areopag.sk
http://areopag.sk/

Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.
http://areopag.sk/viewtopic.php?f=55&t=6182
Stránka 1 z 8

Autor:  Milano Shagara [ 02.01.2019 14:42:23 ]
Predmet príspevku:  Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Je rôzny pohľad na túto otázku. To je nám zrejme.
A tak skúsme premýšľať Predstavme si príklad jednej rodiny,kde by dcéra doniesla zo školy poznámku za zlé správanie, a otec by ju chcel potrestať tak,že by jej opaľoval prsty nad ohňom. Môžme si predstaviť,aj príklad,že by daná dcéra urobila závažnejší priestupok/veľký/, ak sa nám nepozdáva to zlé správanie,poznámka.
Ako by sme sa dívali na daného otca keby sa takto správal k svojej dcére? Bolo by to prirodzené,úmerne k priestupku jeho dcéry? Aj keby ten zlý skutok bol vážny?.
Zreje každý človek bez rozdielu by takéto počínanie považoval za neprirodzené,zlé, až za sadistické. Bolo by to týranie a nič iné.
Progres by bol len v tom,že možno dcéra by druhý raz už poslúchala,ale len zo strachu pred takýmto trestom,ale určite nie z lásky.
Som presvedčený,že každý by povedal,že žiadny normálny rodič takto nekoná!
Ak teda odmietame myšlienku ,že takýto trest je oprávnený,normálny,prirodzený,.....a prečo si nevieme predstaviť,že by takto nejaký nedokonalý rodič robil,.......ale Boh lásky, absolútne dokonalý Boh by tak konal?!
Je vari ON horšie na tom ako nedokonalí ľudia? Alebo to môže z titulu svojho Zvrchovaného postavenia?

Alebo ďalší príklad-ako sa Boh pozeral na to, keď začali Izraelčania spaľovať svoje deti v ohni ,ako sa to dialo v okolitých národoch?
Boh to opisuje to vo svojom Slove: „Postavili svätyňu v Tofete v Doline Ben-Hinnom, aby tam pálili svojich synov a dcéry, čo nebol môj príkaz, na čo som nikdy ani nepomyslel." Jeremiáš 7:31.

Uvažujme: Ak nikdy nevznikla v Božom srdci myšlienka,pomyslenie na spaľovanie ľudí v ohni, zdá sa rozumné, že by vytvoril ohnivé peklo s večnými mukami pre tých, ktorí mu neslúžia? Nehovorí Biblia že: „Boh je láska.“ ​(1. Jána 4:8) ?
Trápil by milujúci Boh,spravodlivý Boh,nekonečne múdry Boh ľudí večne? Urobil by si to ty?

Kazateľ 9:10 píše..." Všetko, čo najde tvoja ruka robiť v tvojej sile, rob; lebo neni diela ani výmyslu ani vedomosti ani múdrosti v ríši mŕtvych,/v pekle/ kam ideš."
Môže teda človek po smrti byť pri vedomí? Môže trpieť,ak by šiel do pekla?
S prečo sa tu šeol/peklo/ prekladá ako "ríša smrti"/podsvetie/ , a prečo sa tak deje aj v Novom Zákone? Prečo je to raz "peklo",...potom "hrob",....alebo "záhrobie",...."podsvetie",...."ríša smrti",...a podobne?
Neprivádza to ľudí do zmätku?

Paradox večných múk.......alebo prečo mnohí nemôžu súhlasiť s večnými mukami, a prečo neveria ,že Boh lásky by bol toho schopný?

Kanadský teológ,profesor Clark H.Pinnock upozorňuje: „Predstava, že bytosť s vedomím by mala byť podrobená telesnému a duševnému mučeniu nekonečný čas, je hlboko znepokojujúca, a pomyslenie, že je to na ňu uvalené na základe božského rozhodnutia, uráža moje presvedčenie o Božej láske.“
Podobne znepokojivo sa vyjadruje aj katolícky teológ Hans Küng: „Mal by sa Boh lásky... po celú večnosť pozerať na toto nekonečné, beznádejné, žalostné, neláskavé a kruté telesno-psychologické mučenie svojich tvorov?
Küng pokračuje: „Je takým neľútostným veriteľom?... Čo by sme si pomysleli o ľudskej bytosti, ktorá by uspokojovala svoju túžbu po pomste tak nezmieriteľne a nenásytne?“
A keďže Boh v Biblii hovorí, že my máme svojich nepriateľov milovať, ako môže chcieť on svojich nepriateľov mučiť po celú večnosť? (1. Jána 4:8–10) Nie je to zarážajúci paradox, nevidíme v tom rozpor?
Profesor Pinnock to opäť komentuje: „Z mravného hľadiska nemožno večné muky tolerovať, pretože to robí z Boha krvilačného netvora, ktorý udržiava akýsi večný Osvienčim pre obete, ktorým ani nedovolí zomrieť.“
Pýta sa: „Ako môže niekto, kto má v sebe súcit, zostať pokojný pri uvažovaní o takejto myšlienke [tradičnej náuke o pekle]?... Ako môžu kresťania vôbec vykresliť také kruté a pomstychtivé božstvo?“
Namieste je teraz si položiť otázku: Poznajú vôbec Boha tí,čo tvrdia ,že Boh hriešnikov trápi vo večnom pekle?

Paradox je aj v tom, že smrťou človeka sa všetko končí a človek nie je pri vedomí, a je po smrti aj zbavený hriechu.
"Lebo kto je mŕtvy, je oslobodený od hriechu" Rim.6:7
A Kazateľ v 9 kapitole k tomu dodáva-....."5 Lebo živí vedia, že zomrú; ale mŕtvi nevedia ničoho ani nemajú viacej nijakej odplaty, lebo sa zabudla ich pamiatka. 6 Aj ich láska aj ich nenávisť aj ich revnivosť už dávno zahynula, a nemajú viacej nijakého podielu na veky v ničom tom, čo sa deje pod slnkom."
Zaujímavým je fakt,že ako mŕtvy nič necítime,nie sme pri vedomí a hlavne...."A nemajú viacej nijakej odplaty" !!!
Teda,žiadne peklo,....žiadne večné muky!
Smrť je odplatou! " 23 Lebo odplatou za hriech je smrť," Rim.6:23
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nie je večná SMRŤ dostatočným trestom za HRIECH ???
Prečo tak silno chceme veriť, že nejaké večné muky sú potrebné? Ak Biblia a zdravý úsudok hovoria niečo iné?

Autor:  romanh [ 02.01.2019 15:13:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Nevytváraj tu duplicitné vlákna, ale pokračuj v pôvodnej debate.
viewtopic.php?t=6067
poprosím admina, aby vykonal nápravu.

Autor:  romanh [ 02.01.2019 15:23:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Milano Shagara píše:
Prečo tak silno chceme veriť, že nejaké večné muky sú potrebné? Ak Biblia a zdravý úsudok hovoria niečo iné?
Žiaľ nemáš ani jedno ani druhé - ani bibliu, ani zdravý úsudok.

Biblia jasne hovorí.
Zjv 14,11 A dym ich múk bude stúpať na veky vekov a nebudú mať oddychu vo dne v noci...
Tvoj zdravý úsudok pri čítaní týchto slov oslepol.

Ale namiesto toho si píšeš svoju vlastnú bibliu, podľa svojich vlastných predstáv. Ty si vlastne maľuješ Boha na svoj obraz a klaniaš sa mu. To sa v biblii volá modlárstvo.

Autor:  Milano Shagara [ 02.01.2019 16:12:47 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

romanh píše:
Milano Shagara píše:
Prečo tak silno chceme veriť, že nejaké večné muky sú potrebné? Ak Biblia a zdravý úsudok hovoria niečo iné?
Žiaľ nemáš ani jedno ani druhé - ani bibliu, ani zdravý úsudok.

Biblia jasne hovorí.
Zjv 14,11 A dym ich múk bude stúpať na veky vekov a nebudú mať oddychu vo dne v noci...
Tvoj zdravý úsudok pri čítaní týchto slov oslepol.

Ale namiesto toho si píšeš svoju vlastnú bibliu, podľa svojich vlastných predstáv. Ty si vlastne maľuješ Boha na svoj obraz a klaniaš sa mu. To sa v biblii volá modlárstvo.
OK, viem o tom. Ale ja si symbolickú reč Písma nezamieňam za doslovnú reč.

Ako chápeš dané slová: "Ježiš raz svojim učeníkom povedal: „Prišiel som, aby som zapálil oheň na zemi.“ ​(Lukáš 12:49)

Podla teba ,Ježiš chodil s plameňometom po zemi?
A takýchto textov,kde sa spomínajú slová - "oheň,muky,síra,smola", je v Písme veľmi vela. Ale z kontextu je úplne zrejme,že nemôžme ich chápať doslovne. Boh nie je sadista,mstiteľ a nikoho nenúti aby ho uctieval zo strachu pred peklom. RKC si len zamenila biblický hádes ,za Grécky/pohanský/ hádes.

Autor:  Milano Shagara [ 02.01.2019 16:18:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Romanh,....Biblia píše aj to,že "peklo a smrť budú vhodené do ohnivého jazera" Zjavenie 20 kapitola.
Aj peklo a smrť môžu trpieť?
A sú dve peklá?/peklo, ohnivé jazero/
A čo tu znamenajú slová o "druhej smrti"?

Citujem Zjav.20:14-15

"Potom boli smrť a podsvetie zvrhnuté do ohnivého jazera. Toto je druhá smrť: ohnivé jazero. 15 A koho nenašli zapísaného v knihe života, bol zvrhnutý do ohnivého jazera."

Prečo slovo "hádes" prekladáte rôzne? Prečo v tomto texte už nie je peklo,ale podsvetie?
Nie je "druhá smrť" -večné zničenie?

Autor:  legionar [ 02.01.2019 17:51:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Milano Shagara píše:
Ako chápeš dané slová: "Ježiš raz svojim učeníkom povedal: „Prišiel som, aby som zapálil oheň na zemi.“ ​(Lukáš 12:49)
Co tak: ohen = tuzba ... ;)
Jezis nemohol prist na Zem zapalit "ohen Bozieho trestu".
Jednak kazal uplny opak a po druhe - zda sa mi, ze hovoril, ze konecny sud patri jedine Otcovi. (napr. Getsemanska zahrada - nie moja, ale Tvoja vola nech sa stane)
Preto si myslim, ze vyznam slova "ohen" v Jezisovom kontexte je "tuzba" ...

Autor:  romanh [ 02.01.2019 18:15:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Milano Shagara píše:
Romanh,....Biblia píše aj to,že "peklo a smrť budú vhodené do ohnivého jazera" Zjavenie 20 kapitola.
Aj peklo a smrť môžu trpieť?
A sú dve peklá?/peklo, ohnivé jazero/
A čo tu znamenajú slová o "druhej smrti"?

Citujem Zjav.20:14-15

"Potom boli smrť a podsvetie zvrhnuté do ohnivého jazera. Toto je druhá smrť: ohnivé jazero. 15 A koho nenašli zapísaného v knihe života, bol zvrhnutý do ohnivého jazera."

Prečo slovo "hádes" prekladáte rôzne? Prečo v tomto texte už nie je peklo,ale podsvetie?
Nie je "druhá smrť" -večné zničenie?
Obávam sa, že púšťať sa s tebou do výkladu knihy Zjavenia, nemá celkom význam.
Na knihu Zjavenia potrebuješ už používať nielen "silu rozumu", ale aj "múdrosť Ducha Svätého".
Púšťame sa na veľmi citlivú tému, kde nie len tak hociakí teológovia polámali svoje zuby, keď sa to snažili rozlúsknuť.

V knihe zjavenia nie je smrť ako smrť. Veľmi záleží od uhla pohľadu a treba veľmi citlivo vnímať v ktorom zjavení/videní Ján smrť spomína a v akom je kontexte. Povedal by som, že je tam niekoľko smrtí a niekoľko pekiel, keď sa to všetko rozmení na drobné a to si všimne len veľmi bystrý pozorovateľ, ktorý len veľmi opatrne skúma tieto zjavenia.

Si na to pripravený ponoriť sa do tajomstva knihy Zjavenia?

Pokúsim sa ti to načrtnúť v akých mantineloch môžeme o smrti a pekle uvažovať.
1. Na jednom mieste hovorí o smrti a o pekle ako o osobách - povezme že sú to akísi anjeli, ale v jednoduchosti sú to osoby, kde smrť sedí na koni a peklo ide za ňou a idú potrestať tých neposlušných na zemi.
2. Na inom mieste sa o smrti a o pekle hovorí ako o istom území, alebo oblasti kde sa zdržiavajú mŕtvi, resp. presnejšie sú tam v zajatí. A to je tá pasáž, kde sa hovorí, že smrť, peklo a more vydajú svojich mŕtvych a títo budú vzkriesení. A taktiež v úvode knihy zjavenia sa hovorí o kľúčoch od pekla aj smrti, čo jasne naznačuje, že ide o uzatvorenú oblasť Zjv 1,18
3. smrť a peklo sú opäť nejaké osoby, ťažko povedať či ide o tie isté o ktorých som hovoril v bode 1, sú to osoby, ktoré budú uvrhnuté do ohnivého jazera, taktiež sa spomína ako osoba, keď si ľudia budú želať aby zomreli - tak smrť utečie od nich
4. sa tu hovorí o druhej smrti - oblasti/územiu ako jazeru - to znamená akejsi hlbočine, ktorá je plná nie vody, ale ohňa a síry - a to je oblasť, kde budú uvrhnutí všetci, ktorí sa klaňali šelme a všetci hriešnici

A to sú základné pohľady v ktorých sa na smrť a peklo môžeme pozerať v knihe Zjavenia.

Mohli by sme z toho ďalej rozvinúť, že ak človek zomrie na zemi putuje do zajatia na jedno z území smrti, pekla, alebo mora - podľa toho, kto ho zajme. Buď je to prirodzená smrť, alebo nepriateľ spôsobil túto smrť a je v zajatí pekla, alebo je v zajatí mora. Každopádne Ježiš bude mať kľúče od smrti a pekla. Smrť, peklo a more vydajú svojích mŕtvych, budú súdení a každý bude odsúdený podľa svojich skutkov. Ešte je jedno miesto, kde budú ľudia, ktorí nebudú v zajatí smrti, pekla, ani mora, ale keďže zomrú pre svedectvo Ježišovo, budú rovno pred Božím trónom a budú v bielom rúchu a čuduj sa svete budú volať k Bohu, aby už konečne vylial svoj spravodlivý hnev na tých na zemi. To je kresťanská láska! Čo? Jak vyšitá z misijného kresťanského magazínu. To si sa v tvojej biblii asi nedočítal. Sám Ježiš povedal, že tí, ktorí budú hladní po spravodlivosti, tí budú nasýtení. Všade je Božia spravodlivosť. A na konci dní sa prejaví najviac.
Skoro všetci pôjdeme do zajatia smrti, pekla, alebo mora. Len hŕstka sa pre svoje svedectvo dostane rovno pred Boží trón. Ale preto, že už tu na zemi môžeme s Bohom uzavrieť zmluvu o zastupovaní na Božom súde, tak z tohto titulu budú mnohí uznaní ako nevinní, lebo Božia spravodlivosť a Boží hnev sa vylial namiesto na nich na Ježišovi Kristovi. Tak také je Božie odpustenie. V podstate nie je odpustením. Boh vždy urobí čo je spravodlivé a potrestá hriech. Je len otázka toho kto ten trest za ten hriech podstúpi. A preto Boh ukázal svoju lásku k nám takým spôsobom, že všetci ktorí uzatvoria novú zmluvu, za nich ten trest podstúpi sám ich Pán a Kráľ Ježiš Kristus. Akého úžasného Kráľa máme. On sám dobrovolne dá svoj život za ten náš. Nie je to úžasné? Taký dobrý kráľ.

Zahoď tie múdrosti pozemské, kaleráby, ktoré ti niekto natlačil do hlavy a pomútil zdravý rozum. A začni používať svoj rozum a pros Ducha Svätého o múdrosť, aby si mohol pochopiť aká je to hĺbka, šírka a výška, aká je celá prerozmanitosť Božia, ktorá prevyšuje každý ľudský rozum, aj ten tvoj. Ponor sa do Boha v Duchu Svätom a skúmaj všetky jeho hlbiny. Ako Pavol povedal, že ani oko nevidelo, ani ucho nepočulo, ani do ľudského srdca nevystúpilo, čo Boh pripravil pre tých, ktorí ho milujú.

Božie tajomstvo o spasení sa zjavilo a je zjavné, ale na mnohé veci hľadíme akoby v zrkadle a potrebujeme okuliare Ducha Svätého, aby sme videli jasnejšie a jasnejšie.

Ježiš povedal svojím učeníkom, že ak neveria, keď im hovorí o pozemských veciach, ako uveria, keď im bude hovoriť o nebeských? A keď neporozumejú jednému podobenstvu ako porozumejú ostatným?
Ešte je toho veľa na chápanie a zjavenie, aby sme rozoznali znamenia čias. Ale na to potrebujeme Ducha Svätého.
Tak si oň pros a denne sa modli a pýtaj si ho od Boha, lebo potrebuješ otvoriť oči. Lebo si slepý a nevidíš, si hluchý a nepočuješ.
Potrebuješ byť v pokore ty sám a Boh, aby on sám ťa učil.
Ale hlavne, a to je to prvé čo potrebuješ, je uzatvoriť s ním tú zmluvu a aby ti dal Ducha Svätého. Lebo bez neho si ako vyschnutá púšť.

Autor:  romanh [ 02.01.2019 18:22:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

legionar píše:
Milano Shagara píše:
Ako chápeš dané slová: "Ježiš raz svojim učeníkom povedal: „Prišiel som, aby som zapálil oheň na zemi.“ ​(Lukáš 12:49)
Co tak: ohen = tuzba ... ;)
Jezis nemohol prist na Zem zapalit "ohen Bozieho trestu".
Jednak kazal uplny opak a po druhe - zda sa mi, ze hovoril, ze konecny sud patri jedine Otcovi. (napr. Getsemanska zahrada - nie moja, ale Tvoja vola nech sa stane)
Preto si myslim, ze vyznam slova "ohen" v Jezisovom kontexte je "tuzba" ...
Mt 3,11-12 Ja vás krstím vodou na pokánie, ale ten, čo príde po mne, je mocnejší, ako som ja. Ja nie som hoden nosiť mu obuv. On vás bude krstiť Duchom Svätým a ohňom. V ruke má vejačku, vyčistí si humno, pšenicu si zhromaždí do sýpky, ale plevy spáli v neuhasiteľnom ohni.

Preto krst ohňom je spálenie plevy v neuhasiteľnom ohni - čo je v podstate ako sa tu rozprávame - krst = ponorenie do jazera horiaceho ohňom a sírou - čo je tá druhá smrť ako sa píše v knihe Zjavenia, kde budú ponorení smrť, peklo a všetci hriešnici - to je teda krst ohňom.
A krstiť bude Ježiš, lebo on bude súdiť, on dá príkaz na výkon trestu ponorením do jazera plného ohňa a síry.
Na tvojom mieste by som sa takému krstu teda vyhol. Radšej by som sa dal ponoriť do Ježiša Krista v príjemnej vode a potom do Ducha Svätého, ktorý je ako vánok.

dodatok:
Citácia:
aha, pardón, nevšimol som si že ide o iný verš v Lukášovi. Svoj pôvodný komentár k Mt 3,11-12 tu však nechám, lebo si myslím, že ide o podobný oheň - v zmysle súdu, ako ohňa, ktorý prepaľuje a oddeľuje špinu od zlata a následného trestu, pred ktorým však ako Ježiš v ďalšom verši spomenie, že musí byť pokrstený=ponorený - do utrpenia a smrti namiesto nás
Tento oheň v Lukášovi 12,49 oddeľuje zrno od plevy - rozdeľuje jedných od druhých ako to ďalej vyplýva z kontextu.
---

Milano Shagara píše:
A takýchto textov,kde sa spomínajú slová - "oheň,muky,síra,smola", je v Písme veľmi vela. Ale z kontextu je úplne zrejme,že nemôžme ich chápať doslovne.
Niekde ide o symbol, niekde doslovne, potrebuješ to vnímať z celého kontextu.
Každopádne slovo muky na večné veky musíš brať úplne doslovne. To predpokladám u teba nemá žiadnu symboliku. Muky, sú muky - veľké utrpenie.
Či to už bude v ohni a síre, alebo to bude iný mučiaci spôsob pripomínajúci oheň a síru (akože som ochotný pripustiť, že Ján nevedel pozemským slovníkom opísať niektoré nebeské veci, ktoré sme nikdy ešte nevideli tu na zemi). Každopádne budú všetci hriešnici spolu ponorení do veľmi veľkého utrpenia, kde ako Ježiš povedal bude plač a škrípanie zubami. To verím, že nepovedal symbolicky.

Milano Shagara píše:
Boh nie je sadista,mstiteľ a nikoho nenúti aby ho uctieval zo strachu pred peklom.
Boh netrestá za to, že ho neuctievaš, ale trestá za porušenie zákona. Boh je v prvom rade spravodlivý a potrestá každú jednu aj tú najmenšiu neprávosť a zaplatíš až do posledného haliera.
Tvoj obraz o Bohu je značne prekrútený a vidno že si sám píšeš svoju vlastnú bibliu a zámerne vynechávaš pasáže.

Rim 1,18 Boží hnev z neba sa zjavuje proti každej bezbožnosti a neprávosti ľudí, ktorí neprávosťou prekážajú pravde.
...
32 Hoci dobre vedia o Božom ustanovení, že tí, čo robia také veci, zasluhujú si smrť...

Autor:  legionar [ 02.01.2019 19:42:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

romanh píše:
Boh netrestá za to, že ho neuctievaš, ale trestá za porušenie zákona.
Za co Boh tresta ? -> Za porusenie zakona.
Co je Jeho najvyysim zakonom ? -> "Ja som Pan a Boh tvoj, nebudes mat inych bohov, ABY SI SA IM KLANAL" ...

Neklanias sa Mu -> porusujes Jeho najvyssi zakon -> budes potrestany.
Za co teda budes v skutocnosti potrestany ? -> Za to, ze sa Mu neklanias !

Myslim, ze v tomto nenajde "dieru" ani ten najvacsi sofista ... :D

Autor:  misojogi [ 02.01.2019 22:21:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Citácia:
Predstavme si príklad jednej rodiny,kde by dcéra doniesla zo školy poznámku za zlé správanie, a otec by ju chcel potrestať tak,že by jej opaľoval prsty nad ohňom.
principialna logicka chyba ze si predstavujes Boha ako cloveka
a dalsia vec - neargumentujes Pismom ale utocis na pocity, zda sa ze Pismo neberis dost vazne

Autor:  romanh [ 03.01.2019 12:50:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

legionar píše:
romanh píše:
Boh netrestá za to, že ho neuctievaš, ale trestá za porušenie zákona.
Za co Boh tresta ? -> Za porusenie zakona.
Co je Jeho najvyysim zakonom ? -> "Ja som Pan a Boh tvoj, nebudes mat inych bohov, ABY SI SA IM KLANAL" ...

Neklanias sa Mu -> porusujes Jeho najvyssi zakon -> budes potrestany.
Za co teda budes v skutocnosti potrestany ? -> Za to, ze sa Mu neklanias !

Myslim, ze v tomto nenajde "dieru" ani ten najvacsi sofista ... :D
Skutočne?
Litera zákona doslovne hovorí: "Nebudeš sa im klaňať, ani ich uctievať!"

konkrétne celé znie takto:
Ex 20,3-6 Nebudeš mať iných bohov okrem mňa! Neurobíš si modlu, ani nijakú podobu toho, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou! Nebudeš sa im klaňať, ani ich uctievať! Lebo ja, Pán, tvoj Boh, som žiarlivý Boh, ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia u tých, čo ma nenávidia, milosrdenstvo však preukazuje až do tisíceho pokolenia tým, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy.

Nehovorí teda, že budeš sa mi klaňať, ale nebudeš sa im klaňať. A to je keď už doslovne rozdiel.
Boh neprikazuje, aby si sa mu klaňal, ale aby si ho miloval.

Pravda vo vzťahu kráľa a akéhokoľvek iného člena kráľovstva bol vždy prejav úcty a rešpektu úklon voči kráľovi, pobozkanie prsteňa, alebo aj celé pokľaknutie tvárou na zem v prípade prejavu veľkej pokory a prosby.
Vieme, čo tento úkon teda znamená úctu, rešpekt, prirodzenú podriadenosť, vyjadrenie zvrchovanej autority kráľa a v konečnom dôsledku vyjadrenie hlbokej pokornej prosby.
A Boh hovorí nebudeš sa iným klaňať, nebudeš iným prejavovať úctu, rešpekt, autoritu, prosbu, lebo je len jeden jediný kráľ celého svetra a stvorenia, keď niečo budeš potrebovať pôjdeš za ním. A tiež je to na tvoju ochranu, lebo všetci ostatní sú klamári, ja jediný som ten pravý kráľ.

A Boh toho kto prichádza takto k nemu neodmieta. Berie ho pod svoju ochranu. Kto k nemu neprichádza toho prirodzene nechráni - o tom je aj list Rimanom - Hoci Boha poznali, neoslavovali ho ako Boha... Preto ich Boh vydal nečistote podľa žiadostí ich srdca...
Prestal ich chrániť.

A tak trest nie je za to, že by si sa mu neklaňal, ale za to, že sa klaniaš inému, kto ktáľom nie je.
Vlastne kto má iného za kráľa, nemôže patriť do kráľovstva Boha-kráľa. A tak je logické, že takí, ktorí ho nemajú za kráľa ani do jeho novej zeme nevojdu.

A dôsledkom toho, že niekto nema Boha za kráľa je prirodzene aj nedodržiavanie jeho zákona. Preto aj Ježiš povedal, že prvé a najdôležitejšie prikázanie je milovať kráľa-Boha, lebo kto miluje kráľa, prirodzene dodržiava jeho zákon.

Autor:  Milano Shagara [ 03.01.2019 14:26:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

legionar píše:
Milano Shagara píše:
Ako chápeš dané slová: "Ježiš raz svojim učeníkom povedal: „Prišiel som, aby som zapálil oheň na zemi.“ ​(Lukáš 12:49)
Co tak: ohen = tuzba ... ;)
Jezis nemohol prist na Zem zapalit "ohen Bozieho trestu".
Jednak kazal uplny opak a po druhe - zda sa mi, ze hovoril, ze konecny sud patri jedine Otcovi. (napr. Getsemanska zahrada - nie moja, ale Tvoja vola nech sa stane)
Preto si myslim, ze vyznam slova "ohen" v Jezisovom kontexte je "tuzba" ...
OK,.....daný oheň nie je nejaký doslovný oheň, a ani trest,....ale poukazoval na spornú otázku pravdy,ktorá pôsobila ako "oheň", a to dokonca aj medzi príbuznými,ako hovorí správa Mat.10:16-26.
Teda,nie je to ani "trest" a ani "túžba"!
Ja som ten text citoval ,aby bolo zrejme ,že "oheň" sa v Písme nechápe vždy doslovne,ale v mnohých prípadoch ide o obraznú reč. Oheň často symbolizuje aj "očistu",.....v zmysle duchovnom. A podobne,......

Autor:  legionar [ 03.01.2019 14:54:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

romanh píše:
Skutočne?
Litera zákona doslovne hovorí: "Nebudeš sa im klaňať, ani ich uctievať!"

konkrétne celé znie takto:
Ex 20,3-6 Nebudeš mať iných bohov okrem mňa! Neurobíš si modlu, ani nijakú podobu toho, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou! Nebudeš sa im klaňať, ani ich uctievať! Lebo ja, Pán, tvoj Boh, som žiarlivý Boh, ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia u tých, čo ma nenávidia, milosrdenstvo však preukazuje až do tisíceho pokolenia tým, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy.
Tusil som, ze nejaky sofista sa predsa len najde ...
"Nebudes sa IM klanat ... lebo ja som ziarlivy Boh, ktory tresce ... " atd.
Ty naozaj dokazes z tohoto tvrdit, ze Boh NEVYZADUJE, aby si sa klanal JEMU ?
Ja to tam vidim uplne jasne. :D
Jezis hovori o Laske.
Jeho Otec o klanani, uctievani - a trestoch !
Preto ja osobne som hlboko presvedceny, ze cela synteza SZ a NZ (samozrejme aj samostatne) je umely "projekt" - tie rozpravky nie su ani o tych istych bohoch ...

Autor:  romanh [ 03.01.2019 16:38:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Sofista si zrejme ty. Boh tam nikde nepovedal musíš sa mi klaňať. Kde to tam vidíš?

Povedal jasne nebudeš sa im klaňať ani uctievať, lebo som žiarlivý Boh.

Žiarlivosť je pocit/žiadosť za niečím čo mi právom patrí, čo je moje. Napr. som žiarlivý na moju ženu - a to je úplne v poriadku, lebo je moja, patrí len a len mne a žiadnemu inému. Nemôže prejavovať náklonnosti cudzím mužom. Chápeš?

My sme Božím vlastníctvom. Neznesie ľúbostné prejavy cudzím bôžikom a modlám. Tie patria iba jemu.

Boh tu nikde nehovorí "klaňajte sa mi". Kde to vidíš? Musíš mať teda dobrú predstavivosť, aby si to tam videl.

Ale hovorí tu niečo v takomto zmysle:
Ak chceš niekomu prejaviť podriadenosť, úctu, rešpekt, pokoru, poníženosť, prosbu, vďaku, tak to urob jedine a výlučne iba mne, lebo ja som jediný komu to patrí. Nikto iný sa o teba nestará, nikto iný ti nič nedá. Jedine ja. Tak ak chceš prejaviť svoju úctu potom iba mne.
Ak to budeš prejavovať niekomu inému, potom vzplanie moja žiarlivosť lebo to patrí iba mne.

Nikde ani čiarkou nepovedal klaňajte sa mi.
Prejav poklony, úcty, rešpektu, prosby, vďaky je však našou prirodzenosťou. My sami dobrovolne chceme niekomu za to čo máme vzdať vďaku, alebo niekoho prosiť.
Čiže keď už, tak sa klaniame dobrovolne, lebo to sami chceme. Lebo chceme aby náš dobrodinec vedel, že sme mu vďačný, alebo aby vedel, že vieme, že iba on nám pomôže.

Čiže Boh hovorí, keď už sa rozhodneš klaňať, tak to rob mne, lebo mne to patrí. Nikomu inému. Ak to dáš inému, potom vzplanie vo mne spravodlivá žiarlivosť, lebo to patrí len mne.

Takže tak. Boh uviedol na pravú mieru to, čo zvykol robiť človek. Nakoniec človek mal záujem vstúpiť do Božieho kráľovstva, tak ho oboznámil, ako to v tom kráľovstve funguje a že naša poklona patrí výlučne Bohu-kráľovi.

Autor:  romanh [ 03.01.2019 16:50:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

A keď už, tak si všimni, čo Boh trestce:
Boh, ktorý tresce neprávosti... u tých, čo ma nenávidia.
Jednak neprávosť je výsledok nenávistného chovania voči Bohu, ktorá tu je potrestaná.
Ak ja milujem Boha, a považujem ho za môjho dobrodinca a kráľa, prečo by som ho nenávidel a nevzdával mu vďaku.

Ale aj, keď ty ho nepovažuješ za svojho dobrodinca, tvoja vec. Ale keď vzdáš svoju vďaku inému, tak je to neprávosť. Nie je to v práve - nie je to spravodlivé. Vlastne na to nemáš právo.

Je neprávosťou - ne..právnosťou - nie podľa práva - nespravodlivosťou, ak ja ako daňový poplatník Slovenskej republiky zaplatím svoju daň Maďarom?
Je.
Budem za to potrestaný?
Budem
Je to spravodlivé, ak ma Slovenská republika za to potrestá?
Je
Prečo?
Lebo som nedal Slovenskej republike, čo jej právom patrí.

Ježiš povedal dajme cisárovi čo patrí cisárovi a Bohu čo patrí Bohu.
Čo patrí Bohu?
Naša vďaka, úcta, rešpekt, pokora, prosba, ... ako jedinému dobrodincovi, kráľovi, stvoriteľovi, ...

Takže ak nekonáš podľa práva, je to ne-právosť a tá bude potrestaná.
Nikto ťa nenúťi klaňať sa Bohu. Ale ak už to ideš urobiť, urob to Bohu, lebo iba on má na to právo, iba jemu patrí naša poklona. Chápeš?

Stránka 1 z 8 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/