Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Voľná diskusia


 [ Príspevkov: 107 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší
Autor Správa
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 13111 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
ja som napisal,ze (logika ocistca) vyplyva z predstavy, nenapisal som ze je to LEN predstava
navyse ma oporu v Pisme a to aj v SZ aj v NZ
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3748 príspevkov
misojogi píše:
navyse ma oporu v Pisme a to aj v SZ aj v NZ
To by som rád videl kde.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 13111 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
precitaj si knihu CSLewis Velky rozvod, je na nete
tam je to krasne vysvetlene myslienkovo o co ide.

co sa tyka Pisma, tak v NZ sa hovori o skutkoch ktore sa precistia CEZ ocistny OHEN a niektore zhoria a niektore ostanu
v SZ mas napriklad v knihe Makabejskych obetu za mrtvych a v NZ mas dokonca krstenie za mrtvych
Hore
 Profil  
 
 

od 28.06.2014 20:30:22
napísal 398 príspevkov
Chcem sa opýtať či Milano Shagara sa uz neozval alebo boli jeho prispevky moderovane a nepresli schválením?
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3748 príspevkov
misojogi píše:
precitaj si knihu CSLewis Velky rozvod, je na nete
tam je to krasne vysvetlene myslienkovo o co ide.
Prečo sa odvolávaš na knihu. Vysvetli mi to sám. Cituj pri tom prosím bibliu.

misojogi píše:
co sa tyka Pisma, tak v NZ sa hovori o skutkoch ktore sa precistia CEZ ocistny OHEN a niektore zhoria a niektore ostanu
v SZ mas napriklad v knihe Makabejskych obetu za mrtvych a v NZ mas dokonca krstenie za mrtvych
Skús dať konkrétne citáty bez vytrhávania z kontextu.

1. Korinťanom 3:6-15 (SSV)
Ja som sadil, Apollo polieval, ale vzrast dal Boh. A tak ani ten, čo sadí, nie je nič, ani ten, čo polieva, ale Boh, ktorý dáva vzrast. Kto sadí i kto polieva, sú jedno, ale každý dostane vlastnú odmenu podľa toho, ako pracoval. Lebo my sme Boží spolupracovníci a vy ste Božia roľa a Božia stavba. Podľa Božej milosti, ktorú som dostal, položil som ako múdry staviteľ základ a iný na ňom stavia. Ale každý nech si dáva pozor, ako na ňom stavia. Lebo nik nemôže položiť iný základ okrem toho, čo je už položený, a je ním Ježiš Kristus. Či niekto na tomto základe stavia zo zlata, striebra, drahých kameňov, dreva, sena či slamy, dielo každého vyjde najavo. Ten deň to ukáže, lebo sa zjaví v ohni a oheň preskúša dielo každého, aké je. Čie dielo, ktoré naň postavil, zostane, ten dostane odmenu. Čie dielo zhorí, ten utrpí škodu, on sa však zachráni, ale tak ako cez oheň.

Tak toto prosím pekne v kontexte hovorí o učení, ktoré prinášajú Boží služobníci. Ale všetci stavajú na tom istom základe, ktorým je Kristus - to sú mimochodom tie základy z listu Hebrejom. A Pavol chcel ten základ doplniť, aby mali celé poznanie správne.
Potom na týchto základoch prichádzajú a stavajú ďalší - zrejme Duchom Svätým vedení a každý inak poznaním obdarovaný. A títo Boží robotníci stavajú na základe, ktorým je Kristus svoje dielo - učenie ku ktorému rozumom, alebo Duchom Svätým dospeli. A toto ich dielo bude preskúšané ohňom. Toto ich poznanie, ktoré je nadstavbou nad základom, to bude preskúšané na konci, či obstojí.

K Makabejským - jednak ide o apokryfnú knihu, jednak o starý zákon, a jednak obeta za mŕtvych nemá ani v SZ Mojžišových obetných predpisoch a ani v Kristovom evanjeliu miesto. Totiž mŕtvy už nemôže urobiť so svojim hriechom nič, nemôže už urobiť pokánie. Ježiš to jasne povedal v podobenstve o boháčovi a Lazarovi. Za boháča nikto už nemohol priniesť žiadnu obetu.
To čo je opísané v Makabejských je obyčajný prejav nábožnej duše domnievajúcej sa, že sa ešte niečo dá po smrti napraviť. Nedá. Ježiš to jasne povedal, že boháčovi už nikto nemôže pomôcť.
A rovnaký prejav nábožnej duše túžiacej nejako pomôcť mŕtvym je vymyslený očistec. Ale to nemá žiadnu podstatu v Písme.

Ku krsteniu mŕtvych - tak toto je veľmi sporné a z kontextu vôbec nevyplýva že by Pavol schvaľoval krst za mŕtvych.
Je to Pavlova rečnícka technika, kde využije zvyky ľudí, aby prehovoril do srdca ostatných. Podobne ako hovoril v Aténach o neznámom Bohu pre ktorého mali pohania oltár, využil to, aby sa dostal do srdca ľudí a obrátil to na pravdu evanjelia, že ten ich neznámy Boh je ten, ktorého on zvestuje.
Tak aj tu. V kontexte Pavol hovorí o vzkriesení mŕtvych. A boli tam niektorí kresťania, ktorí tvrdili, že niet zmŕtvychvstania.

1. Korinťanom 15:12 (SSV)
Ak sa hlása, že Kristus bol vzkriesený z mŕtvych, akože niektorí z vás hovoria, že zmŕtvychvstania niet?

To boli kresťania, ktrým chýbal jeden zo základov o ktorom písal Pavol v Hebrejom.
A samozrejme tam boli inak uletení, ktorí sa v dobrej vôli dávali krstiť za tých, ktorým sa evanjelia už nestihlo dostať. Ale to bol opäť podobne len prejav dobrej nábožnej duše túžiacej niečo urobiť pre záchranu mŕtvych. Ale to vôbec neznamená, že by to Pavol schvaľoval.
Pavol v tomto kontexte len hovorí tým, čo tvrdia, že niet zmŕtvychvstania, a poukazuje im ich bratov vo viere, že títo veria vo vzkriesenie, veď načo by boli tak naivný a dávali sa krstiť za mŕtvych ak niet vzkriesenia.

1. Korinťanom 15:29 (SSV)
Ale čo potom robia tí, čo sa dávajú krstiť za mŕtvych? Ak mŕtvi vôbec nevstávajú, načo sa dávajú krstiť za nich?

Čiže využíva už existujúci, hoci aj nesprávny zvyk na to, aby prehovoril do srdca tých, ktorí tvrdia, že niet zmŕtvychvstania.
Ale vôbec neschvaľuje to, že je dobré sa krstiť za mŕtvych. To bol blud. Činnosť, ktorá nemala žiaden efekt. Ale Pavol to už nekomentoval, lebo jeho cieľom bolo pojednávať o základe viery, ktorým bolo vzkriesenie mŕtvych. Nepotreboval riešiť naraz dve veci ešte aj bezúčinnú činnosť krstu za mŕtvych.
Táto časť vôbec nepojednáva o očistci.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 13111 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
precitaj si knihu CSLewis Velky rozvod, je na nete
tam je to krasne vysvetlene myslienkovo o co ide.
Prečo sa odvolávaš na knihu. Vysvetli mi to sám. Cituj pri tom prosím bibliu.
naozaj je pre teba problem si nieco precitat? navyse je to velmi pekna kniha a uznavany autor
mozem ti celu knihu copypastovat sem ale to je o nicom ....
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3748 príspevkov
ale samozrejme nie je to problém, ale to môžem aj ja teba rovnako odkázať aby si si znovu prečítal celú bibliu a chytil celý kontext.
ale to by sme tu už nemali o čom rozprávať.
Ja by som chcel, aby si ty sám dal argument. Kľudne môžeš použiť aj inšpiráciu z tej knihy. Ale rozmýšľajme o tom spolu a v správnom kontexte biblie.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 13111 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
1. Korinťanom 3:6-15 (SSV)
Ja som sadil, Apollo polieval, ale vzrast dal Boh. A tak ani ten, čo sadí, nie je nič, ani ten, čo polieva, ale Boh, ktorý dáva vzrast. Kto sadí i kto polieva, sú jedno, ale každý dostane vlastnú odmenu podľa toho, ako pracoval. Lebo my sme Boží spolupracovníci a vy ste Božia roľa a Božia stavba. Podľa Božej milosti, ktorú som dostal, položil som ako múdry staviteľ základ a iný na ňom stavia. Ale každý nech si dáva pozor, ako na ňom stavia. Lebo nik nemôže položiť iný základ okrem toho, čo je už položený, a je ním Ježiš Kristus. Či niekto na tomto základe stavia zo zlata, striebra, drahých kameňov, dreva, sena či slamy, dielo každého vyjde najavo. Ten deň to ukáže, lebo sa zjaví v ohni a oheň preskúša dielo každého, aké je. Čie dielo, ktoré naň postavil, zostane, ten dostane odmenu. Čie dielo zhorí, ten utrpí škodu, on sa však zachráni, ale tak ako cez oheň.

Tak toto prosím pekne v kontexte hovorí o učení, ktoré prinášajú Boží služobníci. Ale všetci stavajú na tom istom základe, ktorým je Kristus - to sú mimochodom tie základy z listu Hebrejom.
Potom na týchto základoch prichádzajú a stavajú ďalší - zrejme Duchom Svätým vedení a každý inak poznaním obdarovaný. A títo Boží robotníci stavajú na základe, ktorým je Kristus svoje dielo - učenie ku ktorému rozumom, alebo Duchom Svätým dospeli. A toto ich dielo bude preskúšané ohňom. Toto ich poznanie, ktoré je nadstavbou nad základom, to bude preskúšané na konci, či obstojí.
A toto ich dielo bude preskúšané ohňom.
...
a ja toto preskusavanie chapem ako ocistec, je to prechodovy stav

Citácia:
Totiž mŕtvy už nemôže urobiť so svojim hriechom nič, nemôže už urobiť pokánie.
ono stale vidim nedorozumenie ze protestanti si predstavuju ze vraj katolici veria ze clovek ktory ma tazky hriech tak namiesto do pekla ide do ocistca
a samozrejme to zavrhuju pretoze z pekla sa uz neda dostat
keby si dali aspon tu minimalnu namahu pochopit co NAOZAJ uci RKC o tejto veci tak by vedeli ze ze RKC uci ze je to prechodny stav tych ktori su urceni pre nebo
ak ty budes neustale tvrdit co si ja udajne myslim bez ohladu na to co si myslim naozaj tak sa dalej proste neda pohnut
a rovnako je to aj s RKC
Citácia:
Ku krsteniu mŕtvych - tak toto je veľmi sporné a z kontextu vôbec nevyplýva že by Pavol schvaľoval krst za mŕtvych.
ale ani nevyplyva ze by to odmietal, je to vec ako to chapes, Ja sa snazim poukazat na vieru ze aspon nieco je mozne pre zosnulych spravit
ani RKC nema krst za mrtvych
Citácia:
K Makabejským - jednak ide o apokryfnú knihu, jednak o starý zákon,
beriem ze z protestantskeho pohladu je to sporne
ale prvi krestani pouzivali Septuagintu ktora tieto knihy obsahuje a deuterokanonicke knihy uznavaju aj pravoslavni
Sam Luther ich odporucal citat, argument preco ich odmietol bol ten ze ich zrusili samotni Zidia a ti ju odmietli preto lebo privela veci v nej poukazovalo na Mesiasa (napriklad Panna pocne a porodi syna je v hebrejskom originali daleko menej jasne ako proroctvo o Mesiasovi zato v greckom preklade to priam krici o Jezisovi)
Kniha Makabejskych ale ukazuje ze ako chapali tieto veci zidia v takmer uz v Jezisovej dobe - cize podobne to zrejme chapali aj apostoli a Pavol
Citácia:
Totiž mŕtvy už nemôže urobiť so svojim hriechom nič, nemôže už urobiť pokánie.
ocistec je nieco ine ako si myslis
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 13111 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
romanh píše:
ale samozrejme nie je to problém, ale to môžem aj ja teba rovnako odkázať aby si si znovu prečítal celú bibliu a chytil celý kontext.
ale to by sme tu už nemali o čom rozprávať.
Ja by som chcel, aby si ty sám dal argument. Kľudne môžeš použiť aj inšpiráciu z tej knihy. Ale rozmýšľajme o tom spolu a v správnom kontexte biblie.
vidim ze chybne chapes co vlastne ten ocistec je a prave toto velmi presne vysvetluje CSLewis
Citácia:
Ja by som chcel, aby si ty sám dal argument.
aby som mohol dat argument potrebujem aby sme si vzajomne chapali definicie
k ty mas odlisnu definiciu slova ocistec tak nemame sancu sa pochopit
je to tenka kniha neboj sa a zrozumitelna
Citácia:
Vysvetli mi to sám. Cituj pri tom prosím bibliu.
niec vsetko z Biblie sa da vysvetlit tym ze "hodim nejaky citat"
niektore veci su skor take ze ide o biblicky sposob uvazovania, alebo predstavy a podobne a to sa da ukazat bud velkym kvantom citatov alebo intuitivne
Ano da sa aj citatmi ale je potom velmi zlozite vysvetlit preco nejaky citat chapem odlisne ako ty
Hore
 Profil