Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Voľná diskusia


 [ Príspevkov: 91 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
Autor Správa
Poslať 14.02.2016 14:33:12   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 23:41:06
napísal 11018 príspevkov
legionar píše:
Citali ste Sherlocka Holmesa ?
Ako sa vyjadril o mozgu a o heliocentrickej sustave, ked sa stretli s Watsonom ?
:D
His ignorance was as remarkable as his knowledge. Of contemporary literature, philosophy and politics he appeared to know next to nothing. Upon my quoting Thomas Carlyle, he inquired in the naïvest way who he might be and what he had done. My surprise reached a climax, however, when I found incidentally that he was ignorant of the Copernican Theory and of the composition of the Solar System. That any civilized human being in this nineteenth century should not be aware that the earth travelled round the sun appeared to me to be such an extraordinary fact that I could hardly realize it.
“You appear to be astonished,” he said, smiling at my expression of surprise. “Now that I do know it I shall do my best to forget it.
“To forget it!”
“You see,” he explained, “I consider that a man’s brain originally is like a little empty attic, and you have to stock it with such furniture as you choose. A fool takes in all the lumber of every sort that he comes across, so that the knowledge which might be useful to him gets crowded out, or at best is jumbled up with a lot of other things, so that he has a difficulty in laying his hands upon it. Now the skilful workman is very careful indeed as to what he takes into his brain-attic. He will have nothing but the tools which may help him in doing his work, but of these he has a large assortment, and all in the most perfect order. It is a mistake to think that that little room has elastic walls and can distend to any extent. Depend upon it there comes a time when for every addition of knowledge you forget something that you knew before. It is of the highest importance, therefore, not to have useless facts elbowing out the useful ones.”
“But the Solar System!” I protested.
“What the deuce is it to me?” he interrupted impatiently: “you say that we go round the sun. If we went round the moon it would not make a pennyworth of difference to me or to my work.”
No to je presne problém súčasného školstva, ktoré je dosť silno postavené na memorovaní namiesto chápania... Človek sa musí bifľovať násobilku, t.j. stovky suchých dát, alebo tiež názvoslovia a skratky chemických prvkov a všakovakých iných konvencií, napr. to povestné ný, natý, itý, ičitý... hrôza, to je z toho človeku až na ... nevoľno.... - to ak si aj niekto zapamätal tie skratky, tak aj tak už zabudol, čo znamenali... a to je na tom to najsmiešnejšie... - ako ja nič proti chémii po stránke teoretickej, naopak, mohla by to byť veľmi zaujímavá ilustrácia v rámci fyziky, keď im budú vysvetľovať elementárne častice - čo je zaujímavá vec, tak im samozrejme môžu vysvetliť ako sa tie častice spájajú do atómov a tie atómy do molekúl, atď. - to všetko je OK, takže v takej všeobecnej rovine keď sa to vysvetlí, tak OK. Ale nie memorovať sa konvencie nejakých názvosloví - a ešte k tomu slovenských... - úplne by stačilo, ak sa im vysvetlia púhe MATEMATICKÉ vzťahy, ktorými možno popísať chemické rovnice, napr. že musí byť zachovaný počet protónov, neutrónov, elektrónov, atď... - tak takto by aj tá chémia mohla byť pekná a ne-traumatizujúca. A samozrejme keď im to už vysvetlia, tak im môžu aj ukázať nejaké videá, že ako vyzerajú nejaké experimenty, prípade by si mohli niečo aj skúsiť, ale tie chemické experimenty už nie sú až tak dôležité, snáď okrem takých ako liať vodu do kyseliny, čo by mohlo byť pekné na vysvetlenie, že čo sa s tým stane, aby si to mohli zapamätať z názorného experimentu - ale práve také experimenty sa, paradoxne, nerobia...Bo ja uznávam experimenty ako dobrú vec POKIAĽ slúži na názorné demonštrovanie niečoho, čo by si človek ťažko mohol inak predstaviť - a práve experiment mu s tým pomôže a pomôže mu naučiť sa to, chápať to, vedieť si to predstaviť.

Ale musia to byť názorné experimenty a nie že nalejem jednu chemikáliu do druhej a poviem, že ten výsledok sa volá tak a onak... to žiadnej predstavivosti nenapomáha taký pokus...

Experimenty, ktoré majú zmysel, sú len tie názorné. Lebo keby napr. ľudia nikdy nevideli ako predmenty padajú smerom k Zemi, ale by sa to len učili, tak by si ťažšie zapamätali, že tá zákonitosť funguje práve takto, že sa to priťahuje - aby si to nemohli zmýliť napr. s odpudzovaním, ktoré je pri magnetickej sile častíc s rovnakým nábojom. Keby nebola empirická skúsenosť, názorná ilustrácia, tak by si to tí žiaci mohli ľahko mýliť. Ale keď sa im to už názorne ukáže, že ako všetko padá k Zemi, tak taký experiment im už pomôže si to zapamätať a vedieť si to predstaviť.

Alebo celkovo geometria, obrázky a pod., umožňujú veľmi elegantne a názorne odvodiť niektoré matematické vzťahy, kde si to to dieťa bude vedieť predstaviť, že čo ten matematický vzťah reálne hovorí. - A v tomto je veľmi dobrá fyzika pomocou ktorej možno pekne vysvetliť niektoré matematické vzťahy, napr. matematický popis elipsy sa dá veľmi pekne vysvetliť práve ako dráha planéty okolo Slnka. Pomocou elementárnych fyzikálnych zákonov tak človek môže zabiť dve muchy jednou ranou: odvodiť Keplerove zákony a zároveň aj matematický popis elipsy ako takej. - Ešte som nevidel jednoduchší spôsob odvodenia matematických vlastností elipsy než pomocou fyzikálneho prístupu!

Takže rozhodne nielen fyzika vo všeobecnosti potrebuje matematiku, ale z toho pedagogického hľadiska aj matematika "potrebuje" fyziku, aby mohla ľahko a názorne vysvetliť niektoré veci, a preto by tieto dve vedy rozhodne mali byť spojené v jeden predmet.

A tiež vyučovanie by malo prebiehať v zmysle neustáleho opakovania si ODVODENÍ VŠEOBECNÝCH VZORCOV: a nie sa len memorovať všeobecné vzorce bez znalosti ich odvodenia a následne už len sucho dosádzať konkrétne čísla do tých vzorcov: to je nonsens úplný. Numerické výpočty nie sú určené pre človeka! Človek má len odvádzať všeobecné vzorce. Všetko ostatné má robiť počítač... - pre človeka je vhodné - a plne postačujúce - aby už len chápal tomu, čo ten počítač robí a prečo to robí a to je všetko. Je hlúpe aby žiaci boli týraní požiadavkami neustále dosádzať do vzorca konkrétne čísla a počítať výsledok... To možno taký nejaký jeden názorný experiment si môžu urobiť, aby videli, že ako to "naozaj" funguje podľa toho vzorca... Ale to stačí. Netreba riešiť milión príkladov, ktoré sú aj tak všetky na jedno kopyto...

Práve to by bolo vhodné, aby žiaci riešili veci všeobecne, t.j. bez konkrétnych čísel, ale len s "písmenami" (premennými). - To je totiž chyba súčasného školstva, že primárne pracuje s číslami, a tým jednak týra žiakov robotickou prácou, kde sa človek môže akurát tak ľahko pomýliť (a za to je potom ešte aj ponižovaný zlou známkou) - a zároveň ich tým tak hrozne zdeformuje, že už potom neskôr majú aj problém prejsť na prácu s premennými a je to pre nich niečo odpudivé... - a to je pritom normálne, že ak si niekto už zvykne na niečo (práca s číslami), tak prejsť na niečo úplne iné (práca s premennými) mu je odpudivé... - pritom v prípade matematiky by to malo byť presne opačne: práca s číslami by mala byť žiakovi odpudivá... lebo to odpudivým naozaj je... - preto treba od úplne prvého ročníka namiesto učenia počítania s číslami učiť prácu s premennými. Zatiaľ čo numerické veci len okrajovo spomenúť a ilustrovať na dvojkovej sústave a hotovo. Len raz ilustračne na pár jednoduchých príkladoch spomenúť a hotovo! Ak dieťaťu vysvetlím ako sa násobí a ono to chápe, tak to mi to nemusí dokazovať na miliónoch zložitých príkladov... stačí nanajvýš na pár jednoduchých ilustračných príkladoch si to ukázať a to stačí...

BTW. nejakí školáci v ČR napísali vlastnú učebnicu matematiky a tvrdia, že vedia matematiku vysvetliť lepšie než učitelia: http://video.aktualne.cz/dvtv/matematiku-vam-vysvetlime-lepe-nez-ucitele-rika-student-a-sp/r~06547a54d00611e59e52002590604f2e/ - v celku verím, že od bežných súčasných učiteľov by matematiku vedel vysvetliť lepšie kde-ktorý šikovnejší študent: ale to, čo tam hovoril o tej ich knihe, ktorú chválil tým, že všetko detailne vysvetľuje, vraj jeden príklad aj na 4 strany rozoberá... no tak to tak potom aj vyzerá... že tá učebnica je tak hrubá, má to zjavne stovky strán... a pritom vysvetľuje len prvý ročník gymnázia... tak to je predsa smiešne... s týmto by u mňa rozhodne nepochodil. Celú maturitnú matematiku je predsa možné vysvetliť za pár minút na pár stranách. A nielen maturitnú, ale aj klasickú vysokoškolskú, resp. aj takú trochu pokročilejšiu vysokoškolskú matematiku... - aspoň mám taký dojem... ale rád by som si to nejako vyskúšal, takže najprv asi skúsim napísať nejakú takú učebnicu matematiky dľa tých mojich predstáv, t.j. bez čísel a pod., a uvidím teda, že nakoľko stručné by to vyšlo aj reálne... hmm... ale myslím, že by to šlo...
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Poslať 14.02.2016 14:49:31   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11887 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
tvrdia, že vedia matematiku vysvetliť lepšie než učitelia
to funguje ale je to tym ze studenti su na podobnej urovni zatial co ucitel je na inej urovni

Citácia:
tie chemické experimenty už nie sú až tak dôležité,
skoda ze sa nerobia

Citácia:
Ešte som nevidel jednoduchší spôsob odvodenia matematických vlastností elipsy než pomocou fyzikálneho prístupu!
ano

Citácia:
Ak dieťaťu vysvetlím ako sa násobí a ono to chápe, tak to mi to nemusí dokazovať na miliónoch zložitých príkladov... stačí nanajvýš na pár jednoduchých ilustračných príkladoch si to ukázať a to stačí...
nestaci, treba aj prax, inak to nepchopi na co je to dobre
Hore
 Profil  
 
Poslať 14.02.2016 14:52:49   Re: Reforma školstva
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18240 príspevkov
Didymos píše:
ale rád by som si to nejako vyskúšal, takže najprv asi skúsim napísať nejakú takú učebnicu matematiky dľa tých mojich predstáv, t.j. bez čísel a pod., a uvidím teda, že nakoľko stručné by to vyšlo aj reálne... hmm... ale myslím, že by to šlo...
Ked ju budes mat, posli na recenziu ... :D
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 14.02.2016 15:28:00   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 23:41:06
napísal 11018 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Ak dieťaťu vysvetlím ako sa násobí a ono to chápe, tak to mi to nemusí dokazovať na miliónoch zložitých príkladov... stačí nanajvýš na pár jednoduchých ilustračných príkladoch si to ukázať a to stačí...
nestaci, treba aj prax, inak to nepchopi na co je to dobre
ale veď prax na pochopenie ja nepopieram. Len vravím, že na to praktické pochopenie stačí uviesť nejakých zopár konkrétnych príkladov, že kde to má praktické využitie. Ale aj tam netreba aby to ten žiak dookola ručne používal POKIAĽ tomu už rozumie aj bez toho. A to by stačilo vysvetliť aj už na len zopár príkladoch. Ale nie je ani vhodné, aby sa to s tými ručnými numerickými výpočtami preháňalo, a to práve z dôvodu, aby to nezdeformovalo myslenie tých detí, aby si nezvykali príliš na numerické výpočty namiesto symbolických... - lebo dnes sú naozaj práve v tomto deti poškodené, že si natoľko zvyknú na to, že matematika je o číslach, že už potom majú problém začať pracovať s premennými. Preto by bolo vhodnejšie keby sa primárne vysvetľovali premenné, a len stručne sa spomenuli čísla ako jedno z možných vyjadrení konkrétnych prípadov. A čísla sú navyše aj málo názorné: skôr som za geometické zobrazenie. Starí Gréci boli tak dobrí v matematike možno aj preto, že nemali desiatkovú sústavu a teda sa nesústredili veľmi na primitívne numerické výpočty, akými sú mučené súčasné deti, ale namiesto toho sa zaoberali geometrickými konštrukciami, ktoré umožňujú si veci pekne a názorne predstaviť, atď. - Z nich by sme si mali brať príklad...

legionar píše:
Didymos píše:
ale rád by som si to nejako vyskúšal, takže najprv asi skúsim napísať nejakú takú učebnicu matematiky dľa tých mojich predstáv, t.j. bez čísel a pod., a uvidím teda, že nakoľko stručné by to vyšlo aj reálne... hmm... ale myslím, že by to šlo...
Ked ju budes mat, posli na recenziu ... :D
to víš, že pošlem :D chcel by som to hlavne ako webstránku urobiť, keďže web umožňuje všelijaké rozklikávania a pod., čo kniha neumožňuje. Ale možno aj knižné vydanie bych skúsil. Ale primárny je web, lebo ten by umožňoval neustále dopĺňanie a rozširovanie, aby dieťa mohlo neobmedzene putovať stále ďalej a ďalej v tom svete matematiky - tak ďaleko ako ho to bude baviť. Minimálne po rýchle fourierové transformácie (vrátane) by sa podľa mňa mal v takej učebnici dostať každý už od prvých stupňov ZŠ :D
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Poslať 14.02.2016 22:54:04   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11887 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Minimálne po rýchle fourierové transformácie (vrátane) by sa podľa mňa mal v takej učebnici dostať každý už od prvých stupňov ZŠ :D
a co takto gradientne matice a diferencialny pocet v osobitnej skole :-D ??? :lol:
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 2:06:23   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 18:28:11
napísal 1581 príspevkov
misojogi píše:
Citácia:
Minimálne po rýchle fourierové transformácie (vrátane) by sa podľa mňa mal v takej učebnici dostať každý už od prvých stupňov ZŠ :D
a co takto gradientne matice a diferencialny pocet v osobitnej skole :-D ??? :lol:
Milujem keď sa ľudia tvária ako rozumejú matematike. Pričom dobre viem, že ani jeden z Vás jej nerozumie a to, že viete o pár poučiek, funkcii a pod. viac ako bežne populácia nerobí z Vás matematických géniov. Tak by som Vás poprosil aby ste sa tak netvárili. Trošku by sa zišlo aby ste stáli nohami na zemi a nie lietate v oblakoch.Tí čo sú poriadni matematici nemajú potrebu sa s tým chváliť a vyvyšovať vid slávni matematici. Ich preslávili ich výpočty a nie to, že rozumeli tomu čo niekto iný už objavil.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 2:49:42   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11887 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
gradientny pocet naozaj neviem, (maximalne nieco z linearnej algebry)
ale Fourierova transformacia mi je znama este z cias ZS(zakladne pojmy) a neskor sme ju preberali na VS (je to dost pouzivana vec v elektrotechnike a akustike)
a diferencialne rovnice sme tiez mali na VS (zial len zaklady)
(mimochodom ako 8-ak na ZS som bol na prednaske o Conwayovych cislach, cize naozaj je nieco mozne aj pre ZS ale nie je to taka samozrejmost ako si Didy mysli)

Co sa tyka Didyho tak on je naozaj matematik, takze on vie co hovori, len si myslim ze to nie je realne pre siroke masy, ale nech si to vyskusa sam ... nech zacne ucit

samozrejme predosly prispevok na ktory si reagoval bola ironia
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 2:53:31   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 24.11.2009 0:52:31
napísal 11887 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Fourierova transformacia
je frekvencny rozklad nesinusoveho signalu do frekvencnych zloziek
(prva druha tretia atd harmonicka)

opacne funguje napriklad hudba a akordy co je vlastne skladanie tonov do harmonickych celkov - v podstate Fourierova tranformacia opacnym smerom
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 9:15:05   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 17.04.2013 11:28:18
napísal 1149 príspevkov
l1ve_D píše:
Milujem keď sa ľudia tvária ako rozumejú matematike. Pričom dobre viem, že ani jeden z Vás jej nerozumie a to, že viete o pár poučiek, funkcii a pod. viac ako bežne populácia nerobí z Vás matematických géniov.
Môžeš si byť istý, že Didy matematike rozumie ;) (a aj matematika rozumie Didymu :) ) To, že jeho predstavy o tom, ako by sa prváci na ZŠ mali učiť derivácie, integrály a komplexné čísla, sú, povedzme že trochu optimistickejšie, to mu říkám pořád :D ale to už je druhá vec
_________________
"Veď Boh nám nedal Ducha bojazlivosti, ale Ducha sily, lásky a rozvahy." (2Tim, 1, 7) ... "Ale vaša reč nech je "áno - áno", "nie - nie"." (Mt, 5, 37)
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 16:35:07   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 18:28:11
napísal 1581 príspevkov
Physis píše:
l1ve_D píše:
Milujem keď sa ľudia tvária ako rozumejú matematike. Pričom dobre viem, že ani jeden z Vás jej nerozumie a to, že viete o pár poučiek, funkcii a pod. viac ako bežne populácia nerobí z Vás matematických géniov.
Môžeš si byť istý, že Didy matematike rozumie ;) (a aj matematika rozumie Didymu :) ) To, že jeho predstavy o tom, ako by sa prváci na ZŠ mali učiť derivácie, integrály a komplexné čísla, sú, povedzme že trochu optimistickejšie, to mu říkám pořád :D ale to už je druhá vec
Môžem si byť istý tým, že jej nerozumie. ;) Matematike nerozumejú ani najväčší géniovia len vedia trošku niečo málo z niektorej jej oblasti. Tvrdím to z tohoto dôvodu:
Víte, že…
… V roce 1901 matematik Bertrand Russell svým paradoxem vyvrátil celé tehdejší pojetí matematiky, načež byly pro ni hledány pevné základy, které dobře slouží dodnes?
Preto vravím, že tu prítomní jej nerozumejú len sa domnievajú, že niečomu z nej rozumejú preto nemám rád takéto povyšenecké reči.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 17:00:25   Re: Reforma školstva
 

od 16.11.2006 13:42:16
napísal 18240 príspevkov
l1ve_D píše:
Physis píše:
l1ve_D píše:
Milujem keď sa ľudia tvária ako rozumejú matematike. Pričom dobre viem, že ani jeden z Vás jej nerozumie a to, že viete o pár poučiek, funkcii a pod. viac ako bežne populácia nerobí z Vás matematických géniov.
Môžeš si byť istý, že Didy matematike rozumie ;) (a aj matematika rozumie Didymu :) ) To, že jeho predstavy o tom, ako by sa prváci na ZŠ mali učiť derivácie, integrály a komplexné čísla, sú, povedzme že trochu optimistickejšie, to mu říkám pořád :D ale to už je druhá vec
Môžem si byť istý tým, že jej nerozumie. ;) Matematike nerozumejú ani najväčší géniovia len vedia trošku niečo málo z niektorej jej oblasti. Tvrdím to z tohoto dôvodu:
Víte, že…
… V roce 1901 matematik Bertrand Russell svým paradoxem vyvrátil celé tehdejší pojetí matematiky, načež byly pro ni hledány pevné základy, které dobře slouží dodnes?
Preto vravím, že tu prítomní jej nerozumejú len sa domnievajú, že niečomu z nej rozumejú preto nemám rád takéto povyšenecké reči.
Mne, coby striktnemu ne-matematikovi, tieto paradoxy pripadaju ako hranie sa so slovickami ... :)
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 17:19:07   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 22.03.2008 11:01:14
napísal 3876 príspevkov
Bydlisko: Žilina
l1ve_D píše:
Physis píše:
l1ve_D píše:
Milujem keď sa ľudia tvária ako rozumejú matematike. Pričom dobre viem, že ani jeden z Vás jej nerozumie a to, že viete o pár poučiek, funkcii a pod. viac ako bežne populácia nerobí z Vás matematických géniov.
Môžeš si byť istý, že Didy matematike rozumie ;) (a aj matematika rozumie Didymu :) ) To, že jeho predstavy o tom, ako by sa prváci na ZŠ mali učiť derivácie, integrály a komplexné čísla, sú, povedzme že trochu optimistickejšie, to mu říkám pořád :D ale to už je druhá vec
Môžem si byť istý tým, že jej nerozumie. ;) Matematike nerozumejú ani najväčší géniovia len vedia trošku niečo málo z niektorej jej oblasti. Tvrdím to z tohoto dôvodu:
Víte, že…
… V roce 1901 matematik Bertrand Russell svým paradoxem vyvrátil celé tehdejší pojetí matematiky, načež byly pro ni hledány pevné základy, které dobře slouží dodnes?
Preto vravím, že tu prítomní jej nerozumejú len sa domnievajú, že niečomu z nej rozumejú preto nemám rád takéto povyšenecké reči.
z tónu tvojej reči implicitne vplýva že ty si tu jediný ktorý matematike rozumie. Nie že by som ti závidel, alebo ťa obdivoval, ale predsa...
_________________
Pamätaj že vo výšinách vždy svieti Slnko, bez ohladu na mračná ktoré prichádzajú a odchádzajú
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 18:09:35   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 17.04.2013 11:28:18
napísal 1149 príspevkov
l1ve_D píše:
Physis píše:
l1ve_D píše:
Milujem keď sa ľudia tvária ako rozumejú matematike. Pričom dobre viem, že ani jeden z Vás jej nerozumie a to, že viete o pár poučiek, funkcii a pod. viac ako bežne populácia nerobí z Vás matematických géniov.
Môžeš si byť istý, že Didy matematike rozumie ;) (a aj matematika rozumie Didymu :) ) To, že jeho predstavy o tom, ako by sa prváci na ZŠ mali učiť derivácie, integrály a komplexné čísla, sú, povedzme že trochu optimistickejšie, to mu říkám pořád :D ale to už je druhá vec
Môžem si byť istý tým, že jej nerozumie. ;) Matematike nerozumejú ani najväčší géniovia len vedia trošku niečo málo z niektorej jej oblasti. Tvrdím to z tohoto dôvodu:

Preto vravím, že tu prítomní jej nerozumejú len sa domnievajú, že niečomu z nej rozumejú preto nemám rád takéto povyšenecké reči.
nuž, ak to chceš brať takto a rozumieť niečomu podľa teba znamená vedieť o tom VŠETKO, zatiaľčo keď o niečom nevieš všetko, tak o tom nevieš nič - OK, tvoja vec :D
_________________
"Veď Boh nám nedal Ducha bojazlivosti, ale Ducha sily, lásky a rozvahy." (2Tim, 1, 7) ... "Ale vaša reč nech je "áno - áno", "nie - nie"." (Mt, 5, 37)
Hore
 Profil  
 
Poslať 15.02.2016 18:28:59   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 18:28:11
napísal 1581 príspevkov
Physis píše:
l1ve_D píše:
Physis píše:
l1ve_D píše:
Milujem keď sa ľudia tvária ako rozumejú matematike. Pričom dobre viem, že ani jeden z Vás jej nerozumie a to, že viete o pár poučiek, funkcii a pod. viac ako bežne populácia nerobí z Vás matematických géniov.
Môžeš si byť istý, že Didy matematike rozumie ;) (a aj matematika rozumie Didymu :) ) To, že jeho predstavy o tom, ako by sa prváci na ZŠ mali učiť derivácie, integrály a komplexné čísla, sú, povedzme že trochu optimistickejšie, to mu říkám pořád :D ale to už je druhá vec
Môžem si byť istý tým, že jej nerozumie. ;) Matematike nerozumejú ani najväčší géniovia len vedia trošku niečo málo z niektorej jej oblasti. Tvrdím to z tohoto dôvodu:

Preto vravím, že tu prítomní jej nerozumejú len sa domnievajú, že niečomu z nej rozumejú preto nemám rád takéto povyšenecké reči.
nuž, ak to chceš brať takto a rozumieť niečomu podľa teba znamená vedieť o tom VŠETKO, zatiaľčo keď o niečom nevieš všetko, tak o tom nevieš nič - OK, tvoja vec :D
Tak to nemyslím. Len vravím, že by som sa neodvažoval tváriť tak Bohorovne za to, že viem o trošku viac matematiky ako niekto iný. Chýba mi u nich trochu pokory.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
Poslať 16.02.2016 1:51:42   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 18:28:11
napísal 1581 príspevkov
misionar3 píše:
z tónu tvojej reči implicitne vplýva že ty si tu jediný ktorý matematike rozumie. Nie že by som ti závidel, alebo ťa obdivoval, ale predsa...
Nerozumiem ako si prišiel k záveru, že ja jej rozumiem? Možno som sa len zle vyjadril ak to tak niekde vnímaš. Všade vravím, že jej rozumejú géniovia aj to trošku. Ja génius nie som. Preto moje matematické znalosti sú veľmi obmedzené a aj to čo som sa trošku naučil je prevzaté poznanie predošlých generácii teda len také matematické kopírovanie nič výnimočné. Skutočný matematik rozvíja matematiku ďalej nachádza jej nové zákutia čo ešte nik neobjavil. Ja som len na úrovni toho čo opakuje čo už iný vymyslel teda to nepovažujem poriadne ani za znalosti v tejto oblasti. Zo spôsobu ako to tu prezentovali Didymos a Misojogi mám len obavu aby neskĺzli k arogancii lebo tá vedie k záhube talentu čo je škoda. Vysvetlím to na príklad umenia. Je človek čo vie okopírovať sochu, resp. sú 3D tlačiarne čo okopírujú ten tvar. Ale to nie je umenie. Umenie je to čo tam skutočne vloží ten umelec, je to nové, silné, každý tam cíti a vníma istú emóciu a posúva to hranice ďalej.
_________________
Boh nemá náboženstvo. Mahatma Gandhi
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 91 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Obsah fóra » Voľná diskusia

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: