areopag.sk
http://areopag.sk/

Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.
http://areopag.sk/viewtopic.php?f=55&t=6182
Stránka 5 z 8

Autor:  romanh [ 15.01.2019 19:31:22 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

legionar píše:
romanh píše:
Misojogi môže kľudne citovať z tej knihy, ale ja sa nechcem rozprávať s autorom tej knihy, navyše ak nie je možnosť, aby mi autor odpovedal. Iste uznáš, že je to len jednostranné takto.
Ja to vsetko chapem. Aj Tvoj, aj Michalov postoj.
Ved aj ja stale hovorim presne to iste.
Len ja mam v tom istom vyroku na mieste knihy Bibliu a na mieste autora (vraj) Boha.
Inak vsetko plati presne tak isto ... :D
S Bohom by sa malo dať rozprávať. To je to, čo som aj uviedol predtým, že v biblii sa píše, že prví kresťania povedali - "my a Duch Svätý sme usúdili".
Buď to teda je pravdivý výrok, alebo potom by v biblii bol aspoň jeden nepravdivý výrok a môžeme jej pravdivosť teda spochybniť.
Ak máme teda predpoklad, že biblia je pravdivá, potom by malo platiť aj pre nás to "my a Duch Svätý sme usúdili", nielen pre nich tam niekde dávno.

Za predpokladu pravdivosti tohto výroku si to predstavujem tak, že tento starodávny spôsob interakcie s Duchom Svätým z nejakých dôvodov prestal fungovať.
Buď je chyba v príjmači, alebo používame nesprávny spôsob interakcie.
Teda napríklad, ak by sme sa pokúšali použiť starý rádiový príjmač na príjem satelitného signálu, alebo by sme sa s ním chceli pripojiť na wifi.

Preto v rukách dnešných kresťanov nie je ten správny príjmač pre komunikáciu s Duchom Svätým.
Duch Svätý nejako komunikuje smerom k nám a dáva nám akési indiánske signály, ktoré nejako vieme našim príjmačom zachytiť, ale obraz aj zvuk je nejasný. Musí tu byť iný spôsob, priamej komunikácie.
V mojej predstave, podľa toho čo som sa zatiaľ dozvedel pre takúto komunikáciu je potrebné mať na úvod čisté a pokorné srdce, byť pripojený - t.j. jedno telo s Ježišom Kristom, prijať Ducha Svätého, a ... a to ďalej ešte potrebujeme doladiť.

Ja som presvedčený, že biblia je pravdivá. Preto existuje spôsob priamej interakcie s Bohom. Nakoniec to vidno na Abrahámovi, Jakubovi, Mojžišovi, Ježišovi, apoštoloch, Pavlovi, ale aj jednoduchému učeníkovi Ananiášovi.
Tento Ananiáš mal živú interakciu s Bohom vo forme výmeny informácií - otázka, odpoveď.
Preto tu niečo nehrá, ak to nemáme. Ale potrebujeme to hľadať, čo je tým chýbajúcim dielikom do celej skladačky, aby náš príjmač fungoval.

Čítal si niekedy knihu Zjavenia? Na začiatku sa píše, že Boh povedal Ježišovi a Ježiš poslal anjela aby to povedal Jánovi.
Anjel použil nejakú nám neznámu formu akéhosi 6-D kina, kde túto správu premietal Jánovi, ktorý všetko videl a počul akoby tam bol. Taká dokonalá virtuálna realita. A Ján tu komunikoval s inými anjelmi v tejto projekcii, rozprával sa s nimi akoby tam osobne v tom čase bol.
Si predstav, že ľudstvo objaví túto technológiu. Keď ju môže používať anjel na projekciu, môžeme aj my.

Preto som presvedčený, že je možné priamo komunikovať s Bohom. Podľa toho, čo sa píše v biblii si Boh na začiatku vybral len niektorých jednotlivcov, ale v čase po nanebovstúpení Ježiša by som povedal že všetci mohli s ním komunikovať - "my a Duch Svätý sme usúdili".

Niečo tu teda chýba. Musíme to zrekonštruovať. Oddeliť sa od prázdnej náboženskosti a vstúpiť do Božej reality a urobiť všetko tak ako nám on hovorí. Teda pokánie, krst, krst Duchom Svätým - narodiť sa znova ako Ježiš hovorí a potom to zafunguje, príjmač bude príjmať a aj vysielať. A keď to nefunguje, potom sme niekde spravili chybu. treba ju nájsť a odstrániť zdroj chyby a urobiť nový pokus.
Ja tipujem, že koreň toho všetkého bude v pokání. Význam pokánia bude hlbší, preto aj zrealizovanie pokánia musí byť hlbšie, nielen na úrovni vôle, ale aj duše a ducha, srdca. K tomu nejako pomaly spejeme. Približujeme sa k tomu bližšie. Tie indiánske signály Ducha Svätého sú tak trochu jasnejšie, ale ešte to nie je ono. Ešte niečo chýba. Ja verím, že k tomu dôjdeme. Raz mi Duch Svätý ukázal, že budeme listovať v živote človeka a hovoriť mu jeho životné tajnosti, aby bol usvedčeným že naozaj tu je Boh, ktorý je nad všetkým. A bude tu aj skutočné cirkevné spoločenstvo ako v časoch prvej cirkvi, kde Boh bol tak prítomný medzi veriacimi, že neveriaci sa báli pripojiť. A Ananiáš so Zafirou len máličko oklamali Ducha Svätého a padli mŕtvy na zem.
Kto sa chce stretnúť z tváre do tváre so spravodlivým Bohom, musí byť spravodlivý a svätý sám. A to je podľa mňa ten problém o ktorom už písal Ján, že človek stále miluje tmu viac ako svetlo. Kresťania sú na polceste ku svetlu, ale stále v hĺbke srdca milujú tmu. Majú túžbu sa tej tmy zbaviť, ale stále je niekde tam v hlbočine srdca a nechce sa jej preč, lebo ju človek v skutočnosti miluje. Až keď ju znenávidí, potom sa aj do tej najväčšej hlbočiny srdca dostane Božie svetlo. Potom už človek nebude robiť neprávosť, potom sa naplní to čo je napísané v biblii, že povedia, jééj, pozrite ako sa milujú. To sú určite tí Kristovi. A tam bude pes zakopaný. Ale to musí naozaj niekto spraviť. Horšie je, že to samému človeku nie je celkom možné, lebo je sám v sebe zviazaný. Ale s Božou pomocou to všetko môže urobiť.

Je zaujímavé objavovať Božie hlbiny. Pavol hovorí, že potrebujeme spoznať celú hĺbku a výšku, šírku a dĺžku, celú plnosť Božiu.
Ježiš nám ukázal cestu. Je to manuál ako treba postupovať. A začína pokánim pred Bohom Otcom.

Autor:  stefan [ 17.01.2019 8:53:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Romanh cituješ katechizmus, ale nezdá sa, žeby si podstate očistca naozaj rozumel. Celkovo očistec nie je téma na pár riadkov. Môžeme sa jej venovať, ale bez prípravy a porozumenia v iných teologických témach budeme len prešľapovať na mieste. Faktom je, že pravda o očistci nie je v Písme obsiahnutá explicitne, ale keď sa nad tým poriadne zamyslíme, tak aj ostatné veľké témy tam nie sú explicitne vyjadrené /spomeň si na unitárov, ktorí v Písme nevidia ani Božstvo Ježiša Krista a už vôbec nie niečo o sv. Trojici./ To znamená, že mnoho právd viery potrebujeme ani nie premyslieť, ako skôr precítiť a spozorovať. Len pre ilustráciu, očistec nevnímaj ako niečo cudzie alebo pridané. Je to jednoducho niečo ako časť neba, kde ľudia, ktorí tam sú sa sami tak hanbia za svoje už odpustené hriechy /v očistci sa už hriechy neodpúšťajú/, že nechcú predstúpiť pred Pána bez toho, aby pre seba alebo pre iných nevykonali niečo dobré, čo by ich uspokojilo a vyrovnali sa tak so sebou. Jednoduchšie povedané, Boh im už odpustil, ešte musia odpustiť sami sebe.
Tiež v tejto téme je dôležité si skúsiť predstaviť, ako to bolo za čias apoštolov alebo ranej Cirkvi. Ak by sme sa mohli strojom času preniesť do tohto obdobia, stretli by sme tam raných kresťanov a porozprávali by sme im o svojich názoroch na prechodný stav, na obetu za zosnulých, na modlitbu za zosnulých.... tak som presvedčený, že lepšie by rozumeli mne ako tebe, aj keď slovo "očistec" by nepoznali. Očistec je téma hutná a môžem Ťa len povzbudiť, aby si sa jej venoval. Ale bez zvládnutia otázok hlavne soteriologických a ekleziologických to nebude ľahké. Je to ako keby si piataka poslal rovno na vysokú školu.

Autor:  romanh [ 17.01.2019 12:29:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

stefan píše:
Len pre ilustráciu, očistec nevnímaj ako niečo cudzie alebo pridané. Je to jednoducho niečo ako časť neba, kde ľudia, ktorí tam sú sa sami tak hanbia za svoje už odpustené hriechy /v očistci sa už hriechy neodpúšťajú/, že nechcú predstúpiť pred Pána bez toho, aby pre seba alebo pre iných nevykonali niečo dobré, čo by ich uspokojilo a vyrovnali sa tak so sebou.
Toto je tvoje vlastné chápanie prváka základnej školy o očistci.
Toto sa učí v druhej triuede:
KKC 1475 píše:
1475 V spoločenstve svätých „je nepochybne trvalé puto lásky a hojná výmena všetkých dobier medzi veriacimi, ktorí už dosiahli nebeskú vlasť alebo odpykávajú [svoje] viny v očistci, alebo ešte putujú na zemi“. Pri tejto obdivuhodnej výmene svätosť jedného prospieva druhým oveľa viac, než hriech jedného mohol škodiť druhým. Takto utiekanie sa k spoločenstvu svätých umožňuje kajúcemu hriešnikovi, aby sa skôr a účinnejšie očistil od trestov za hriech.
Náuka katolíckej cirkvi hovorí, že v očistci sa odpykávajú viny. Takže nie ako ty tvrdíš, že by sa tam ešte niekto hanbil pred Bohom, ale odpykávajú sa tam viny. Akoby odpustené, ale akoby bolo treba ešte niečo urobiť, aby odpustenie došlo až do konca.
Čo je teda v rozpore s tým, že Ježiš Kristus odtrpel za všetky naše viny. Ježiš povedal, kto uverí už nebude odsúdený - to prakticky znamená, že už nebude na ňom viny a teda nie je už čo odpykávať.

Čo ta týka hanby (hoci je to len tvoje vlastné chápanie očistca, nie ako ho chápe RKC) - tak, ak sa niekto hanbí, potom má ešte stále hriech. Lebo hriech spôsobuje to, že sa človek hanbí pred Bohom - viď Adam - začal sa hanbiť.
Boh pri odpustení dáva všetko nové a je veľká radosť z toho v celom nebi, usporadúva sa veľká oslava a nie je vôbec priestor na nejakú hanbu. Môžeš to vidieť na príklade márnotratného syna, ktorému Otec dáva nové rúcho a prsteň. Znovu mu dáva titul syna a všetky práva, ktoré má dedič - prsteň. Márnotratný syn už nemá dôvod na hanbu, lebo Otec mu odpustil. Hanbil sa predtým, ale ako mu Otec odpúšťa, hanba je už preč. Ostáva už len radosť z prijatia.

Použijem teraz Botekov preklad
1Jn 2,28 Áno, teraz zostaňte v ňom, deti moje, aby sme mali plnú dôveru, keď sa zjaví, a nemuseli sa hanbiť, že sme ďaleko od neho pri jeho príchode.

Takže je to o dôvere, že Boh naozaj odpúšťa. Ak sa niekto hanbí, tak nedôveruje Bohu - v podstate mu neverí, že by mohol naozaj odpustiť. A preto sa ďalej hanbí. Nechápe, že by Otec už nežiadal žiaden trest. Lebo ak by Boh žiadal nejaký trest, tak by to bol len trest smrti.

Čiže okrem toho, že nechápeš učenie RKC o očistci, nechápeš ani to, že hanbiť sa pred Bohom ospravodlivený človek už nebude, lebo má dôveru v Boha, verí Bohu. A to je základný kameň - viera. Bez viery nie je možné sa páčiť Bohu. Kto prichádza k Bohu, musí veriť, že je a že odmieňa tých čo ho hľadajú. Hebr 11,6
Nepíše sa tam, že kto prichádza k Bohu sa musí hanbiť. Lebo úplne jednoducho, kto sa hanbí má ešte stále hriech a nie je mu odpustené a nemá dôvod na radosť z odpustenia.

Čo sa týka vykonania niečoho dobrého, o ktorom píšeš, tak nato má každý čas tu na zemi - to je všetko čo sa píše o dobrých skutkoch v biblii. V očistci už nie je nič čo vykonať. Je kniha života, kde je všetko zapísané. Tam sa po smrti človeka už nič iné nezapisuje.

stefan píše:
Očistec je téma hutná a môžem Ťa len povzbudiť, aby si sa jej venoval.
Ale bez zvládnutia otázok hlavne soteriologických a ekleziologických to nebude ľahké. Je to ako keby si piataka poslal rovno na vysokú školu.
Máš pravdu. Z prvého ročníka nemôžeš pochopiť ako to naozaj je. Preto ťa povzbudzujem aby si si túto tému začal študovať, lebo katechizmus katolíckej cirkvi by si mal naozaj dobre poznať. Možno to do piatej triedy stihneš. Potom môžeme spolu pokračovať skúmaním ďalšej vyššej teológie.

Je však veľmi zaujímavé, že nikde v knihe zjavenia sa nepíše, že by niekto predstúpil pred Boha a prišiel by pritom z očistca. Spomína sa tam naozaj veľa rôznych miest, ale očistec ani jemu definíciou podobné miesto tam nie je. Ale to je pre teba asi už vysoká škola. Tak sa skús viac povenovať náuke RKC o očistci, odhoď detské predstavy a zisti čo to vlastne očistec podľa učenia RKC je.

Autor:  misojogi [ 17.01.2019 23:28:18 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Citácia:
Toto sa učí v druhej triuede:
KKC 1475 píše:
1475 V spoločenstve svätých „je nepochybne trvalé puto lásky a hojná výmena všetkých dobier medzi veriacimi, ktorí už dosiahli nebeskú vlasť alebo odpykávajú [svoje] viny v očistci, alebo ešte putujú na zemi“. Pri tejto obdivuhodnej výmene svätosť jedného prospieva druhým oveľa viac, než hriech jedného mohol škodiť druhým. Takto utiekanie sa k spoločenstvu svätých umožňuje kajúcemu hriešnikovi, aby sa skôr a účinnejšie očistil od trestov za hriech.
Náuka katolíckej cirkvi hovorí, že v očistci sa odpykávajú viny. Takže nie ako ty tvrdíš, že by sa tam ešte niekto hanbil pred Bohom, ale odpykávajú sa tam viny. Akoby odpustené, ale akoby bolo treba ešte niečo urobiť, aby odpustenie došlo až do konca.
Čo je teda v rozpore s tým, že Ježiš Kristus odtrpel za všetky naše viny. Ježiš povedal, kto uverí už nebude odsúdený - to prakticky znamená, že už nebude na ňom viny a teda nie je už čo odpykávať.
ja suhlasim so Stefanom, okrem ineho pretoze som to tak aj zazil (predobraz ocistca mozeme zazit uz tu na zemi - hoci nejasne, len ako v nekvalitnom zrkadle - hovori Pavol)
nenapadlo ti ze vinu si mozes odpykavat prave tak ze si trestany hanbou ?
Citácia:
Čo je teda v rozpore s tým, že Ježiš Kristus odtrpel za všetky naše viny. Ježiš povedal, kto uverí už nebude odsúdený - to prakticky znamená, že už nebude na ňom viny a teda nie je už čo odpykávať.
ja toto chapem troska inak
myslim si ze jeden z rozdielov medzi RKC a protestantskym chapanim je prave chapanie odpustenia, ked protestanti ho castokrat chapu v pravnickom slova zmysle a teda logicky niet uz co odpustat - katolicke chapanie (a este viac pravoslavne) to chape tak ze predovsetkym ide o zmenu(prerod) cloveka a jeho myslenia (metanoia znamena zmenu, obrat zmyslania) az dokonca prerod zo stareho cloveka na noveho cloveka
(cize ospravodlivenie - urobit niekoho spravodlivym)
na rozdiel od
ospravedlnenia - cize odpustit niekomu co zle spravil
-------------
jedna vec je ze Boh ti odpusti co si spravil v minulosti (to aj tak nemozes nijako zmenit)
ale druha vec je ze zmenis svoje zmyslanie (a nielen to, Boh zmeni aj tvoje pocity a prezivanie) a rozmyslas inak a tym padom uz neupadas do toho hriechu, uz Ta nepritahuje

Autor:  stefan [ 18.01.2019 0:20:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

romanh
Citácia:
Toto je tvoje vlastné chápanie prváka základnej školy o očistci.
Chcel som ponúknuť uhol pohľadu možno trochu odlišný od tradičných a dúfal som, že v tebe vzbudí zamyslenie, čo sa asi nestalo.

Citácia:
Náuka katolíckej cirkvi hovorí, že v očistci sa odpykávajú viny. Takže nie ako ty tvrdíš, že by sa tam ešte niekto hanbil pred Bohom, ale odpykávajú sa tam viny. Akoby odpustené, ale akoby bolo treba ešte niečo urobiť, aby odpustenie došlo až do konca.
Čo je teda v rozpore s tým, že Ježiš Kristus odtrpel za všetky naše viny. Ježiš povedal, kto uverí už nebude odsúdený - to prakticky znamená, že už nebude na ňom viny a teda nie je už čo odpykávať.
Katechizmus je na tému očistca naozaj veľmi skúpy. Rozumieš tomu, čo to znamená, že sa odpykávajú viny? Skús sa na to pozrieť takto. Hriech má dva následky. Vinu a trest. Keď sa v katechizme píše, že v očistci sa odpykávajú viny, tak sa tým nemyslí, žeby sa tam viny odpúšťali, lebo tie už sú odpustené. Odpustenie už nedochádza do konca, odpustenie viny už bolo dosiahnuté, už sa iba upratuje neporiadok, ktorý vina spôsobila - vykonáva sa trest. Poznáme ťažký hriech a ľahký hriech. Ťažký hriech má za následok ťažkú vinu a trestom za to je zatratenie. Veriacemu človekovi Boh odpúšťa ťažký hriech, teda mu odpúšťa ťažkú vinu, ale aj ťažký trest, lebo inak by nemohol byť spasený. Boh takému veriacemu človekovi odpúšťa aj ľahký hriech, teda ľahkú vinu, ale už nie ľahký trest, ten si človek musí akoby "odpustiť" sám a to očistením sa. Lebo takýto človek je vystavovaný náporu svätosti, ktorá je neuveriteľne blízko, ale nedokáže sa jej vystaviť aby ju neobmedzene prijal, lebo on sám ešte nedošiel dokonalého premenenia, lebo v ňom ostali zbytky nečistoty vo forme nejakej náklonnosti alebo hoci len narušeného vzťahu s blízkymi a pod. Pripomeniem klasický príklad, ktorý si už iste veľa krát počul. Pri manželskej hádke muž v hneve hodí tanier na zem a ten sa rozbije. Po upokojení situácie sa manželia pomeria, manžel sa ospravedlní a manželka mu odpustí. Ale ten tanier je stále rozbitý, teda jeden následok hriechu - previnenie alebo vina je odpustená, ale druhý následok hriechu - neporiadok treba odčiniť. Upratať neporiadok na zemi je teda ten trest, ktorý je na manželovi, aby dal dlážku do pôvodného stavu. A teraz nasleduje veľmi dôležitá otázka. Odkiaľ vieme, že Boh odpúšťa vinu, ale neodpúšťa ľahký trest? No vieme to z toho, že sa dívame okolo seba. Aj keď Ježiš prišiel a vykúpil nás, odpustil vinu a aj ťažký trest zatratenia a všetci máme takto nádej na spásu, ľahký trest ostáva naďalej vo svete vo forme utrpenia, chorôb a aj telesnej smrti.

Citácia:
Čiže okrem toho, že nechápeš učenie RKC o očistci, nechápeš ani to, že hanbiť sa pred Bohom ospravodlivený človek už nebude, lebo má dôveru v Boha, verí Bohu. A to je základný kameň - viera. Bez viery nie je možné sa páčiť Bohu. Kto prichádza k Bohu, musí veriť, že je a že odmieňa tých čo ho hľadajú. Hebr 11,6
Nepíše sa tam, že kto prichádza k Bohu sa musí hanbiť. Lebo úplne jednoducho, kto sa hanbí má ešte stále hriech a nie je mu odpustené a nemá dôvod na radosť z odpustenia.
Trochu si sa chytil slovíčka hanba a ženieš ho do extrémnych významov. Cieľom bolo poukázať na to, že aj ospravodlivený človek sa stále nemusí cítiť byť hodným blaženého nazerania a to nie len z dôvodu previnenia sa voči Bohu počas jeho pozemského života, ale aj a možno o to viac z dôvodu previnenia sa voči svojim blížnym. Ale tu už by som ďalej nešiel, lebo toto naozaj predpokladá vieru v Cirkev ako spoločenstvo svätých a ak táto viera tebe nie je blízka, tak nebudeš môcť dobre porozumieť ani očistcu.

Citácia:
Máš pravdu. Z prvého ročníka nemôžeš pochopiť ako to naozaj je. Preto ťa povzbudzujem aby si si túto tému začal študovať, lebo katechizmus katolíckej cirkvi by si mal naozaj dobre poznať. Možno to do piatej triedy stihneš. Potom môžeme spolu pokračovať skúmaním ďalšej vyššej teológie.
Treba pochopiť, že ja nie som ani biblista ani teológ. V skutočnosti na mne nie je nič výnimočné, trochu sa zaujímam o svoju vieru a teda vieru Cirkvi a jej východiská.

Autor:  misojogi [ 18.01.2019 10:37:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Citácia:
odpustenie viny už bolo dosiahnuté, už sa iba upratuje neporiadok, ktorý vina spôsobila - vykonáva sa trest.
vela ludi chape trest samoucelne a nie ako napravu skody, takze je mozne ze ta RomanH nepochopi

Autor:  misojogi [ 18.01.2019 10:39:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Citácia:
teda mu odpúšťa ťažkú vinu, ale aj ťažký trest, lebo inak by nemohol byť spasený. Boh takému veriacemu človekovi odpúšťa aj ľahký hriech, teda ľahkú vinu, ale už nie ľahký trest, ten si človek musí akoby "odpustiť" sám a to očistením sa.
toto asi nie je celkom presne
presnej je ze odpusta sa vecna zlozka trestu ale casna sa musi da do poriadku, odpykat

to co nazyvas lahky trest existuje aj pri tazkom hriechu

Autor:  romanh [ 18.01.2019 15:29:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

misojogi píše:
Citácia:
odpustenie viny už bolo dosiahnuté, už sa iba upratuje neporiadok, ktorý vina spôsobila - vykonáva sa trest.
vela ludi chape trest samoucelne a nie ako napravu skody, takze je mozne ze ta RomanH nepochopi
jasné, vy si myslíte, že človek si môže po sebe upratať sám, ale to nie je možné, človek si nedokáže po sebe upratať, Ježiš o tom hovoril.

Mt 19,25-26 Keď to učeníci počuli, veľmi sa divili a hovorili: "Kto potom môže byť spasený?" Ježiš sa na nich zahľadel a povedal im: "Ľuďom je to nemožné, ale Bohu je všetko možné."

Len Bohu je to možné, preto len Boh po nás poupratuje a dá nám nový synovský plášť spásy a rúcho spravodlivosti a kráľovský prsteň na ruku. Tak ako vytiahol Jozefa z tej najhlbšej jamy a postavil ho do kráľovského úradu a Jozef nemusel nič upratovať, tak to robí aj s nami. On sám poupratuje za nás - preto poslal Krista, aby on dal svoje telo na ktorom má byť vykonaná spravodlivosť a trest, aby sme mohlli ostať nažive a on sám nás posadí po svojej pravici. Pravda ak dôjdeme do cieľa, ak si vieru ako Pavol zachováme až do konca.

Autor:  stefan [ 18.01.2019 22:42:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

romanh
Citácia:
jasné, vy si myslíte, že človek si môže po sebe upratať sám, ale to nie je možné, človek si nedokáže po sebe upratať, Ježiš o tom hovoril.

Mt 19,25-26 Keď to učeníci počuli, veľmi sa divili a hovorili: "Kto potom môže byť spasený?" Ježiš sa na nich zahľadel a povedal im: "Ľuďom je to nemožné, ale Bohu je všetko možné."

Len Bohu je to možné, preto len Boh po nás poupratuje a dá nám nový synovský plášť spásy a rúcho spravodlivosti a kráľovský prsteň na ruku. Tak ako vytiahol Jozefa z tej najhlbšej jamy a postavil ho do kráľovského úradu a Jozef nemusel nič upratovať, tak to robí aj s nami. On sám poupratuje za nás - preto poslal Krista, aby on dal svoje telo na ktorom má byť vykonaná spravodlivosť a trest, aby sme mohlli ostať nažive a on sám nás posadí po svojej pravici. Pravda ak dôjdeme do cieľa, ak si vieru ako Pavol zachováme až do konca.
Dôležité je, či sa nám podarilo osvetliť Ti chápanie očistca alebo nie.

Autor:  misojogi [ 19.01.2019 0:33:25 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Citácia:
vy si myslíte, že človek si môže po sebe upratať sám, ale to nie je možné,
preto len Boh po nás poupratuje a dá nám nový synovský plášť spásy a rúcho spravodlivosti
to su dva pohlady
jeden je taky ze Boh vsetko urobi a my si lezime na pupku a valame si sunky a dlabeme na to, mame to na salame ved on vsetko spravi
druhy pohlad je taky ze Boh sice spravi to najdolezitejsie ale aj od nas chce aby sme spravili svoju cast aby sme sa aj my aspon trocha namahali
-
co si myslis ze ktory z tychto dvoch pohladov je v sulade s Bibliou?

Autor:  misojogi [ 19.01.2019 0:35:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

Citácia:
preto poslal Krista, aby on dal svoje telo na ktorom má byť vykonaná spravodlivosť a trest, aby sme mohlli ostať nažive
co ma Pavol asi na mysli ked hovori ze na vlastnom tele doplna co este chyba vykupeniu?

Autor:  legionar [ 19.01.2019 12:23:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

misojogi píše:
Citácia:
preto poslal Krista, aby on dal svoje telo na ktorom má byť vykonaná spravodlivosť a trest, aby sme mohlli ostať nažive
co ma Pavol asi na mysli ked hovori ze na vlastnom tele doplna co este chyba vykupeniu?
Teraz si to asi nechtiac vystihol spravne: "Co ma PAVOL asi na mysli" :D
Odpoved: Ani srnka netusi ... :lol:

Autor:  misojogi [ 19.01.2019 13:11:54 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

to bola recnicka otazka :palec:

chcel som nou vyvratit myslienku ze krestan si ma valat pupok na peci a hadzat na vsetko salam, lebo ved vsetko uz spravil Jezis

Autor:  legionar [ 19.01.2019 14:55:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

misojogi píše:
to bola recnicka otazka :palec:

chcel som nou vyvratit mysleinku ze krestan si ma valat pupok na peci a hadzat na vsetko salam, lebo ved vsetko uz spravil Jezis
Dobre vravis ... :D

Autor:  romanh [ 21.01.2019 14:23:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Existuje peklo,....alebo parodox večných múk.

misojogi píše:
Citácia:
vy si myslíte, že človek si môže po sebe upratať sám, ale to nie je možné,
preto len Boh po nás poupratuje a dá nám nový synovský plášť spásy a rúcho spravodlivosti
to su dva pohlady
jeden je taky ze Boh vsetko urobi a my si lezime na pupku a valame si sunky a dlabeme na to, mame to na salame ved on vsetko spravi
druhy pohlad je taky ze Boh sice spravi to najdolezitejsie ale aj od nas chce aby sme spravili svoju cast aby sme sa aj my aspon trocha namahali
-
co si myslis ze ktory z tychto dvoch pohladov je v sulade s Bibliou?
ok, pozri. zákon je jeden. kedy je zákon naplnený?
1. keď ho dodržiavame - žijeme podľa neho
2. keď ho nedodržiavame - vtedy prichádza trest
To je naplnením zákona - život, alebo smrť.

Ježiš neprišiel zákon zrušiť, ale naplniť. Ježiš naplnil zákon v tom druhom bode. V treste. On namiesto nás podstúpil trest.
My podľa spravodlivosti zákona si v bode 2 zasluhujeme trest smrti. A preto aj Ježiš zomrel namiesto nás. Ježiš naplnil túto časť do poslednej bodky zákona.
Alebo ak nie, tak koľko percent namiesto nás niesol trest a koľko percent si máme my sami niesť následky? Kto to určuje? Na základe akých pravidiel? Ak by to tak bolo, tak by to Boh povedal už Mojžišovi, alebo by to povedal Ježiš, ktorý veľa Mojžišových zákonov poopravil, alebo by to nakoniec povedal ešte v poslednom zjavení Jánovi.
Boh je spravodlivý a jedná vždy fér. Preto už dnes vieme povedať, aký trest nás čaká za naše hriechy. A aplikáciou Ježišovho zástupného trestu bola vykonaná spravodlivosť na 100%, lebo tak hovorí Božie slovo - raz a navždy.

To je teda čo sa týka naplnenia zákona v bode č.2 - v treste.
Ježiš teda 100% naplnil zákon v tom druhom bode. Na nás potom ostáva naplniť zákon v bode č.1 - podľa neho žiť - a naplnením zákona je láska však.
Ale o tom naplnení hovorí Pavol v liste Rimanom 8,4 aby sa požiadavka zákona splnila v nás, čo nežijeme podľa tela, ale podľa Ducha.

Našou povinnosťou po aplikovaní Ježišovej zástupnej obety je ďalej žiť spravodlivo a podľa Ducha. Sami to nedokážeme, preto potrebujeme pomoc od Boha - Ducha Svätého.
Keď už, tak toto je potrebné robiť - to sú tie skutky viery o ktorých hovorí biblia - Ukáž mi svoju vieru bez skutkov a ja ti zo svojich skutkov ukážem vieru.

Teda naplniť zákon v bode č.1 - dodržiavať a žiť podľa neho v Duchu Svätom.
A potom ešte dopĺňať to, čo chýba Kristovmu utrpeniu.
Teraz sa radujem v utrpeniach pre vás a na vlastnom tele dopĺňam to, čo chýba Kristovmu utrpeniu pre jeho telo, ktorým je Cirkev.
(Kol 1,24)
Ale to nie je utrpenie za hriech, lebo Kristus trpel na 100% za hriech. Trpel Pavol za hriech? Ale to čo ešte chýba Kristovmu utrpeniu a čo máme spolu s ním znášať je utrpenie za spravodlivosť.

Čiže najskôr nás Boh ospravodliví od hriechu a viny zástupnou Kristovou obetou a potom máme spoluúčasť na Kristových utrpeniach za spravodlivosť ako telo Kristovo, ktorým je cirkev.
A to je napr. v znášaní útrap za spravodlivosť a prenasledovanie za vieru.

A to všetko máme možnosť spoluznášať na zemi už dnes. To je náš údel. Ale nie už nejaký očistec, ktorý by jednal s akousi nepotrestanou vinou.
Nie. cieľom je naplniť Boží zákon - aby sme z neho žili naveky - a to sa dá už len v bode č.1 - v Duchu Svätom ako nové stvorenie spolu s Kristom.
V bode č. 2 ho plníme spolu s Kristom v krste, kde zomierame hriechu a spoluzrastáme s Kristom a stávame sa s ním jedno, aby sme v Duchu Svätom žili a tak naplnili v láske Ducha Svätého bod č.1 žili dodržiavali zákon.

Stránka 5 z 8 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/