Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Voľná diskusia


 [ Príspevkov: 74 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5
Autor Správa
 
Obrázok užívateľa

od 14.08.2012 20:10:44
napísal 1514 príspevkov
Citácia:
Romanh, akú literatúru čítaš na výklad sv. Písma, zjavne nie katolícku.
ziadnu, vymysla to si to za pochodu.
_________________
Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky, ak napomínaš, napomínaj z lásky, ak odpúšťaš, odpúšťaj z lásky ( sv. Augustin )
Hore
 Profil  
 
 

od 28.06.2014 20:30:22
napísal 284 príspevkov
Milý romanh chápem, že chceš katolíkom vysvetliť omyly ich mariánskej úcty a s dobrým úmyslom pomocou sv. Písma poukázať na jej nesprávnosť. Aby však tvoja kritika či oponentúra bola oprávnená, musel by si pravú mariánsku úctu poznať. Z toho, čo som si mal možnosť prečítať si myslím, že podstatu tejto oblasti katolíckej viery nepoznáš. Ja sa veľmi nečudujem, lebo väčšina samotných katolíkov nepozná všetky nuansy či odtiene tejto úcty a jej hlbokú logiku. Už dávnejšie tvrdím, že samotná mariologia je čerešničkou na torte katolíckej teológie a nie je správne zrozumiteľná bez pravej a hlbokej katolíckej viery. Stále poukazuješ na to, že katolícke utiekanie sa k Panne Márii odvádza našu pozornosť od samého Krista. Tvoja obava je skutočne oprávnená, sám sv. Ján Pavol II. mal tieto obavy, hoci sa neskôr stal najväčším propagátorom mariánskej úcty. Mnohí diskutujúci Ti už na mnoho otázok odpovedali, nebudem ich preto opakovať. Napíšem len zopár viet, nebudem presne citovať zdroje, ale ak by si mal záujem, tak Ťa rád odkážem na skvelú literatúru.

Sv. Ľ. M. Grignion z Montfortu hovorí, že nie je možné, aby nejaký kresťan mal Boha za Otca, ak odmieta mať Máriu za matku. Skús o tom porozmýšľať.

C. V. Pospíšil hovorí, že sú iba dvaja na svete, ktorí môžu v pravom zmysle slova osloviť Ježiša a povedať mu - Ty si môj Syn. Je to Boh Otec a Panna Mária. Skús precítiť túto myšlienku a pochopiť jej ohromnú hĺbku.

Katolícka teológia hovorí, že Panna Mária je prostredníčkou všetkej Božej milosti. Skús sa zamyslieť a sám odpovedz či je to pravda.

V Písme s Píše, že máme napodobňovať Boha. Skús sa zamyslieť nad logikou dejín spásy. Boh sa nám dáva poznať cez Ježiša Krista, svojho Syna, ktorý k nám prichádza skrze Máriu, svoju matku. Prečo si myslíš, že je správne túto logiku obísť? Nemalo by to byť presne tak, že skrze Máriu sa priblížime k Ježišovi a prostredníctvom Ježiša sa môžeme dotknúť Boha? Veď sám Boh túto postupnosť vymyslel.

Pýtal si sa, že prečo neprosíme Boha priamo, ale prostredníctvom Panny Márie. Je to kvôli pokore. Nevieš si síce predstaviť aký je Boh svätý, ale iste si vieš predstaviť aký si Ty hriešny. Nie je pokornejšie požiadať svätú Pannu, aby Ťa priviedla k Ježišovi, ako pyšne kráčať v ústrety Božej svätosti, keď nie si ani hoden, aby Ježiš vošiel pod tvoju strechu?

Zamýšľal si sa niekedy nad tým, akou nekonečnou milosťou Boh Máriu obdaril? Veríš tomu, že všetci anjeli sa predbiehajú, aby jej mohli slúžiť pretože sa jej v milosti danej ani nepribližujú a takto ju obdivujú a Boha oslavujú? Skús uvažovať, či to môže byť pravda.

Je toho na celý traktát a ja neviem, nakoľko si pripravený o mariánskej úcte uvažovať a čo si schopný pochopiť a prijať. Preto teraz už viac písať nebudem, ale ak by si mal otázky, tak Ti rád odpoviem.
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
stefan píše:
Milý romanh chápem, že chceš katolíkom vysvetliť omyly ich mariánskej úcty a s dobrým úmyslom pomocou sv. Písma poukázať na jej nesprávnosť. Aby však tvoja kritika či oponentúra bola oprávnená, musel by si pravú mariánsku úctu poznať. Z toho, čo som si mal možnosť prečítať si myslím, že podstatu tejto oblasti katolíckej viery nepoznáš.
Mily stefan, vitam ta v tejto teme.
Chapem, ze na zaklade mojich prispevkov mozes lahko nadobudnut dojem ze podstatu katolickej viery nepoznam.
Chcel by som ta vsak ubezpecit o opravnenosti kritiky ci oponentury marianskej ucty. Velmi dobre poznam mariansku uctu i jej nuansy ci odtiene.

stefan píše:
Mnohí diskutujúci Ti už na mnoho otázok odpovedali, nebudem ich preto opakovať. Napíšem len zopár viet, nebudem presne citovať zdroje, ale ak by si mal záujem, tak Ťa rád odkážem na skvelú literatúru.
S odpovedami diskutujucich nie som spokojny, nakolko sa uchyluju len k malo konkretnym odpovediam bez uvedenia zdrojov ci inych detailnejsich vysvetleni.
Preto uvitam tvoje reakcie s uvedenim citatov a zdrojov, ked budes reagovat na jednotlive prispevky.
Nerad by som sa opat opakoval a kladol tie iste pripomienky. bud prosim taky laskavy a prejdi si jednotlive prispevky od zaciatku tejto temy a relevantne s vysvetlenim a uvedenim zdrojov vyjadri.

stefan píše:
Sv. Ľ. M. Grignion z Montfortu hovorí, že nie je možné, aby nejaký kresťan mal Boha za Otca, ak odmieta mať Máriu za matku. Skús o tom porozmýšľať.
Knihu o pravej ucte k Marii od Grigniona z Montfortu som cital a ak pohladas hlboko do historie tohto fora podobne som ju pripomienkoval.
Spominam si, ze vo svojej knihe nazyva Mariu 3x svata - svata, svata, svata.
Vies, Stefan, prosim skus o tom porozmyslat kto v biblii sa nazyva 3x svaty.
Komu patri titul 3x svaty a komu sa pri "pravej" marianskej ucte vzdava.
Iz 6,3
"Svätý, svätý, svätý je Pán zástupov, celá zem je plná jeho slávy."

stefan píše:
C. V. Pospíšil hovorí, že sú iba dvaja na svete, ktorí môžu v pravom zmysle slova osloviť Ježiša a povedať mu - Ty si môj Syn. Je to Boh Otec a Panna Mária. Skús precítiť túto myšlienku a pochopiť jej ohromnú hĺbku.
Urcite si si vsimol v mojom prispevku o blahoslavenej, ze Marii nepopieram tento titul.
Vyraz blahoslavena totiz v grectine znamena pozehnana. A to Maria urcite je. A rovnako blahoslaveni su vsetci, ktori uverili.
Skus prosim rozmyslat nad hlbkou Bozich slov v desatore, kde hovori Ja som Pan Boh tvoj a nebudes mat inych bohov aby si sa im klanal.
Porozmyslaj preco to hovori. Zaiste najdes v predchadzajucich prispevkoch moju citaciu z Deuteronomia, kde Boh hovori aby si si nerobil ziadnej podoby muza ani zeny aby si sa im klanal, a aby si sa neklanal tomu co stvoril Boh.
Prosim uvazuj nad tymi versami a bude ma zaujmat tvoja odpoved.
Som naozaj rad ze si sa podujal slusne o tom rozpravat.

stefan píše:
Katolícka teológia hovorí, že Panna Mária je prostredníčkou všetkej Božej milosti. Skús sa zamyslieť a sám odpovedz či je to pravda.
Maria je prostrednickou do tej miery, ze Boh si ju vybral aby sa v nej pocal Zivot s velkym Z.
Prosim rozjimaj a uvazuj o nasledujucich versoch biblie:
Gal 3,20 Ale niet prostredníka tam, kde ide o jedného; a Boh je jeden.

1Tim 2,5-6
5 Lebo jeden je Boh a jeden prostredník medzi Bohom a ľuďmi - človek Kristus Ježiš,
6 ktorý vydal seba samého ako výkupné za všetkých, ako svedectvo v pravom čase.

Hebr 8,6 Teraz však dostal o toľko vznešenejšiu službu, o koľko je lepšia zmluva, ktorej je prostredníkom, lebo sa zakladá na lepších prisľúbeniach.

Hebr 9,15 A preto je prostredníkom novej zmluvy, aby smrťou podstúpenou na vykúpenie z previnení spáchaných za prvej zmluvy dostali tí, čo sú povolaní, prisľúbenie večného dedičstva.

Hebr 12,22.24 No vy ste sa priblížili k vrchu Sion a k mestu živého Boha, ... k Ježišovi, prostredníkovi novej zmluvy, a k pokropeniu krvou, ktorá volá hlasnejšie ako Ábelova.

stefan píše:
V Písme s Píše, že máme napodobňovať Boha. Skús sa zamyslieť nad logikou dejín spásy. Boh sa nám dáva poznať cez Ježiša Krista, svojho Syna, ktorý k nám prichádza skrze Máriu, svoju matku. Prečo si myslíš, že je správne túto logiku obísť? Nemalo by to byť presne tak, že skrze Máriu sa priblížime k Ježišovi a prostredníctvom Ježiša sa môžeme dotknúť Boha? Veď sám Boh túto postupnosť vymyslel.
Prosim pozri si kontext v tvojej biblii a rozjimaj o nasledovnych versoch.
Ef 5,1-2
Napodobňujte Boha ako milované deti
a žite v láske tak, ako aj Kristus miluje nás a vydal seba samého Bohu za nás ako dar a obetu ľúbeznej vône!

V com mame napodobnovat Boha ?
Mozno nam pomoze Pavol.
1Kor 11,1.3.23-29
Napodobňujte ma, ako aj ja napodobňujem Krista.
(dalsie verse si pozri v tvojej biblii)
Rozjimaj ako a v com Pavol napodobnoval Krista?

Flp 3,17 Bratia, spoločne ma napodobňujte a všímajte si tých, čo žijú podľa vzoru, aký máte v nás!
Aky vzor zivota, ktory mali napodobnovat, v ktorom vlastne oni napodobnovali krista, aky vzor si to mame vsimat ?

Hebr 13,7
Pamätajte na svojich predstavených, ktorí vám hlásali Božie slovo. Dobre si všimnite, aký bol koniec ich života, a napodobňujte ich vieru.

Aku vieru ? Vieru v co, alebo koho mali napodobnovat ?
V Jezisa Krista, alebo v Mariu jeho matku ?

Tiez prosim zalistuj a najdi casti, kde Jezis hovori nasledujte ma a uvazuj na co konkretne Jezis mysli, ked hovori nasledujte ma.

stefan píše:
Pýtal si sa, že prečo neprosíme Boha priamo, ale prostredníctvom Panny Márie. Je to kvôli pokore. Nevieš si síce predstaviť aký je Boh svätý, ale iste si vieš predstaviť aký si Ty hriešny. Nie je pokornejšie požiadať svätú Pannu, aby Ťa priviedla k Ježišovi, ako pyšne kráčať v ústrety Božej svätosti, keď nie si ani hoden, aby Ježiš vošiel pod tvoju strechu?
Prepac, ale prejavom pravej pokory je dovera a poslusnost v Boha a v to co povedal On o nas a pre nas.
Jezis nas uci, ze mame Boha volat Otec, a hovori ze ho mame my prosit priamo.
Je to pycha cloveka, ked odmieta doverovat Bohu. To je falosna pokora. Jedna pycha je ktora ide hore, ale je aj ta co ide dole.
A nedovera v Bozie Slovo je ta druha pycha.

Stefan, Boh je svaty a my sme vsetci zhresili. Ale vies co urobil Boh? Zobral vsetok nas hriech a polozil ho na Jezisa Krista, aby bol hriech odsudeny v tele a aby si nas ocistil a postavil nas svatych a neposkvrnenych v laske pred seba. Potom sme uz hodny vstupit pred jeho strechu - lebo on sam nas tam postavil, priamo pred svoj tron. On nas urobil nato sucimi, aby sme mali ucast na podiele svatych vo svetle.

Kol 1,12
... Otcovi, ktorý vás urobil súcimi mať účasť na podiele svätých vo svetle.

Iz 53,5-6
5 On však bol prebodnutý pre naše hriechy, strýznený pre naše neprávosti, na ňom je trest pre naše blaho a jeho ranami sme uzdravení.
6 Všetci sme blúdili ako ovce, išli sme každý vlastnou cestou; a Pán na neho uvalil neprávosť nás všetkých.

Rim 8,3
Čo bolo nemožné zákonu pre slabosť ľudskej prirodzenosti, to uskutočnil Boh, keď pre hriech poslal svojho Syna v tele podobnom hriešnemu a v tele odsúdil hriech,

Ef 1,4-5
4 Veď v ňom si nás ešte pred stvorením sveta vyvolil, aby sme boli pred jeho tvárou svätí a nepoškvrnení v láske;
5 On nás podľa dobrotivého rozhodnutia svojej vôle predurčil, aby sme sa skrze Ježiša Krista stali jeho adoptovanými synmi

Kol 1,21-22
21 Aj vás, čo ste boli kedysi odcudzení a znepriatelení zmýšľaním a zlými skutkami,
22 teraz skrze smrť v jeho ľudskom tele zmieril so sebou, aby si vás postavil pred svoju tvár svätých, nepoškvrnených a bez úhony.

Je pravda ze sme boli hriesny, ale nas zmieril so sebou.

2Kor 5,18-20
18 Ale to všetko je od Boha, ktorý nás skrze Krista zmieril so sebou a zveril nám službu zmierenia.
19 Veď v Kristovi Boh zmieril svet so sebou a nepočítal ľuďom ich hriechy. A nám odovzdal slovo zmierenia.
20 Sme teda Kristovými vyslancami a akoby Boh napomínal skrze nás. V Kristovom mene prosíme: Zmierte sa s Bohom!

Prosim pozri si v original vyznam slova zmierit.
Znamena vyrovnat na rovnaku hodnotu. A Boh nas zmieril sam so sebou. Aka je hodnota Boha ? Mozeme s istotou povedat ze je svaty.
A on skrze Jezisovu smrt na Krizi nas zmieril so sebou, vyrovnal nasu hodnotu na hodnotu svatosti. Preto nam povedal budte svati, ako ja som svaty.
Preto Pavol hovori, ze v mene Krista prosi, aby sme sa zmierili s Bohom - teda hovori, ze je tu sposob ako mozeme byt obnoveni na tu povodnu hodnotu svatosti a bezhriesnosti, ktoru mal Adam este predtym nez zhresil. Skrze Jezisa Krista sme svaty ako je on svaty.
Uvazuj prosim o tom.

stefan píše:
Zamýšľal si sa niekedy nad tým, akou nekonečnou milosťou Boh Máriu obdaril? Veríš tomu, že všetci anjeli sa predbiehajú, aby jej mohli slúžiť pretože sa jej v milosti danej ani nepribližujú a takto ju obdivujú a Boha oslavujú? Skús uvažovať, či to môže byť pravda.
Nepochybujem vobec o tom ako Boh obdaril Mariu svojou milostou. Muselo to byt nieco vynimocne, zvlast ked este Jezis nevykupil svet.
Vsimol si si niekedy ze rovnaku milost sme dostali my vsetci ?
A nedostali sme len jednu milost, ale dokonca milost za milostou. Co je mnoho milosti.

Jn 1,16
Z jeho plnosti sme my všetci dostali milosť za milosťou.

Prosim pozri si takmer v kazdom liste Pavol hovori, nech je s nami Bozia milost.
Milosť vám a pokoj od Boha, nášho Otca, i od Pána Ježiša Krista.
http://www.svatepismo.sk/hladat.php?zaciatok_vypisu=116&action=pokracovanie&vstup=%20milos%9D

stefan píše:
Je toho na celý traktát a ja neviem, nakoľko si pripravený o mariánskej úcte uvažovať a čo si schopný pochopiť a prijať. Preto teraz už viac písať nebudem, ale ak by si mal otázky, tak Ti rád odpoviem.
K tomuto som ti uz pisal vyssie. Ak sa chces tejto teme seriozne venovat, prosim odpovedaj priebezne na jednotlive poznamky a taktiez ma budu zaujmat tvoje uvahy nad rozjimaniami z Pisma, ktore som ti predlozil.
Si pripraveny uvazovat o pravde zjavenej v Bozom Slove ? Veris ze Bozie Slovo je pravdive ? Ze je uzitocne na kazde vyucovanie a napravu ?
Podriadis sa pokorne zjavenej Bozej pravde ak ta v tvojom srdci usvedci Duch Svaty ?
Aby si bol dokonaly a pripraveny na kazde dobre dielo ?
Si pripraveny podriadit sa a dat sa viest Duchu Svatemu aby ta viedol?
Si ochotny prijat jeho usvedcenie a napravu ?
Ak ano potom je cas v modlitbe poprosit Jezisa aby ti otvoril mysel, aby si porozumel pismu, tak ako to urobil Emauszkym ucenikom.
Lebo ak ho o to poprosis, on to rad urobi.

Lk 24,45
Vtedy im otvoril myseľ, aby porozumeli Písmu.

Verim ze ak uprimne hladas, rad to urobis. lebo Boh je verny a ak sa podriadis jeho Duchu zjavi ti svoju zmluvu.

Ž 25,14
Pán bude dôverným priateľom tým, čo sa ho boja, a zjaví im svoju zmluvu.

A ked ostanes v jeho slove, spoznas pravdu a pravda ta vyslobodi.
Jn 8,31-32
31 Židom, ktorí mu uverili, Ježiš povedal: "Ak ostanete v mojom slove, budete naozaj mojimi učeníkmi,
32 poznáte pravdu a pravda vás vyslobodí."

2Tim 3,16-17
16 Celé Písmo je Bohom vnuknuté a užitočné na poúčanie, na usvedčovanie, na nápravu a na výchovu v spravodlivosti,
17 aby bol Boží človek dokonalý a pripravený na každé dobré dielo.

Bud pozehnany.
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3650 príspevkov
teta píše:
Beriem, že je v Genezis, že rozšliape hlavu potomstvo ženy, ale nepriateľstvo bolo predpovedané medzi ženou a hadom.
nie medzi zenou a hadom, ale medzi jej potomstvom a jeho potomstvom.

Gn 3,15
15 Nepriateľstvo ustanovujem medzi tebou a ženou, medzi tvojím potomstvom a jej potomstvom, ono ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu."

teta píše:
Potomstvo novej Evy rozšliape hlavu nepriateľa, lebo nová Eva sa nikdy nespriatelí s hadom ako Eva z raja.
Potomstvo Evy je Jezis Kristus, ktory bol podobne ako Eva pokusany na pusti. To on sa nedal oklamat diablovi. To on mu stupil na hlavu.

teta píše:
Prosím Boha Otca, Syna aj Ducha Svätého a niekedy aj všetkých svätých.
Ak to je v tomto poradi, tak si na dobrej ceste.

teta píše:
2 Pet 1, 20 Predovšetkým však vedzte, že nijaké proroctvo v Písme nepripúšťa súkromný výklad.
Jn 16,13
Keď príde on, Duch pravdy, uvedie vás do plnej pravdy, lebo nebude hovoriť sám zo seba, ale bude hovoriť, čo počuje, a zvestuje vám, čo má prísť.

Jn 14,26
Ale Tešiteľ, Duch Svätý, ktorého pošle Otec v mojom mene, naučí vás všetko a pripomenie vám všetko, čo som vám povedal.

teta píše:
Romanh, akú literatúru čítaš na výklad sv. Písma, zjavne nie katolícku.
Bibliu som si prvy krat zacal citat niekedy okolo roku 2003. A ked ta to zaujma dost dlho priblizne do roku 2012 som sa nechal viest vyhradne katolickymi zdrojmi.
V roku 2005 som bol prvy krat na viacerych duchovnych cviceniach odkedy som zacal studovat Pismo denne.
V na prelome rokov 2005/2006 som si robil duchovne cvicenia podla Ignaca z Loyoly - 30 dnove rozvrhnute na obdobie asi 6 mesiacov, kde si ucastnik denne rozjima nad uryvkom z Pisma. Zo zaciatku ide o meditaciu/rozjimanie a ku koncu uz ide o kontemplaciu.
Je to velmi pozehnany cas a je to miesto kde s tebou prehovara Boh. On sam sa ta dotyka a prehovara k tvojmu srdcu.
Odvtedy prakticky denne rozjimam a kontemplujem nad pismom. Boli rozne obdobia napr. som sa zacal modlit Zalmy. Je to uzasna skusenost. Spoznas blizkost Boha ako Otca. Alebo som sa dlho modlieval z listu Efezanom, alebo Kolosanom. To boli uzasne chvile. Doslova prezijes tvoje vykupenie.
Neskor som sa rozhodol, ze potrebujem poznat cely kontext biblie a zacal som si ju len tak citat od zaciatku az do konca.
Neviem kedy to presne bolo, mozno v rokoch 2008 - 2011. Pocas tohto obdobia som biliu precital 3x celu.
Otvoril sa mi novy svet, zacal som chapat staremu zakonu, jednotlive uryvky biblie sa mi zacali skladat ako puzzle do celku a videl som tam suvislosti.
Zacal som si vsimat take detaily, ktore som predtym nikdy nevidel. Napr. kolko rokov mal Izak ked sa ozenil. Kolko sa dozil Abraham a ked mal Izak deti som si uvedomil aky vplyv mal este Abraham na svojich vnukov. Boli to dolezite rodinne vztahy, ktore som si vsimal.
V knihe numeri som si uvedomil co pre nas urobil Jezis. Odvtedy som to pocul pri kazdom citani. Ked spoznas pravdu, pravda ta oslobodi.
Je to uzasne zdoverit sa Bohu. Boh chce byt tvojim dovernym priatelom. A priatelia sa poznaju. A ak chces spoznat Boha, potom citaj jeho slovo.
Lebo kdekolvek otvoris tam je slovo povzbudenia. Bozie Slovo je stale rovnake. Aj ked sa tvoja situacia meni a mas rozne emocie, ked otvoris Bozie slovo, hovori to iste - o tvojej spase, o tvojom odpusteni, o tvojom ospravedlneni, ...
Bozie slovo rozsvecuje nasu tmu. A svetlo Bozieho slova je take jasne, ze ti ukaze co je prave a co nie. A neexistuje na svete taka teologia, ktora by odporovala Boziemu slovu a zaroven by bola spravna. Bozie slovo ocistuje tvoje srdce od kazdej lzi. V cistom srdci, kde vladne Boh nie je miesto pre loz.
Tam kde ma miesto Bozia laska, niet miesta pre ine. Nie som tu na tomto fore prvy rok. Zaiste si pamatas na rozne kontroverzne diskuzie. To bolo obdobie konfliktov medzi Bozim slovom, cistym svedomim a ucenim katolickej cirkvi. V mnohom sa tieto dva zdroje vylucovali. A k tymto temam som vzdy zaujimal skumajuci postoj. U mna je Bozie slovo na prvom mieste. Mnohe som prijmal od cirkvi ako dieta v dovere preto poznam celu nauku cirkvi dostatocne. Nieje vsak mozne aby nauka a zvyklosti cirkvi rusila Bozie slovo. Jezis povedal, ze Bozie slovo nemozno zrusit. Ono je jedinym zdrojom kde sa mera pravost nauky. Pocas tohto obdobia som mal moznost konzultovat tieto otazky s roznymi knazmi, alebo teologmi. Zial tato skusenost nie je uspokojiva. Postoje a nazory knazov nedokazali odpovedat na jednoduche otazky. Napr. O akej istote spasy to ten Pavol vo svojich listoch pise. Dnes uz tuto istotu spasy velmi dobre poznam. Ale v casoch otazky som nedostal uspokojivu odpoved. A ako som pisal vyssie aj stefanovi, Pan sa mi stal dovernym priatelom, len jemu sa zdoverujem so svojimi prosbami a ako sa v tom zalme pise, on mi zjavil svoju zmluvu. Otvoril mi oci aby som porozumel pismu. A ako Pavol pise uz viem komu som uveril, viem u koho mam moju nadej, viem do koho vkladam svoju nadej, viem kto je moj ochranca a mam doveru predstupit pred jeho tron. A viem ze on ma prijma a pocuje ma ked k nemu volam. To vsetko ma naucili najma modlitby zalmov - paradoxne povodny zdroj modlitby ruzenca. Ako som uz pisal na inom mieste. My uz vieme citat a tak sa mozeme modlit zalmy. Na prekvapenie vsak oni hovoria o inom utesitelovi. Nie je to Maria, ale sam Boh Otec. On je tym utesitelom ku ktoremu sa mame utiekat. Lebo on jediny je Bohom pokoja. A my mame priamy pristup k nemu. Sme jeho milovane deti. Horim laskou k nasmu Otcovi. A vidim, ze cela ucta k svatym a Marii okrada cloveka o tento vzacny a hlboky vztah s Otcom. Ked spoznas Otca uz nemas potrebu ist za prostrednikom, lebo ty sam mozes predstupit pred neho, lebo je to on, ktory si ta este pred stvorenim sveta vyvolil, povolal, ospravedlnil a aj oslavil.
Dnes mam elektronicku bibliu a posledne 2 roky objavujem krasu povodnych jazykov. Anglicka KJV ma referencie na povodne grecke slova s vykladovym slovnikom. Podla hebrejskeho/greckeho slova alebo korena tohto slova, si vies pozriet vyskyty, ako sa to slovo rozne preklada a tak detailnejsie spoznat povodny kontext a vyznam toho ktoreho slova. Neviem kde sa prave ty nachadzas v poznani pisma, ale prajem ti aby si minimalne tak ako poznas ucenie cirkvi poznala aj ucenie pisma. A nielen male puzzle uryvky, ale aby si videla cely kontext. Casto krat pre pochopenie kontextu si treba precitat aj niekolko kapitol. Ale Boh je uzasny a dava nam chapavost. A ako pise Pismo, nasa laska rastie v poznani a chapani.

Flp 1,9-11
9 A modlím sa za to, aby vaša láska čoraz viac rástla v pravom poznaní a vo všestrannom chápaní,
10 aby ste vedeli rozoznať, čo je lepšie, a aby ste boli čistí a bez hany pre Kristov deň,
11 plní ovocia spravodlivosti, ktoré je skrze Ježiša Krista na Božiu slávu a chválu.

A toto je aj mojou modlitbou za teba a ostatnych. Aby laska Boha, bola vo vas a aby rastla v pravom poznani a chapani.
Hore
 Profil  
 
 

od 28.06.2014 20:30:22
napísal 284 príspevkov
Skúsim teda, pokiaľ mi čas dovolí, napísať niekoľko postrehov. Obávam sa však, že ak si čítal knihu O pravej úcte k Panne Márii a napriek tomu ako silne kristocentricky je založená Ti nepriniesla uspokojivé odpovede, tak ja Ti asi sotva budem môcť priniesť viac svetla do tejto témy.
Píšeš:
Citácia:
Biblia - Bozie Slovo - nie je katolicky nazor ?
Toto je síce trošku mimo tému, resp. by si to zaslúžilo asi vlastnú tému, ale na túto tvoju otázku sa musím ja pýtať otázkou, že ktorú Bibliu máš na mysli? Katolícku, protestantskú, či pravoslávne? A potom nasledujú ďalšie otázky, či je Biblia Božie slovo ako celok, alebo aj po častiach, či je Božie slovo to čo je tam napísané, alebo len význam, ktorý to prináša, či Božím slovom pôvodný text alebo aj preklad, ktorý však už je aj výkladom, či je Božím slovom text pôvodného autora, alebo sa stala Božím slovom až po redakčnej úprave jeho žiakov, atď.? Nechcem, aby si na tieto otázky odpovedal, skôr Ti ich ponúkam ako námet na zamyslenie. Ešte viac podobných otázok a aj náčrt odpovedí nájdeš tu- srdečne odporúčam.

Citácia:
Koho budes volat na konci dni a v case suzenia ?
Mariu, alebo Boha ?
Ako si nauceny ? Ked budes vzyvat Mariu tak nebudes spaseny, ale ked budes vzyvat meno Panovo, vtedy budes spaseny.
Pravá úctu k Matke Božej spočíva v tom, že seba, všetko čo robíme aj všetko čo Bohu prinášame, robíme a prinášame skrze jej prečisté ruky. Mária má nezastupiteľné miesto v dejinách spásy a nikdy nie je možné úplne porozumieť Božej milosti, ak by sme Máriu vynechali. Nie preto, žeby ľudia si ju povýšili na nejaký piedestál, ale preto, že sám Boh sa rozhodol ju obdariť nekonečnou milosťou a pripraviť ju ako dokonalé stvorenie hodné bytostného spojenia s ním samým a jeho svätosťou. Ak v čase súženia budeš prosiť Máriu, aby Ti pomohla kráčať smerom k Ježišovi, lebo pre svoje vlastné hriechy sa bojíš vystaviť čistote svetla Jeho slávy, tak ako by Boh mohol nevzhliadnuť na tvoju pokoru a túžbu?

Citácia:
Chcete sluzit aj Bohu, aj modlam ?
Ako Samaritani ?
ved Boh chce byt sam v nas, iba on jediny chce byt nasim Bohom a my mame patrit jemu a nikomu inemu.
V prvom rade je potrebné asi znovu zopakovať, že katolíci nemajú Boha okrem Boha a nemajú ani žiadne modly. Boh sa nemusel narodiť zo ženy, mohol sa predsa kľudne zhmotniť vo veku 30 rokov a ľudia by vôbec nemuseli poznať jeho pôvod, alebo sa nemusel ani zhmotňovať a mohol nás predsa spasiť iným spôsobom ako smrťou na kríži. Prečo to však urobil tak, ako to urobil? To je hlboká teologická otázka na ktorú neexistuje priamočiara odpoveď. Ostáva nám možno len povedať, že Boh to tak urobil preto, lebo to tak chcel, takto nám dal príklad hodný jeho dôstojnosti a ukázal cestu pokory. Poriadok milosti je teda takto naznačený, že Boh sa Ti dáva prostredníctvom Ježiša skrze Máriu. Sám seba sa musíš potom pýtať, že či veríš v skutočného Boha, ak k nemu chceš pristupovať prostredníctvom Ježiša, ale už nie skrze Máriu?

Citácia:
Ale modlitby k Marii a svatym beru tuto ulohu Bohu a davaju ju niekomu inemu. A to Boh nazyva modlarstvom.
To je ťažko predstaviteľné, ak tým modlitbám či prosbám pozorne naslúchaš.

Citácia:
Ak sa odovzdam Bohu cely uz niet miesta co by ostalo Marii a tu sa hovori ze vsetko davam Marii, co ostane Bohu ? Nic.
Nepríde Ti potom trochu zvláštne, že Boh celý sa Ti odovzdal skrze Máriu? Ubudlo takto snáď z neho? Ak sa celý odovzdáš Márii s prosbou, aby Ťa celého priviedla k Ježišovi prostredníctvom ktorého uzrieš Boha, tak kde je priestor na to, aby niekomu niečo neostalo?

Citácia:
Kedy volas k Bohu tak ako k Marii o pomoc ?
Kedy volas k Bohu tak ako ta to uci Jeho Slovo ?
Predsa vždy, keď sa utiekaš pod ochranu Márie. Ona predsa nie je Bohu neposlušná, ale práve naopak, je najvernejšia. Ako by mohla urobiť chybu, ak ju prosíš o pomoc, Boh jej predsa zjavuje čo chce.

Citácia:
Cize ak sa zriekol seba sameho a vzal si prirodzenost sluhu, to znamena, ze sa zriekol svojej vlastnej prirodzenosti. - nemohol mat na sebe dve prirodzenosti. Prirodzenost je len jedna.
Toto je trošku mimo tému, ale musím reagovať, lebo to môže byť zdrojom mnohých ďalších nedorozumení.
Citácia:
Ak je prirodzenost to iste ako podstata, potom som sa vyjadril spravne.
Ak sa teda zriekol sam seba a vzal si prirodzenost sluhu, zil na zemi ako Boh, alebo ako sluha ?
Pretrpel hriech namiesto nas na krizi ako Boh, alebo ako sluha ?
Ako sa môžeme baviť o Márii, ak nemáme zvládnuté fundamenty kresťanskej viery, resp. ak sa vo fundamentoch rozchádzame? V Ježišovi Kristovi sú predsa dve prirodzenosti, ale len jedna osoba. Ak by si tvrdil, že Ježiš netrpel a nezomrel ako Boh, ako potom by jeho obeta mohla byť dokonalá? A úplne zarážajúce je, že pri tom cituješ Rim 8,3 kde sa jasne píše, že slabosť ľudskej prirodzenosti nemôže učiniť zadosť Zákonu.

Citácia:
Jezis si zobral svoju vlastnu Boziu prirodzenost spat po ukrizovani - ked bol oslaveny - vzaty do neba a zasadol po pravici Boha. Lebo ma taky prikaz a moc od Otca, zivot dat a zasa si ho vziat.
To je strašná heréza, ako môže Boh prestať byť Bohom? Začínam sa obávať o budúcnosť tejto diskusie.

Citácia:
Ako nas uci biblia, koho si volim za krala ?
Ako nas uci modlitba, koho si volim za krala ?
Koho si volim za krala ?
Mariu, a ci Boha ?
Vladne vzdy len jeden.
Koho volaju vsetci svati na pomoc ?
Mariu, a ci Boha ?
Ale veď predsa Máriu nevoláme za Kráľa. Voláme ju za kráľovnú. Ak Boh je Otcom Milosrdenstva, tak Mária je matkou Milosrdenstva. Prečo v tom hľadáš spor?

Citácia:
Ked teda uz ani Jezis nebude prosit Otca za nas, ale my sami mame prosit Otca, naco by som prosil Mariu, ked Jezis povedal ze mam prosit Otca ja sam?
Ježiš nepovedal, že máš sám prosiť Otca, všimni si, že hovorí o prosení Otca v Ježišovom mene. Tu by som povedal, že sa ukazuje niečo ako náčrt teológie spoločenstva. Ak prosíš v Ježišovom mene, tak už z hľadiska prirodzenosti nemôžeš vynechať jeho matku. Nikdy nemôžeš vynechať Ježišovu matku. Ježiš je cesta, pravda a život a je jediný prostredník medzi Bohom a ľuďmi. Tým, že sám nám dal príklad, ako sa stal prostredníkom, že k tomu povolal Máriu, tak na ceste k Bohu prostredníctvom Ježiša už nikdy nemôžeš proste vynechať Máriu. Ak ju vynecháš, tak ideš po inej ceste, akou išiel sám Ježiš.

Citácia:
Prosim si viac udajov o tejto modlitbe.
Nasli ju na nejakom papyruse. To ze to bolo zvykom niektorej domacej cirkvi este neznamena ze to bolo zvykom celej cirkvi.
Ako sa dostala do celej cirkvi?
Modlitba Sub tuum sa nachádza na papyruse č.470 z John Rylands Library, Manchester. Prvé datovanie tejto modlitby ukazuje na 3. storočie, neskoršie práce sa prikláňajú skôr k 4. storočiu.

Citácia:
Skrze koho prisla smrt a skrze koho prisiel zivot ?
Nevidis ze vsetky ulohy, kotre sa pripisuju Marii su prekrutene a patria Jezisovi Kristovi ?
Bola eva neposlusna, alebo to bol Adam ?
O kom to Pavol hovori o neposlusnosti Adama, alebo Evy ?
O poslusnosti Jezisa, alebo Marie ?
Koho poslusnostou sa staneme spravodlivymi ?
Tomuto nerozumiem, co zviazala Eva neverou a ako to Maria rozviazala ? Skus napisat o tom nieco viac.
Táto rozprava skutočne pochádza od sv. Justína /r.165/ a rozvádza ju sv. Irenej /r.202/. Sv. Justín to vysvetľuje v svojom diele Dialog s židom Tryfónom, 100, 4-6: Ak hovoríme, že Kristus sa stal človekom skrze Pannu Máriu, je za tým skrytý zámer, aby sa neposlušnosť vzišlá z podnetu hada, vyriešila rovnakou cestou akou vznikla. Keď Eva prijala do svojho lona hadove slová a porodila neposlušnosť a smrť, bola neporušenou pannou. Oproti tomu Panna Mária, keď jej anjel Gabriel zvestoval radostnú zvesť, že Duch Pána na ňu zostúpi a moc Najvyššieho ju zatieni, takže svätá bytosť, ktorá sa z nej zrodí, bude Boží Syn, počala vieru a radosť; odpovedala totiž: Nech sa mi stane podľa tvojho slova. Otcovia takto ukazujú na podobnosť východiskových situácií Evy a Márie. Obe boli ženy, panny, hriechom nepoškvrnené, ktoré mali učiniť rozhodnutie. Rozdielny je teda ich postoj, Eva Boha neuposluchne, naopak Mária verí a poslúcha. V prvom prípade je výsledkom smrť a hriech, v druhom spása a život. Sv. Irenej /Adversus haereses, III/ to rozvádza ďalej, kedy vidí aj iné paralely, Krista vidí ma mieste Adama, Máriu na mieste Evy, kríž na mieste stromu v raji.
Čo sa týka zviazania neverou a rozviazania vierou, tak tu sa vyjadruje sv. Irenej: V dôsledku toho... nachádzame poslušnú pannu, Máriu,... Eva, ešte ako panna neuposlúchla a stala sa sama sebe i celému ľudskému rodu príčinou smrti. Mária, poslušná panna, sa stala sama sebe i celému ľudskému rodu príčinou spásy... Od Márie k Eve sa postupuje po tom istom okruhu,... Rozviazať zviazané je možné totiž jedine tak, že sa jednotlivé uzly rozväzujú v opačnom poradí... Práve preto začal Lukáš svoj rodokmeň od Pána a skončil u Adama. Ukázal tak, že skutočná náväznosť generácií sa neuskutočňuje od jeho predkov k nemu, ale od neho k nim podľa znovuzrodenia z evanjelia života. Rovnakom teda bola Evina neposlušnosť rozviazaná Máriinou poslušnosťou: pretože to, čo Eva ako panna zviazala svojou neverou, Mária rozviazala vierou. /spracované podľa Laurentin R., Pojednání o Panně Marii, str. 38-40/ Ak budeš hľadať ešte ďalšie paralely medzi Evou a Máriou, Adamom a Kristom, Máriou, Evou a Cirkvou, tak určite objavíš mnoho krásnych myšlienok na zamyslenie. Napríklad ak Eva jedla zo stromu poznania a dala jesť aj Adamovi, a tak prišiel hriech na všetkých, tak Mária nám dáva jesť zo stromu života, lebo "požehnaná si medzi ženami a požehnaný je plod života tvojho". Na strome poznania bolo asi nejaké ovocie, ktoré jedla Eva a dala aj Adamovi, ale v záhrade bol aj iný strom, strom života, nám sa to až tak nespodobuje, ale skús si tento verš prečítať v angličtine, kde sa hovorí o fruit of thy womb, teda o ovocí. A Ježiš teda je skutočným ovocím toho stromu života a to ovocie nám dáva práve Mária, a tu sa dostávame k tomu, prečo Eucharistia nie je iba symbolom, atď., atď....

Citácia:
Koho milujes viac ? Mariu, alebo Boha ? Ku komu volas viac ?
Koho sa pridrzas viac ? Marie, alebo Boha?
Ale my predsa nesúťažíme, že koho milujeme viac, veríme v Božie milosrdenstvo nám dané prostredníctvom Ježiša Krista skrze Máriu Pannu. Tvoj spôsob uvažovania je príliš antický /aristotelovský/ a málo biblický /hebrejský/.

Citácia:
Vies, Stefan, prosim skus o tom porozmyslat kto v biblii sa nazyva 3x svaty.
Komu patri titul 3x svaty a komu sa pri "pravej" marianskej ucte vzdava.
Čo to znamená 3x svätý? Je to titul? Aký má význam? Ak sa v biblie spomína iba v súvislosti s Bohom, znamená to, že nemôže byť použitý v súvislosti s nikým iným?

Citácia:
Maria je prostrednickou do tej miery, ze Boh si ju vybral aby sa v nej pocal Zivot s velkym Z.
Myslené je to tak, že Ježiš sám je všetká milosť, lebo je Boh a niet viac milosti. No a skrze Máriu prišiel Ježiš na svet, prostredníctvom jej čistoty a preto môžeme hovoriť, že Mária je prostredníčkou všetkej Božej milosti.

Citácia:
Prosim pozri si kontext v tvojej biblii a rozjimaj o nasledovnych versoch.
V com mame napodobnovat Boha ?
Rozjimaj ako a v com Pavol napodobnoval Krista?
Predsa vo všetkom. Alebo si chceš vyberať, že v čom budeš Krista napodobňovať a v čom nie?

Citácia:
Aku vieru ? Vieru v co, alebo koho mali napodobnovat ?
V Jezisa Krista, alebo v Mariu jeho matku ?
Nemôže mať predsa za Otca Boha ten, kto nemá Máriu za Matku. Viera v Ježiša je bez Márie vierou neúplnou.

Citácia:
Je to pycha cloveka, ked odmieta doverovat Bohu. To je falosna pokora. Jedna pycha je ktora ide hore, ale je aj ta co ide dole.
A nedovera v Bozie Slovo je ta druha pycha.
No ale to potom musíš falošnú pokoru vyčítať aj Bohu, ktorý sa ponížil, vzdal sa svojej rovnosti s Otcom a vzal na seba podobu sluhu. Ako sa máme riadiť jeho príkladom?

Citácia:
Vsimol si si niekedy ze rovnaku milost sme dostali my vsetci ?
Z hľadiska poriadku milosti je nám milosť ktorou bola obdarená Mária v nedohľadne.

Citácia:
Si pripraveny uvazovat o pravde zjavenej v Bozom Slove ? Veris ze Bozie Slovo je pravdive ? Ze je uzitocne na kazde vyucovanie a napravu ?
Podriadis sa pokorne zjavenej Bozej pravde ak ta v tvojom srdci usvedci Duch Svaty ?
Aby si bol dokonaly a pripraveny na kazde dobre dielo ?
Si pripraveny podriadit sa a dat sa viest Duchu Svatemu aby ta viedol?
Si ochotny prijat jeho usvedcenie a napravu ?
Myslíš tým niečo ako, že mňa si Duch svätý vyberie, aby mi zjavil niečo, čo ešte nebolo zjavené? Nie, na toto nie som pripravený a ani niečo také nepríjmem. Lebo som si istý, že by to nebolo zjavenie od Ducha svätého, ale od toho druhého ducha zlého.

Citácia:
Verim ze ak uprimne hladas, rad to urobis. lebo Boh je verny a ak sa podriadis jeho Duchu zjavi ti svoju zmluvu.
Verím tomu, že Boh mi stále zjavuje pravdu skrze Cirkev, ktorá je telom Kristovým a je stĺpom a oporou pravdy. Sám by som sa neodvážil skúmať Písmo, lebo je tu veľké riziko, že by som kvôli svojej neutvrdenosti a neučenosti mohol jeho význam prekrútiť na svoju záhubu. Ty si na tom ako?

Citácia:
nie medzi zenou a hadom, ale medzi jej potomstvom a jeho potomstvom.
Veď sa tam píše, že nepriateľstvo ustanovuje medzi hadom a ženou, prečo hovoríš, že nie?
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 17.04.2013 10:28:18
napísal 1142 príspevkov
romanh píše:
teta píše:
Beriem, že je v Genezis, že rozšliape hlavu potomstvo ženy, ale nepriateľstvo bolo predpovedané medzi ženou a hadom.
nie medzi zenou a hadom, ale medzi jej potomstvom a jeho potomstvom.

Gn 3,15
15 Nepriateľstvo ustanovujem medzi tebou a ženou, medzi tvojím potomstvom a jej potomstvom, ono ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu.
ešte to aj sám cituješ a potom to popieraš...
_________________
"Veď Boh nám nedal Ducha bojazlivosti, ale Ducha sily, lásky a rozvahy." (2Tim, 1, 7) ... "Ale vaša reč nech je "áno - áno", "nie - nie"." (Mt, 5, 37)
Hore
 Profil  
 
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 17984 príspevkov
Kolko rozpravok si ludia za tie roky dokazali navymyslat ... :roll:
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 19.02.2014 20:45:12
napísal 642 príspevkov
Mam dve otazky. Po prve, co znamena ta druha cast vety, ktora byva ignorovana, a to : ..... "a ono ti zrani patu."

A po druhe: Kam v konecnom dosledku vedu vase argumenty? Roman sa snazi ukazat, ze katolici su modlosluzobnici? To znamena, ze ak budeme uctievat Mariu ako doteraz, ze budeme preto zatrateni???

Ak Stefan, ci ktokolvek iny sa snazi argumentovat, ze "tak je to dobre, ako to je", to znamena co? Ak nebudeme uctievat Mariu ako doteraz, tak nebudeme spaseni???

Ci aky to ma cele vyznam?
_________________
Parlami di Dio, dissi al mandorlo. E il mandorlo fiorì.
Hore
 Profil  
 
 

od 28.06.2014 20:30:22
napísal 284 príspevkov
Spero
Citácia:
Po prve, co znamena ta druha cast vety, ktora byva ignorovana, a to : ..... "a ono ti zrani patu."
Text znie:Nepriateľstvo ustanovujem medzi tebou a ženou, medzi tvojím potomstvom a jej potomstvom, ono ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu."
Asi by sme našli viac výkladov, dôležité je čo sa myslí tým potomstvom. Ak je to Izrael a neskôr Cirkev, tak to môže znamenať boj v ktorom Cirkev hada porazí tým, že mu rozšliapne hlavu, ale nebude to bez obetí, čím sa myslí to zranenie päty. Ak potomstvom je Ježiš tak rozšliapnutie hlavy hada môže znamenať víťazstvo Krista nad Satanom aktom vykúpenia a poranenie päty Ježišovu smrť na kríži.

Citácia:
A po druhe: Kam v konecnom dosledku vedu vase argumenty? Roman sa snazi ukazat, ze katolici su modlosluzobnici? To znamena, ze ak budeme uctievat Mariu ako doteraz, ze budeme preto zatrateni???
Kresťania ako romanh nás chcú varovať a upozorniť, že robíme niečo, čo je v očiach Božích ohavnosťou a asi sotva môžeme byť spasení, ak s tým neprestaneme.

Citácia:
Ak Stefan, ci ktokolvek iny sa snazi argumentovat, ze "tak je to dobre, ako to je", to znamena co? Ak nebudeme uctievat Mariu ako doteraz, tak nebudeme spaseni???
Ako katolíci sa snažíme poukázať na to, že naša teológia nie je ani nesprávna a ani nebiblická, práve naopak je logická a konzistentná.

Citácia:
Ci aky to ma cele vyznam?
Význam by mal byť evanjelického a misijného charakteru. Oni majú starosť o našu spásu a prinášajú nám svoju misiu a naopak, my chceme, aby sa vrátili do lona Cirkvi a takto sa páčili Bohu. No,... ešte to môže byť aj také amatérske cvičenie sa v teologickej ekvilibristike. :)
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 19.02.2014 20:45:12
napísal 642 príspevkov
Dakujem Stefan.
_________________
Parlami di Dio, dissi al mandorlo. E il mandorlo fiorì.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.11.2009 21:29:16
napísal 3622 príspevkov
Ďakujem za otvorenie sa Romanh o čítaní a rozjímaní Svätého Písma. Si mi v tom vzorom.
Živý vzťah s Pánom je úžasný. A musím svedčiť, že aj živý vzťah s jeho Matkou.
Nebudem už rozoberať protoevanjelium, lebo si myslím, že jeho rozobratie je postačujúce.
Aspoň v príspevkoch viacerých z diskutujúcich....

Musím ešte uviesť, že Boh, druhá Božská osoba, JK sa v NZ nazýva Synom človeka...
Je to aj v SZ prorocky uvedené na niektorých miestach. On sám považoval za dôležité, že je synom
niekoho z ľudí. A ten niekto má meno Mária. Na stránkach sv. Písma sa o nej veľa nepíše,
je to azda kvôli jej pokore. Avšak predsa len slová Apokalypsy 12 nemožno vztiahnuť na inú ľudskú osobu,
ako je Mária. Už si prerozjímal aj tieto slová sv. Písma?

http://www.svatepismo.sk/listovat.php?kniha=73&kapitola=12

Z tohto úryvku mi vyplýva, že medzi synom ženy a potomstvom ženy, s ktorým išiel drak neskôr bojovať, je istý rozdiel. To pravda, nemožno uprieť, Romanh?

Tiež prvá veta tohto úryvku mi hovorí, že aj keď sa vo sv. Písme Mária prakticky skryla pred Cirkvou, ale Boh jej slávu zjavuje skrze znamenie a potvrdzuje na konci sv. Písma takto:

Citácia:
Potom sa na nebi ukázalo veľké znamenie: Žena odetá slnkom, pod jej nohami mesiac a na jej hlave veniec z dvanástich hviezd.
_________________
"...žije Pán zástupov, pred tvárou ktorého stojím..." (2 Kr 3, 14) Znamenie kríža bude na nebi, keď Pán príde súdiť. (Nasledovanie Krista)
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 10975 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
Citácia:
Gn 3,15
15 Nepriateľstvo ustanovujem medzi tebou a ženou, medzi tvojím potomstvom a jej potomstvom, ono ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu.
text hovori ze su ustanovene dve nepriatelstva kore su vsak logicky spojene
jedno je medzi hadom a zenou a druhe medzi hadom a potomstvom zeny (prvoplanovo Jezis a druhoplanovo krestania ako svedci Zjv12kap)
co je ale problem je otazka kto rozsliape hladu hada
vtip je v tom ze v hebrejskom originali sa to da prelozit au ako zena ale aj ako potomstvo cize aj ONA aj ONO. (podobne plati o zranenej pate)
a podla mna to plati pre vsetkych lebo aj my mame moc sliapat po hadoch a vreteniciach
(opat citat z Pisma)

===============================
Citácia:
Boh mi stále zjavuje pravdu skrze Cirkev, ktorá je telom Kristovým a je stĺpom a oporou pravdy.
ako o tom svedci 2.list Timotejovi

=================================
Citácia:
Citácia:
nemohol mat na sebe dve prirodzenosti. Prirodzenost je len jedna.
V Ježišovi Kristovi sú predsa dve prirodzenosti, ale len jedna osoba. Ak by si tvrdil, že Ježiš netrpel a nezomrel ako Boh, ako potom by jeho obeta mohla byť dokonalá?
velmi vystizne povedane, toto je totiz hereza aj z hladiska protestantizmu

==================================
Citácia:
Bibliu som si prvy krat zacal citat niekedy okolo roku 2003. A ked ta to zaujma dost dlho priblizne do roku 2012 som sa nechal viest vyhradne katolickymi zdrojmi.
V roku 2005 som bol prvy krat na viacerych duchovnych cviceniach odkedy som zacal studovat Pismo denne.
V na prelome rokov 2005/2006 som si robil duchovne cvicenia podla Ignaca z Loyoly - 30 dnove rozvrhnute na obdobie asi 6 mesiacov, kde si ucastnik denne rozjima nad uryvkom z Pisma. Zo zaciatku ide o meditaciu/rozjimanie a ku koncu uz ide o kontemplaciu.
vdaka za peknu osobnu skusenost
mozno by si si vsak mohol dat otazku preco ludia ktori maju podpobnu a pripadne maju vacsiu znalost Pisma ako Ty dospeli k inym zaverom
minimalne to znamena ze tvoj vyklad Pisma nie je jednoznacny
vela vsak robia nevyslovene apriorne predpoklady s akymi pristupujes k Pismu a pave tie je dolezite skumat
Citácia:
To bolo obdobie konfliktov medzi Bozim slovom, cistym svedomim a ucenim katolickej cirkvi. V mnohom sa tieto dva zdroje vylucovali.
poznam to z vlastnej skusenosti
avsak prave hladanie riesenia ta privedie k hlbsiemu poznaniu bozje pravdy a nie zavrhnutie nazorov ako si to spravil Ty
Ja som prezil podobny rozpor medzi jesnou pravdou Pisma a ucenim RKC a potom mi Duch Svaty dal svetlo a ja som pochopil daleko viac vratan toho preco RKC uci co uci
rozpor bol totiz len zdanlivy a vyplyval z mojej nedostatocnej znalosti Pisma a suvislosti v nom
Kedze podobnu skusenost som mal viackrat - moju doveru voci uceniu RKC to len prehlbilo
Citácia:
Pocas tohto obdobia som mal moznost konzultovat tieto otazky s roznymi knazmi, alebo teologmi. Zial tato skusenost nie je uspokojiva. Postoje a nazory knazov nedokazali odpovedat na jednoduche otazky. Napr. O akej istote spasy to ten Pavol vo svojich listoch pise. Dnes uz tuto istotu spasy velmi dobre poznam. Ale v casoch otazky som nedostal uspokojivu odpoved.
ano poznam toto a viem o com hovoris
slovo spasenie katolicka terminologia pouziva v inom vyzname ako Pavol v niekorych listoch (A Jakub vo svojom liste pouziva zase iny vyznam slova spasenie)
Je teda pochopitelne ze Ti knazi nevedeli odpovedat uspokojivo kedze nevedeli o com hovoris (ak sa o ten problem aktualne nezaujimali)
istota spasenia v protestanstskom vyzname znamena vedomie ze si milovanym bozim dietatom
zatialco v katolickom vyzname sa hovori o dosledku v buducnosti po smrti, cize vo vecnosti
Jednak si treba zvyknut na to ze aj samo Pismo pouziva to iste slovo v roznych vyznamoch, ale aj na to ze teologicky terminologia ma zabranit nespravnemu pochopeniu (jednostrannemu prisudenie len jednemu vyznamu z viacerych vyznamov slova z Pisma)
Citácia:
Otvoril mi oci aby som porozumel pismu
Stale vsak plati ze nie si ani Ty chraneny od omylu a to aj v pripade ze Tebe sa nieco zda nad slnko jasnejsie (vacsinou to byva ked zredujkujes nejake chapanie niecoho)
Citácia:
Na prekvapenie vsak oni hovoria o inom utesitelovi. Nie je to Maria, ale sam Boh Otec.
nie je to v rozpore kedze Duch Svaty posobi skrze Mariu, plus je tu aj ludksa zlozka veci
Citácia:
A vidim, ze cela ucta k svatym a Marii okrada cloveka o tento vzacny a hlboky vztah s Otcom.
mylis sa, lebo si nezazil co Ti moze dat vztah k Marii a svatym
neupieraj to prosim inym
Citácia:
Anglicka KJV
prave tento preklad je kritizovany samotnymi protestantami ako nepresny a z hladiska sucasneho jazyka zavadzajuci
Citácia:
si vies pozriet vyskyty, ako sa to slovo rozne preklada a tak detailnejsie spoznat povodny kontext a vyznam toho ktoreho slova.
to je sice OK ale nezarucuje Ti to vsetky suvislosti - na niektore suvislosti proste cez toto neprides
Citácia:
A nielen male puzzle uryvky, ale aby si videla cely kontext. Casto krat pre pochopenie kontextu si treba precitat aj niekolko kapitol.
pekne, vidim to podobne
Citácia:
Nepochybujem vobec o tom ako Boh obdaril Mariu svojou milostou. Muselo to byt nieco vynimocne, zvlast ked este Jezis nevykupil svet.
Vsimol si si niekedy ze rovnaku milost sme dostali aj my vsetci (krestania)?
ano presne takto chapem Mariansku uctu a teologiu aj ja
Maria bola prva krestanka (prototyp) a vsetko je odvodene od tohto.
mimochodom pozri si vyznam grec. slova kecharitomene
Citácia:
Napodobňujte ma, ako aj ja napodobňujem Krista.
(dalsie verse si pozri v tvojej biblii)
Rozjimaj ako a v com Pavol napodobnoval Krista?
suhlas, preto napodobnujem aj Jezisa ako sa choval k svojej Matke a co hovoril o tom Duch Svaty.
presne takto chapem aj uctu k svatym (naopak nechapem preco ti to vadi vo svetle tychto slov)
Citácia:
Boh hovori aby si si nerobil ziadnej podoby muza ani zeny aby si sa im klanal, a aby si sa neklanal tomu co stvoril Boh.
hmmm toto je slamenny panak, my sa svatym neklaniame, asi si fakt chybal na hodine nabozenstva inak si to neviem vysvetlit

Citácia:
Spominam si, ze vo svojej knihe nazyva Mariu 3x svata - svata, svata, svata.
Vies, Stefan, prosim skus o tom porozmyslat kto v biblii sa nazyva 3x svaty.
Komu patri titul 3x svaty a komu sa pri "pravej" marianskej ucte vzdava.
Iz 6,3
"Svätý, svätý, svätý je Pán zástupov, celá zem je plná jeho slávy."
isteze 3svaty je odkaz na Svatu Trojicu a ak je clovek plny Boha - je plny Trojice a teda aj on je trikrat svaty nie vlastnou mocou ale bozou milostou, ved si to tu vysvetloval,, tak opat nechapem kde vidis problem
Citácia:
Chcel by som ta vsak ubezpecit o opravnenosti kritiky ci oponentury marianskej ucty. Velmi dobre poznam mariansku uctu i jej nuansy ci odtiene.
ked ta na to oppakovane upozornuju dokonca aj znalci RKC telogie tak asi sa mylis ty a naozaj mariansku teologiu nepoznas, lepsie povedane nerozumies jej hoci si si nieco precital a pocul
ale zjavne si si to zle interpretoval (pravdepodobne v duchu nejakej indoktrinacie, inak si to neviem vysvetlit, lebo opakujes slova a slovne spojenia ktore ja poznam uz minimalne 20 rokov)
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 23.11.2009 23:52:31
napísal 10975 príspevkov
Bydlisko: Bratislava
asi si si neprecital toto
https://www.postoj.sk/2620/zamyslenie-co-znamena-neprerieknes-kriveho-svedectva
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 15.11.2009 21:29:16
napísal 3622 príspevkov
Citácia:
co je ale problem je otazka kto rozsliape hladu hada
vtip je v tom ze v hebrejskom originali sa to da prelozit au ako zena ale aj ako potomstvo cize aj ONA aj ONO. (podobne plati o zranenej pate)
to som tušila :-), ďakujem za doplnenie
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 74 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5

Obsah fóra » Voľná diskusia

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: