Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Náučné témy


 [ Príspevkov: 240 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Ďalší
Autor Správa
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11972 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
vlastne vsetky ukony ktoré v mene Cirkvi konajú sú neplatné.
Platne su, v tom ma RomanH pravdu

Citácia:
Porusil "iba" cirkevne nariadenie/ucenie
neporusil cirkevny predpis, ale dost zavaznu vec
ktoru ucil uz sv Pavol ze jedna viera jeden krst jedna cirkev atd atd ...
rozhodne vsak to co veria je hereza

Citácia:
Ze dokonca vznikali medzi nimi roztrzky a hadky o ich nazoroch.
Ze su aj svati obaja, hoci mali uplne ine nazory na ucenie cirkvi.
To mas pravdu, ale to sa tyka tych veci ktore nemaju status cirkevnej dogmy
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3664 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
A ze my mame rozpoznavat znamenia cias ?
to je nasa povinnost stale(v kazdom storoci)
ale urcite to neznamena neposlusnost voci Ucitelskemu uradu Cirkvi
Tiez to neznamena nie slepu poslusnost - ale chapavu poslusnost a co nebolo spravne to treba napravit - posunut inym smerom.
A to sa vlastne aj na konciloch robi.
Ako bol aj tridentsky aj 2VK.
Alebo chces povedat ze 2VK bol neposlusnostou voci tridentskemu koncilu ?
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11972 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
prechod medzi tymto casom a poslednymi casmi ?
existoval niekedy okolo roku 1000 nazor ze bol SZ potom prisiel NZ a teraz ma prist dalsie obdobie tzv Vek_Ducha a NZ ma "zastarat" rovnako ak SZ je voci NZ "zastarany"
Tetno nazor bol odsudeny ako ulet
reagoval som na Tvoju predstavu ze teraz ma prist nejaka principialna zmena a to ma byt odovodnenie neposlusnosti

Citácia:
Tiez to neznamena nie slepu poslusnost - ale chapavu poslusnost a co nebolo spravne to treba napravit - posunut inym smerom.
A to sa vlastne aj na konciloch robi.
Ako bol aj tridentsky aj 2VK.
Alebo chces povedat ze 2VK bol neposlusnostou voci tridentskemu koncilu ?
To ma pravo spravit koncil alebo papez v mene celej cirkvi - laik alebo radovy knaz ci dokonca biskup taketo pravo nema
mimochodom vidiet tridentsky 2VK ako dva protichodne koncily nie je opodstatnene, kedze 2VK nerusil to co vieroucne ucil Tridentsky koncil
Zmeny nastali v disciplinarnej oblasti a v oblasti liturgie - vierouku principialne ani zmenit nemozno, rozlisuj to prosim

Citácia:
co nebolo spravne to treba napravit
pouzivas neprimeranu terminologiu, ktora sugeruje ze Cirkev ucila nieco nespravne a potom to napravila
pisal som Ti ze cirkev sa rozvijala jednym smerom a potom sa zacal rozvijat inym smerom podla toho ako bolo potrebne a ako to prinasala doba.
ale neda sa rozvoj jednej oblasti povazovat za zly a rozvoj druhej oblasti za dobry
rozvoj v akejkolvek oblasti je dobry

prosim ta kde na tie nazory chodis ?
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3664 príspevkov
misojogi píše:
reagoval som na Tvoju predstavu ze teraz ma prist nejaka principialna zmena a to ma byt odovodnenie neposlusnosti
Pre mna je principialna zmena den sudu = posledny den.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11972 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Pre mna je principialna zmena den sudu = posledny den.
pre nas ano
Ale z bozieho pohladu je to zavrsenie NZ, nie dalsia = ina kapitola
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11972 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
A to ze niekto porusi ucenie cirkvi o krste... cim to je v celej spase Jezisa Krista ?
Ak cirkev zmeni o 10 rokov na najblizsom koncile nazor na krst, uz to bude v poriadku ?
Dogmu nemoze Cirkev zmenit ani na koncile, maximalne moze nieco doplnit co sa doteraz neriesilo
Princip krstu ako taky je dogma

Citácia:
Cirkev vzdy isla aj s ludovou zboznostou.
Ako zaviedla uctu k Marii ? - Zacalo to ludovou zboznostou.
uctu k Panne Marii zaviedol sv Lukas evanjelista, ked si to evnajelium pozorne precits pripdne j vysvtlivkmi dozvies sa ze vyraz kecharitomene(milostiplna) je v original mimoriadne silny a oznacuje obrad nalievania vina pri passchalnej veceri kde sa nalieva tolko aby pretekalo z kalicha von. Je to obraz bozej milosti uz v SZ.
Nikde inde taketo silne oznacenie v Pisme pre cloveka nemas. A je tam toho o Marii viac, staci premeditovat
nasledne v dejinach prvotnej cirkvi to boli cirkevni uciteli ktori hlasali ze ako je Jezis novy Adam tak je Maria nova Eva mnohe dalsie silne paralely z Pisma (Nova Archa zmluvy atd.)
Az nasledne sa rozvija ludova zboznost ktora takto reflektuje na premeditovane a hlbsie pochopene slova Pisma
Hore
 Profil  
 
 

od 06.06.2006 14:24:18
napísal 2874 príspevkov
romanh píše:
Miro Derik píše:
Tu ide o to,ze svojim konanim tito knazi zavazne porusili svoju vernost a poslusnost magisteriu Katolíckej Cirkvi,ktoré nepripúšťa prekrstovanie a vlastne vsetky ukony ktoré v mene Cirkvi konajú sú neplatné.
Preco by tieto ukony konali neplatne.
Ved vieme ze cirkev uci ze aj hriesny knaz vysluhuje ukony vsetky platne.
Platnost jeho ukonov sa teda nemoze zrusit, aj ked sa dal prekrstit.
Porusil "iba" cirkevne nariadenie/ucenie - nie platnost svojej vysviacky.
Opravujeme sa : tie sviatosti sú platne ale sú sluzene nedovolené.

A tým túto debatu končím,ušlo to skutocne ďaleko od témy,lepšie by bolo založiť novú tému ktora by mohla volať protestantské náuky vs. učenie KC.
_________________
Kristus vstal z mŕtvych,radosť moja!
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.09.2009 12:08:27
napísal 5192 príspevkov
romanh píše:
Zvlastne ze dnes aj mnohi (uz vysvateni) katolicky knazi sa davaju pokrstit.
Preco asi ?
Nieco na tom asi bude.
...obavam sa, ze opat zavadzas, ako vies, ze tak robia mnohi? Nie som velmi presvedcena o serioznosti tvojich zdrojov informacii, preto cely tento zhluk pismen beriem s rezervou...
Hore
 Profil  
 
Poslať 09.09.2013 16:58:03   Re: Krst malých detí
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11972 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Nie som velmi presvedcena o serioznosti tvojich zdrojov informacii,
vyjdril sa v tom zmysle ze mu to niektory knaz povedal o sebe tym ze nie je jediny pripad.
Tomu knazovi asi nema dovod neverit ale ta informacia o dalsich knazoch je otazna
ale to len dedukujem, nech sa vyjadri on sam ....
Hore
 Profil  
 
Poslať 09.09.2013 17:01:46   Re: Krst malých detí
 
Obrázok užívateľa

od 15.09.2009 12:08:27
napísal 5192 príspevkov
...toto bola zbytocna poznamka, michal. Keby si si pozorne precital, co som romanovi pisala, mohol si si ju odpustit...
Hore
 Profil  
 
Poslať 09.09.2013 17:17:16   Re: Krst malých detí
 
Obrázok užívateľa

od 15.09.2009 12:08:27
napísal 5192 príspevkov
...vzdy je to rovnake. Ked sa nejaki nestastnik necha poblaznit hrstkou uletencov, presvedci ho najma ich argument "je nas uz mnoho a dalsi pribudaju". Toto sa pouziva pri manipulaciach ludi uplne bezne. Robia to šmejdi, robia to sektari, sedesvacantisti sa na internete tvaria, ze ich je ako hviezd na nebi.
Nekriticky vsetko hltat a pastovat tym forum, to uz je take romanovo povinne cvicenie, robi to stale dokolecka...
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 8:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
romanh píše:
Su knazi, co sa dali znova pokrstit.
Ci niekoho klamu, ja si to nemyslim. Proste casom dospeli k tomuto rozhodnutiu a urobili ho v sulade so svojim svedomim.
by ma zaujímalo, ako k tomu došli - vyznáva sa vo vyznaní viery jeden krst.
a ak nemajú základ, tak samotné kňazstvo (a ostatné sviatosti) nemohli prijať platne.
nemám pozemok, nemôžem stavať.
pretože krst, birmovanie a kňazstvo menia podstatu človeka - takže neviem o koho sa jedná, ale buď nevedia, o čom je krst, alebo došlo k nejakým omylom.
takže ak chcú dodržať svedomie, tak musia opakovať aj ostatné sviatosti - a to aj všetkým ľuďom ktorým ich vysluhovali, alebo idú proti logike.
romanh píše:
A tak aj krst knaza moze byt niekomu cudny a niekto to moze prijat a chapat.
ako omyl, blud, alebo nepochopenie viery.
romanh píše:
A to ze niekto porusi ucenie cirkvi o krste... cim to je v celej spase Jezisa Krista ?
základom - a bez základov sa nedá stavať.
romanh píše:
Jan Krstitel ohlasoval krst pokania na odpustenie hriechov.
Jánov krst hriech neodpúšťal (podľa všeobecnej mienky) ale pripravoval na pokánie - aby uznali svoje hriechy.
samotní apoštoli rozlišovali krst a LEN Jánov krst.
preto aj
romanh píše:
A prisiel nejaky Jan a zrazu to zmenil, uz nebolo treba prinasat krvavu obetu, ale mali sa pokrstit vo vode ?
neruší obetu, ale ju dopĺňa - resp. to, čo proroci pripomínali - nie obety ale spravodlivosť a milosrdenstvo - takže zas nič mimoriadne, čo by Ján robil iné ako predtým iní.
misojogi píše:
Citácia:
vlastne vsetky ukony ktoré v mene Cirkvi konajú sú neplatné.
Platne su, v tom ma RomanH pravdu
ak boli nepokrstení, sú neplatné.ak boli pokrstení a dali sa zas, je na mieste otázka upadnutia do herézy - a teda vecí s tým súvisiacich.
misojogi píše:
Citácia:
prechod medzi tymto casom a poslednymi casmi ?
existoval niekedy okolo roku 100 nazor ze bol SZ potom prisiel NZ a teraz ma prist dalsie obdobie tzv Vek_Ducha a NZ ma "zastarat" rovnako ak SZ je voci NZ "zastarany"
Tetno nazor bol odsudeny ako ulet
Montanizmus som tu už spomínal vo vzťahu k charizmatickému hnutiu (a to je len príklad)
iné príklady sú gnosticizmus
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 09.09.2013 17:41:35   Re: Krst malých detí
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11972 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Nekriticky vsetko hltat a pastovat tym forum, to uz je take romanovo povinne cvicenie, robi to stale dokolecka...
Podla mna to sem dava preto lebo sa zaujima o nase nazory, mozno aj intuitivne tusi ze nie su celkom v poriadku (opat by musel povedat on sam ....)

Citácia:
samotní apoštoli rozlišovali krst a LEN Jánov krst.
je to v Skutkoch, najdi si to Roman, prosim
Hore
 Profil  
 
Poslať 09.09.2013 17:44:28   Re: Krst malých detí
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11972 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
existoval niekedy okolo roku 100 nazor ze bol SZ potom prisiel NZ a teraz ma prist dalsie obdobie tzv Vek_Ducha a NZ ma "zastarat" rovnako ak SZ je voci NZ "zastarany"
to bol stredovek, jedna nula mi tam chybala

Citácia:
A prisiel nejaky Jan a zrazu to zmenil, uz nebolo treba prinasat krvavu obetu, ale mali sa pokrstit vo vode ?
Jan nezrusil SZ obetu(ani v Pisme nemas nic take ze by hovoril), ta bola zrusena az na krizi

Citácia:
ak boli nepokrstení, sú neplatné.ak boli pokrstení a dali sa zas, je na mieste otázka upadnutia do herézy - a teda vecí s tým súvisiacich.
to co bolo predtym je platne z hladiska vonkajsieho pozorovatela
z ich hladiska by to malo byt neplatne teda su nedosledni v tom co hlasaju

to co je potom by sice mozno malo byt platne z ich hladiska,
ale je otazne ci vzhladom na herezu nemozno spochybnit aj ich spravne vykonavanie sviatosti (podla toho ako daleko zasli vo svojich nazoroch)
Hore
 Profil  
 
Poslať 09.09.2013 18:04:20   Re: Krst malých detí
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 22:41:06
napísal 11018 príspevkov
misojogi píše:
vyjdril sa v tom zmysle ze mu to niektory knaz povedal o sebe tym ze nie je jediny pripad.
Ja tu akosi nevidím jasne ani to, že by RomanH povedal, že čo i len jedného takého osobne pozná, práve naopak tu vidím od neho tvrdenie, že nevie, z akých dôvodov to robili... takže beriem s veľkou rezervou všetky tie jeho výroky, že čo boli a čo to neboli za kňazov, kedže romanh nepozná presne tie okolnosti, že o čo išlo, čo to boli za ľudia, atď... a keby aj dotyčných poznal a pokladal za normálnych, tak vzhľadom na to, aké názory tu romanh prezentuje, tak pri jeho predstave "normálnosti" by ma to neprekvapilo... no keď máme byť realisti, tak tamtakí kňazi, ak by sa ich aj pár našlo že by zdieľali takéto romanove názory, tak to by rozhodne neboli normálnymi uvedomelými katolíckymi kňazmi, ale najskôr to vyzerá na takých nejakých uletencov, akých tu spomínal Vespa... A romanovu "dedukciu" z toho, že "preco asi ? nieco na tom asi bude" netreba hádam ani komentovať... lebo z toho, že by také niečo robili, nevyplýva, že je to správne, ale len, že dotyční sú ignoranti, alebo niečo ešte horšie...
romanh píše:
Myslim si ze je mozne byt este raz pokrsteny ... A ak by to aj malo byt akymsi previnenim, tak ide o lahke previnenie. Ale aj tak voci comu je to previnenie ? Voci cirkevnemu predpisu, alebo voci Bohu ? ... Porusil "iba" cirkevne nariadenie/ucenie
Roman, toto nie je len nejaká čisto disciplinárna prax Cirkvi, ale stojí to na tom, že krst vtláča do duše nezmazateľný znak, a PRETO sa dá platne prijať len raz.
    CIC, kán. 845, § 1. "Sviatosti krstu, birmovania a posvätného rádu sa nemôžu opakovať, pretože vtláčajú znak".
Toto je teda dôvod, prečo sa neopakuje, nie nejaký púhy disciplinárny príkaz Cirkvi.

Je možné v prípade, že je OPRÁVNENE DôVODNÁ pochybnosť, či bol niekto pokrstený, udeliť krst PODMIENEČNE, že sa do formuly dodá vsuvka: "ak si ešte nebol (platne) pokrstený, tak ťa krstím..." atď... - ale potom by sa mu musela tiež znova PODMIENEČNE udeliť aj birmovka a vysviacka... (CIC, kán. 842, § 1. Kto neprijal krst, nemôže byť platne pripustený k ostatným sviatostiam).

Ak však dôvod, prečo sa dotyčný chcel dať znova pokrstiť, vychádzal z toho, že všeobecne spochybňuje platnosť krstu udeľovaného deťom, tak to už je heréza...
    Tridentský koncil, sess. 7, o krste, kán. 13 (DS 1626; D 869) píše:
    Kto hovorí, že malé deti sa po prijatí krstu nemajú počítať medzi veriacich, lebo nemajú skutok viery, a preto po dosiahnutí veku rozoznávania majú byť opätovne pokrste­né, alebo že je lepšie vynechať ich krst, než ich len bez ich vlastného úkonu viery pokrstiť na základe viery Cirkvi, nech je anathemovaný.

    Si quis dixerit, parvulos eo, quod actum credendi non habent, suscepto baptismo inter fideles computandos non esse, ac propterea, cum ad annos discretionis pervenerint, esse rebaptizandos, aut praestare omitti eorum baptisma, quam eos non actu proprio credentes baptizari in sola fide Ecclesiae: an. s.

romanh píše:
Ak cirkev zmeni o 10 rokov na najblizsom koncile nazor na krst, uz to bude v poriadku ?
Cirkev "názor na krst" nezmení, ani nemôže zmeniť, lebo na to už dala definitívnu dogmatickú odpoveď, viď. vyššie.

romanh píše:
anuk píše:
...spis Apostolska tradicia opisuje starokrestansku prax krstu takto: "Najprv pokrstite deti. Vsetci, ktori mozu hovorit sami za seba, nech tak urobia. Za tych, ktori nemozu hovorit sami za seba, nech hovoria rodicia, alebo niektory ich príbuzny.“
Zvykom v rannej cirkvi bolo aj davat sa pokrstit aj za mrtvych - a bol spravny ?
1Kor 15,29 píše:
Ale čo potom robia tí, čo sa dávajú krstiť za mŕtvych? Ak mŕtvi vôbec nevstávajú, načo sa dávajú krstiť za nich?
Tamto čudo, čo spomínaš, práveže nevyzerá ako "zvyk rannej Cirkvi", nikde o tom nieto žiadnej zmienky u otcov, ani v Biblii, len táto jediná nejasná pasáž, o ktorej sa navyše tiež biblisti sporia, že o čo tam vlastne naozaj išlo, a každopádne tam Pavol netvrdí, že je to správne, keďže kontext je skôr o odsudzovaní nejakých uletencov medzi Korinťanmi, ktorí neverili v zmŕtvychvstanie a to vyzerá, že takí praktizovali aj nejaký krst za mŕtvych, a Pavol len poukázal na to, ako si títo pomýlenci protirečia sami so sebou.

Nikto však netvrdil, že išlo o správnu prax, že to bol zvyk Cirkvi, a dokonca prijatý od apoštolov, ako to bolo tradované o krste:

    Origenes: „Cirkev dostala od apoštolov zvyk dávat krst dokonca i nemluvňatám. Apoštoli - ktorým bolo zverené tajomstvo božských sviatostí - vedeli, že kazdý je v stave (dedičného) hriechu, ktorý mý byť umytý skrze vodu a ducha“ (Origenes, in Rom 5,9; PG 14,1047).

    Augustín: „Čo univerzálna Cirkev zachováva nie ako ustanovenie koncilov, ale ako niečo vždy zachovávané, je najsprávnejšie veriť, že sa traduje z apoštolskej autority. Navyše v krste detí môžeme vidieť paralelu s obriezkou...“ (O krste, proti Donatistom, lib. 4, cap. 24, num. 31).

V prospech krstu detí tu teda vidíme aj teologické dôvody (dedičný hriech) a aj paralelu s rituálnou obriezkou, ktorá sa v SZ tiež dávala už aj malým deťom. A napokon i všeobecný zvyk Cirkvi, ktorý pritom nebol nejakým výtvorom nejakého koncilu, ale odpočiatku tradovaný, a z toho možno tiež usudzovať, že ide o prax prijatú od apoštolov, ako to aj výslovne vravia vyššie citovaní.
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 240 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Ďalší

Obsah fóra » Náučné témy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: