Citácia:
súhlasím s tým že je to dôstojné. Ale veriaci sú tam len diváci a nie aktívny účastníci. Ved ako môžeš byť súčasťou a spolu s kňazom prinášať Bohu obetu ked vidíš len kňazov chrbát. Som rád že pri najsvätejšie obeti môžeme byť zhromaždení okolo stola - oltára ako jedna rodina a tým plnšie prežívať spoločenstvo navzájom a spolu s Ježišom - tak ako to prežívali apoštoli počas poslednej večere.
Suhlasim.
Ved Jezis sam (vraj) povedal, ze ak su dva, alebo traja spolu v Jeho mene, tak je tam aj On sam.
Cize "nevisi niekde na oltari", ale je medzi nimi, s nimi.
Mt 18,20
tiez som s tym mal kedysi problem ze kde je vlastne Jezis ale je to ako ked mame mlacky na ceste v kazdej z nich sa odraza Slnko a v ktorej z nich je? nuz vsade svietia jeho luce .... a Jezisovou pritomnostou je to podobne je tiez aj tam aj tam ,.,.,,
liturgia chrbtom k ludu viac zvyraznuje obetu, liturgia tvarou k ludu viac zvyraznuje spolocnestvo ale platne su obe a obe maju svoj zmysel a poukazuju na iny aspekt sv omse
Citácia:
Tak napríklad ja, čím som starší, tým radšej mám tiché slávenie, na kolenách. Paradoxne (ale to len podľa mňa) by som v liturgii zachoval liturgiu slova ako je, no druhú časť by som slávil pokojne aj podľa TOM.
Tvoj nazor ma nieco do seba, naozaj liturgiu obety by som este trocha rozvinul a doplnil napriklad spominane Ofertorium, zatialco liturgia slova je podla mna perfektna
Citácia:
Kantorka tam vyje ako vlčica ~ Volanie divočiny.

na pohreboch to nema chyba, hlavne ked spieva
Uz ma oblukcili smrtelne stony uzkosti zahrobia a na organie zapne
traslave tremolo, to potom znie ako duse zo zahrobia a cloveku zacne mraz po tele behat .....
