju nikto neodváži a nepokúsi pod
nijakou zámienkou odmietnuť.

Cirkev ako vysvetľovateľka Svätého písma

Okrem toho [koncil], aby držal na uzde ľahkomyseľných
duchov, ustanovuje: nech sa nik neodváži vo veciach viery
a mravov, ktoré patria k budovaniu kresťanského učenia,
prekrúcať, spoliehajúc sa na svoju vlastnú múdrosť, Sväté
písmo podľa svojho vlastného náhľadu proti tomu zmyslu,
ktorého sa pridržiavala a pridržiava svätá matka Cirkev - jej
totiž prislúcha vynášať úsudok o pravom zmysle a vysvetľovať
posvätné Písma -, alebo Sväté písmo vysvetľovať proti jednomyseľnému
súhlasu Otcov, aj keby také výklady neboli
nikdy uverejnené.

Pre mňa je vec jasnejšia nad Slnko. :D
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3664 príspevkov
Bozie Slovo je nad kazdou tradiciou.
Boh je zvrchovany Boh a jeho Slovo trva naveky.
Jezis je jedina Pravda, Cesta a Zivot.

Tradicia krstu nemluvniat odporuje zjavenemu Boziemu Slovu, nezaklada sa na uceni Pisma a nemluvniatka nesplnaju podmienky, ktore pozaduje ucenie Pisma.
Preto nie je spravna a vyzaduje si napravu - Bozim Slovom.
Bozie Slovo je zakladom pre posudzovanie spravnosti kazdej tradicie.

Necudujem sa ze student teologie s tym mal problemy a musel sa 5 krat otocit.
Zrejme ho niekto zastrasil exkomunikaciou ako ty.

Ale takejto exkomunikacie sa netreba bat, lebo sa prieci Boziemu Slovu.
A keby na niekoho mala tazobu, v Pravde to treba predostriet Bohu, lebo Jezis sa stal kliatbou namiesto nas. Na jeho tele je kliatba exkomunikacie, ktora vychadza z chybnej tradicie.

Ale co je dolezitejsie je, ze

Ž 25,14
14 Pán bude dôverným priateľom tým, čo sa ho boja, a zjaví im svoju zmluvu.

Pan je vernym a zjavuje pravdu svojej zmluvy.
Ktori ho hladaju, ukaze svoju tvar.

Stale viac a viac ludi cita bibliu a Bozie slovo prinesie svoju urodu.

Iz 55,10-11
10 Lebo ako spŕchne z neba dážď a sneh a nevráti sa ta, ale opojí zem, zúrodní ju, dá jej klíčiť a dá semä na siatie a chlieb na jedlo:
11 tak bude moje slovo, ktoré mi vyjde z úst, nevráti sa ku mne naprázdno, ale urobí, čo som si želal, a vykoná, na čo som ho poslal.

Pismo, je miesto, ktore dava poucenie na spasu, nie tradicia.
Pismo je posvatne, nie tradicia.

2Tim 3,1.8.13-17
15 ... Sväté písma, ktoré ti môžu dať poučenie na spásu skrze vieru, ktorá je v Kristovi Ježišovi.
16 Celé Písmo je Bohom vnuknuté a užitočné na poúčanie, na usvedčovanie, na nápravu a na výchovu v spravodlivosti,
17 aby bol Boží človek dokonalý a pripravený na každé dobré dielo.

Bozie Slovo je jasnejsie nad slnko.

Ž 119,89
89 Pane, tvoje slovo trvá naveky ako nebesia.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 01.02.2005 23:23:17
napísal 238 príspevkov
romanh píše:
Bozie Slovo je nad kazdou tradiciou.
Boh je zvrchovany Boh a jeho Slovo trva naveky.
Jezis je jedina Pravda, Cesta a Zivot.

Tradicia krstu nemluvniat odporuje zjavenemu Boziemu Slovu, nezaklada sa na uceni Pisma a nemluvniatka nesplnaju podmienky, ktore pozaduje ucenie Pisma.
Preto nie je spravna a vyzaduje si napravu - Bozim Slovom.
Bozie Slovo je zakladom pre posudzovanie spravnosti kazdej tradicie.

Necudujem sa ze student teologie s tym mal problemy a musel sa 5 krat otocit.
Zrejme ho niekto zastrasil exkomunikaciou ako ty.

Ale takejto exkomunikacie sa netreba bat, lebo sa prieci Boziemu Slovu.
A keby na niekoho mala tazobu, v Pravde to treba predostriet Bohu, lebo Jezis sa stal kliatbou namiesto nas. Na jeho tele je kliatba exkomunikacie, ktora vychadza z chybnej tradicie.
Romanh, nehraj tu divadlo.

K tradícii, ako som ukázal sa Cirkev dogmaticky hlásila minimálne v 6-tom storočí, minimálne v siedmom(ako som takisto ukázal - RÍMSKA SYNODA V LATERÁNE ZA PÁPEŽA
MARTINA I. (649))
už odporcovia tradície boli mimo cirkev(exkomunikovaní). Predtým sa to bralo ako fakt, nebol dôvod o tom vôbec pochybovať. Keď vznikli otázky či neistota, Cirkev sa vyjadrila. A vyjadrila sa jasne.

Azda si nemyslíš, že bludár ako ty, resp. tebe podobní čo majú v súčastnosti cca 22.500 navzájom odlišných denominácii a každá je údajne vedená Duchom, Pravdou, Kristom a ktovie čím ešte ... že ma môže nejako zneistiť.

Tridentský koncil nám i v tom dal odpoveď, kto je kompetentný vysvetľovať Písmo a tak má tieto bludy absolútne nerozrušujú.

Na jednej strane odmietate učiteľský úrad, na druhej ste od neho prebrali kanón Písma s výkladom(samozrejme každý vlastným ako mu to vyhovuje). Schizofrénia. Vyberáte si iba to čo Vám pasuje. Vznikajú z toho kuriózne situácie. Ale to je váš problém, mňa to absolútne nerozrušuje.

V čom s tebou súhlasím je to, že sa spolu čudujeme nad študentom teológie ktorý sa musel 5-krát otočiť. Ale všetci sme iba ľudia, máme chyby. Neostáva mi nič iné iba dúfať, že ho v týchto jeho slabých chvíľach nevymakol nejaký bludár ako ty a nezviedol ho z cesty.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11874 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Tradicia v prvom rade vychadza z biblickeho ucenia.
Pokial tradicia odporuje tomu co uci biblia, potom je uz davno mimo a je potrebne sa vratit k povodnemu uceniu.
cele zle
pretoze vychadzas z nevysloveneho predpokladu ze to co tvrdis je ucenie Pisma, ale prave v tomto bode si vedla
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3664 príspevkov
Vedla ?
Cize podla teba sa Pavol v liste Rimanom zmylil ?
Kto ma pravdu ? Ucenie cirkvi, alebo pismo ?

Toto uci o krste pismo v liste Rimanom:
- krst je zjednotenie sa s Kristom v jeho ukrizovani, smrti, pochovani a vzkrieseni
- clovek zomrie - hriech je ukrizovany na Jezisovi Kristovi
- co zomrelo sa pochova
- a vzkriesenim Jezisa Krista sme znovunarodeny do noveho zivota
- zomreli sme hriechu a zijeme Bohu ako nove stvorenie

Rim 6,3-11.17-18
3 Alebo neviete, že všetci, čo sme boli pokrstení v Kristovi Ježišovi, v jeho smrť sme boli pokrstení?
4 Krstom sme teda s ním boli pochovaní v smrť, aby sme tak, ako bol Kristus vzkriesený z mŕtvych Otcovou slávou, aj my žili novým životom.
5 Lebo ak sme s ním zrástli a stali sa mu podobnými v smrti, tak mu budeme podobní aj v zmŕtvychvstaní.
6 Veď vieme, že náš starý človek bol s ním ukrižovaný, aby bolo hriešne telo zničené, aby sme už neotročili hriechu.
7 Lebo kto zomrel, je ospravedlnený od hriechu.
8 Ale ak sme zomreli s Kristom, veríme, že s ním budeme aj žiť.
9 Veď vieme, že Kristus vzkriesený z mŕtvych už neumiera, smrť nad ním už nepanuje.
10 Lebo keď zomrel, zomrel raz navždy hriechu, ale keď žije, žije Bohu.
11 Tak zmýšľajte o sebe aj vy: že ste mŕtvi hriechu a žijete Bohu v Kristovi Ježišovi.
17 No vďaka Bohu, že hoci ste boli otrokmi hriechu, zo srdca ste sa podriadili tomu učeniu, do ktorého ste boli uvedení,
18 a oslobodení od hriechu stali ste sa služobníkmi spravodlivosti.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11874 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Cize podla teba sa Pavol v liste Rimanom zmylil ?
castokrat v Pisme mas zdanlive protirecenie riesenim ktorych je synteza
notoricky znamy priklad je Pavlovo ucenie o spase z viery a Jakubov list o potrebe dobrych skutkov
ked vezmes z Pisma jednostranny nazor (neberies do uvahy ine state doplnajuce nazor a vyvazujuce pohlad)
tak sa nezmylilo Pismo ale Ty v metodike vykladu
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 14.08.2012 21:10:44
napísal 1515 príspevkov
Citácia:
notoricky znamy priklad je Pavlovo ucenie o spase z viery a Jakubov list o potrebe dobrych skutkov
skusim sa teraz s tebou stavit,ze povie: Ale Jakubov list je apokryf.
_________________
Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky, ak napomínaš, napomínaj z lásky, ak odpúšťaš, odpúšťaj z lásky ( sv. Augustin )
Hore
 Profil  
 
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18239 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Cize podla teba sa Pavol v liste Rimanom zmylil ?
castokrat v Pisme mas zdanlive protirecenie riesenim ktorych je synteza
notoricky znamy priklad je Pavlovo ucenie o spase z viery a Jakubov list o potrebe dobrych skutkov
ked vezmes z Pisma jednostranny nazor (neberies do uvahy ine state doplnajuce nazor a vyvazujuce pohlad)
tak sa nezmylilo Pismo ale Ty v metodike vykladu
Spravnou "metodikou vykladu" sa da predsa "dokazat" uplne cokolvek ... :lol:
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 14.08.2012 21:10:44
napísal 1515 príspevkov
Citácia:
Spravnou "metodikou vykladu" sa da predsa "dokazat" uplne cokolvek ... :lol:
sam dobre vies, ze to pravda nie je.
_________________
Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky, ak napomínaš, napomínaj z lásky, ak odpúšťaš, odpúšťaj z lásky ( sv. Augustin )
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3664 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Cize podla teba sa Pavol v liste Rimanom zmylil ?
castokrat v Pisme mas zdanlive protirecenie riesenim ktorych je synteza
notoricky znamy priklad je Pavlovo ucenie o spase z viery a Jakubov list o potrebe dobrych skutkov
ked vezmes z Pisma jednostranny nazor (neberies do uvahy ine state doplnajuce nazor a vyvazujuce pohlad)
tak sa nezmylilo Pismo ale Ty v metodike vykladu
My sa ale teraz rozpravame o krste a o Pavlovych slovach, ktore som citoval.
Vyjadri sa k tomu.
viewtopic.php?f=56&t=5958&p=279156#p279152
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 120 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší

Obsah fóra » Náučné témy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: