Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Náučné témy


 [ Príspevkov: 120 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Ďalší
Autor Správa
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 12903 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Nie je mozne vstupit krstom bez viery. To co je spinave ponorenim vo vode bude len mokre spinave.
nesuhlasim
spominany nazor zastava len cast protestantov a ziadni katolici
ostatni to chapu takze mozno krstit aj male deti bez uzivania rozumu

Citácia:
Nielen pokropit, ale celeho ponorit.
toto by ti odporovali aj samotni apostoli ako nam dokazuju spisy ako napr Didache apod ...

Citácia:
Ale musi sa znova narodit. Stare zomriet, pochovat a narodit nove.
krst je symbol ktorym sa to zacina ale definitivne sa proces zavrsi nasou fyzickou smrtou
cize vidiet to tak ze clovek sa pokrsti a uz nikdy neriesi ziaden poblem nezodpovda skutocnosti
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3748 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Nie je mozne vstupit krstom bez viery. To co je spinave ponorenim vo vode bude len mokre spinave.
nesuhlasim
spominany nazor zastava len cast protestantov a ziadni katolici
ostatni to chapu takze mozno krstit aj male deti bez uzivania rozumu
Jezis povedal inak
Mk 16,16
Kto uverí a dá sa pokrstiť, bude spasený; ale kto neuverí, bude odsúdený.

Cize kto uveri a (nasledne) da sa pokrstit.
Nie naopak.

Nakoniec aj Janov krst bol taky, ze sa ludia krstili az vtedy ked urobili pokanie.
Jan odmietol pokrstit bez pokania. Najskor vyzadoval "ovocie pokania" az potom krstil.

Mt 3,7-8
7 Keď videl, že aj mnohí farizeji a saduceji prichádzajú k nemu na krst, povedal im: "Hadie plemeno, kto vám ukázal, ako uniknúť budúcemu hnevu?
8 Prinášajte teda ovocie hodné pokánia!

Krst je vyjadrenim tuzby dobreho/cisteho svedomia po Bohu.
Teda najskor musi prist ocistenie svedomia - skrze Slovo ktore som vam povedal - vierou.
Jn 15,3
Vy ste už čistí pre slovo, ktoré som vám povedal.

Az potom moze prist vyjadrenie tuzby dobreho/ocisteneho svedomia po Bohu.
Male nemluvna nevie ani co je hriech, nie to este aby bolo ocistene a vyjadrilo tuzbu v dobrom/cistom svedomi.

1 Pt 3,21 (Botek)
To je predobraz krstu, ktorý vás teraz zachraňuje. Nie tým, že odstraňuje telesnú špinu, ale je to záväzok dobrého svedomia voči Bohu skrze zmŕtvychvstanie Ježiša Krista

Jezis povedal nasledujte ma. Neste svoj kriz a nasledujte ma.
Kriz to nie su nase tazkosti, ktore mame niest.
Kriz je odsudenie, vykonanie trestu.
Niest svoj kriz znamena uznat ze si hriesny a byt si vedomy ze za svoj hriech si zasluhujes trest, cim je podla zakona smrt.
A niest si kriz a nasledovat Jezisa, znamena niest si tento hriech a nasledovat Jezisa az na Golgotu, az na miesto vykonania trestu.
Ale nebudes potrestany ty, ktory nesies svoj kriz, svoje odsudenie, ale bude namiesto teba potrestany Jezis Kristus.
Tam pri krizi sa uskutocni vymena. Tvoj hriech vymenis za Boziu spravodlivost.

Jezis povedal co je vo vasom vnutri rozdajte ako almuznu.
Vsetok hriech tvojho srdca rozdaj ako almuznu. To znemena ze to mas dat na sposob almuzny - tak ze si to uz neziadas spat.
A to mozes dat jedine Jezisovi na kriz.

A potom uz takto ospravodliveny - cize ako pise Izaias odiaty do Bozej spasy a do Bozej spravodlivosti, ocisteny, potom nasledujes Jezisa v krste - pochovanim stareho cloveka a v jeho vzkrieseni - znovuzrodenim sa do novoty zivota.

Toto male nemluvna, nevie a ani nema moznost urobit.
Toto moze urobit jedine clovek, ktory vie rozoznat ze zhresil a ked prijme tuto vymenu, ktoru pre nas urobil Jezis.

misojogi píše:
Citácia:
Nielen pokropit, ale celeho ponorit.
toto by ti odporovali aj samotni apostoli ako nam dokazuju spisy ako napr Didache apod ...

Pokrstit je grecke slovo babtizo, co znamena celkom ponorit, uplne, celeho cloveka.
βαπτίζω
baptizō
bap-tid'-zo
Strongov slovnik pod G907
to immerse, submerge; to make whelmed (i.e. fully wet)

Babtizo znamena plne ponorit urobit plne morkym.
- to neurobis len pokropenim.
Aby si bol cely mokry, musis byt ponoreny cely.

misojogi píše:
Citácia:
Ale musi sa znova narodit. Stare zomriet, pochovat a narodit nove.
krst je symbol ktorym sa to zacina ale definitivne sa proces zavrsi nasou fyzickou smrtou
cize vidiet to tak ze clovek sa pokrsti a uz nikdy neriesi ziaden poblem nezodpovda skutocnosti
To je pravda ale len z jednej strany, este je aj druha strana mince.

Mame pracovat na nasom spaseni - konkretne na spaseni duse. A to sa deje obnovou mysle.
Obnovenim mysle v novom zmyslani - podla Krista - ze sme mrtvy hriechu, ale zivy Bohu.
Cize nasa mysel musi byt tiez spasena - obnovenim a zmyslanm podla Boha.
V tomto zmysle je spasa pokracujucim procesom, ktory je ukonceny smrtou.
Ale je to skor procesom takym ze si uvedomujes to co sa uz stalo na krizi.
Jezis povedal toto robte na moju pamiatku.
Grecke slovo ktore je pri tom pouzite je slovo anamnesis - klasicky co teraz pouzivame v zdravotnictve "anamneza".
Znamena to rozpominanie sa na to co sa uz realne stalo.
Cize rozpominanie sa na tu skutocnost ktora sa uz udiala Jezisovou smrtou na krizi.
Jezis povedal je dokonane. done, hotovo.

Vierou a krstom si vstupil do novoty zivota.
Zijes vierou a hladis na to co sa nevidi.
Tvoja zivotna skutocnost bola doteraz merana podla toho co zazivalo telo. To co telo zazilo bolo doteraz skutocnostou.

Ale Jezis povedal, ze spoznate pravdu a pravda vas oslobodi.
Mame chodit podla Ducha a nie podla tela.
A pravda je ze sme uz boli spaseni, ze sme boli znovuzrodeni, ze sme dostali Ducha - teda ti co uverili.

Stare telo si chce robit naroky, roznym rozpominanim sa na "skutocnost" tela.
Ale Jezis povedal "rozpominajte sa" (anamnesis) na novu skutocnost - podla Ducha.

A podla tohto mame teraz zmyslat. Mame zmyslat podla novej skutocnosti.
Rim 6,11
Tak zmýšľajte o sebe aj vy: že ste mŕtvi hriechu a žijete Bohu v Kristovi Ježišovi.

Cize sme mrtvy hriechu, hriech bol odstraneny, boli sme znova splodeny vzkriesenim Jezisa Krista z mrtvych do novoty zivota.

1Pt 1,3
...ktorý nás vo svojom veľkom milosrdenstve vzkriesením Ježiša Krista z mŕtvych znovuzrodil...

1Pt 1,23
Veď ste sa znovuzrodili nie z porušiteľného semena, ale z neporušiteľného: Božím slovom, živým a večným.

Tu sa nehovori v buducom case, ze by sme sa mali takymi stat.
Tu sa hovori v minulom case - ze sme sa uz znovuzrodili.
A v tejto novote zivota mame zmystat a pracovat na spaseni nasej duse = mysle, aby sme zmyslali a chodili podla Ducha a nie podla tela.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 9:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
romanh píše:

Cize kto uveri a (nasledne) da sa pokrstit.
Nie naopak.

si si istý?
Keď videl, že aj mnohí farizeji a saduceji prichádzajú k nemu na krst, povedal im: "Hadie plemeno, kto vám ukázal, ako uniknúť budúcemu hnevu? Prinášajte teda ovocie hodné pokánia!
práve to by mohlo ukazovať opak - pokrstím a potom žije vieru...

Citácia:
Kriz je odsudenie, vykonanie trestu.
nie.
kríž je drevo, ktoré niesol Izák na Moriu.

on je trocha problém s krstom preto, že kadejakí protestanti veria "raz spasený vždy spasený" - a k tomu nemôžu pripustiť myšlienku krstu bez vyznania viery...
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 12903 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Babtizo znamena plne ponorit urobit plne mokrym.
- to neurobis len pokropenim.
Aby si bol cely mokry, musis byt ponoreny cely.
naozaj si myslis ze tento argument nepoznam? pocul som ho najmenej 25 krat
a myslis si ze ini ho nepoznaju ?
co si myslis preco ho asi neakceptuju ? a preco ho asi neakceptovali apostoli a v prvotnej cirkvi ?

voda je symbol duchovnej skutocnosti
ako velky symbol je plne ponorenie
ale existuje aj maly symbol a tym je poliatie a pokropenie

podobne ako velky symbol statu je vlajka, ale maly symbol je statny znak (vlajka sa nepouziva na minciach ani na peciatkach apod, ale len znak)
ale je to symbol toho isteho statu
babtizo znamena ze sme celi obmyti krvou Kristovou, ale vonkajsi znak moze byt full(ponorenie) a moze byt light(poliatie a pokropenie)
duchovna skutocnost je ta ista
prvi krestania mali dokonca aj krst tuzby ktory sa uznava dodnes, kde nemas ziadne poliatie, podobne aj krst krvi
a nemali s tym ziaden problem aj poliat alebo pokropit
ako nam o tom svedci spis z casov apostolskych Didache

Citácia:
VII.

1. Co se týče křtu, křtěte takto: Po výše uvedeném poučení křtěte1 ponořením do pramenité vody ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého. 2. Nemáš-li pramenitou, pokřti jinou. Nemohl-li bys studenou, užij teplé. 3. Nemáš-li ani studené, vlij třikrát vodu na hlavu ve jménu Otce i Ducha Svatého. 4. Před křtem však nechť se postí2 i ten, kdo křtí, i ten, kdo má být pokřtěn; i ostatní se mohou postit. Přikaž, aby ten, kdo má být pokřtěn, se před křtem postil den nebo dva dny.
http://fatym.com/taf/knihy/patrol/p_didach.htm

a naslo by sa aj mnozstvo dalsich dokazov, ale nechce sa mi teraz hladat vsetko ...

skus sa ale zamysliet preco asi aj mnohi protestanti, ktori stoja len na Pisme uznavaju krst poliatim a pokropenim ?
zeby o tomto tvojom dokaze nevedeli ?
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3748 príspevkov
Vespa píše:
Citácia:
Kriz je odsudenie, vykonanie trestu.
nie.
kríž je drevo, ktoré niesol Izák na Moriu.
Mt 16,24
Potom Ježiš povedal svojim učeníkom: "Kto chce ísť za mnou, nech zaprie sám seba, vezme svoj kríž a nasleduje ma.

Pri slove kriz je grecke
σταυρός - stauros - stau-ro's
Strongov slovnik G4716
http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G4716

Je to kriz na ktorom je vykonany trest.

Citácia:
a well known instrument of most cruel and ignominious punishment, borrowed by the Greeks and Romans from the Phoenicians; to it were affixed among the Romans, down to the time of Constantine the Great, the guiltiest criminals, particularly the basest slaves, robbers, the authors and abetters of insurrections, and occasionally in the provinces, at the arbitrary pleasure of the governors, upright and peaceable men also, and even Roman citizens themselves
Citácia:
tyč alebo kríž (ako nástroj trestu smrti);
Cize nie drevo na obetu, ale kriz na ktorom je vykonany trest smrti.
Nie tazoba zivota, ale nase vlastne odsudenie vyplyvajuce zo zakona.
Tam je naplneny zakon - tym ze trest vyplyvajuci zo zakona je vykonany na krizi - nammiesto nas na Jezisovi Kristovi.

To znamena zobrat svoj kriz = uvedomit si svoje odsudenie, niest svoj trest, ale zaroven nasledovat Jezisa na Golgotu a tam mu ho cely dat.
To sa deje pri vyznani hriechu - cely tento svoj hriech davas Jezisovi a on namiesto teba berie trest a zomiera.
A tebe je dana spasa a spravodlivost Bozia, ako by si nikdy nezhresil, lebo poziadavka zakona uz bola naplnena, trest bol vykonany na Jezisovom tele.
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3748 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Babtizo znamena plne ponorit urobit plne mokrym.
- to neurobis len pokropenim.
Aby si bol cely mokry, musis byt ponoreny cely.
naozaj si myslis ze tento argument nepoznam? pocul som ho najmenej 25 krat
a myslis si ze ini ho nepoznaju ?
co si myslis preco ho asi neakceptuju ? a preco ho asi neakceptovali apostoli a v prvotnej cirkvi ?
A ktori su to ti apostoli, ktori neakceptovali babtizo ponorenie ?
V novozakonnom obdobi boli aj mylne ucenia - napr. ze uz vzkriesenie nastalo.
Nemyslis si ze tito "apostoli" ucili mylne ?

misojogi píše:
voda je symbol duchovnej skutocnosti
ako velky symbol je plne ponorenie
ale existuje aj maly symbol a tym je poliatie a pokropenie
V biblii je len jeden sposob - babtizo - ponorenie.
O velkom a malom sa v biblii nepise nic.

Jezis bol pokrsteny ponorenim.
A my ho mame nasledovat aj v krste.
Nikde v pisme sa nehovori o pokropeni, ale vzdy len o plnom ponoreni.
Babtizo.

Kazdy krestan v novom zakone bol babtizo - cely ponoreny.
V novozakonnom case bolo vela roznych uceni - napr. aj take ze uz bolo vzkriesenie.

Tento Didache bol povazovany tiez za apokryf.
Citácia:
http://fatym.com/taf/knihy/patrol/p_didach.htm
když tito jej považují za apokryf
a radili ho medzi novozakonne knihy, tak sa medzi novozakonne knihy nedostal.

Okrem ineho ked uz by sme aj uvazovali o tom spomina sa tam podmienka "Nemáš-li"
Citácia:
VII.

1. Co se týče křtu, křtěte takto: Po výše uvedeném poučení křtěte1 ponořením do pramenité vody ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého. 2. Nemáš-li pramenitou, pokřti jinou. Nemohl-li bys studenou, užij teplé. 3. Nemáš-li ani studené, vlij třikrát vodu na hlavu ve jménu Otce i Ducha Svatého. 4. Před křtem však nechť se postí2 i ten, kdo křtí, i ten, kdo má být pokřtěn; i ostatní se mohou postit. Přikaž, aby ten, kdo má být pokřtěn, se před křtem postil den nebo dva dny.

cize "Nemáš-li", ako mas teda postupovat ked mas ?

Aj krst Duchom Svatym je babtizo.
Boh nas chce naplnit svojim Duchom v celej plnosti, preto babtizo.
A rovnako je to aj s vodnym krstom. Mame byt krsteni v celej plnosti.

Krst je nasledovanim Jezisa Krista v jeho smrti kde zomiera tvoj stary clovek na krizi, v jeho pochovani, kde je pochovany tvoj stary clovek a v jeho vzkrieseni, kde si i ty spolu s Jezisom znovuzdodeny do novoty zivota.

U maleho nemluvniatka nema byt co pochovane, ono este ani nevie comu malo zomriet.

Rim 6,3-6.11
3 Alebo neviete, že všetci, čo sme boli pokrstení v Kristovi Ježišovi, v jeho smrť sme boli pokrstení?
4 Krstom sme teda s ním boli pochovaní v smrť, aby sme tak, ako bol Kristus vzkriesený z mŕtvych Otcovou slávou, aj my žili novým životom.
5 Lebo ak sme s ním zrástli a stali sa mu podobnými v smrti, tak mu budeme podobní aj v zmŕtvychvstaní.
6 Veď vieme, že náš starý človek bol s ním ukrižovaný, aby bolo hriešne telo zničené, aby sme už neotročili hriechu.
11 Tak zmýšľajte o sebe aj vy: že ste mŕtvi hriechu a žijete Bohu v Kristovi Ježišovi.

Toto je preco sme pokrsteni.
Ked toto nevies, co sa deje, len sa namocis do vody, alebo na teba padne par kvapiek.
Ale tvoj stary clovek nezomrel, si stale ten isty stary clovek co predtym, ibaze teraz mokry stary clovek.
Jezis povedal musite sa znova narodit z vody a z ducha.
Kto sa nenarodi z vody a z ducha nevojde do nebeskeho kralovstva.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 9:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
Citácia:
Je to kriz na ktorom je vykonany trest.
najprv - ALE zrazu sa stáva obetným oltárom
takže už nie trest, ale obeta.
alebo si nečítal rozhovor s Nikodémom, kde ježiš nehovorí o treste, ale o "vyzdvihnutí" ako Mojžišov had na púšti?
nie pre trest, ale pre uzdravenie.
Pre zaujímavosť - nepokrstené deti podľa teba idú kam po smrti?
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 11:41:17
napísal 3748 príspevkov
Vespa píše:
Citácia:
Je to kriz na ktorom je vykonany trest.
najprv - ALE zrazu sa stáva obetným oltárom
takže už nie trest, ale obeta.
alebo si nečítal rozhovor s Nikodémom, kde ježiš nehovorí o treste, ale o "vyzdvihnutí" ako Mojžišov had na púšti?
nie pre trest, ale pre uzdravenie.
To je ale vyzdvihnuty Syn cloveka a nie kriz.

Jn 3,14-15
14 A ako Mojžiš vyzdvihol na púšti hada, tak musí byť vyzdvihnutý aj Syn človeka,
15 aby každý, kto verí, mal v ňom večný život."

My sme sa rozpravali o vyzname slova kriz, konkretne co to znamena niest svoj kriz.
A ten ako je pouzity v
Mt 16,24
Potom Ježiš povedal svojim učeníkom: "Kto chce ísť za mnou, nech zaprie sám seba, vezme svoj kríž a nasleduje ma.

ma vyznam - odsudenia a trestu.
viewtopic.php?f=56&t=5958&p=279073#p279070

Vespa píše:
Pre zaujímavosť - nepokrstené deti podľa teba idú kam po smrti?
Biblia o krste deti nehovori nic.
Ale hovori kto uveri a da sa pokrstit, nie kto sa pokrsti a potom uveri.

Co sa tyka deti, tak v biblii sa pise, ze ako neveriaci muz, ci zena je posvacovana veriacim manzelskym partnerom,
tak su svate aj ich nepokrstene deti.

1Kor 7,14
Lebo neveriaci muž sa posväcuje v žene a neveriaca žena sa posväcuje v bratovi. Inak by boli vaše deti nečisté; ale teraz sú sväté.

Vyraz svaty v tomto versi je v grectine ako
ἅγιος - hagios - hä'-gē-os
Strongov slovnik G40
http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G40

A oznacuje sa nim vsetko co je Bozie.
Este aj Svaty Duch je oznaceny tymto slovom.
Tak mozeme z toho usudit co to znamena mat svate deti.

A ked deti vstupia do veku, kedy budu schopne rozlisit medzi dobrom a zlom, vtedy nastane cas aby sa sami rozhodli ze zapru sami seba a vezmu svoj kriz a budu nasledovat Jezisa.
Lebo k Bohu neprichadzame z vlastneho rozhodnutia, ale Boh Otec sam nas poucuje a ti co sa nechaju poucit prichadzaju k Jezisovi.

Jn 6,37.44-45
37 Všetko, čo mi dáva Otec, príde ku mne. A toho, kto prichádza ku mne, neodoženiem,
44 Nik nemôže prísť ku mne, ak ho nepritiahne Otec, ktorý ma poslal. A ja ho vzkriesim v posledný deň.
45 U Prorokov je napísané: "Všetkých bude učiť sám Boh." A každý, kto počul Otca a dal sa poučiť, prichádza ku mne.

Ale tu ide niekto proti Boziemu Slovu a on sam rozhoduje, kto pride pred Boha.
To znamena, ze ty sam urcujes kedy tvoje deti pridu pred Boha.
Beries ulohu Boha, ktory sam pritahuje cloveka k Jezisovi.

Dovtedy kym deti nepridu na uroven ze su schopne rozlisit a sami sa rozhodnut, dovtedy su svate = Bozie.
A kedy nastava ten vek je individualne.
Ale pokrstit - ponorit do vody v mene Jezisa Krista - tak moze urobit az rozlisujuci clovek, ktory sa sam pre to rozhodol a vie co robi.
To nemluvna ani dieta do urciteho veku nevie urobit.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 14.08.2012 21:10:44
napísal 1630 príspevkov
Citácia:
Potom Ježiš povedal svojim učeníkom: "Kto chce ísť za mnou, nech zaprie sám seba, vezme svoj kríž a nasleduje ma vyznam - odsudenia a trestu
Nie. URcite si pocul vyraz, slovne spojenie Mat s niekym kriz? Znamena to odsudenie a trest? Nie. To co povedal Jezis, je inymi slovami,ze ak ma chcete nasledovat aby ho nasledovali v jeho obeti,ze nebude pre nich lahke ho nasledovat. Pre nas to ma vyznam v tom,ze sa mame aj cez zjavne zivotne tazkosti obetovat jeden pre druheho a symbolom toho je kriz nie ako odsudenia a trestu, ale ako navyssej obete akej sme ludia schopny spravit pre druheho.

Citácia:
Dovtedy kym deti nepridu na uroven ze su schopne rozlisit a sami sa rozhodnut, dovtedy su svate = Bozie.
A kedy nastava ten vek je individualne.
Ale pokrstit - ponorit do vody v mene Jezisa Krista - tak moze urobit az rozlisujuci clovek, ktory sa sam pre to rozhodol a vie co robi.
To nemluvna ani dieta do urciteho veku nevie urobit.
Rozhodnutie dat detom volbu ma istu logiku, ale v praxi to tak nefunguje. A aj je preto vseobecna prax medzi katolikmi, pravoslavnymi a castou protestanskych cirkvi rozhodnutie krstit uz male dieta. Za dieta az do jeho biologickej / uradnej dospelosti rozhoduje rodic a je aj zodpovedny za jeho duchovny a aj nabozensky rozvoj. Teda je na rodicovi ci da dieta pokrstit a ani by nemal byt v tom teologicky rozpor pretoze sam hovoris,ze v Biblii ako opore tvojho teologickeho nazoru, nic o tom nie je. Ale ked si vezmes priklad z praxe prvych krestanov, tak aj oni chapali,ze je moznost krstit deti a aj nutnost krstit deti.
Osobne by som deti nepodcenoval, hovori sa,ze deti su schopne toho najuprimnejsieho citu ci lasky voci druhym ci velmi silneho vztahu typu matka - dieta . Ak si predstavime vieru ako vztah medzi Bohom a mnou tak aj dieta aj ked jeho rozumove schopnosti mozno nestacia maminu i samotneho Boha pochopit co je vec co nedokazeme ani ako dospely, ale dokaze si s nou spravit vztah. A tak hoci dieta nema mozno tu schopnost rozumovo sa rozhodovat tak ale dokaze mat vztah a to aj k Bohu pokial je spravne vedene. A nenechaval to na neskorsi vek ked je to neskoro. A navyse by si musel presne zadefinovat a biblicky podlozit kedy je ten spravny vek ci moment na rozhodovanie sa....a to nevies.
_________________
Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky, ak napomínaš, napomínaj z lásky, ak odpúšťaš, odpúšťaj z lásky ( sv. Augustin )
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 9:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
Citácia:
To je ale vyzdvihnuty Syn cloveka a nie kriz.
a teda kríž nie je trestom, ale oltárom, pretože umožňuje obetu.

Citácia:
Biblia o krste deti nehovori nic.
hovorí o krste celého domu.
výslovne.
navyše - "nechajte maličkých prísť" - upieraš deťom možnosť začleniť sa do Kristovho Tela.
upieraš im milosť.
a odháňaš ich od Krista.
pretože rodičia posväcujú svoje deti odovzdaním ich do Krista.

a teraz odpovedz - ak nepokrstené dieťa zomrie - ide podľa teba do neba?
vravíš, že je sväté - teda malo by.
vravíš, že nepokrstené nepôjde do neba - nemalo by.
vážne ma zaujíma odpoveď.
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 12903 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
U maleho nemluvniatka nema byt co pochovane, ono este ani nevie comu malo zomriet.
chlape ved ty neuznavas ani dedicny hiech !
Hore
 Profil  
 
 

od 09.03.2005 0:19:39
napísal 179 príspevkov
Kristova smrť na kríži je momentom jeho absolútneho sebadarovania sa nám. Moment absolútnej lásky, tak ako ho žije Svätá trojica. Ním sme vtiahnutí do tohto vzťahu, len na ňom môžeme byť teda "zbožštení". (KKC 1988)
A preto potom paradoxne v Liturgii hodín Veľkého piatku môžeme spievať:
"Útulný kríž, najkrajší strom,
ty skvost medzi stromami,
všetkým sadom taký konár,
kvet a plod je neznámy.
Milé drevo s_milou ťarchou
milo stojíš pred nami."
Hore
 Profil  
 
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18798 príspevkov
A teraz si toto cele precitajte z pozicie "vonkajsieho pozorovatela" ... :roll:
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 14.08.2012 21:10:44
napísal 1630 príspevkov
Citácia:
A teraz si toto cele precitajte z pozicie "vonkajsieho pozorovatela" ... :roll:
Ten kto o tomto nieco vie a ten komu je to urcene, by nezistil nic co by uz nevedel predtym a ten komu to nic nehovorilo doteraz, to nebude hovorit nic aj keby sa to snazil cele precitat...
_________________
Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky, ak napomínaš, napomínaj z lásky, ak odpúšťaš, odpúšťaj z lásky ( sv. Augustin )
Hore
 Profil  
 
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18798 príspevkov
tomix píše:
Citácia:
A teraz si toto cele precitajte z pozicie "vonkajsieho pozorovatela" ... :roll:
Ten kto o tomto nieco vie a ten komu je to urcene, by nezistil nic co by uz nevedel predtym a ten komu to nic nehovorilo doteraz, to nebude hovorit nic aj keby sa to snazil cele precitat...
Zaujimave. Ja som si myslel, ze sirenie evanjelia je URCENE tym, co im to "nic nehovorilo doteraz" ... :roll:
Takze este raz: AKO tento gulas dokaze "chytit za srdce" a hlavne presvedcit tych, co su doteraz mimo ?
Pofrkat/ponorit, kriz ako drevo/udel/trest/obeta, On odpusta/ja Jemu odpustam, atd. atd.
Jeden nezmysel VEDLA druheho!
Jeden hovori tak, druhy zase onak.
Co sa mna tyka, nadobudol som iba dojem, ze ta "Pravda" je niekde uplne inde ...
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 120 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Ďalší

Obsah fóra » Náučné témy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: