Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Voľná diskusia


 [ Príspevkov: 34 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
Autor Správa
Poslať 03.01.2019 23:51:07   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Unitarizmus nie je živý len v Strážnej veži. Je to legitímny minoritný kresťanský smer vychádzajúci z určitých základov a predpokladov ktoré si osvojil a prijal hlavne z gréckej filozofie.
nesuhlasim s tym ze je to krestansky smer, Sice tam krestanske zaklady su ale klucom je chapanie Jezisa Krista ako BOHOCLOVEKA, to by sme potom za krestanov mohli chapat aj mormonov alebo teozofiu ci krestansku vedu atd

Krestanstvo je deklarovane skrz Nicejsko Carihradske vyznanie viery, mimo to nemozeme hovorit o krestanstve ale o duchovnom prude ktory je krestanstvom ovplyvneny
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 0:29:35   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 

od 28.06.2014 20:30:22
napísal 322 príspevkov
Áno, takto sa to zdá nám /aj svetovej rade cirkví :-)/
Skúsme sa však na to pozrieť historicky. Predstavme si, že máme stroj času a prenesieme sa pred nicejskú dobu. Kade tade by sme narazili na kresťanov, ktorí nechápali Krista ako BOHOČLOVEKA. Môžeme však o nich hovoriť, že neboli kresťanmi?
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 8:24:30   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 18315 príspevkov
stefan píše:
Áno, takto sa to zdá nám /aj svetovej rade cirkví :-)/
Skúsme sa však na to pozrieť historicky. Predstavme si, že máme stroj času a prenesieme sa pred nicejskú dobu. Kade tade by sme narazili na kresťanov, ktorí nechápali Krista ako BOHOČLOVEKA. Môžeme však o nich hovoriť, že neboli kresťanmi?
Cisto formalne:
Krestan = nasledovatel Krista.
Nech uz Kristus bol ktokolvek ...
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 8:44:11   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Kade tade by sme narazili na kresťanov, ktorí nechápali Krista ako BOHOČLOVEKA. Môžeme však o nich hovoriť, že neboli kresťanmi?
ano ale tam islo o nuansy chapania spojenia bozskej a ludskej prirodzenosti - nestoriani a dalsi
ale aj v prvom storoci boli skupiny ktore boli jasne vylucovane skupiny ktore neuznavali bozstvo alebo clovecenstvo Jezisa Krista (napriklad Pavol spomina roznych nikolaitov a dalsie skupiny, ktore "vydal na kliatbu= exkomunikoval")

urcite tam nepatrili skupiny ktore degradovali Jeziša na uroven archanjela Michala ako to robia Jehovisti alebo skupiny ktore z neho spravili len cloveka

najhorsie ani je ani teoreticke chapanie ale myslienkove nastavenie podobnej skupiny, cize akeho ma ducha
u jehovistov je neuveritelna nesloboda o ktorej su ti ludia ktori odtial odisli schopni rozpravat hodiny a stale mi pripadali ako zmrzaceni ako keby ich psychika bola v dlahach ci v sadre.
byt jehovista je ako psychicka porucha, teda aspon ludia ktorych som spoznal.
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 8:46:16   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Krestan = nasledovatel Krista.
Nech uz Kristus bol ktokolvek ...
nuz k tomu ale patri aj spravne chapanie Krista aby clovek vedle ze koho nasleduje
su ludia ktori si vytvoria sukromne imaginarne nabozenstvo a neuctievaju Krista ale svoju predstavu o nom
(sem patria aj krestanski mafiani v Juznej Amerike a podobne ulety)

Citácia:
Kto nema Kristovho Ducha nie je Jeho
aj keby sa k nemu formalne hlasil
Citácia:
nie kazdy kto mi hovori Pane Pane ...
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 11:25:41   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3728 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Kade tade by sme narazili na kresťanov, ktorí nechápali Krista ako BOHOČLOVEKA. Môžeme však o nich hovoriť, že neboli kresťanmi?
ano ale tam islo o nuansy chapania spojenia bozskej a ludskej prirodzenosti - nestoriani a dalsi
ale aj v prvom storoci boli skupiny ktore boli jasne vylucovane skupiny ktore neuznavali bozstvo alebo clovecenstvo Jezisa Krista (napriklad Pavol spomina roznych nikolaitov a dalsie skupiny, ktore "vydal na kliatbu= exkomunikoval")
áno, presne tak. Popri hlavnom prúde a učení apoštolov vznikali rôzne inak zmýšľajúce skupiny voči ktorým podobne ako Pavol sa ohradil, tak aj v čase Nicejského a Carihradského koncilu boli trenice o rovnosť Božstva a bolo sa treba rázne ohradiť voči herézam.

Preto nie je kresťan ako kresťan. Je potrebná tá tradícia - ale tá začína bibliou. A preto aj koncil uprostred nich, ten Laodicejský určil, ktoré spisy sú zaradené do kánonu biblie. Vážení - tam začína naša tradícia - evanjeliá, listy, skutky... A pokračujúca tradícia musí byť s tou prvou v súlade. A minimálne tak ako v čase, keď sa riešil problém, či aj pohania majú podiel na spáse - je treba až Božia intervencia aby to potvrdil. A v tomto pochybujem, že by Boh zmenil svoj názor na spôsob krstu, alebo niečo zo svojho plánu o spasení a pridal by očistec a iné kozmetické doplnky, ktoré si neskôr katolícka cirkev doplnila už len ako reakciu na Luterovu reformu ... no ale to nechajme bokom teraz.

Druhá vec je ako tieto koncily v Nicei a Carihrade prebiehali a to akým spôsobom sa tento názor na Ježišovu rovnosť s Bohom medzi jednotlivými biskupmi počas koncilu menil.
Z pohľadu ľudského sa Konšantín usiloval o mier medzi kresťanmi a teda zdanlivo ide o politické rozhodnutie ukončiť Nicejský koncil takto. Preto sa táto téma rozoberala ešte na Carihradskom koncile, kde sa nad tým všetkým dala definitívna bodka. Takto to vidím ja, čo som si o tom niečo málo stihol prečítať ako to bolo.

Z môjho pohľadu to vyzerá tak, že z tých biskupov bola naozaj len hŕstka, ktorá mala ešte apoštolské učenie a počula Ducha Svätého a hovorila o Ježišovej rovnosti s Bohom. A táto hŕstka ako Ježiš povedal prekvasila s Duchom Svätým celé cesto. A preto tento proces kvasenia vyzeral počas koncilu tak, že sa menil na túto vec často názor, raz tak, raz onak. To ale bol proces Ducha Svätého. Definitívnu bodku pre pokoj v srdci dal za tým všetkým Carihradský koncil.

A preto aj uzávery týchto koncilov jasne hovoria, že všetci ktorí inak hovoria sú anatéma, vylúčení, nepatria do Kristovej cirkvi. Urobili presne tak ako Pavol. Hoci nezašli až tak ďaleko ako on, keď povedal aby sa tí čo také tvrdia dali vykastrovať :-) Koľkí by sa na tom pohoršili, keby také dnes v cirkvi niekto povedal. Ale na svätom Pavlovi to nikomu nevadi. Nuž, treba byť najskôr svätý, keď si chce niekto ústa otvárať. :-)

A úplne rovnako je to skrz celé dejiny cirkvi. Stále je tu len hŕstka tých, ktorí majú Ducha Svätého a v dôležitých otázkach sa im podarí prekvasiť celé cesto. A niekedy nie. Niekedy ako Pavol odišiel od židov a začal kázať pohanom, aby vzbudil v židoch žiarlivosť, tak si Duch Svätý nachvíľu odskočil, aby vzbudil v cirkvi žiarlivosť. Veď aký iný dôvod mali ekumenické koncily a zmena liturgie po Vatikánskych konciloch. Lebo veľa vecí bolo inšpiratívnych v protestantských cirkvách. Aj dnešná obnova v Duchu Svätom v katolíckej cirkvi je do značnej miery inšpirovaná protestantskými cirkvami, ktoré v tom ktorom čase mali jednoducho uši na počúvanie. Ale to je proces na jednej aj druhej strane a Duch Svätý vanie kam chce.

A tak som si teraz uvedomil, že v istých veciach je predsa len možný mechanizmus zmeny v katolíckej cirkvi. Len to už musí v jej radoch poriadne vrieť, aby sa to znovu prebudilo a bola by ochota. Už viem. Musí začať kvasiť cesto. A to je dobré. Teraz už chápem prečo sa Duch Svätý postupne vylieva aj na katolíkov. Začal kvasiť svoje cesto. Len nech sa poriadne prekvasí. Nech tu je veľa ochotných, flexibilných a odvážnych ho počúvať. Stále je tu nádej na zmenu.
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 14:50:21   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
A v tomto pochybujem, že by Boh zmenil svoj názor na spôsob krstu, alebo niečo zo svojho plánu o spasení
Preco si nepozries Didache, ktory bol velmi rozsireny krestansky spis z prelomu prveho a druheho storocia (prvy cast bola napisana niekedy okolo roku 66 a druha doplnena niekedy okolo roku 130) - v nom sa opisuje ako prvi krestania chapali a praktizovali krst
a tento nazor na krst funguje v Cirkvi RKC dodnes, rovnako aj v ECAV a v dalsich cirkvach

mam Ti najst ten citat? alebo si ho najdes sam?
je to navod ako krstit

-----------------
Citácia:
A v tomto pochybujem, že by Boh zmenil svoj názor na spôsob krstu, alebo niečo zo svojho plánu o spasení a pridal by očistec a iné kozmetické doplnky, ktoré si neskôr katolícka cirkev doplnila už len ako reakciu na Luterovu reformu ...
Prevo napriklad niektori kazatelia CB uznavaju ocistec? preco CSLewis uznaval ocistec a preco pravoslavni uznavaju ocistec hoci mu tak nehovoria a pozeraju sa na to z trocha ineho uhla pohladu, ale biblicka podstata je rovnaka vsade

Ocistec nie je reakcia na Lutherovu reformu, ale bol davno predtym
slovo je novsie ale je to vlastne teologicke spracovanie biblickych skutocnosti

...
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 14:52:55   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Stále je tu nádej na zmenu.
tiez som o tom presvedceny., len podotykam ze zmena bude podla bozich umyslov a ze nemusi byt taka ako si teraz predstavujes Ty.
Ty si napriklad myslis ze v RKC ma nastat zmena A, ale Boh tuto zmenu vobec nechce a chce zmenu B ktoru si Ty ani neuvedomujes ako potrebnu
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 16:28:05   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3728 príspevkov
Didaché si niekedy zo zaujmavosti prečítam. Možno mi môžeš poslať linku. Ale zaujíma ma aj história pôvodu tohto spisu. Kto to bol a v akých dejinných okolnostiach sa autor nachádzal. To, že to nejaká skupinka kresťanov niekde robila takto, neznamená, že to bola prax apoštolov, Pavla a prvých učeníkov. Už sme si tu písali, že kresťanom sa nazýval kde kto a bolo potrebné upozornenie od Pavla, alebo apoštolov, že niečo nie je v poriadku. A tu prišlo upozornenie o čosi neskôr vo forme Anabaptistov. Oni nezomierali ako mučeníci zbytočne za túto pravdu.
A druhá vec je už potom logika a postupnosť krokov ohľadne krstu bábätiek. Najskôr je potrebná viera a úprimné pokánie až potom môže byť krst - to bola prax ešte Jána Krstiteľa. Nevynímajúc ešte, že samotné slovo krst - baptizo - je ponoriť. Ale v biblii je viac takých slov, ktoré sa neprekladajú a stratili svoj význam. Jedno také je aj napríklad evanjelium. Potom zrazu je všetko evanjelium, ale je rozdiel medzi evanjeliom a evanjeliom. Ale o tom niekedy neskôr.

misojogi píše:
Citácia:
Stále je tu nádej na zmenu.
tiez som o tom presvedceny., len podotykam ze zmena bude podla bozich umyslov a ze nemusi byt taka ako si teraz predstavujes Ty.
Ty si napriklad myslis ze v RKC ma nastat zmena A, ale Boh tuto zmenu vobec nechce a chce zmenu B ktoru si Ty ani neuvedomujes ako potrebnu
Ja si myslím, že C je správna odpoveď.
Ale keďže všetci sa skalopevne držia A, alebo B, tak to má Boh dosť ťažké, keď on chce C.
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 20:20:12   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
To, že to nejaká skupinka kresťanov niekde robila takto, neznamená, že to bola prax apoštolov, Pavla a prvých učeníkov. Už sme si tu písali, že kresťanom sa nazýval kde kto a bolo potrebné upozornenie od Pavla, alebo apoštolov, že niečo nie je v poriadku.
pozri si nieco o tom Didache bol najznamejsi a najrozsirenejsi spis prvotnej cirkvi okrem kanonickych spisov a jeho utrzky sa nasli na uzemi Egypta, Syrie, Malej Azie (rozsiahle zidovske komunity a neskor komunity prvych krestanov)
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 21:00:00   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
https://cs.wikipedia.org/wiki/Didach%C3%A9
Citácia:
Didaché je zkrácený řecký název, pod nímž je známo starokřesťanské dílo z 1. století – Učení Pána hlásané národům dvanácti apoštoly (Διδαχὴ τοῦ κυρίου διὰ τῶν δώδεκα ἀποστόλων τοῖς ἔθνεσιν, Didaché tú kýriú dia tón dódeka apostolón tois ethnesin).
Jedná se o nejdůležitější dokument poapoštolské doby a nejstarší svědectví o církevním právu.
aj toto je dobre
https://cs.wikipedia.org/wiki/Apo%C5%A1tol%C5%A1t%C3%AD_Otcov%C3%A9
Citácia:
Starověká křesťanská literatura nám dává poznat, že až do 4. století byla díla apoštolských Otců obecně známa, čtena a velmi ceněna. Ve 4. století však jejich význam začal upadat a to zvláště kvůli skutečnosti, že neměli význam pro „velkou teologii“, která v této době zažívala svůj zlatý věk. Během středověku byli pak apoštolští Otcové téměř zapomenuti.

Nová vlna zájmu o apoštolské Otce přichšla s protestantskou reformací v 16. století, kdy se reformátoři při své snaze odštěpit od společenství s římskou církví tázali, jaká byla víra církve v prvních staletích a zda ji římská církev věrně zachovala.

Význam těchto autorů pro dnešní teologické a historické bádání spočívá v jejich časové (případně i lidské) blízkosti apoštolům coby učedníkům Ježíše Krista. Církev je považuje za nejstarší svědky tradice víry, která k těmto apoštolům sahá, a která podle jejího učení zůstává neporušená. Spisy těchto spisovatelů jsou tak svědectvím o životě křesťanů na přelomu 1. a 2. století.
Didaché – Učenie dvanástich apoštolov národom
http://modlitba.sk/?p=9054

Didaché - Učení Pána, hlásané národům dvanácti apoštoly
http://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=338

Citácia:
Didaché - Okno do sveta prvej cirkvi
https://www.milost.sk/logos/clanok/didache-okno-do-sveta-prvej-cirkvi
Didaché je akýmsi zhrnutím kresťanskej viery a jednoduchým cirkevným poriadkom
Pre kresťanov 21. storočia je veľmi ťažké si predstaviť, ako vyzerala cirkev prvého storočia. Zo spisov Novej Zmluvy, predovšetkým epištol a Skutkov apoštolov, si môžeme urobiť istú predstavu, ktorú sa snažia nasledovať protestantské, evanjelikálne aj letnično-charizmatické cirkvi. Ich snaha priblížiť sa ideálu prvej cirkvi je však konfrontovaná cirkvami, ktorých ponímanie inštitúcie cirkvi a duchovnej praxe pochádza zo stredovekých tradícií a je prezentované ako autentické kresťanstvo. Pre štúdium prvej cirkvi, generácií, ktoré nasledovali bezprostredne po apoštoloch, máme niekoľko prameňov. Popri spisoch cirkevných historikov a rôznych pohanských prameňov máme k dispozícii zbierku dokumentov, zvanú Spisy apoštolských otcov. Významným textom tejto zbierky je Didaché tón dódeka apostolón, alebo Učenie dvanástich apoštolov. Dozvedáme sa z neho o tom, aké boli hodnoty prvej cirkvi a ako vyzerali kresťanské zbory začiatkom druhého storočia. Poďme sa teda spoločne pozrieť na Didaché ako na okno do sveta prvej cirkvi.
Hore
 Profil  
 
Poslať 05.01.2019 14:15:38   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 

od 24.12.2018 21:42:08
napísal 23 príspevkov
misojogi píše:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Didach%C3%A9
Citácia:
Didaché je zkrácený řecký název, pod nímž je známo starokřesťanské dílo z 1. století – Učení Pána hlásané národům dvanácti apoštoly (Διδαχὴ τοῦ κυρίου διὰ τῶν δώδεκα ἀποστόλων τοῖς ἔθνεσιν, Didaché tú kýriú dia tón dódeka apostolón tois ethnesin).
Jedná se o nejdůležitější dokument poapoštolské doby a nejstarší svědectví o církevním právu.
aj toto je dobre
https://cs.wikipedia.org/wiki/Apo%C5%A1tol%C5%A1t%C3%AD_Otcov%C3%A9
Citácia:
Starověká křesťanská literatura nám dává poznat, že až do 4. století byla díla apoštolských Otců obecně známa, čtena a velmi ceněna. Ve 4. století však jejich význam začal upadat a to zvláště kvůli skutečnosti, že neměli význam pro „velkou teologii“, která v této době zažívala svůj zlatý věk. Během středověku byli pak apoštolští Otcové téměř zapomenuti.

Nová vlna zájmu o apoštolské Otce přichšla s protestantskou reformací v 16. století, kdy se reformátoři při své snaze odštěpit od společenství s římskou církví tázali, jaká byla víra církve v prvních staletích a zda ji římská církev věrně zachovala.

Význam těchto autorů pro dnešní teologické a historické bádání spočívá v jejich časové (případně i lidské) blízkosti apoštolům coby učedníkům Ježíše Krista. Církev je považuje za nejstarší svědky tradice víry, která k těmto apoštolům sahá, a která podle jejího učení zůstává neporušená. Spisy těchto spisovatelů jsou tak svědectvím o životě křesťanů na přelomu 1. a 2. století.
Didaché – Učenie dvanástich apoštolov národom
http://modlitba.sk/?p=9054

Didaché - Učení Pána, hlásané národům dvanácti apoštoly
http://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=338

Citácia:
Didaché - Okno do sveta prvej cirkvi
https://www.milost.sk/logos/clanok/didache-okno-do-sveta-prvej-cirkvi
Didaché je akýmsi zhrnutím kresťanskej viery a jednoduchým cirkevným poriadkom
Pre kresťanov 21. storočia je veľmi ťažké si predstaviť, ako vyzerala cirkev prvého storočia. Zo spisov Novej Zmluvy, predovšetkým epištol a Skutkov apoštolov, si môžeme urobiť istú predstavu, ktorú sa snažia nasledovať protestantské, evanjelikálne aj letnično-charizmatické cirkvi. Ich snaha priblížiť sa ideálu prvej cirkvi je však konfrontovaná cirkvami, ktorých ponímanie inštitúcie cirkvi a duchovnej praxe pochádza zo stredovekých tradícií a je prezentované ako autentické kresťanstvo. Pre štúdium prvej cirkvi, generácií, ktoré nasledovali bezprostredne po apoštoloch, máme niekoľko prameňov. Popri spisoch cirkevných historikov a rôznych pohanských prameňov máme k dispozícii zbierku dokumentov, zvanú Spisy apoštolských otcov. Významným textom tejto zbierky je Didaché tón dódeka apostolón, alebo Učenie dvanástich apoštolov. Dozvedáme sa z neho o tom, aké boli hodnoty prvej cirkvi a ako vyzerali kresťanské zbory začiatkom druhého storočia. Poďme sa teda spoločne pozrieť na Didaché ako na okno do sveta prvej cirkvi.[/quote
OK, tak čo hovorí Didaché.....:
"Ďakujeme ti, Svätý Otče, za tvoje sväté Meno, ktorému si dal prebývať v našich srdciach; a za poznanie a vieru a nesmrteľnosť, ktoré si nám oznámil prostredníctvom Ježiša, svojho Služobníka. Nech je ti sláva na veky! Ty, Všemohúci Pán, si stvoril všetko pre svoje Meno... A nám si dal milostivo duchovnú potravu a nápoj a večný život prostredníctvom Ježiša, svojho Služobníka.“ The Apostolic Fathers, 3. zväzok, od Roberta A. Krafta, 1965, str.166-167

Aj tu sa jasne odlišuje Všemohúci Boh -Otec od jeho služobníka Ježiša.
Hore
 Profil  
 
Poslať 05.01.2019 15:55:00   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Aj tu sa jasne odlišuje Všemohúci Boh -Otec od jeho služobníka Ježiša.
su texty ktore zdoraznuju bozstvo a texty ktore zdoraznuju clovecenstvo
nemozes si vybrat len tie ktore sa ti hodia a ostatne ignorovat
toto je text ktory hovori o ulohe Jezisa ako knaza a Prostrednika medzi Bohom a ludmi

ak chces nieco dokazat tak musis dokazat nie ze EXISTUJU AJ texty ktore na Jezisa pozeraju ako na Cloveka, ale ze musel by si vyvratit texty ktore na neho pozeraju ako na Boha
a navyse by si musel vyvratit argument Posvatnou Tradicouo a sice preco vlastne doslo k definicii Theotokos a preco sa alternativa ktoru maju jehovisti ani len nezvazovala a nebrala do uvahy a najst iny argument ako ad hominem ktore je obvinenie z nakazy pohanstvom, pretoze pri citani starovekych textov by si rychlo prisiel na to ze je to nezmysel (jasne sa snazili odlisit sa od pohanstva a preto neakceptovali veci ktore by ich priblizilo k pohanskemu mysleniu - nie je dovod aby to z nicoho nic urobili .... a ak nieco tak urobili tak to znamena ze nemali na to pohansky dovod ale dovod z Biblie - a ten treba pohladat
Hore
 Profil  
 
Poslať 05.01.2019 16:13:27   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 

od 24.12.2018 21:42:08
napísal 23 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Aj tu sa jasne odlišuje Všemohúci Boh -Otec od jeho služobníka Ježiša.
su texty ktore zdoraznuju bozstvo a texty ktore zdoraznuju clovecenstvo
nemozes si vybrat len tie ktore sa ti hodia a ostatne ignorovat
toto je text ktory hovori o ulohe Jezisa ako knaza a Prostrednika medzi Bohom a ludmi

ak chces nieco dokazat tak musis dokazat nie ze EXISTUJU AJ texty ktore na Jezisa pozeraju ako na Cloveka, ale ze musel by si vyvratit texty ktore na neho pozeraju ako na Boha
a navyse by si musel vyvratit argument Posvatnou Tradicouo a sice preco vlastne doslo k definicii Theotokos a preco sa alternativa ktoru maju jehovisti ani len nezvazovala a nebrala do uvahy a najst iny argument ako ad hominem ktore je obvinenie z nakazy pohanstvom, pretoze pri citani starovekych textov by si rychlo prisiel na to ze je to nezmysel (jasne sa snazili odlisit sa od pohanstva a preto neakceptovali veci ktore by ich priblizilo k pohanskemu mysleniu - nie je dovod aby to z nicoho nic urobili .... a ak nieco tak urobili tak to znamena ze nemali na to pohansky dovod ale dovod z Biblie - a ten treba pohladat
Misojogi.....ja poukazujem na to,čím bol Ježiš na zemi? Ak bol "syn človeka" a "nižší od anjelov",....tak nemohol byť Bohom!
Inak by neplatili tie predošlé tvrdenia. A nedá sa zmiešať ľudská stránka s Božou! Povedz, čo by v ňom prevládalo,ak by bol Ježiš Bohom/Boho-človekom/??? Nutne Božská stránka. Ale to sa nedá,....nemôžeš byť aj Boh a aj v plnom zmysle človek! Ježiš ako hovorí Písmo, bol presný náprotivok dokonalého Adama. /Prvý Adam versus druhý Adam,Ježiš/
A ak cirkevný otec v prvých rokoch kresťanstva napíše,že "bol čas ,keď syn neexistoval",....alebo ,že "syn je podriadený Otcovi",...tak aj to je ad hominem,alebo čo?
Povedz,čo je zlé ak verím v jediného Boha a jeho syna Ježiša Krista/Božieho syna/? Je to zlé,nebiblické?
Hore
 Profil  
 
Poslať 05.01.2019 18:20:51   Re: Je Ježiš rovný Bohu?
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
A nedá sa zmiešať ľudská stránka s Božou! Povedz, čo by v ňom prevládalo,ak by bol Ježiš Bohom/Boho-človekom/??? Nutne Božská stránka. Ale to sa nedá,....nemôžeš byť aj Boh a aj v plnom zmysle človek!
zaujimava uvaha ale presne tak to nie je :-)

Citácia:
A ak cirkevný otec v prvých rokoch kresťanstva napíše,že "bol čas ,keď syn neexistoval",....alebo ,že "syn je podriadený Otcovi",...
mozes byt konkretny? kto kedy a kde ?
tipujem ze Origenes ktory sa dopustil na konci zivota nejakych bludov
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 34 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Obsah fóra » Voľná diskusia

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: