Krst173 píše:
Protestanti zázraky uznávajú - veď i oni veria v jediného Boha. Rozdiel je len v tom, že neveria, že sa zázrak deje na orodovanie nejakého človeka mŕtveho ("svätého"), - ktorý "otravuje" Boha s prosbou nejakého pozemšťana.. ale veria iba v to, že všetky zázraky koná priamo Boh, bez orodovania svätých ...
s akýmsi dešpektom sa vyjadruješ o modlení... že je to "otravovanie" Boha... to protestanti sa vari nemodlia za svojich blížnych? neviem z akej si protestantskej vetvy, ale radšej sa vyjadruj len za tú svoju odnož a nie za všetkých protestantov, lebo väčšina protestantov uznáva modlitbu za blížneho a nepokladajú to za "otravovanie" Boha...
Taktiež tvoj priam pohanský dešpekt s akým sa vyjadruješ o svätcoch, ako o "mŕtvych"... - vieš kto vymyslel slovo "cintorín" ("koimétérion")? boli to kresťania, pretože pohania to nazývali "nekropolis" = "mesto mŕtvych", ale kresťania to nazvali "koimétérion" = miesto spiacich.
"aj Mojžiš v stati o kríku nazýva Pána Bohom Abraháma, Bohom Izáka a Bohom Jakuba. A on nie je Bohom mŕtvych, ale živých, lebo pre neho všetci žijú." (Lk 20, 37-38)
Biblia mnoho ráz vyzýva, aby sme sa modlili jedni za druhých:
"modlite sa jeden za druhého, aby ste ozdraveli. Lebo veľa zmôže naliehavá modlitba spravodlivého." (Jakub 5:16)
Ale keď sa svätci modlia ("orare" = prosiť, orodovať, modliť sa), tak ty to nazývaš "otravovanie Boha"

...
"A dym kadidla s modlitbami svätých vystúpil z ruky anjela pred Boha." (Zjv 8:4).