Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Voľná diskusia


 [ Príspevkov: 91 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
Autor Správa
Poslať 24.03.2016 21:12:42   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 22:41:06
napísal 11016 príspevkov
P.S.: aj keď pre úplnosť treba dodať, že matematika nie je len pomocný aparát pre fyziku, čo vravíš, lebo niektoré odvetvia matematiky ako napr. teória čísel sa využívajú v kryptológii, čo už nie je fyzika. Alebo tiež ekonomika, počítače, vizualizácie k filmom či rôznym iným účelom, spracovanie dát, štatistika a kvanum a kvantum oblastí, kde sa matematika využíva, a preto matematika rozhodne nie je len slúžka fyziky, ale ona je kráľovná všetkých vied, skúma dokonca i veci, ktorým zatiaľ nepoznáme praktické využitie, ale možno neskôr ho spoznáme - ako to kedysi platilo napr. o spomínanej teórii čísel, ale aj mnohých iných veciach, ktorých praktické využitie bolo najprv neznáme, ale časom sa našlo. Ale aj keby sa nenašlo, matematika dokáže existovať aj keby iných vied nebolo, ale opačne to už neplatí, iné vedy sa bez matematiky nepohnú, a matematika má zmysel aj sama o sebe na rozvíjanie myslenia a logiky a hľadania všeobecných logicko-matematických vzťahov a logického uvažovania, ktoré sa potom môžu zísť aj všelikde inde v živote, ani nevieš vpred kde všade. Preto matematika je rozhodne základ. A skôr fyzika je - z pedagogického hľadiska - skôr len slúžkou matematiky na názorné vysvetlenie a ilustrovanie niektorých matematických vzťahov. Aj keď v praxi vo fyzike je slúžkou skôr matematika, no keďže matematika je všeobecnejšia než fyzika, tak je jasné, že atď.

P.P.S.:
misojogi píše:
Citácia:
ak sa človek nenaučí myslieť konkrétne, tak s abstraktným myslením bude mať problém...
toto hovoril aj matematik Hejny
ale veď to hovorí každý aj ja, ba práve ja to tu navrhujem viac než to robí súčasný systém, ktorý sa len tvári ako konkrétny, ale nie je, lebo robí s číslami, no to sú abstraktinejšie* objekty než geometria, kde to človek konkrétne vidí. A preto hovorím, že treba spojiť predmet matematiky a fyziky, kde sa budú vysvetľovať matematické vzťahy a ilustrovať fyzikálno-geometricky, aby si to dieťa mohlo predstaviť a zároveň by tomu videlo aj praktické využitie, ako aj by zároveň chápalo aj fyzikálnym zákonitostiam, atď.

* mám na mysli tie číselné zápisy v pozičných sústavách, že to už nie je niečo priame, ako geometria, to už si dieťa nevie priamo predstaviť, ale to je už len nejaký symbolický zápis toho čísla, ktoré sa dá priamo vyjadriť najlepšie geometricky, kde to dieťa priamo vidí, zatiaľ čo symbolický zápis v pozičnej sústave je potrebné najprv pomerne komplikovane "dešifrovať", aby si z toho mohol zrekonštruovať nejakú predstavu, a to už aj v prípade binárnej sústavy môže byť trochu komplikované, hoci tam je to ešte pomerne jednoduché oproti desiatkovej sústave, kde je to už podstatne ťažšie a kde je strašne a zbytočne neefektívne a komplikované s tým pracovať... a to už je fakt HLÚPOSŤ niečo také v dnešnej dobe používať... a tak ak sa matematika vysvetľuje výslovne hlúpo a neefektívne (čo je určite prípad pozičnej sústavy a obzvlášť tej desiatkovej sústavy), tak o čom je potom taká škola? to je potom škola hlúposti a neefektívnosti... ako inak to nazvať? ... znie to síce drsne, hrubo, radikálne, ale je to tak... či sa nám to páči, alebo nie... súčasné školy sú školami neefektívnosti a hlúposti... a nie efektívnosti a chápavosti...
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Poslať 24.03.2016 21:59:58   Re: Reforma školstva
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 17999 príspevkov
Didy, asi by som Ti poradil cim skor sa ozenit a MAT DIETA.
Vysvetlis mu pekne vsetky tie svoje teorie - a potom sa mozeme znovu o tom pobavit. :lol:
Dovtedy by si mal zosmolit aspon nejake zakladne osnovy vyuky matematiky a fyziky, povedzme pre ZS.
S prislusnym inovatorskym vykladom, samozrejme ...
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.03.2016 14:45:54   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 22:41:06
napísal 11016 príspevkov
legionar píše:
Didy, asi by som Ti poradil cim skor sa ozenit a MAT DIETA.
Vysvetlis mu pekne vsetky tie svoje teorie - a potom sa mozeme znovu o tom pobavit. :lol:
bol u mňa zrovna pred pár týždňami 4 ročný synovec, a keď som videl ako sa tak hrá s vláčikom, tak som si povedal, že vysvetľovať mu integrály, to by asi nešlo, to by som nevedel kde začať... a tak som si vtedy povedal, že upúšťam od myšlienky integrálov pre škôlkarov... lebo na nich by to asi ešte mohlo byť ťažké... ale rozhodne už nie pre ZŠ, keďže tam sa už teraz učia oveľa väčšie hrôzy: desiatková sústava... takže pre ZŠ by toto bolo len zľahčenie a nie sťaženie... no každopádne kým pôjde do ZŠ, tak dúfam, že už prebehne nejaká tá reforma, aby sa už mohol učiť matematiku nejako rozumne...
    legionar píše:
    Dovtedy by si mal zosmolit aspon nejake zakladne osnovy vyuky matematiky a fyziky, povedzme pre ZS.
    S prislusnym inovatorskym vykladom, samozrejme ...
jj, a chcel bych to testovať na nejakej škole, napr. Montessori vyzerá ako dobrá štartovacia čiara na reformy, lebo ona už viaceré hlúposti súčasného školstva vyhodila, napr. známky, a pridala tam nejaké rozumnosti ako napr. praktické zručnosti, ako aj zohľadnenie individuality žiakov. Vo svete už Montessori školy fungujú asi storočie, a majú veľmi dobré výsledky, teraz zrovna v SR vyšli prví deviataci zo slovenskej Montessori, viď. ich autentický opis fungovania školy:Presne tie zmeny, čo Montessori navrhla, vnímam tiež ako potrebné, akurát že Montessori odstránila len problém známok, absenciu niektorých praktických zručností a zohľadnenie individuality - ale nerozoberala detailnejšie otázku samotného učenia, tie problémy vyučovania matematiky a pod., ktoré tu spomínam. A tak v tomto treba pokračovať...

Teda Montessori beriem ako už overený funkčný základ, ktorý treba už len ďalej rozvíjať o riešenie tých ďalších problémov, ktoré som tu popísal, s využitím aj moderných technológií, ktoré v časoch Montessori neexistovali.

Zatiaľ čo štátne školy sú problematické, lebo nie sú veľmi otvorené reformám takým smerom ako Montessori, skôr ešte robia niektoré kroky presne opačným smerom... aj keď už som počul o niektorých "rebelujúcich" učiteľoch, ktorí skúšajú niektoré inovatívne techniky, napr. eduscrum:Alebo aj toto:takže vo viacerých oblastiach tu dávajú zapravdu niektorým veciam, ktoré som tu písal, akurát treba ísť ešte ďalej, tu tvrdím...

No bude to ešte dosť práce zjavne, tak uvidím...
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.03.2016 18:42:56   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 17:28:11
napísal 1344 príspevkov
legionar píše:
Didy, asi by som Ti poradil cim skor sa ozenit a MAT DIETA.
Vysvetlis mu pekne vsetky tie svoje teorie - a potom sa mozeme znovu o tom pobavit. :lol:
Dovtedy by si mal zosmolit aspon nejake zakladne osnovy vyuky matematiky a fyziky, povedzme pre ZS.
S prislusnym inovatorskym vykladom, samozrejme ...
Nikdy by som nečakal, že budeš tak uzatvorený. Aj keď by Didymusove návhry nemuseli fungovať. Čo sa môže stať vždy. Aspoň hľadá nové riešenia. Alebo sa ti snáď zdá, že školstvo u nás funguje dobre a nie je čo zlepšiť? Je také ľahké byť kritik no čo tak povedať ako na to?
_________________
Nikto nie je tak beznádejne zotročený ako tí, ktorí falošne veria, že sú slobodní. Klikni sem
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.03.2016 18:51:57   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 22:41:06
napísal 11016 príspevkov
to LD: to je vpohode, aj tak tu o takom asi veľmi nejde diskutovať, treba to len vypracovať a reálne potom v praxi ešte prípadne doľaďovať či vylepšovať či pod., to na fóre veľmi nejde riešiť, už tu bolo povedané dosť takého, čo sa dalo, ale iba čo sa dokola točíme, takže už bych to tiež asi nechal tak tu a zameral sa skôr už na tú praktickú realizáciu : )
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.03.2016 18:56:17   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 17:28:11
napísal 1344 príspevkov
Didymos píše:
to LD: to je vpohode, aj tak tu o takom asi veľmi nejde diskutovať, treba to len vypracovať a reálne potom v praxi ešte prípadne doľaďovať či vylepšovať či pod., to na fóre veľmi nejde riešiť, už tu bolo povedané dosť takého, čo sa dalo, ale iba čo sa dokola točíme, takže už bych to tiež asi nechal tak tu a zameral sa skôr už na tú praktickú realizáciu : )
Držím ti palce pri praktickej realizícii. Mne išlo iba o princíp. Ofrflať viem aj ja všetko. Ale chce to každého podporovať v skutkoch.
_________________
Nikto nie je tak beznádejne zotročený ako tí, ktorí falošne veria, že sú slobodní. Klikni sem
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.03.2016 20:04:33   Re: Reforma školstva
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 17999 príspevkov
Chlapci, problem nie je v tom, ze by som bol nejako uzavrety, ale v tom, ze uz mam dost rokov na to, aby som skakal po hlave do akejkolvek sialenosti.
Nase skolstvo naozaj nie je v dobrom stave.
Ale to neznamena, ze ten stav sa nemoze este zhorsit ...
Ako vravim - dajte k svojim "sialenostiam" konzistentne podklady, nie iba "vystrely do tmy".
Reforma skolstva predsa nemoze byt postavena na vetach typu "ja by som zrusil hento, alebo tamto".
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.03.2016 20:33:05   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 22:41:06
napísal 11016 príspevkov
legionar píše:
Ako vravim - dajte k svojim "sialenostiam" konzistentne podklady, nie iba "vystrely do tmy".
Reforma skolstva predsa nemoze byt postavena na vetach typu "ja by som zrusil hento, alebo tamto".
no veď tak to aj chcem. rozpracovať to do detailov. to nie len nejaké tie frázy... tu som uvádzal predsa len taký náčrt, trochu voľne a aj nadľahčene, ale nevravím, že by som chcel ostať len pri tom, naopak. Celý čas vravím, že bych to chcel aj detailnejšie rozpracovať a to práve kritizujem aj na niektorých politikoch a pod., ktorí len všetci hovoria aké je školstvo zlé, ale nič konkrétne nenavrhnú, nanajvýš len zvýšenie platov, a pritom toto vôbec nie je problém platov, to je problém systému: súčasných oficiálnych štátnych učebných osnov a metodológií... - to treba zmeniť... A samozrejme že na nejakej formálnejšej pôde by som to neformuloval tak voľne ako tu, že "to bych zrušil, tamto"... to sa zas neboj : )
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Poslať 13.04.2016 14:56:31   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11024 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
nieco k teme

https://www.postoj.sk/12729/mali-sme-tam-vsetko-okrem-dievcat

Citácia:
Prvé gymnázium v Šaštíne vzniko ešte v 20. rokoch minulého storočia a bolo v podstate malým seminárom, keďže saleziáni si v ňom vychovávali zväčša svoj dorast.

Po skončení komunizmu (1991) školu obnovili ako všeobecné gymnázium. Podmienky už neboli také prísne, no hlavné špecifiká zostali. Gymnázium bolo čisto chlapčenské, všetci bývali povinne na internáte, domov sa mohlo chodiť len raz za mesiac. (Toto pravidlo sa neskôr uvoľnilo.)

Tento charakter školy pretrval v podstate až do veľkých zmien v školskom roku 2009/2010. Vtedy gymnázium prebral ako zriaďovateľ bratislavský arcibiskup, pričom saleziánom zostala duchovná správa školy. Posledných pár rokov bol teda „šaštín“ bežným cirkevným gymnáziom s internátom. No väčšia časť histórie školy si pamätá podmienky, ktoré z nej robia celkom určite nezvyčajnú školu.
Citácia:
Avšak závažná bola ešte jedna vec, ktorú sme vnímali už počas nášho štúdia. V tom čase mladá generácia saleziánov striedala vo vedení diela starších kňazov. Rozdiely v názoroch na smerovanie boli značné.

Ako študenti sme to vnímali tak, že mladí saleziáni nevidia v dovtedajšom modeli zmysel. Hovorili nám: Nehrajme sa na výberové gymnázium. Pozrite sa na úspešné učilište v Žiline. Urobme zo Šaštína „normálne“ cirkevné gymnázium, pustime sem dievčatá, internát bude dobrovoľný, takisto omše nebudú povinné. Inými slovami, saleziáni nechceli zachraňovať gymnázium v jeho starej podobe.

A tak sa aj postupne stalo. Napríklad omše už neboli povinné na konci nášho štúdia, teda v roku 2006.
Hore
 Profil  
 
Poslať 25.04.2016 0:44:06   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11024 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Neurologičku a učiteľku hudby Annitu Collins by tento príbeh určite neprekvapil. Pri písaní svojej dizertačnej práce sa brodila dvadsiatimi rokmi výskumu o vplyve hudby na ľudský mozog a jej závery sú senzáciehodné.

Hranie na hudobný nástroj zlepšuje fungovanie mozgu takým spôsobom, akým to nerobí žiadna iná aktivita. Odkaz Annity Collins by sa pri použití umeleckej hyperboly dal zhrnúť asi takto:

Rodičia, kašlite na šach, balet či vesmírny krúžok. Ak z nich chcete mať úspešných matematikov, vedcov či manažérov, dajte deti na hudobnú. Je jedno, či majú talent, je jedno aj to, koľko majú rokov. Aj keď úplne najrevolučnejšie výsledky má táto skratka k úspechu, keď sa začne pred siedmimi rokmi.

A tiež je jedno, či im to ide, alebo je to jedno veľké trápenie. Dôležité je, že hrajú a že sa v ich mozgu tým pádom spúšťa ohňostroj, ako to pomenúva neurologička.

Že tam ten ohňostroj naozaj je, vidno z MRI snímkov ľudí počas hry na hudobný nástroj. Ukazujú, že pri hraní sa aktivizujú viaceré časti mozgu, tie v centre aj tie na periférii, motorické, vizuálne a sluchové. Posilňuje sa spojenie medzi hemisférami a správy v mozgu cestujú rýchlejšie a po kreatívnejších chodníčkoch. Neurologička to prirovnáva ku komplexnému posilňovaniu mozgu.

A výsledok? Všetko je lepšie. Schopnosť regulovať emócie, pamäť, sústredenie, schopnosť riešiť komplexné problémy aj kreativita. A tak mimochodom, IQ vyššie v priemere o 7,5 boda. Čo na ceste od mediánovej hodnoty (100) k hranici geniality (130) nie je úplne zanedbateľný krok. No a fakt, že hranie vlastne buduje aj charakterové vlastnosti typu trpezlivosť a usilovnosť, je len taký malý bonus navyše.
Citácia:
Terapeutické účinky tvorenia tónov si overila sama na sebe aj neurologička Annita Collins. Po tom, ako sa pol roka učila hrať na flaute, sa jej zázračne vo veku deväť rokov vyliečila dyslexia.
https://www.postoj.sk/13103/ako-vyrobit-z-dietata-genia-zacnite-hudobnou-
Hore
 Profil  
 
Poslať 26.04.2016 14:09:20   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11024 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
poznamky v ziackej knizke

uvodny link
http://branislavkrajcovic.blog.sme.sk/c/412893/preco-ucime-deti-tolko-zbytocnych-veci.html

Citácia:
"Nepíše si, čo hovorím, píše iba to, čo potrebuje". Za to by mali ziakov rovno strielat!
Citácia:
Este "lepsie" napomenutie dostal syn mojej znamej (nastastie len ustne), ze si cez prestavku dovolil ratat matematiku a to dokonca este taku, aku este nepreberali.
Citácia:
Problémy vidím napr. v tomto : Len zanietený (rozumej aj finančne ocenený) učiteľ dokáže ukázať žiakovi krásu a užitočnosť svojho predmetu a to tiež len vtedy, ak je škola dobre pomôckami vybavená, ak obaja, učiteľ aj žiak, majú k dispozícii kvalitné učebnice. Ak v škole vládne dobrá atmosféra, ak je učiteľ spravodlivý, lebo len tak sa nachádzajú talenty. A samozrejme ak (zbytočná) školská inšpekcia učiteľov nešikanuje. Rozhodne si myslím, že na prijatie na vysokú školu by nemal mať vplyv celkový prospech žiaka, veď napr. pre štúdium histórie, nemusí byť jednotkár z chémie ... Určite existuje žiak „slabší“ z chémie, ktorý je vynikajúci z dejepisu, lebo na chémii pod lavicou s nadšením čítava historické romány.
a toto je zabavne
http://www.topky.sk/cl/13/1421919/Toto-su-najzabavnejsie-poznamky-zo-ziackych-kniziek--Slovenske-deti-priniesli-domov-perly-

http://www.topky.sk/cl/13/1422141/Poznamky-zo-ziackych-kniziek-vyvolali-sialenstvo--Toto-su-najlepsie-hlasky-ucitelov-vsetkych-cias-

Citácia:
V divadle málo tlieskal.
Lezie do päťmetrovej výšky na dvojmetrový strom.
Vyvolaný prehlásil, že nebude odpovedať bez advokáta.
Nepovedal svoje meno, pretože je tu vraj inkognito.
Na výlete do Terezína sa nechal zavrieť do plynovej komory.
Bol pristihnutý v školskej jedálni, ako bozkáva spolužiačku, máme podozrenie o láske.
Citácia:
Váš syn bezdôvodne pozeral na učiteľa.
Roky sa smejem na poznámke z hodiny zemepisu: Žiak grgal pred mapou ZSSR
Slabej spolužiačke nechal odpísať celú domácu úlohu, čím podporil jej ešte väčšiu nevedomosť.
Váš syn každé popoludnie lieta na bicykli okolo školy.
Hore
 Profil  
 
Poslať 28.05.2016 22:58:01   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 07.08.2006 22:41:06
napísal 11016 príspevkov
EK s mimovládkami navrhujú zlúčenie špeciálnych škôl s klasickými... keď to Kollár kritizoval: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1614954265492309&id=1464024763918594 ... (cit.: "len idiot moze taketo deti nasekat ku normalnym zdravym detom! Ja vam kaslem na humanisticke reci o rovnosti a integracii , ste farizeji . Lebo vase deti chodia do prestiznych skol a tucno za to platite ! Vam by sa tiez nepacilo keby vase deti v skole mesiac preberali nasobilku alebo pismeno D")

tak presstitúti sa hneď doňho pustili:
Ale pritom veď normálne logicky povedal to, čo je každému normálnemu jasné, že špeciálne deti potrebujú špeciálnych pedagógov, špeciálne školy...

Hovorila mi aj jedna učiteľka, že toto "inkluzívne školstvo", ktoré nám Západ vnucuje, je nezmysel, lebo je to pohroma aj pre jedni aj pre druhé deti... lebo na špeciálnej škole s nimi mohli aspoň pracovať na ich úrovni, a z mnohých aj vychovali ľudí zamestnateľných v niektorých povolaniach, ale ak tie deti dajú do klasickej školy, tak sa nenaučia nič, lebo nebudú stíhať za ostatnými, ani učitelia si s nimi nebudú dať vedieť rady a iba to bude ešte viac spomaľovať tie ostatné deti...

Ale s tým farizejstvom sa nedá s Kollárom nesúhlasiť, lebo s takýmito hlúpymi nápadmi prichádzajú pseudo-humanisti z Európskej komisie a pod., ktorí len kritizujú druhých, ale sami by svoje dieťa do takých škôl nedali, čo horšie: kritizujú nás ľudia zo zahraničia, ktorí ani nevedia o čom hovoria, nepoznajú reálne pomery, ale sú len posadnutí svojimi utopistickými komunistickými ideológiami o tom, že všetci ľudia sú rovnakí a treba ich všetkých pomiešať a rovnako k nim pristupovať... ale realita je pritom taká, že každý je iný a je potrebný čo najindividuálnejší prístup...

Aj keď ako čisto teoreticky by som akceptoval to, že netreba tie "špeciálne školy" nazývať výslovne ako "špeciálne školy" z dôvodu, aby to neprovokovalo... lebo niektorých rodičov to uráža a potom tam vlastne mnohé deti ani nejdú, hoci by mali, ale len preto, aby z toho nebola taká hanba, že "chodí na špeciálnu školu", tak len preto tam nejde... - radšej nech sú proste rôzne školy rôznych úrovní - alebo aj rôzne úrovne tried v rámci i jednej školy - nielen dve úrovne "špeciálna" a "klasická", ale proste viacero úrovní tak, aby sa tie deti mohli presúvať podľa toho, aké sú, tak do takej úrovni pôjdu, a aj pedagógovia budú tomu prispôsobení, aby na "špeciálne" deti tam bol špeciálny pedagóg a nie chcieť od každého pedagóga aby bol na všetko, na všetky typy detí... veď to je nonsens... sú deti, na ktoré je treba prísnejšiu ruku, čo nie každý pedagóg má takú povahu, ale zasa taký môže byť lepší pre tie slušné deti, atď...
_________________
Už nemať žiadnej vlastnej prosby z lásky k slobode. Veď stačí nám žiť iba o chlebe a o vode a spávať bez podušky na bukovej lavici, len nech tí druhí majú šťastie, radosť na líci. (Janko Silan)
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.05.2016 5:59:47   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 15.05.2006 8:21:13
napísal 6071 príspevkov
Bydlisko: gemer
Inklúzia je svinstvo.
Hodiť všetky deti do jedného bazéna s tým, že sa naučia rovnako plávať sa zdá ako nezmyselný nápad.
ale riešením by bolo napustiť vody len po kolená.
ale to sa zas nenaučí plávať nikto.
(ale pasuje to do SocInžinierskeho myslenia)
_________________
ridendo verum
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.05.2016 7:52:40   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 11024 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
mimovladky

http://medzicas.sk/petr-hampl-na-mimovladne-organizacie-sa-musi-zaviest-brutalny-bic/

Citácia:
Český aktivista Petr Hampl to napísal nádherne stručne a výstižne:

Je potrebné vykonať dve opatrenia.

Akonáhle neziskovka začne presadzovať nejaký politický program, alebo začne ovplyvňovať verejnú mienku, okamžite ju odrezať od všetkých štátnych peňazí a daňových výhod.
Ak neziskovka prijíma peniaze zo zahraničia, musí sa registrovať ako zahraničný agent a začne podliehať špeciálnemu dohľadu s možnosťou zrušenia, ak orgány štátny moci zistia protiústavnú činnosť.

V USA to tak funguje už skoro 80 rokov, v poslednej dobe prijali rovnakú úpravu aj ďalšie štáty. Tak prečo by to nemohlo byť u nás?
Hore
 Profil  
 
Poslať 29.05.2016 17:45:50   Re: Reforma školstva
 
Obrázok užívateľa

od 10.07.2015 17:28:11
napísal 1344 príspevkov
Takéto problémy majú jednoduché riešenie. Nech sú školy pre biele deti s bielimi pedagógmi a školy pre rómov iba výlučne s rómskymi pedagógmi. Nebude sa môcť nikto na nikoho vyhovárať. A určite by rómsky pedagóg mal väčší vplyv na rómov. Skôr než to zamietnete skúste si to predstaviť. Mohli by sa učiť to čo uznajú za vhodné a tak ako uznajú za vhodné.
_________________
Nikto nie je tak beznádejne zotročený ako tí, ktorí falošne veria, že sú slobodní. Klikni sem
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 91 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Obsah fóra » Voľná diskusia

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: