P.S.: aj keď pre úplnosť treba dodať, že matematika nie je len pomocný aparát pre fyziku, čo vravíš, lebo niektoré odvetvia matematiky ako napr. teória čísel sa využívajú v kryptológii, čo už nie je fyzika. Alebo tiež ekonomika, počítače, vizualizácie k filmom či rôznym iným účelom, spracovanie dát, štatistika a kvanum a kvantum oblastí, kde sa matematika využíva, a preto matematika rozhodne nie je len slúžka fyziky, ale ona je kráľovná všetkých vied, skúma dokonca i veci, ktorým zatiaľ nepoznáme praktické využitie, ale možno neskôr ho spoznáme - ako to kedysi platilo napr. o spomínanej teórii čísel, ale aj mnohých iných veciach, ktorých praktické využitie bolo najprv neznáme, ale časom sa našlo. Ale aj keby sa nenašlo, matematika dokáže existovať aj keby iných vied nebolo, ale opačne to už neplatí, iné vedy sa bez matematiky nepohnú, a matematika má zmysel aj sama o sebe na rozvíjanie myslenia a logiky a hľadania všeobecných logicko-matematických vzťahov a logického uvažovania, ktoré sa potom môžu zísť aj všelikde inde v živote, ani nevieš vpred kde všade. Preto matematika je rozhodne základ. A skôr fyzika je - z pedagogického hľadiska - skôr len slúžkou matematiky na názorné vysvetlenie a ilustrovanie niektorých matematických vzťahov. Aj keď v praxi vo fyzike je slúžkou skôr matematika, no keďže matematika je všeobecnejšia než fyzika, tak je jasné, že atď.
P.P.S.:
misojogi píše:
Citácia:
ak sa človek nenaučí myslieť konkrétne, tak s abstraktným myslením bude mať problém...
toto hovoril aj matematik Hejny
ale veď to hovorí každý aj ja, ba práve ja to tu navrhujem viac než to robí súčasný systém, ktorý sa len tvári ako konkrétny, ale nie je, lebo robí s číslami, no to sú abstraktinejšie* objekty než geometria, kde to človek konkrétne vidí. A preto hovorím, že treba spojiť predmet matematiky a fyziky, kde sa budú vysvetľovať matematické vzťahy a ilustrovať fyzikálno-geometricky, aby si to dieťa mohlo predstaviť a zároveň by tomu videlo aj praktické využitie, ako aj by zároveň chápalo aj fyzikálnym zákonitostiam, atď.
* mám na mysli tie číselné zápisy v pozičných sústavách, že to už nie je niečo priame, ako geometria, to už si dieťa nevie priamo predstaviť, ale to je už len nejaký symbolický zápis toho čísla, ktoré sa dá priamo vyjadriť najlepšie geometricky, kde to dieťa priamo vidí, zatiaľ čo symbolický zápis v pozičnej sústave je potrebné najprv pomerne komplikovane "dešifrovať", aby si z toho mohol zrekonštruovať nejakú predstavu, a to už aj v prípade binárnej sústavy môže byť trochu komplikované, hoci tam je to ešte pomerne jednoduché oproti desiatkovej sústave, kde je to už podstatne ťažšie a kde je strašne a zbytočne neefektívne a komplikované s tým pracovať... a to už je fakt HLÚPOSŤ niečo také v dnešnej dobe používať... a tak ak sa matematika vysvetľuje výslovne hlúpo a neefektívne (čo je určite prípad pozičnej sústavy a obzvlášť tej desiatkovej sústavy), tak o čom je potom taká škola? to je potom škola hlúposti a neefektívnosti... ako inak to nazvať? ... znie to síce drsne, hrubo, radikálne, ale je to tak... či sa nám to páči, alebo nie... súčasné školy sú školami neefektívnosti a hlúposti... a nie efektívnosti a chápavosti...