Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Voľná diskusia


 [ Príspevkov: 92 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
Autor Správa
Poslať 28.12.2018 15:42:58   Re: Problematické časti biblie
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3728 príspevkov
legionar píše:
romanh:
KTO sa pytal ? Jeden, dvaja, desiati ? A KOLKYM to povedal ? JEDNEMU ???
Podla mna aka-taka relevantnost toho procesu by mohla byt debatovatelna, keby to povedal VSETKYM.
Toto má byť v každej "pravej" kresťanskej cirkvi, tak ako v tej prvej cirkvi to bolo:
Sk 15,28 Lebo Duch Svätý a my sme usúdili...

Kde počuje nie jednotlivec, alebo skupina sama rozumom rozmýšľa, ale kde keď Duch Svätý niečo povie, tak VŠETCI počujú to isté.
Ďaleko je od nás taká cirkev.
Málo kto skutočne počuje Ducha Svätého tak jasne ako tí prví kresťania.
A tiež je vôbec otázne, koho ten daný jednotlivec vlastne počuje a ako vie, že je to Duch Svätý. Len dobrý pocit na to nestačí.

O kresťanoch na Nicejskom a Carihradskom koncile sa môžeme len domnievať že niečo počuli. A keď niečo počuli, tak možno ako Peter, ktorému samému trvalo desaťročie kým pochopil, že aj pohanom patrí spasenie. Ale keď počujú viacerí to isté, tak potom je viac než isté, že to povedal Duch Svätý. Nato ale dnes treba denne nakláňať svoje ucho k Bohu a porozumieť, ako vôbec ten Duch hovorí.
Ale predpokladám, že ak kresťania v prenasledovaní mali toho istého Ducha Svätého ako sa píše v biblii, tak v roku 313, keď bolo zoštátnenie, tak v roku 325 na Nicejskom koncile ešte niektorí z takýchto kresťanov čo počuli Ducha žili. Tipujem, že nie všetci to boli, ale predpokladám, že tam takí boli.
A boli tam takí aj na 50 výročie koncilu v Laodicei v roku 363, keď ustanovili biblický kánon - že ktoré spisy budú zaradené do biblie. Ak by tam totiž takí neboli, potom by sa všetci kresťania katolícky aj protestantský mohli vystreliť aj na Mars, tak by nemali žiadnu istotu svojej viery.
A môžem sa len domnievať, že niektorí čo sa z nich ešte dožili, alebo tesne prví potomci snáď mali toho ostého Ducha aj na Carihradskom koncile v roku 381.
Čo bolo potom a kam sa to všetko ubralo už všetci dávno vieme.
Už na Nicejskom koncile v roku 325 sa robila politika. A verím, že medzi tými biskupmi, boli aj politici biskupi, čo mali na míle ďaleko od kresťna. Ale ako Ježiš povedal, že malý kvások prekvasí celé cesto, tak si myslím a verím, že ten malý kvások biskupov čo počuli Ducha povedať to isté boli. Ostatné bolo už len o politike a moci. To čo títo z posledných kresťanov zachránili, to nám ostalo. Treba sa k tomu vrátiť a všetko skúmať. Dnes už aj zdravý rozum bez Ducha Svätého povie, čo je zjavne v neporiadku, na to ani Ducha Svätého netreba. Ale treba ho potom už na všetko ostatné. A aj na to, aby nám potvrdil našu prvotnú hypotézu o tom, že Duch Svätý bol ešte na týchto prvých konciloch. Inak by potom biblické knihy mali tak hodnotu zdrapu papiera vymyslenej bájky. Ale to vďaka Bohu nemá, lebo Duch Svätý sám potvrdzuje toto slovo. A preto tí, čo aspoň nejako počujú Ducha Svätého vo svojom srdci, tí vnímajú, že to slovo je v poriadku. Ale je potrebné sa vrátiť na úplný začiatok - do takého stavu, kde ako oni, všetci počujú Ducha rovnako.

Žiaľ za tie stáročia politickej cesty kresťanstva sa mnohé do kresťanstva preplietlo a je potrebné riadne skúmať, čo je a čo nie je v poriadku.
Ale to málo kto vôbec chce. Vzdialení sú všetci a ani len tú bibliu mnohí nepoznajú. A potom ako tu niektorí píšu nezmysly o tom aký Boh nie je a že peklo nie je a pod.

Jednému som ale tomuto politickému systému vďačný. A to je to, že biblia sa takmer neporušená zachovala až dodnes. Hoci niektoré slová ako cirkev, evanjelium, krst, a iné sa neprekladajú, alebo sa prekladajú inak, tak, že sa význam stráca, tak ešte stále máme možnosť nad tým zažmúriť oko a prečítať si text správne. Za to tomuto organizačnému politickému kolosu naozaj vďaka. Okrem toho ešte mnohé veci z kresťanských právd sa zachovali, ostatné je ale pohanská náboženská burina z ktorej sa treba oddeliť. To sa však dá len veľmi postupne. Bez načúvania Duchu Svätému a hľadania pravdy prakticky nemožné. Preto tejto organizácii ešte vďaka za prvú úvodnú prípravu. Za všetko ostatné vďaka už len zdravému rozumu a Duchu Svätému.
Hore
 Profil  
 
Poslať 28.12.2018 19:54:21   Re: Problematické časti biblie
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
A boli tam takí aj na 50 výročie koncilu v Laodicei v roku 363, keď ustanovili biblický kánon - že ktoré spisy budú zaradené do biblie. Ak by tam totiž takí neboli, potom by sa všetci kresťania katolícky aj protestantský mohli vystreliť aj na Mars, tak by nemali žiadnu istotu svojej viery.
A môžem sa len domnievať, že niektorí čo sa z nich ešte dožili, alebo tesne prví potomci snáď mali toho ostého Ducha aj na Carihradskom koncile v roku 381.
este koncily v Hippo a Kartagu, kde sa tiez definoval kanon NZ

Citácia:
Čo bolo potom a kam sa to všetko ubralo už všetci dávno vieme.
vsetko islo do minusu lebo Boh nebol verny svojmu slovu ze svoju Cirkev neopusti a bude stale s nimi ... alebo to bolo inak?

Citácia:
Už na Nicejskom koncile v roku 325 sa robila politika. A verím, že medzi tými biskupmi, boli aj politici biskupi, čo mali na míle ďaleko od kresťna.
uz apostoli sa hadali medzi sebou kto z nich je vacsi a mnohe dalsie tahanice ..... nezacalo to na koncile v Nicey :-)

Citácia:
Žiaľ za tie stáročia politickej cesty kresťanstva sa mnohé do kresťanstva preplietlo a je potrebné riadne skúmať, čo je a čo nie je v poriadku.
Kto postrazi strazcov? kto je ten neomylny ze rozhodne ze ostatni sa mylia?
samozrejm slova Pisma ze Na tebe postavim svoju cirkev a brany pekelne ju nepremozu tie treba z Pisma vyskrtnut, lebo sa nehodia do celkoveho obrazu - sme mudrejsi ako Jezis ktory ich vyslovil

Citácia:
Okrem toho ešte mnohé veci z kresťanských právd sa zachovali, ostatné je ale pohanská náboženská burina z ktorej sa treba oddeliť. To sa však dá len veľmi postupne. Bez načúvania Duchu Svätému a hľadania pravdy prakticky nemožné.
kriterium pravdy? vlastny neomylny rozum?
co takto precitat si Scota Hahna? alebo Ulfa Ekmana?
Hore
 Profil  
 
Poslať 31.12.2018 11:04:30   Re: Problematické časti biblie
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3728 príspevkov
misojogi, Boh je so svojou cirkvou, on je s tými, ktorí ho počúvajú. Práve preto bol s Jánom Husom, Luterom, a ďalšími ako boli Baptisti, Metodisti, ... až dodnes.
Je s tými, ktorí majú uši otvorené.
Vošiel celý Izrael do zasľúbenej zeme? Ak sa dobre pamätám a zaiste mi dáš za pravdu, tak už po Šalamúnovej smrti sa oddelilo 10 kmeňov Izraela, potom boli rozprášení do Asýrie a nakoniec aj tie zvyšné do Babylona. A domov sa zo všetkých vrátila len hŕstka. Je preto Božie slovo neplatné? Stačí, že len jeden ostane.
Už si zabudol, ako chcel Boh zahubiť všetkých okrem Mojžiša? A zo samotného Mojžiša - a jeho potomstva si chcel vychovať nový národ.
Alebo Eliáš - koľkí z celého Izraela boli milí Bohu? Len sedem tisíc.

Preto slovo o zachovaní cirkvi je veľmi podobné a nevzťahuje sa na Rímsku cirkev, ale na Kristovu cirkev - na Kristovo spoločenstvo svätých.
Ktovie, či sa nájde vôbec tých 7 tisíc svätých dnes ako v časoch Elizea, keď sám Ježiš konštatuje so zírmutkom, či vôbec nájde vieru na zemi, keď sa raz vráti.

Celá katolícka cirkev tak ako Izrael za celé tie stáročia postupne zišla zo správnej cesty. Vďaka Bohu, ale vždy tu boli ľudia ako Hus, Luther, ... a ďalší, ktorí mali uši otvorené na to, čo im Duch Svätý pripomínal. A tak Boh postupne znovu obnovuje základy učenia o ktorých Pavol píše v liste Hebrejom v 6. kapitole.
"o pokání z mŕtvych skutkov a viere v Boha, učenie o krstoch, o vkladaní rúk, o vzkriesení z mŕtvych a večnom súde"
Luther prišiel s obnovou viery v Boha, Anabaptisti prišli s obnovou krstu, metodisti s posvätením, letniční začali tak nejako so vzkladaním rúk,... a tak postupne si Boh znovu obnovuje tie základy ako to bolo na začiatku. A potom predpokladám, že nám nechá ešte chvíľku aby všetci, čo majú uši na počúvanie, aby mohli prijať tieto základy v celku a potom už bude koniec dní ako sa o tom píše v knihe Zjavenia na konci biblie.

A preto tvrdím, že katolícka cirkev nie je neomylná. A ani žiadna iná denominácia. Ale jednotlivci, ktorí sú pokorní dostatočne natoľko, že sú vnímaví na vanutie Ducha Svätého a vanú tam kam on chce a nie sú zviazaní vyjadreniami tých, ktorí tie uši na počúvanie nemali.
Preto je potrebné všetko rozlišovať a skúmať a čo je dobré, toho sa držať, ako napísal aj sám Pavol aby sme Ducha neuhášali.
Problém katolíckej cirkvi však je, že si sama zadefinovala neomylnosť a tak sama seba zaviazala do pasce z ktorej vďaka neomylnosti už niet cesty von.
Keby sa Mojžiš takto zaviazal do neomylnosti - a to on bol jediný najpokornejší a jediný počul Boha ako snáď nikto tu doteraz na zemi - okrem Ježiša. Tak keby sa Mojžiš zaviazal do svojej neomylnosti, tak by Ježiš nikdy nemohol povedať to svoje počuli ste, že bolo povedané, ... ale ja vám hovorím,...
Keby dnes prišiel Ježiš, tak by katolíckej cirkvi povedal - počuli ste, že bolo povedané na tom a tom koncile, ale ja vám hovorím, ...
Ježiš by už bol dávno v tomto zmysle heretik, lebo by porušil toto puto neomylnosti uzáverov z jednotlivých koncilov.
V katolíckej cirkvi chýba mechanizmus na skúmanie a opravu týchto vyjadrení. A to je veľmi smutné.
Aj Izrael sa zatúlal veľmi často, lenže oni nemali túto neomylnosť. Boh im posielal prorokov. A aj v nových časoch Boh posiela svojich prorokov - tých, ktorí počujú jeho hlas ako je Hus, Luther - najznámejší, ale mnohí ďalší aj dnes žijúci. Lenže človek stratil kontakt s Bohom. Už nepočuje tak na hlas Ducha Svätého, nie je schopný základného rozlišovania, preto to s čím prichádzajú proroci dnes si ani sám v srdci nedokáže overiť, lebo nepozná hlas Ducha Svätého.

Nie teda katolícka cirkev, alebo evanjelická, alebo baptisti, alebo metodisti, ani takí ani onakí, ale vždy len jednotlivci s ušami na počúvanie sú Kristovo spoločenstvo, ktoré brány pekelné nepremôžu.
A samozrejme, keď nie je Duch Svätý poruke, treba začať s rozumom. Ako som napísal už predtým, po poznaní samotnej biblie sa dá s rozumom oddeliť základná burina od zdravého semena. Potom však už treba Ducha Svätého, aby nám odhalil v čom sa naši "cirkevní" otcovia mýlili. Lebo aj Pavol píše, že teraz 1Kor 13,12 Teraz vidíme len nejasne, akoby v zrkadle, no potom z tváre do tváre.
Ak teda platí, že vidíme nejasne a potom z tváre do tváre, to znamená, že sa nám môže aj postupne vyjasňovať. Potom ale platí, že to čo videli nejasne naší cirkevní otcovia, potom to my môžeme vidieť v niektorých veciach aj jasnejšie. Preto je tak potrebný mechanizmus skúmania a úpravy toho čo bolo povedané, presne tak ako povedal Ježiš - počuli ste, že bolo povedané, ale ja vám hovorím. A tým mechanizmom je samozrejme nikto iný, len Duch Svätý. Preto sa nám treba viac k nemu nakláňať s uchom, aby sme ho lepšie počuli. A je nám potrebné byť aj flexibilní, aby sme boli otvorení aj na také slovo s akým prišiel Ježiš - počuli ste, že bolo povedané, ale ja vám hovorím. Ale to samozrejme bez Ducha Svätého nejde.
Ja si dnes netrúfam o nikom tvrdiť, že má, alebo nemá Ducha Svätého. Ale po poznaní základných elementárnych vecí, ktoré sa dajú poznať rozumom a po skúmaní toho s čím prišli reformátori ako sú Ján Hus, Luther a ďalšie cirkvi to vidím tak, že Boh sa stará o svoju cirkev a vždy hovorí k tomu, kto je pokorný a má uši na počúvanie. Kiež by sme aj my boli tak otvorení ako boli oni. Lebo to by sme aj my tak počuli ako počuli aj oni. Žiaľ, vďaka pravidlu o neomylnosti, sú zatvorené dvere v katolíckej cirkvi pre reformu a nápravu. A mnohí v tejto cirkvi, ktorí majú uši na počúvanie trpia a umárajú sa sami v sebe a nevedia čo majú robiť, lebo niet mechanizmu na nápravu. A tak žiaľ, potom ostávajú strápený a so strachom v srdci, alebo potom odídu do slobody medzi tých ostatných. Kde samozrejme je situácia úplne rovnaká, lebo všetci si myslia, že my jediný máme tú pravdu a len tí naši reformátori mali tú jedinú pravdu, kde nie je možné diskutovať o náprave.
A to by mal byť mechanizmus cirkvi. Nie neomylnosť, ale omylnosť. Ducha neuhášať ale skúmať to čo je dobré a dobrého sa držať.
A tak by sa katolíci mali stať evanjelikmi, evanielici baptistami, baptisti metodistami, ... atď... Kristovými. Tým plným Kristovým spoločenstvom, ktoré vedie Duch Svätý, aby sme my všetci mohli povedať - my a Duch Svätý sme usúdili.
Kto toto môže povedať? My a Duch Svätý sme usúdili? Kedy, kto, ktorá cirkev dnes? Takú som ešte počas môjho putovania tu na zemi žiaľ nestretol. Chýba nám Duch Svätý. Počuť ho zreteľne. A keď ho budeme počuť zreteľne, potom pominie strach z omylnej neomylnosti, lebo budeme mať istotu z jeho neomylnosti a necháme sa v dôvere vanúť tam kam on sám chce. Dovtedy sa bez Ducha Svätého budú všetci zubami nechtami držať toho, čo im bolo nie Duchom, ale človekom povedané. A mnohé z toho žiaľ nie je pravdivé.
Hore
 Profil  
 
Poslať 01.01.2019 1:39:09   Re: Problematické časti biblie
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Vďaka Bohu, ale vždy tu boli ľudia ako Hus, Luther, ... a ďalší, ktorí mali uši otvorené na to, čo im Duch Svätý pripomínal.
cital si si niekedy nejake diela priamo tychto autorov?
osobne nemam z nich pocit ze by boli az taku vynimocni, hoci zaiste im zalezalo na viere
ale taky sv Frantisek z Asisi alebo Tomas Kempensky alebo Frantisek Salesky sv Augustin sv Brigita atd mi dali daleko viac napriklad Luther bol dost arogantny a vulgarny co priznavaju aj luterani
Citácia:
Vošiel celý Izrael do zasľúbenej zeme? atd atd
to je sice pravda, ale tvoja agumentacia sa toci v kruhu: na zaklade Tvojej interpretacie Biblie dokazujes ze Cirkev sa myli a celu tuto fikciu o zbludenej cirkvi ktorej svetlo udajne priniesol az Luther a Hus
ale napriklad katolici vnimali ze svetlo prislo do Anglicka az s ludmi ako JHNewman alebo Chesterton pripadne CSLewis atd
co spravis s tym?
ty si si dopredu postavil tezu, ze Cirkev sa myli a teraz si v nej zacykleny
vazne skus si precitat takeho Scota Hahna, on sa prave na zaklade Pisma stal katolikom
aj ked ti mozno nesadne, ale minimalne dokazuje ze Pismo nie je jednosmerna cesta smerom ku protestantizmu ako sa domnievas ty

Argumenty ktore pouzivas som pocul snad uz tisikrat dookola, ale nic s mnou nespravili a vies preco? lebo im chyba logicky sled, su to tvrdenia bez odpostatnenia, tzv dokaz v kruhu kde vlastne dokazujes tym co ti ma vyjst ako vysledok

a tych par argumentov co so mnou otriasli tak po hlbsom skumani naopak prave potvrdili pravdivost katolickej teologie

ja to skor vidim tak ze ked niekto do teba podprahovo nahuci nejake pseudoargumenty tak to mas v podvedomi a nie si schopny si predstavit nieco ine, ze slova z Pisma mozu mat aj iny zmysel. Zazil som to sam na sebe (Modry kriz ma velmi vysoku mieru sugescie na bezneho cloveka), ale s odstupom casu som videl ze sa da na konkretne slova Pisma pozerat aj uplne inak ...ä

Aby si rozumel ja nemam problem prijat nejaku argumentaciu protestantskeho teologa a zamysliet sa nad nou (mnohe veci su pekne a nie je problem ich akceptovat) ale tieto veci su notoricky opakovane klise dookola ako nejaka mantra, takze mi uz lezu hore aj usami ....

alebo si precitaj pribeh Ulfa Ekmana zakladatela Vody Zivota(švedska charizmaticka cirkev u nas pod nazvom Slovo zivota) ktory sa stal katolikom ze preco to spravil a preco ho Pan tak viedol (mozem ti poslat elektronicku knihu)
Hore
 Profil  
 
Poslať 01.01.2019 1:51:07   Re: Problematické časti biblie
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Celá katolícka cirkev tak ako Izrael za celé tie stáročia postupne zišla zo správnej cesty.
Pripustme ze mas pravdu
to potom znamena ze Jezisove slova o tom ze svoju cirkev nikdy neopusti nie su pravdive, ze jeho slova o ulohe Petra posilnovat bratov vo viere, pas ovecky a barancekov a mat kluce od kralovstva nebeskeho su len fikcia a ze proste Jezis sa mylil, ale Luther a Hus sa nemylili

Vies napriklad v com spocival Husov blud? V popierani moci bozej milosti na hriesneho cloveka! Hus tvrdil ze hriesneho cloveka si Boh nemoze pouzit (co je rozpor uz so SZ) a kto rozhodne o tom ze kto uz je prilis hriesny a kto este nie je az taky hriesny kedze do duse vidi jedine Boh
Navyse keby si si od neho nieco precital videl by si ze je to take kritizovanie a somranie o tom aki su ti druhi zli (a ja sam dobry)
krestanstvo vzdy tvrdilo ze najprv mas pozerat na brvno vo vlastnom oku az potom na triesku v oku druheho
Hus to spravil naopak - takyto clovek ma byt pre mna svetlo?

A Luther,
vies ze do nemeckeho prekladu zabudoval svojvolny vyklad v rozpore s greckym originalom len na zaklade svojho subjektivneho presvedcenia?

a co ta vedie k tomu ze cirkev chapes len ako neviditelnu skutocnost? co hovori na toto Pismo? mnohe veci ti potom vyplyvaju z tvojich vlastnych pojmovych predstav a same sa ti potvrdzuju pretoze nevies si predstavit ine chapani niektorych pojmov (aj cirkvi napriklad)
a tym padom nedokazes vidiet ze dany text hovori o niecom uplne inom
preto je dobre si pozriet ako slova Pisma chapali ti ktori sa mali moznost opytat priamo apostolov alebo aspon zili v tej kulture ktora bola odlisna od tej nasej kultury. U teba - cloveka kultury 21 storocia je daleko vacsia moznost nepochopenia vplyvom kultury v ktorej zijes ako u tych ktori zili priamo v tej dobe ke bolo Pismo NZ napisane. Ale ty sam sebe pripadas neomylny pri citani Pisma, ako hovori Pismo si neomylny vo vlastnych ociach.
Hore
 Profil  
 
Poslať 01.01.2019 16:10:27   Re: Problematické časti biblie
 

od 10.10.2008 15:40:10
napísal 679 príspevkov
romanh:
zlučujes nezlučitelne
davas dokopy co spolu neudrzi
a zmatok vyhlasujes za poriadok
stastny novy rok :)
_________________
prajem ti pekny a pozehnany den
Hore
 Profil  
 
Poslať 02.01.2019 13:37:26   Re: Problematické časti biblie
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3728 príspevkov
misojogi, nie nečítal som diela týchto autorov, sú to naozaj okrajové veci, ktoré sa ku mne dostali "z počutia" od tých, ktorí týchto ľudí nasledujú.
osobne nemám na to čas skúmať všetky výroky každého jedného. Presne ako nemám čas skúmať do detailov uzávery jednotlivých koncilov. To by som nič iné nerobil.

Samozrejme, že ľudská psychyka robí s každým človekom, že neúplné informácie si automaticky dotvára predstavou, ktorá mu práve podľa jeho úvahy pasuje, čo je ale samozrejme na oboch stranách rovnako. Ako u katolíckeho veriaceho s neúplnými informáciami sa formuje myslenie a uzatvára si svoj kruh podľa svojej predstavy, tak aj protestant si uzatvára kruch podľa svojej predstavy. Tieto kruhy sa samozrejme časom môžu meniť, podľa toho ako postupne prichádzajú informácie a človek môže preverovať ich pravdivosť a urobiť si o veciach vlastný úsudok. Tomuto procesu sa nikto nevyhne. Žiaľ s poľutovaním musím konštatovať, že väčšina ľudí sa uspokojí s tým čo im je povedané, bez vlastného úsudku a skúmania pravdy. Uspokojí sa s tým preto, lebo nemá na to čas. Iní za nich skúmajú tieto veci a keď v nich majú dôveru - napr. kňaz - tak im bezvýhradne veria a prevezmú to za svoje a doplnia si svoj kruh. Nemajú čas, lebo musia celý týždeň zabezpečovať zázemie pre ich potreby a pre potreby blízkych ako je jedlo, bývanie, oblečenie, peniaze. Toto pohltí takmer všetok čas a po zvyšok času si potrebujú oddýchnmuť a už nemajú čas sa zaoberať Božími vecami, ktoré vo svojom živote okrem nedelnej bohoslužby nijako inak nepociťujú.
Potom sú ľudia, ktorí sa len tak s nejakým slovom dôverného človeka neuspokoja, dočasne si doplnia svoj kruh, ale ďalej skúmajú, či to čo ten človek povedal je pravdivé. A vo veciach v ktorých sa ukáže, že to nie je pravda, v tých nahradia jeho slovo tým čo sami vyskúmali. A biblia hovorí o týchto ľuďoch, že sú omnoho šľachetnejší ako tí prví.
A potom sú tu ešte ďalší, ktorí neberú nikoho slovo do úvahy a chcú si vytvárať svoj kruh sami.
Verím tomu, že sú ešte rôzne typy ľudí. Neviem kde si sa našiel ty, ja tipujem, že si tam, kde ja v tom druhom type ľudí.

Možno je medzi nami rozdiel, že zatiaľ čo ty hľadáš jeden kruh ako celok, ktorý zoberieš ako pravdivý, ja svoj kruh skladám postupne. Preto si možno už unavený z neustáleho opakovania toho istého. Neviem, čo to spôsobilo. Mne opakovanie nevadí. Zakaždým mám možnosť si poopraviť vlastný kruh, alebo posilniť, že to čo mám je dobré. Vždy je to výzva. Máme byť vždy pripravený zdôvodniť čomu sme uverili. A preto je to dobré. Lebo sa limitne približujem viac a viac k pravde.

Za mňa môžem povedať, keď sa spätne ohliadnem ako vyzeral môj kruh pred 15 rokmi, ako vyzeral pred 10 rokmi a ako vyzerá dnes vidím, že sa približujem k chápaniu a úsudku, ktoré mali mnohí reformátori, ale ten úsudok sa s ich úsudkom stretáva len v istých bodoch v tom zmysle v akom mám o nich samých utvorený názor. Tak ako sa v niektorých bodoch stretávam s uzávermi koncilov, tak sa v niektorých bodoch rozchádzam.

Každopádne, to čo som napísal o tých základoch z listu Hebrejom za tým si stojím. Či už to priniesol celé jeden alebo druhý reformátor, tak na celých cirkevných dejinách a na dejinách Izraelského národa vidím, že Boh napráva svoju cirkev ku návratu k týmto základom. A potom začne viesť svoju cirkev ďalej tak ako pôvodne zamýšľal.
Môj názor staviam aj na osobnej skúsenosti ako Boh vedie v poznávaní jeho pravdy mňa samého. A keď mňa takto vedie, potom vedie takto aj celú cirkev. Pri štúdiu biblie som dospel k podobným záverom ako mnohí cirkevní reformátori, bez toho, že by som o nich niečo vedel. Ale naše závery sa stretávali len v podstatných bodoch. Ostatné som neriešil. Lebo každý má ten svoj kruch. Ja netvrdím, že ten môj kruh je dokonalý. Každopádne mám v srdci potvrdené, že idem správnym smerom.
Na začiatku som bol v skupine 1, kde som všetko príjmal čo mi bolo predložené. Prijal som celú náuku katolíckej cirkvi tak ako bola. Máloktorý katolík ju dnes príjma v celku tak ako je. Máloktorý katolík vôbec pozná katechizmus katolíckej cirkvi, alebo vôbec len vyučovanie o morálke katolíckej cirkvi. To by tu potom nemuselo existovať toto fórum. Za mňa osobne si dovolím tvrdiť, že tieto základy ktoré katolícka cirkev ponúkala som osobne bezvýhradne prijal v celom znení katechizmu, morálky, liturgie, odporúčaní a tradícií.
To bol prvý kruh. Potom ale začalo skúmanie. Niektoré veci sú zjavné zdravému rozumu čo je a čo nie je v poriadku.
To ale takýto rozum zo začiatku podvedome prehliada a prisudzuje to slabosti človeka a toho, že človek nie je dokonalý. môže sa mýliť. Potom ale keď ide niekto hlbšie do biblie začne vidieť veci, ktoré videli práve títo reformátori ako sú Hus a Luter. Stačí na to znovu rozum, len si treba začať čítať bibliu a skúmať čo sa v katolíckej cirkvi deje a aká je prax. Ale to platí na akúkoľvewk cirkev. Ja neútočím na žiadnu. Len poukazujem na to, že treba stále skúmať, či ideme správne.
A nakoniec príde Duch Svätý a začne poodhaľovať aj tie hlbšie veci týkajúce sa právd viery. Mňa osobne neovplyvňoval žiaden kazateľ, maximálne ma tak inšpiroval človek, ktorý hovoril to isté, čo mne ukázal Duch Svätý pri čítaní a meditovaní biblie. Vždy som bol skúmal každého, kto niečo kázal.
Ja som presvedčený, že nepotrebujeme žiadneho kazateľa, ale Duch Svätý je tým jediným kazateľom. To čo potrebujem sú bratia a sestry hľadajúcich pravdu a vedení Duchom Svätým. Stačí aby človek začal úprimne kráčať za pravdou a skúmal všetko z Božieho pohľadu. Keď je Boh a biblia základom potom ten kruh má dôveryhodnejší základ.
Je na zaplakanie, že katolícka cirkev tu je už 2000 rokov a jej členovia mnohí ani len netušia čo je to vlastne evanjelium a v čom spočíva tá dobrá správa.

Scotta Hanna som pri svojom putovaní čítal. Prepáč, ale jeho svedectvo o tom že "vyskúša" ruženec a že "fungoval" moje hlboko skúmajúce srdce neuspokojilo. Ja viem, čo je to ruženec a premeditoval som ho do hĺbky s vierou viac než raz. Tieto pokusy Scotta Hanna ale o ničom nesvedčia.
To môže leda tak osloviť povrchných ľudí, ktorí si nekladú otázky a všetko príjmajú ako im to je predložené.
Scott Hann podľa všetkého nerozumel nádhere evanjelia a jej podstaty o našej jednote s Kristom. Mne horí srdce zakaždým kedy si len na to spomeniem a nemám ani najmenšiu potrebu už ďalej skúšať ruženec. Ja mám jediného prostredníka, najvyššieho z najvyšších, Ježiša Krista.
Ulfa Elkmana som nečítal.

Človek, ktorý začne vo svojej komôrke chváliť Boha, modliť sa žalmy, vzdávať mu vďaku, spozná čo je to pravá úcta k Bohu.
To je základ na ktorom musí každý začať stavať. Boh Otec.
Z toho čo môžem zo svojej skúsenosti povedať, tak je to, že v katolíckej cirkvi je naozaj premakaná morálka - veci týkajúce sa biblie, nie doplnky o náboženských a liturgických predpisoch, ale celá téma o pokání. A čiastočne s určitou úpravou o skutkoch viery. To je naozaj dobrý základ.
Potom možno aj vďaka tomu neslávnemu pravidlu o nemožnosti niečo zmeniť sa dochovali okrem pokánia poklady ako je biblia a vyznanie viery a pod. niektoré liturgické texty týkajúce sa Boha, Ježiša a pod - biíblické.
To je to, čo mohlo týchto ľudí ako Scotta a Ulfa zlákať aby prešli od protestantizmu ku katollicizmu. Do istej miery je to hľadajúceho pravdu lákavé, lebo ide o slovo Ducha Svätého. ˇYiaľ, ale nie všetko je od Ducha Svätého.
Ale nejde o to aby sme prevzali protestantizmus ako celok, alebo katolicizmus ako celok a ostali v chybách jedného, alebo druhého.
To čo je podstatné je, že máme skúmať čo je dobré a toho sa potom držať. To ostatné treba opustiť.
Preto som povedal, že správne katolík by sa mal stať evanjelikom so všetkým dobrým z jedného aj z druhého. Nesprávne odložiť a potom sa stať baptistom, metodistom, letničným, a nakoniec Kristovým dokonalým v plnej pravde.
Ani jeden smer nemá dokonalú pravdu. Tak ako ju nemáš ani ty, ani ja. Ale potrebujeme aby nás Duch Svätý viedol k pravde. A potrebujeme byť ochotní a dostatočne flexibilní aby sme ten svoj kruh doplnili tým, čo nás Duch Svätý poučí a urobili krok ďalej.
A ak systém zastrašuje, manipuluje a automaticky exkomunikuje človeka, ktorý hľadá pravdu, potom tam niečo nie je v poriadku a je dobré, že ho exkomunikuje a lebo vlastne takto bude človek viac slobodný.

Lebo to je samoprvá vec, ktorá sa mi stala po rokoch meditovania a skúmania biblie. Došiel som k rovnakému záveru o viere a podstate evanjelia ako mal Luther, o jedinečnosti a úplnosti Kristovej spásy, potom o krste, ako mali baptisti, ešte ako katolík, bez ohľadu na to že by som o baptistoch, alebo evanjelikoch niečo vedel. Všetci boli pre mňa dovtedy neznámi a vlastne zblúdený sektári. Preto na základe poznania celej pravdy a podstaty evanielia, na základe vlastného presvedčenia som sa dal pokrstiť ponorením vo vode. Neskôr som bol pokrstený Duchom Svätým a začal som hovoriť jazykmi bez toho, že by niekto na mňa vzkladal ruky. Celý čas ma viedol Duch Svätý. On sám obnovoval tieto základy kresťana vo mne o ktorých Pavol píše v liste Hebrejom.

Žiaľ, pretože katolícka cirkev nemá mechanizmus nápravy a pretože niektoré ustanovenia koncilov boli politicky zmanipulované, tak sa do uzáverov koncilov dostali aj anatémy tých, ktorí sa dajú pokrstiť riadne, tak ako to biblia hovorí, akoby to bol ten najväčší smrtelný hriech.
Ja som mal cirkev rád, nemal som úmysel ju opustiť, túžil som priniesť poznanie a pravdy, ktoré mi Duch Svätý dal poznať, žiaľ neexistuje mechanizmus nápravy chýb v cirkvi. Úprimných a hľadajúcich pravdu, vedených Duchom Svätým sama cirkev exkomunikuje. A s odstupom času môžem len konštatovať, že som šťastný, že tomu tak je. Lebo hoci som ako závislý na systéme trpel pri mojom odchode, tak o to viac som sa stal závislý na Bohu a o to viac som slobodný od akéhokoľvek systému, čo mi umožňuje nasledovať Boha omnoho ľahšie.

Mnohí úprimne hľadajúci sa vnútri tohto systému trápia, lebo neexistuje mechanizmus nápravy a stále je silnejší mechanizmus zastrašovania a manipulácie - vid. napriklad kňaz, ktorý nedávno napísal knihu o celibáte a končí to často exkomunikáciou z cirkvi.
A to nemusím už hovoriť, ak sa niekto niečo snaži napraviť v medziach zákona a zdravého rozumu - ako napr. Bezák. Čo sa s ním stalo? On nemal Ducha Svätého?
Ak je každý hlas umlčaný zastrašovaním, manipuláciou a exkomunikáciou, potom v tejto cirkvi chýba priestor na zdravý úsudok a chýba tam sloboda. A vieme, že kde je Duch Svätý, tak je sloboda.

Preto sa mi len môže rozum pozastaviť nad tým, prečo sa Scott Hann, alebo Ulf Elkmann rozhodli prestúpiť. Buď celkom nevedeli do čoho idú, alebo vôbec nerozumeli podstate evanjelia. Lebo Ježiš povedal, že keď spoznáme pravdu, tak pravda nás oslobodí. My neustále musíme poznávať pravdu. Celú pravdu. Oddeľovať zrno od buriny. Duch Svätý má pre nás omnoho viac než len základy o ktorých písal Pavol. Ale bez hľadajúceho srdca, nič nenájdeme. Kde je to to "my a Duch Svätý sme usúdili" v dnešnej cirkvi? Kedy sa kde stalo, že počas nedeľnej bohoslužby Duch Svätý niečo týmto kresťanom povedal? A to nehovorím už o Duchovných daroch po ktorývh máme tak túžiť. Stále sa spoliehame na jednotlivca o ktorom si myslíme, že má čas na rozhovor s Bohom, namiesto toho aby sme my sami začali ten rozhovor a spoznali ako Boh hovorí ku nám. Cirkev sme my. Cirkev nie sú budovy, ani kňazi, ktorí za nás rozhodujú. Cirkev sme my všetci, ktorí sme uverili pravde o spasení, ktorí sme kráčali cestou našej smrti do nového života, ktorí sme v krste zomreli hriechu a ktorí sme vedení Duchom Svätým. Kto v tejto cirkvi je vedený Duchom Svätým - to nehovorím len o katolíckej, ale aj evanjelickej, baptistickej, metodistickej, .... Kto z kresťanov dnes môže povedať, že "my a Duch Svätý sme usúdili"? Nie, nič také neexistuje. Česť výnimkám niekde. Ale toto na mojom putovaní som ešte nenašiel. Privysoko mám laťku. Hľadám takú cirkev, kde to bude. Verím, že to raz nájdem, lebo viem, že kto hľadá nájde. Ale kým neuvidím, že "my a Duch Svätý sme usúdili" neuverím, že tá, alebo oná cirkev je tá správna a jediná s plnou pravdou, tak ako to ty dnes vidíš v katolíckej cirkvi. Ja to tak žiaľ nevidím. Duch Svätý nie je na zhromaždení a keď aj je, tak ho nikto nepočuje. Žiaľ. Ostávam teda na svojej púti sám, bez akejkoľvek denominácie, hľadajúc tak hlbokú úplnú jednotu Ducha Svätého medzi tými, ktorí sa vydali na tú istú cestu za Bohom. A tak by to malo byť u každého. Neuspokojiť sa s tým, čo raz človek povedal, ale maž všetko v srdci potvrdené Duchom Svätým a mať tak istotu správneho smeru.
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.01.2019 2:21:00   Re: Problematické časti biblie
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
začne vidieť veci, ktoré videli práve títo reformátori ako sú Hus a Luter. S
ty si naozaj cital Husa a Luthera? alebo je to len taky recnicky obrat a tie mena su len ako priklad??
pozri vidim ze sa snazis uprimne popisat cestu ktorou si presiel
ale to ze si presiel a k comu si dospel mohlo byt dane aj tym co si hladal, proste tvojim prednastavenim
mna naopak Scot Hahn nadchol, trebars jeho uvaha o stvrtom kalichu mi vyrazne prehlbila uctu k Eucharistii
no jeho argumentacia o ruzenci je v tej knihe naozaj velmi slaba, to uznavam, mna skor zaujali ine veci

velmi dolezite od neho je napriklad vysvetlenie ze sola scriptura je nebiblicky nazor (samo Pismo totiz velmi jednoznacne tvrdi pravy opak)
preto je potrebne studovat aj Patristiku a biblicku archeologiu atd a dejiny cirkvi

Tvoje osobne svedectvo je zaujimave, sam neviem preco niektorych ludi Boh vedie tak a inych inak
ale vela ludi Boh vedie po katolickej ceste takze asi RKC nebude babylonska neviestka ako sa s oblubou tvrdi medzi protestantami
A druhej strane je to Tvoj subjektivny pribeh a asi je dobre konfrontovat si to aj s inymi krestanmi aby si znizil moznost omylu
Osobne si myslim ze mas v sebe nieco ako protestantske predporozumenie, takze sa ti vyroky Pisma javia v protestantskom vyklade
sam som to zazil na sebe, ale nie je to jediny pristup k Pismu a nakoniec som bol rad ked som spoznal aj katolicke predporozumenie ktore vyplyva z vykladu Pisma vo svetle posvatnej Tradicie (cize vykladu apostolov) a dejin cirkvi a pripadalo mi daleko hlbsie a komplexnejsie ale samozrejme o dost narocnejsie na porozumenie. (asi taky rozdiel ako medzi strednou a vysokou skolou v urovni matematiky)

Citácia:
základy ktoré katolícka cirkev ponúkala som osobne bezvýhradne prijal v celom znení katechizmu, morálky, liturgie, odporúčaní a tradícií.
To bol prvý kruh. Potom ale začalo skúmanie. Niektoré veci sú zjavné zdravému rozumu čo je a čo nie je v poriadku.
Co sa ti nezdalo na uceni RKC ako prve? co sa ti zdalo v rozpore so zdravym rozumom?

Citácia:
Je na zaplakanie, že katolícka cirkev tu je už 2000 rokov a jej členovia mnohí ani len netušia čo je to vlastne evanjelium a v čom spočíva tá dobrá správa.
toto trapi aj mna

Citácia:
Preto som povedal, že správne katolík by sa mal stať evanjelikom so všetkým dobrým z jedného aj z druhého. Nesprávne odložiť a potom sa stať baptistom, metodistom, letničným, a nakoniec Kristovým dokonalým v plnej pravde.
budes sa cudovat ale chape to podpobne hoci by som to asi povedal trocha inymi slovami

Citácia:
stále je silnejší mechanizmus zastrašovania a manipulácie - vid. napriklad kňaz, ktorý nedávno napísal knihu o celibáte a končí to často exkomunikáciou z cirkvi.
no precitaj si toto https://plus7dni.pluska.sk/domov/klakovsky-farar-michal-lajcha-herec-knazskom-ruchu je to aj moj dojem este predtym nez som si ten clanok precital

Citácia:
Kedy sa kde stalo, že počas nedeľnej bohoslužby Duch Svätý niečo týmto kresťanom povedal?
to ze to nevidis neznamena ze sa to nedeje

ja som mnohe uvidel az po rokoch ze ako Pan Boh kona v skrytosti
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.01.2019 15:34:22   Re: Problematické časti biblie
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3728 príspevkov
Nie, Husa ani Luthera som nečítal s výnimkou Lutherových téz, tie som si prešiel. Len čo som videl zopár filmov o Husovi a Luterovi ako každý.
Ale to som povedal, že som ich nečítal. Iba tým základným veciam, čo som o nich vedel, aké mali výhrady voči cirkvi som dal za pravdu.
Potom neskôr, ako som konečne pochopil základný princíp evanjelia, porozumel som ako to Luther myslel s tým ospravodlivením vierou. Nedávam mu úplne za pravdu, lebo chudák žil v prostredí v akom žil a toto je výsledok celkovej napätej situácie, ktorá tam vznikla. Viera je podstatná, ale dôležité sú aj skutky - samozrejme skutky viery, nie tela. Čiže ani katolíci, ani Luter nemali jedinečnú pravdu. Ale viem si predstaviť prečo obe strany išli do takých extrémov.
A potom úplne pochopitelne Luterova chyba o eucharistii (tu historicky neviem, ktorý to priniesol či Luther, alebo až jeho nasledovníci), ale pre extrémizmus z eucharistie spravili skoro nič. Zasa na druhej strane aj katolíci išli do ďalšieho extrému.
Ale nejdem do detailov to by sme si mohli niekde sadnúť a rozprávať sa ako tomu rozumieme, lebo by som tu o tom napísal celé state a nie som si istý, či by to malo teraz význam.

Katolícka cirkev samozrejme nie je tou neviestkou ako mnohí tvrdia. To len všetko vychádza z nepochopenia a extrémizmu separovania sa, zo strachu, že úprimných veriacich zavedie. Ja som už niekoľkokrát vysvetľoval mojim najbližším znánym, že katolícka cirkev v žiadnom prípade nie je neviestkou.
A v podobnom zmysle je zasa katolíckym extrémizmom kritizovať protestantské cirkvi ako sa štiepia.
Raz som mal o tom s niekým úvahu a označil som to nie ako štiepenie, ale naopak ako proces očisťovania a nápravy, ktorý Boh robí - samozrejme tu treba veľmi opatrne rozlišovať Ducha toho pôvodného oddelenia z cirkvi. Či je to duch tela, alebo Boha, ktorý vedie úprimného. Ale v globále to stále vidím ako návrat k základom o ktorých píše Pavol. Človek nie je jednoduchý tvor, Boh tomu rozumie, tak ako v Izraeli, tak aj teraz. Preto to všetko tak dlho trvá. Namieto 3 týždňov to trvalo 40 rokov a teraz namiesto pár rokov k náprave, to trvá storočia. Ale Bohu je čas ukradnutý. On má svoj cieľ a s nami, alebo novými ho dotiahne do konca. Vystriedal Luthera, vystrieda aj nás.

Ja si nesiem v sebe všetko to dobré, čo som v katolíckej cirkvi mal. Milujem eucharistiu. Je v tom kus veľkej pravdy. Verím, že Scott Hanna veľmi oslovila táto liturgia. A ako som hovoril, našiel tam kus pravdy, lebo je to slovo Ducha Svätého, ktoré sa v tejto cirkvi zachovalo. Žiaľ to nehovorí, že všetko naokolo je od Ducha. Veľmi som trpel, keď som sa mal rohodnúť pre môj krst. Bolo to veľmi silné vnútorné pnutie. Na jednej strane hlboká túžba po poznaní pravdy evanjelia po ponorení sa do Krista na druhej strane veľmi veľké pnutie, že prídem o tieto poklady. V tom čase som sa veľa modlil k Bohu, veľa žalmy, poznal som keď ku mne Boh prehovára a dôležité veci som si nechal viac krát potvrdzovať. Keď som mu hovoril, že kvôli krstu musím vystúpiť najskôr mi povedal, ako urobíš, tak to budem požehnávať. Taká odpoveď mi ale nestačila. Bola dosť diplomatická. Potom mi dal jasnú odpoveď. Odíď. A ostal som "sám" bez cirkvi a bez poznania tých druhých - protestantov - pre mňa to boli všetci sektári. Ale jedno som v srdci vedel. Chlieb lámali kresťania aj po domoch. A keď som sa modlil a slávil som eucharistiu doma (nie liturgioou cirkvi, ale osobnou modlitbou ponoren9m sa do Jána 6) zažil som osobné Božie zjavenie o tom celom ako som zaštepený do Krista.
A potom neskôr pri ďalšom biblickom skúmaní sa to rozšírilo o celé poznanie. To nie je len pripomienka, akási večera, to je skutočne telo a krv Krista, exodus, ktorý prežívame v krste s Krtistom, jednota.

Nechápe ani katolícka ani protestantská cirkev vanutie Ducha. Snaží sa o ekumenizmus pravidlami, namiesto ekumenizmu Ducha Svätého vzdaním sa jeho cestou.

Samozrejme nie je len Sola Scriptura, už som tu písal niekde, že všetko čo je v bilii je v podstate v čase tej udalosti nebiblické. To čo je v čase tej ktorrej udalosti v biblii, nikdy predtým nenastalo. Vždy je tu vanutie Ducha, ktoý dáva veci nové. Ale biblické pravdy sú a vždy budú pravdivé. To čo Duch Svätý urobil nové, bolo vždy konzistentné so starým. Božie Slovo je jednotné. A preto aj naša prax musí byť jednotná. Žiaľ niektorá tradícia v cirkvách ako katolíckych tak aj v protestantských nie je jednotná. Vždy je podstatná jednota v Duchu - to že my spolu s Duchom - viacerí to isté sa zhodneme. Ak ja počujem Ducha, ak ty počuješ Ducha, potom ak Duch Svätý niečo povie, musíme to počuť to isté slovo, hoci iným kanálom sprostredkované, či už videním, slovom, znamením, ... ale stále je to to isté slovo.

misojogi píše:
Co sa ti nezdalo na uceni RKC ako prve? co sa ti zdalo v rozpore so zdravym rozumom?
To sa nedá tak povedať, je to súhrn udalostí, charakterov, osobností ale najmä osobného Božieho zjavenia o pravde evanjelia.
Ja som bol ten typ, čo všetko, čo cirkev mala, som používal k osobnému posväteniu. Modlitby, odpustky, služby, ... ale najmä som začal čítať bibliu.
Začali to 30 dňové duchovné cvičenia sv. Ignáca. Tam som prešiel meditáciou a kontempláciou pochopil som ako pracovať s bibliou a prvý krát som zakúsil osobné Božie zjavenia. U mňa formou videnia deju a slova. V tom čase som ani nevedel čo vidím, ale keď sa spätne obyriem, boli to prorocké obrazy o tom, kam ma Boh povedie a čo budem robiť, lebo porokoch sa niektoré už naplnili a niektoré predpokladám len čakajú. Ale to nie je vodítkom môjho života. Je to len potvrdením, že idem dobre, keď tá udalosť nastane, resp. keď si ju spätne všimnem. Neorientujem sa podľa toho.
Ale to bol začiatok. Kontemplácia Božieho slova. Doslova premodlenie Božieho Slova.
Časom popri rôznych katolíckych svätých prišla Faustína. A tá spomínala, že rozjímať o umučení Krista je viac ako sa celý rok bičovať v pokání. A tak som to začal kontemplovať. Všetky evanjeliá o umučení a smrti Krista. Nevedel som čo vlastne hľadám, snažil som tam niečo vidieť. Ale nič. Tak som po niekoľkých mesiacoch pokračoval v biblii. A keď som si čítal bibliu 3tí krát, tak tam v Levitiku 16 som uvidel Krista a jeho obetu. Boh mi dal poznať základný kameň evanjelia, ktorý som potom videl na liturgických čátaniach a na liturgii stále.
Potom prišli veci okolo krstu, spätne to vidím ako to Peter hovorí, že krst je volanie dobrého svedomia po Bohu. To bolo veľmi silné volanie a silné pnutie s poznaním učenia katolíckej cirkvi. Trvalo to postupne roky. A popri tom, ako som sa premodlieval žalmy, ako som spoynal pravú úctu k Bohu skrze žalmy mi svedomie vyčítalo keď som sa utiekal k svätým a Márii. A znovu pnutie. Vnútri srdci si plný Boha a pritom výčitka srdca pri úcte iného. A to sú také malé záblesky Ducha. Na prvý krát to nerozlíšiš. Úprimne hľadáš odpovede, ja som mal vždy dobrý predpoklad o cirkvi. Ale svedomi mi ukazovalo, že niečo nie je v poriadku. Nevedel som sa vzdať modlitieb ružencov a iných zasvätení. Hľadal som odpovede a skúmal či tá výčitka je od Ducha Svätého.
Pomohol mi Boh. Osobným slovom z listu Korinťanom, kde hovorí, že sa rozhodol medzi nimi poznať iba Krista ukrižovaného. A to som sa rozhodol aj ja. A k tomu bolo niekoľko Božích zjavení ktoré do seba zapadali. A urobil som predpoklad, že ak tieto modlitby a úcty k svätým sú takým barokom, takými ozdobnými kvetmi okolo Kristovho kríža, potom neurobím určite nič zlé, ak urobím takú renesanciu mojej viery, také zjednodušenie, ak na chvíľu odložím tie kvety a ako Pavol zameriam sa len na Krista. A tak som odložil tie kvety a viac som sa upnul na Krista. A objavil som neskutočný poklad, ktorý mám v Kristovi a nemám vôbec potrebu ten poklad prikrášľovať ďalšími kvetmi, ktoré tam dala tradícia, lebo len by som si tým ten nádherný obraz jeho spásy zakryl niečím menej pekným.
A samozrejme pre mňa tieto kvety stratili časom hodnotu, lebo mám blízky vzťah priamo s kráľom.
Ja som neplánoval odísť s katolíckej cirkvi. Ako sú rôzne spoločenstvá v katolíckej cirkvi napríklad ako sú saleziáni, františkáni, ... a ďalší ja som si chcel nájsť miesto spoločenstvo, kde sa budem radovať len a len z Krista, bez kvetov. Veď mám na to právo. Žiaľ, nikde v celej cirkvi, takéto spoločenstvo neexistuje. Všade sú tie kvety, ktoré mi zakrývajú obraz Krista. Navyše som mal výhradu vo svojom svedomí modliť sa akúkoľvek modlitbu, kde by som sa utiekal, alebo prosíkal, alebo ďakoval akémukoľvek svätému. Bolo mi to odporné. Lebo moje srdce bolo pri Bohu. Vzdával som vďaku, klaňal sa, prosíkal a ďakoval všemohúceho večného Boha žalmami a piesňami ako kráľ Dávid. Bolo mi vnútorne proti srsti vôbec vysloviť čokoľvek voči komukoľvek inému. A to bola veľká výhrada svedomia. Ak by som v tom pokračoval aj podľa biblie by som mal hriech - viď Pavlovo vysvetlenie o svedomí. Žiaľ ani konzultácia s kňazmi túto výhradu neukončila. A potom je to dosť komplikované, ak si v takomto stave v cirkvi, ktorá ti dá ako rozhrešenie pomodliť sa ruženec, alebo nejakú modlitbu k niektorému svätému. A hoci nie je zaväzujúce veriť zjaveniam a už vôbec nie mať v úcte takéto kvety, tých kvetov je všade naokolo toľko, že sa jednoducho v tejto cirkvi s jednoduchou úctou ku Kristovi nedá existovať. A to je veľmi vážne. Lebo prevládajú samé kvety na mieste, kde by mal mať hlavné miesto Kristus.
A to je veľmi dôležitá výhradda, ktorá bola skoro ruka v ruke po niekoľko rokov s túžbou po krste.
A keď Boh prelomil prvotný strach z anatémy, ktorú vyslovili na tridentskom koncile pre tých, ktorí sa dajú pokrstiť, potom už bolo omnoho jednoduchšie vydať sa cestou ktorú vedie Duch Svätý a nie človek.
A keď sa ma opýtal niekto asi týždeň po mojom krste ako sa mám, tak prvé čo mi vyletelo priamo zo srdca bolo, že "Sloboda!"
A je to tak stále. Doslova si užíval slobodu s mojím Kristom. Tam kde je Duch Svätý je sloboda. A ja mám tú slobodu. Mám slobodu od hriechu a mám slobodu od štruktúry a nenapraviteľných cirkevných prehlásení, ktoré nedávajú priestor Duchu Svätému na nápravu.
A to je aj dôvod prečo po Luterovi vznikla Evanjelická cirkev, prečo potom vznikla Anabaptistická cirkev, prečo bola Metodistická cirkev, atď... atď...
Lebo Duch Svätý tak ako mňa, tak aj mnohých svätých hnal ďalej k pravde, k základom, ktoré skrze celé stáročia znovu a znovu ukazuje človeku s ušami na počúvanie k základom
Hebr 6,1-2 základy: o pokání z mŕtvych skutkov a viere v Boha, 2 učenie o krstoch, o vkladaní rúk, o vzkriesení z mŕtvych a večnom súde.
Za celé tie roky som si nevšímal knihu Zjavenia tak ako teraz. Ale nejako som bol za posledné mesiace Duchom pobádaný. Mám zatiaľ len v pracovnej verzii niektoré zistenia, ktoré potrebujem poriadne poprežúvať, ale už teraz viem rozlíšiť, keď niekto tvrdí o konci sveta to, alebo ono, že hovorí len samé bludy, ktorým nerozumie. A veci o vzkriesení z mŕtvych a večnom súde sú jedni z posledných základov.
A v tomto svetle môžem len konštatovať, že za posledných 15 rokov, ma Boh previedol a v tomto období dokončuje základnú štruktúru základov ktoré vôbec na samo prvom začiatku poznal každý jeden kresťan. Žiaľ u mnohých to neplatí a ani zďaleka nerozumejú vôbec prvému základu, ktorým je dôvod, prečo tu Kristus prišiel. Majú síce milióny kvetov pred krížom, ale ani zďaleka nerozumejú tej podstate, ktorú by tie kvety mali oslavovať.
A keď to tak je, tak potom preč s kvetmi! Vrátiť sa ku podstate evanjelia.
Keď Pavol prišiel do synagógy a požiadali ho a povedali mu "Povedz nám niečo povzbudzujúce." tak Pavol im začal hovoriť čo každý jeden už dávno vedel - o exode z Egypta. A tak keď sa ma dnes niekto spýta, povedz mi niečo povzbudzujúce, tak začnem hovoriť o exode z hriechu skrze Krista. Táto radosť ma neopustila ani po 7 rokoch a trvá stále. Nepotrebujem kvety, nepotrebujem nič. Len poznať Kristov Kríž. A to Ježiš urobil aby aj naša radosť bola úplná. A je to naozaj tak. Nemám väčšej radosti v tomto živote ako z Kristovho kríža. Ktorý kresťan sa čo i len pri pomyslení na Kristov kríž takto zo srdca raduje? Koľko je takých? Poznám len niekoľko. Žiaľ. Ale mnoho je takých, ktorí ma budú presviedčať o pravde kvetov. Ale tú nesmiernu radosť z Kríža už nikto neprehluší.
Preto dnes viem, že to čo som urobil pred 6 rokmi bola skvelá voľba. Urobil som krok ako Peter z loďky do neznáma búrlivého mora, ale kým som s Kristom, tak sa neutopím. A môže duť vietor zprava aj zľava, som s Kristom. Nič ma neodlúči od Kristovej lásky. Toto puto je pevné.

Ja mám rád všetkých. Ale nedá sa byť v tej, alebo onej konkrétnej cirkvi. Lebo každá jedna cirkev si ukrutne stráži svoje zjavenie, ktoré im Duch Svätý v čase obnovy vnukol, ale žiaľ, primiešavajú sa do toho aj ľudské vnuknutia, ktoré sú pre tú cirkev nemenné. A to teraz hovorím o všetkých cirkvách.
Ak chceme byť Kristovou cirkvou, musíme sa nechať viesť Duchom Svätým, aby nás všetkých vyviedol z omylov. A čím skôr sa naučíme ho počúvať a čím skôr mu budeme dôverovať, tým skôr dôjdeme do konca a neostaneme stáť.
Nie katolícka cirkev nie je tá neviestka z Knihy zjavenia. Ani iné cirkvi. Všetci sme dnes zablúdenou nevestou, ktorá prestala počúvať Ducha Svätého tak ako by mala.

Ja sa rád oboznámim aj hlbšie s koncilmi a učením predchádzajúcich kresťanov, k tej vysokej matematike ako hovoríš keď bude treba. Ako napríklad za poslednú dobu som mal diskuziu nielen tu o Nicejsko-Carihradskom vyznaní viery, ktoré je podľa mňa ďalším pokladom cirkvi, ktoré sa spolu s bibliou, pokáním a eucharistiou v katolíckej cirkvi zachovalo. Každopádne treba stále veľmi citlivo v Duchu Svätom oddeľovať plevy od zrna a skúmať čo je dobré a dobrého sa držať.
Tam okrem Ducha Svätého išlo aj o politiku. A rovnako ako aj dnes do vnuknutí Ducha Svätého dávame niečo zo seba, tak tomu mohlo byť aj vtedy. Nezdieľam ten názor, že všetky závery koncilu sú od Ducha Svätého.

Konanie Ducha Svätého vieme niektorí spozorovať spätne keď sa obhliadneme za svojím životom. Ale stále to nie je ten spôsob ako to počuli prví kresťania. Ako apoštoli povedali, že my a Duch Svätý sme usúdili, ako Ananiáš počul choď za Pavlom, ako Peter počul choď ku Kornéliovi, ... toto hľadám. Ja chcem tú cirkev, kde bude Božia prítomnosť taká značná, že keď niekto príde ako Ananiáš so Zafirou s klamstvom, že padnú mŕtvi na zem. Ak to mohlo byť také vtedy, musí to byť možné aj dnes. A za to sa nemodlili títo ľudia storočia. To sa stalo v priebehu veľmi krátkej doby. A toto hľadám. Toto je cirkev, tá ktorú pekelné moci nepremôžu. Tam kde je uprostred nich sám Boh. Nie nejaké emočné prejavy trasenia, ale skutočné prejavy Božej bázne a Božej moci. Všetko sú len akési organizácie, ale tou skutočnou cirkvou sme my. My sme tie kamene. Tak nech sa tie kamene už konečne rozhýbu tým správnym smerom. Duch Svätý sa ešte nevyrozprával zo všetkého, čo nám chcel povedať.

V živote sú mnohé vetry rôznych učení. A preto sa aj Pavol rozhodol poznať jedine Krista ukrižovaného. A ja vidím, že je to tá najlepšia cesta, ktorou som išiel doteraz. Je ten správny čas vrátiť sa k začiatkom, k tým základom, ktoré by mal poznať každý kresťan a potom sa vydať vpred do vanutia Ducha Svätého, do nepoznaného, ale Bohom potvrdeného, kde budeme my a Duch Svätý. Potom poznajú pohania, že sme s Bohom.
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.01.2019 19:59:50   Re: Problematické časti biblie
 

od 28.06.2014 20:30:22
napísal 322 príspevkov
Tu však hlavne ide o to, že aby si si mohol svoj postoj "Kristus áno - Cirkev nie" obhájiť, tak musíš nutne deformovať alebo ignorovať celé učenie o Cirkvi tak, ako nám ho Nový zákon prináša. Tvoj príbeh je pozoruhodný, tak ako mnohé iné príbehy iných ľudí, ktorí pri hľadaní pravdy prechádzajú rôznymi etapami. My vieme, že ak má byť kresťanstvo pravdivé, tak pravdivé v plnosti je v katolíckej cirkvi - v ostatných cirkvách iba čiastkovo. Pozoruhodné je, že ty si mal možnosť toto poznať a predsa nastala niekde akoby "chyba v programe" ktorá Ťa práve z tej skutočnej Cirkvi vyviedla von. Kto však vie, možno tvoj návrat do tela Kristovho v plnosti bude omnoho veľkolepejší ako všetko čo si doteraz zažil.
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.01.2019 20:28:54   Re: Problematické časti biblie
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3728 príspevkov
Štefan, ale ja mám cirkev - Kristovu. To sú všetci, ktorí sú Kristovi. Preto nepotrebujem nič deformovať. Ale som dostatočne flexibilný na vanutie Ducha Svätého.
Tá "chyba v programe" sa stala niekde inde. A veľkolepý návrat ma čaká tiež niekde inde. Pri Kristovi, keď ma celkom vráti k základom a začnem kráčať ako ma Duch bude viesť.
Teraz hľadíme ako v zrkadle, nejasne, ale potom z tváre do tváre. A cestou k tomu sa nám samozrejme vyjasňuje.
Katolícka cirkev potrebuje nutne mechanizmus na nápravu toho, čo v nej nie je správne. Už dávno dnes neplatí, že v katolíckej cirkvi je celá pravda. Vzdialila sa a Boh ju volá späť. Svoju zablúdenú nevestu. A ak nebude tvrdohlavá ešte sa dočká svadobnej slávnosti v nebi.
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.01.2019 22:40:00   Re: Problematické časti biblie
 

od 28.06.2014 20:30:22
napísal 322 príspevkov
Hľadaj, študuj, pýtaj sa preveruj si. Verím, že Boh má pre teba pripravenú cestu. Tá cesta vedie k nemu. Už si si prešiel veľa teologických otázok. Možno je čas aby si sa začal venovať aj učeniu o Cirkvi.
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.01.2019 23:46:43   Re: Problematické časti biblie
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Tam kde je uprostred nich sám Boh. Nie nejaké emočné prejavy trasenia, ale skutočné prejavy Božej bázne a Božej moci.
Bol si niekedy v Medjugorii? Ja som najsilnejsiu boziu moc zazil prave tam, pripadne ked bol otec Jozo Zovko(Medjugorsky farar) na charizmatickej konferencii vo Zvolene

Citácia:
A preto sa aj Pavol rozhodol poznať jedine Krista ukrižovaného.
Rozmyslal si niekedy o Jeho Opustenosti? (Boze moj boze moj preco si ma opustil) a teologicky vyznam tohto?

Citácia:
tieto modlitby a úcty k svätým sú takým barokom, takými ozdobnými kvetmi okolo Kristovho kríža, potom neurobím určite nič zlé, ak urobím takú renesanciu mojej viery, také zjednodušenie, ak na chvíľu odložím tie kvety a ako Pavol zameriam sa len na Krista. A tak som odložil tie kvety a viac som sa upnul na Krista. A objavil som neskutočný poklad, ktorý mám v Kristovi a nemám vôbec potrebu ten poklad prikrášľovať ďalšími kvetmi, ktoré tam dala tradícia, lebo len by som si tým ten nádherný obraz jeho spásy zakryl niečím menej pekným.
A samozrejme pre mňa tieto kvety stratili časom hodnotu, lebo mám blízky vzťah priamo s kráľom.
myslim si ze chapes vztah k Bohu a tak isto aj Cirkev individualisticky (typicke pre dnesnu dobu)
ale my,. krestania ideme k Bohu SPOLOCNE ako jeden celok ako jedno telo
skus porozmyslat nad dosledkami tejto uvahy a nad tym ze ako vlastne chapes Cirkev ...

Citácia:
í ja som si chcel nájsť miesto spoločenstvo, kde sa budem radovať len a len z Krista, bez kvetov. Veď mám na to právo. Žiaľ, nikde v celej cirkvi, takéto spoločenstvo neexistuje. Všade sú tie kvety, ktoré mi zakrývajú obraz Krista. Navyše som mal výhradu vo svojom svedomí modliť sa akúkoľvek modlitbu, kde by som sa utiekal, alebo prosíkal, alebo ďakoval akémukoľvek svätému. Bolo mi to odporné.
asi si mal nespravnu uctu k svatym
tiez som zazil taketo nastavenie psychiky a potom som zistil ze existuje aj iny pohlad, komplexnejsi a vsezahrnajuci

Citácia:
A keď Boh prelomil prvotný strach z anatémy, ktorú vyslovili na tridentskom koncile pre tých, ktorí sa dajú pokrstiť, potom už bolo omnoho jednoduchšie vydať sa cestou ktorú vedie Duch Svätý a nie človek.
A keď sa ma opýtal niekto asi týždeň po mojom krste ako sa mám, tak prvé čo mi vyletelo priamo zo srdca bolo, že "Sloboda!"
A je to tak stále. Doslova si užíval slobodu s mojím Kristom. Tam kde je Duch Svätý je sloboda. A ja mám tú slobodu. Mám slobodu od hriechu a mám slobodu od štruktúry a nenapraviteľných cirkevných prehlásení, ktoré nedávajú priestor Duchu Svätému na nápravu.
zaujimava osobna skusenost, skus si vsak predstavit ze niekto to moze uprimne prezivat uplne inak, vychadzajuc z odlisneho pohladu na svet a cirkev a dava mu to zmysel rovnako ako tebe

Citácia:
Za celé tie roky som si nevšímal knihu Zjavenia tak ako teraz. Ale nejako som bol za posledné mesiace Duchom pobádaný. Mám zatiaľ len v pracovnej verzii niektoré zistenia, ktoré potrebujem poriadne poprežúvať, ale už teraz viem rozlíšiť, keď niekto tvrdí o konci sveta to, alebo ono, že hovorí len samé bludy, ktorým nerozumie. A veci o vzkriesení z mŕtvych a večnom súde sú jedni z posledných základov.
skus si pozriet meno Sergel Mihal je to pastor z AC na Slovensku, ktory sa tejto teme venuje, som zvedavy na Tvoj nazor, mne sa to celkom pacilo aj ked to nie je katolicky pohlad

Citácia:
Žiaľ u mnohých to neplatí a ani zďaleka nerozumejú vôbec prvému základu, ktorým je dôvod, prečo tu Kristus prišiel. Majú síce milióny kvetov pred krížom, ale ani zďaleka nerozumejú tej podstate, ktorú by tie kvety mali oslavovať.
ja som si nanovo odvodzoval duchovne skutocnosti od Krista ako zakladneho vztazneho bodu

Citácia:
Len poznať Kristov Kríž. A to Ježiš urobil aby aj naša radosť bola úplná. A je to naozaj tak. Nemám väčšej radosti v tomto živote ako z Kristovho kríža. Ktorý kresťan sa čo i len pri pomyslení na Kristov kríž takto zo srdca raduje? Koľko je takých? Poznám len niekoľko. Žiaľ. Ale mnoho je takých, ktorí ma budú presviedčať o pravde kvetov. Ale tú nesmiernu radosť z Kríža už nikto neprehluší.
je to naozaj dolezite, to suhlasim. ja to prezivam trocha inak
Kristovu smrt a Zmrtvychvstanie chapem ako dve neoddelitelne strany jednej mince. Mna osobne sa ale najviac dotklo zmrtvchvstanie - Neboj sa Miso JA SOM premohol svet, tomi On povedal a to mi dlhe roky naplnalo dusu. Hoci dnes to uz neprezivam tak emocionalne ale ako trvaly zdroj radosti v hlbine to stale ostalo. Kriz chapem ako JEDINY prostriedok na ceste k Zmrtvychvstaniu, Kristu bez kriza je falosny Kristus.
Podotykam ze samotny kriz v sebe vela ukryva, a rokmi z neho chapem stale viac a viac. A este si uvedomujem kolko este stale neviem

Citácia:
Časom popri rôznych katolíckych svätých prišla Faustína. A tá spomínala, že rozjímať o umučení Krista je viac ako sa celý rok bičovať v pokání. A tak som to začal kontemplovať. Všetky evanjeliá o umučení a smrti Krista.
Suhlas, je to mimoriadne dolezite

---
Hore
 Profil  
 
Poslať 03.01.2019 23:46:55   Re: Problematické časti biblie
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 12095 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Tam kde je uprostred nich sám Boh. Nie nejaké emočné prejavy trasenia, ale skutočné prejavy Božej bázne a Božej moci.
Bol si niekedy v Medjugorii? Ja som najsilnejsiu boziu moc zazil prave tam, pripadne ked bol otec Jozo Zovko(Medjugorsky farar) na charizmatickej konferencii vo Zvolene

Citácia:
A preto sa aj Pavol rozhodol poznať jedine Krista ukrižovaného.
Rozmyslal si niekedy o Jeho Opustenosti? (Boze moj boze moj preco si ma opustil) a teologicky vyznam tohto?

Citácia:
tieto modlitby a úcty k svätým sú takým barokom, takými ozdobnými kvetmi okolo Kristovho kríža, potom neurobím určite nič zlé, ak urobím takú renesanciu mojej viery, také zjednodušenie, ak na chvíľu odložím tie kvety a ako Pavol zameriam sa len na Krista. A tak som odložil tie kvety a viac som sa upnul na Krista. A objavil som neskutočný poklad, ktorý mám v Kristovi a nemám vôbec potrebu ten poklad prikrášľovať ďalšími kvetmi, ktoré tam dala tradícia, lebo len by som si tým ten nádherný obraz jeho spásy zakryl niečím menej pekným.
A samozrejme pre mňa tieto kvety stratili časom hodnotu, lebo mám blízky vzťah priamo s kráľom.
myslim si ze chapes vztah k Bohu a tak isto aj Cirkev individualisticky (typicke pre dnesnu dobu)
ale my,. krestania ideme k Bohu SPOLOCNE ako jeden celok ako jedno telo
skus porozmyslat nad dosledkami tejto uvahy a nad tym ze ako vlastne chapes Cirkev ...

Citácia:
í ja som si chcel nájsť miesto spoločenstvo, kde sa budem radovať len a len z Krista, bez kvetov. Veď mám na to právo. Žiaľ, nikde v celej cirkvi, takéto spoločenstvo neexistuje. Všade sú tie kvety, ktoré mi zakrývajú obraz Krista. Navyše som mal výhradu vo svojom svedomí modliť sa akúkoľvek modlitbu, kde by som sa utiekal, alebo prosíkal, alebo ďakoval akémukoľvek svätému. Bolo mi to odporné.
asi si mal nespravnu uctu k svatym
tiez som zazil taketo nastavenie psychiky a potom som zistil ze existuje aj iny pohlad, komplexnejsi a vsezahrnajuci

Citácia:
A keď Boh prelomil prvotný strach z anatémy, ktorú vyslovili na tridentskom koncile pre tých, ktorí sa dajú pokrstiť, potom už bolo omnoho jednoduchšie vydať sa cestou ktorú vedie Duch Svätý a nie človek.
A keď sa ma opýtal niekto asi týždeň po mojom krste ako sa mám, tak prvé čo mi vyletelo priamo zo srdca bolo, že "Sloboda!"
A je to tak stále. Doslova si užíval slobodu s mojím Kristom. Tam kde je Duch Svätý je sloboda. A ja mám tú slobodu. Mám slobodu od hriechu a mám slobodu od štruktúry a nenapraviteľných cirkevných prehlásení, ktoré nedávajú priestor Duchu Svätému na nápravu.
zaujimava osobna skusenost, skus si vsak predstavit ze niekto to moze uprimne prezivat uplne inak, vychadzajuc z odlisneho pohladu na svet a cirkev a dava mu to zmysel rovnako ako tebe

Citácia:
Za celé tie roky som si nevšímal knihu Zjavenia tak ako teraz. Ale nejako som bol za posledné mesiace Duchom pobádaný. Mám zatiaľ len v pracovnej verzii niektoré zistenia, ktoré potrebujem poriadne poprežúvať, ale už teraz viem rozlíšiť, keď niekto tvrdí o konci sveta to, alebo ono, že hovorí len samé bludy, ktorým nerozumie. A veci o vzkriesení z mŕtvych a večnom súde sú jedni z posledných základov.
skus si pozriet meno Sergel Mihal je to pastor z AC na Slovensku, ktory sa tejto teme venuje, som zvedavy na Tvoj nazor, mne sa to celkom pacilo aj ked to nie je katolicky pohlad

Citácia:
Žiaľ u mnohých to neplatí a ani zďaleka nerozumejú vôbec prvému základu, ktorým je dôvod, prečo tu Kristus prišiel. Majú síce milióny kvetov pred krížom, ale ani zďaleka nerozumejú tej podstate, ktorú by tie kvety mali oslavovať.
ja som si nanovo odvodzoval duchovne skutocnosti od Krista ako zakladneho vztazneho bodu

Citácia:
Len poznať Kristov Kríž. A to Ježiš urobil aby aj naša radosť bola úplná. A je to naozaj tak. Nemám väčšej radosti v tomto živote ako z Kristovho kríža. Ktorý kresťan sa čo i len pri pomyslení na Kristov kríž takto zo srdca raduje? Koľko je takých? Poznám len niekoľko. Žiaľ. Ale mnoho je takých, ktorí ma budú presviedčať o pravde kvetov. Ale tú nesmiernu radosť z Kríža už nikto neprehluší.
je to naozaj dolezite, to suhlasim. ja to prezivam trocha inak
Kristovu smrt a Zmrtvychvstanie chapem ako dve neoddelitelne strany jednej mince. Mna osobne sa ale najviac dotklo zmrtvchvstanie - Neboj sa Miso JA SOM premohol svet, tomi On povedal a to mi dlhe roky naplnalo dusu. Hoci dnes to uz neprezivam tak emocionalne ale ako trvaly zdroj radosti v hlbine to stale ostalo. Kriz chapem ako JEDINY prostriedok na ceste k Zmrtvychvstaniu, Kristu bez kriza je falosny Kristus.
Podotykam ze samotny kriz v sebe vela ukryva, a rokmi z neho chapem stale viac a viac. A este si uvedomujem kolko este stale neviem

Citácia:
Časom popri rôznych katolíckych svätých prišla Faustína. A tá spomínala, že rozjímať o umučení Krista je viac ako sa celý rok bičovať v pokání. A tak som to začal kontemplovať. Všetky evanjeliá o umučení a smrti Krista.
Suhlas, je to mimoriadne dolezite

---
Hore
 Profil  
 
Poslať 04.01.2019 13:29:49   Re: Problematické časti biblie
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3728 príspevkov
stefan píše:
Hľadaj, študuj, pýtaj sa preveruj si. Verím, že Boh má pre teba pripravenú cestu. Tá cesta vedie k nemu. Už si si prešiel veľa teologických otázok. Možno je čas aby si sa začal venovať aj učeniu o Cirkvi.
Možno časom aj k tomu dôjde ak Boh dá. Teraz ma však srdce ženie ku knihe Zjavenia, ktorej sa priebežne venujem už od septembra. Sú tam naozaj úžasné veci, ktoré však potrebujem kontemplovať veľmi dôkladne. A len tipujem, že ešte nejaký rok to potrvá, kým si utvorím na to názor ako celok. Niektoré veci potrebujú dobre prekvasiť.

misojogi píše:
Citácia:
Tam kde je uprostred nich sám Boh. Nie nejaké emočné prejavy trasenia, ale skutočné prejavy Božej bázne a Božej moci.
Bol si niekedy v Medjugorii? Ja som najsilnejsiu boziu moc zazil prave tam, pripadne ked bol otec Jozo Zovko(Medjugorsky farar) na charizmatickej konferencii vo Zvolene
Nie, tam ma ešte Duch Svätý nevolal. A predpokladám, že vzhľadom na moju výhradu vo svedomí ani nezavolá.
Mojím cieľom je nasledovať Krista vo všetkom. A on povedal medzi iným aj to, že všetko čo on robil, budeme robiť aj my. Nejaké jemné záblesky ako jemné uzdravenie, alebo vyhnať démona som už zakúsil. Ale to je taký slabý čajový odvar. Mne ani tak nejde o tie zázraky, či revanie démonov. Nie. Božia sláva, Božia moc je ešte iná. Predstavujem si to tak ako sa píše v biblii o prvej cirkvi. Kde veľká bázeň padla na všetkých mimo, keď videli čo sa v cirkvi deje. To bolo to obdobie kedy Ananiáš so Zafirou padli na zem. A tiež Peter videl do ich srdca v Duchu Svätom. A túto bázeň, túto Božiu prítomnosť hľadám. Túto svätosť a plnosť Ducha Svätého. To musí byť niečo dlhodobé, trvácne medzi kresťanmi v cirkvi. Nielen na jednom, či dvoch stretnutiach.
Niečo veľmi podobné som čítal o Moravských bratoch. A tým smerom je niekde správna cesta. To máme hľadať a po tom túžiť. Po Božej bázni a Božej prítomnosti.

misojogi píše:
Citácia:
A preto sa aj Pavol rozhodol poznať jedine Krista ukrižovaného.
Rozmyslal si niekedy o Jeho Opustenosti? (Boze moj boze moj preco si ma opustil) a teologicky vyznam tohto?
V zmysle Kristovej zástupnej obeti, ktorá spočíva v tom, že namiesto nás on od nás vzal náš hriech a stal sa tým naším hriechom, a na jeho tele je tento náš hriech potrestaný, aby sme my neboli potrestaný a prežili. Tak v tomto svetle to vidím tak, že on namiesto nás prežíva tú večnú opustenosť, ktorá by čakala každého z nás a ktorá čaká každého, kto sa s Kristom v krste nezjednotí, kto s ním neuzavrie tú novú zmluvu pred Bohom, aby ho Kristus zastúpil.
Kristus prešiel úplným trestom namiesto nás.

misojogi píše:
myslim si ze chapes vztah k Bohu a tak isto aj Cirkev individualisticky (typicke pre dnesnu dobu)
ale my,. krestania ideme k Bohu SPOLOCNE ako jeden celok ako jedno telo
skus porozmyslat nad dosledkami tejto uvahy a nad tym ze ako vlastne chapes Cirkev ...
To je veľmi taká zvláštna téma. Vždy som prirodzene vyhľadával jednotu Ducha a spoločenstvo cirkvi. Je to mojím cieľom už od samého počiatku, Nie je mojou prirodzenosťou individualizmus. Žiaľ akosi stále to je tak, že som jednou nohou mimo. Veľmi málo ľudí je natoľko flexibilných aby sa dokázali zamýšľať nad vecami, ktoré s nimi túžim ako v spoločenstve zdieľať, s vecami ktoré vnímam, že mi ukazuje Duch Svätý.
Vieš, ako Pavol píše, že má byť v cirkvi istý poriadok a že jeden má to, druhý to. Tak toto je moja otázka na Ducha Svätého, prečo ma v mnohých veciach takto necháva samého a prečo sú ľudia tak uzavretý a neochotný rozprávať o iných pohľadoch ako boli naučení.
A nie som to ja, ktorý odchádza, ale odchádzajú títo ľudia. Samozrejme v každom čase je niekto s tebou, vždy si v nejakom spoločenstve, ale to spoločenstvo musí žiť. Musí tam byť Duch Svätý aby sa hýbalo. To, čo som hovoril, že "my a Duch Svätý" sme usúdili. Táto jednota nikde nie je.
Teraz boli napríklad sviatky. Namiesto intenzívnejšieho zahĺbenia sa do Božieho evanjelia, ľudia nemajú čas na Krista. Nie je to paradoxné?
Vieš a tam kde som to čakal, že to už, už nastane, lebo mi o tom Boh dal zjavenie, tak tam som to ešte nenašiel.
Pred pár rokmi som sa počas jednej bohoslužby na to pýtal Boha a dal mi odpoveď. Ukázal mi, že teraz je čas, aby som nejaký úsek cesty išiel sám. Aby som bol viac ponorený len ja a on. A tak idem ďalej a stále hľadám. Niekde musí byť človek, ktorého Duch Svätý vedie rovnako. Zopár som ich už v živote stretol, ale akoby všetci sme mali ten istý čas samoty s Bohom. Je to veľmi zvláštne, ale napriek tomu zakúšam veľký pokoj keď som spolu s Bohom. Ja verím, že príde čas keď nastane ten okamih. Boh si nás každého vedie a učí, a keď budeme pripravení dá nás dokopy. Neplánujem urobiť dieru do sveta. To po čom túžim je aby som došiel ako Pavol do cieľa a aby Ježiš našiel vieru u mňa keď príde. Či budem sám ako Eliáš, alebo s celým zástupom až tak už neriešim, lebo je to on, ktorý buduje svoju cirkev. Tam kde je on je jednota. A to som ešte nenašiel. Preto v úprimnosti srdca nasledujem jeho samého s dôverou, že ma dovedie tam kam chce.
A niektoré veci vo mne tak veľmi upevnil, že názorovo už neexistuje možná jednota. To sú veci týkajúce sa pokánia, krstu, Ducha Svätého a svätého života. A to sú veľmi citlové témy ako na jednej strane v katolíckej cirkvi tak aj na druhej strane v mnohých protestantských cirkvách. A zakúsil som ako jednoduchá správa evanjelia rozdeľuje. Evanielium a pohľad na Boha je pokrivený na všetkých frontoch ako na jednej tak aj na druhej strane. Ale povzbudzuje ma jedno, že ľudia na ktorých vidím, že ich vedie Duch Svätý postupne nezávisle hovoria podobné veci, ako to vnímam ja. A v tom vidím, že je len jeden Duch Svätý, ktorý vyučuje každého poslucháča rovnako. Preto je tak potrebné mať uši na počúvanie. potom sám ten istý Duch Svätý potvrdí aj jednotu Ducha ktorá je v nás.
Keď máš Ducha Svätého je o niečo jednoduchšie rozlišovať na zhromaždení kto hovorí z Ducha a kto z múdrosti tela. A v niektorých prípadoch, keď si limitovaný ľudskou hiearchiou kde ten hore hovorí rečou tela cítiš sa ako vo väzení. Boh si sám povoláva svojich a určuje kto bude mať akú funkciu. On sám si vybral Abraháma, sám si vybral Mojžiša, sám si vybral Árona, sám si vybral Petra a ďalších apoštolov, sám si vybral Pavla, tak kto sme my aby sme určovali hiearchiu namiesto neho. Ja mám toho istého Ducha čo mal Ježiš, apoštoli, Pavol a všetci kresťania ako jednoduchý Ananiáš. Duch Svätý určil sám hiearchiu ak nejaká mala byť. Avšak nikdy to nebola hiearchia, kde navrchu bol človek bez Ducha Svätého. Kto chce byť prvý nech je posledným. Kto chce byť bohatý v nebi, nech je chudobným v tomto svete. Chudobným na pýchu a postavenie. A mnohí títo takzvaný kresťanský vodcovia túto chudobu postrádajú. Tak ja sa budem radšej podriaďovať Bohu ako človeku.

misojogi píše:
asi si mal nespravnu uctu k svatym
ja chápem, aké je učenie a postoj k svätým v katolíckej cirkvi
žiaľ stratila sa tu správna úcta k Bohu, ako sa utiekal Dávid k Bohu, tento vnútorný postoj srdca zatienili kvety
Dávid ma vo svojich žalmoch naučil aká je správna úcta k Bohu, naučil ma milovať Boha ako nikdy predtým. A potom už nebolo možné robiť to, čo som robil dovtedy voči svätým. To jednoducho nejde. Vážim si hrdinov viery. Ale nie je možné robiť voči nim to, čo som dovtedy robil. Oni všetci spolu s anjelmi sú moji spolusluhovia - ako jeden anjel to hovorí Jánovi, keď mu hovorí aby sa mu neklaňal. Spolusluhom sa neklania.

misojogi píše:
zaujimava osobna skusenost, skus si vsak predstavit ze niekto to moze uprimne prezivat uplne inak, vychadzajuc z odlisneho pohladu na svet a cirkev a dava mu to zmysel rovnako ako tebe
áno viem si to predstaviť. Preto mám aj pochopenie pre iných veriacich v Krista z iných denominácií narozdiel od nenávistného postoja z jednej, alebo druhej strany, ktorý som neraz zažil. Ale aj pre takých nenávistníkov mám pochopenie viem sa vžiť do ich kože.
Katolícka cirkev nie je neviestka a protestanti nie sú odpadlíci. Ale všetkých, ktorí majú uši na počúvanie vedie Duch Svätý. A potom nás raz Boh všetkých zhromaždí. Ale ešte predtým nás zjednotí v tých základoch o ktorých verím, že sa teraz usiluje.

misojogi píše:
skus si pozriet meno Sergel Mihal je to pastor z AC na Slovensku, ktory sa tejto teme venuje, som zvedavy na Tvoj nazor, mne sa to celkom pacilo aj ked to nie je katolicky pohlad
Moje srdce napĺňali do septembra iné časti biblie. Ale keď som začinal počúvať z rôznych strán tieto veci z knihy Zjavenia niečo vo mne začínalo tlačiť, aby som si túto knihu pozrel detailnejšie. Dovtedy som jej nevenoval veľkú pozornosť, lebo som sa sústredil na veci o evanjeliu pokání, krste, Duchu Svätému a pod. Knihu som viackrát čítal, ale nikdy som nemal nejaký záujem to hlbšie študovať. podstatné pre mňa bolo kráčať po ceste a vedel som že ma privedie tam na to miesto o ktorom sa hovorí aj v knihe Zjavenia. Preto som sa viac sústredil na veci okolo evanjelia.
Keď však neprestávali prichádzať rôzne reči o tom ako to na konci bude a hlavne, že vnútorne mi to v srdci nesedelo, tak som si otvoril túto knihu aby som sa na ňu pozrel hlbšie.
Je tam neskutočne veľa obrazov, je to ako niekoľko rozmerná štrukturovaná sféra, kde sa nazerá niekedy na tú istú vec z iného pohľadu. Inokedy sa videnia prelínajú a treba naozaj veľmi opatrne odhaľovať a skúmať o čo tam ide.
Chcel som si zachovať nestranný názor, preto som začal kontemplovať knihu Zjavenia najskôr sám, tak ako som bol zvyknutý a čakať, ako mi to Boh bude postupne odhaľovať. Je to veľmi komplikované a len veľmi postupne sa do toho ponáram a skúmam. Povedal by som, že som len niekde vo štvrtine.
Ale keď jeden brat z nášho spoločenstva nedal pokoja a je plný slova o tom čo Sergej Miháľ hovorí, tak som ho požiadal aby mi sám zrekapituloval ako on sám pochopil, čo Sergej o tom hovoril.
A to už bol tak trochu pre neho problém, lebo si pamätal len niektoré pikošky. Ale povzbudzoval som ho k tomu aby mi to vysvetlil z jeho vlastného pohľadu aby mi neposielal linky na knihu, či videá, ale aby mi on sám teraz vlsdtnými slovami o tom niečo v základných črtoch povedal, tak ako to od Sergeja povedal. Je to aj dobrý spôsob potom si overiť ako niektorí počúvajú.
Musím však konštatovať, že na základe toho ako som to ja začal vidieť a chápať, tak tento sprostredkovaný výklad Sergeja Miháľa má medzery.
Mňa tento výklad môjho brata v Kristovi neuspokojil a videl som tam značné medzery už len v niektorých citáciách a postupnosti ako to je v knihe Zjavenia. Avšak mohol niektoré veci popliesť aj on sám.
Stále si nechávam čas aby som sa ponoril hlbšie a kontemploval túto knihu najskôr sám. Medzičasom som si ale pozrel prednášku jedného biblického učiteľa, kde sumarizuje také 4 základné pohľady kresťanov na to ako sa pozerať na túto knihu a ako chápať tieto veci. Ale to som si pozrel až po nejakom čase môjho osobného skúmania. Zatiaľ je to všetko naozaj v takej pracovnej verzii, ale v základných líniách mi to, čo tento biblický učitel hovoril sedelo, až na niektoré špecifiká.
Ale v čom sme sa tak zhodli bolo, že v základnom pohľade idú jednotlivé videnia tak ako majú - poporadí. Kde tu sa niečo prelína a potom je viac pohľadov na tú istú udalosť, ale v tom najhrubšom základe idú tieto veci poporadí tak ako majú.
Treba si všímať aj kto ku komu hovorí, na koho sa čo vzťahuje a pod.
Napadlo ma, že si asi pomôžem graficky a jednotlivé videnia si nakreslím, aby som sa do toho ponoril ešte hlbšie.
Jednu dôležitú vec som si tu ale všimol, že obdobie popisusúce 1260 dní, 42 mesiacov, čas, časy a pol času, že ide s najväčšou pravdepodobnosťou o jedno a to isté časové obdobie a je k nemu viacero videní z rôznych uhlov.
A keď sa to celé tak nejako nahrubo zatiaľ poskladá, tak to nesedí s tým, čo viem sprostredkovane, čo niektorí hlásajú o vytrhnutí a pod.
Akože vždy som mal k tomu postoj, že je absolútne jedno kedy vytrhnutie bude a kto bude vytrhnutý, lebo to najdôležitejšie je, aby som kráčal po ceste a určite dôjdem na to správne miesto. Ale dnes niektorí kresťania hovoria o tom tak veľa, že je potrebné voči tomu zaujať postoj. Lebo v mnohom sú logické nezmysly a z časového hľadiska nemožné. Samozrejme treba skúmať, čo komu kedy bolo povedané. Prvé kapitoly patria cirkvám v tom období, ale od momentu Jánovho vstúpenia do dverí ide o úplne iný čas.
Postupne vidím niektoré veci, ktoré považujem za zaujímavé ako som tu niekde písal už veci o smrti, pekle a mori. A napríklad včera som si uvedomil, že tí v mori, nie sú tí čo niekedy zahynuli v mori, ale to sú tí, ktorí boli potopení za čias Noeho potopy. Samozrejme je to len pracovná hypotéza, ale je zaujmavé s ňou pracovať.
Ja sa veľmi teším, keď sa mi to celé poskladá, ale už teraz vidím, že výklady niektorých majú svoje medzery. Toto slovo bolo Jánovi duchovne sprostredkované a je potrebné ho duchovne pochopiť a hlavne s Duchom Svätým a v celom kontexte biblie.
Za toto som vďačný Ignaciánskym duchovným cvičeniam, že ma naučili pracovať s bibliou v kontexte a nevytrhávať verše mimo kontext ako to poniektorí zvyknú robiť. Vždy sa musíme pozerať na celý kontext a ideálne ak dokážeme uchopiť celú bibliu ako jeden kontext. Nech nám v tom Boh pomáha. Lebo uchopiť knihu Zjavenia v celom kontexte nebude ľahké.

misojogi píše:
ja som si nanovo odvodzoval duchovne skutocnosti od Krista ako zakladneho vztazneho bodu
Je zaujímavé sledovať ako nás všetkých Pán vedie. Ja verím, že raz sa všetci úprimne hľadajúci stretneme.
Je toho ešte toľko, koľko musíme objaviť z nekonečnej nádhery Krista a Boha.
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 92 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Obsah fóra » Voľná diskusia

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: