pekny clanok
https://svetkrestanstva.postoj.sk/87242/nehmotnost-vedie-do-slepej-ulicky-idealizmuCitácia:
Chápanie duchovna ako nehmotnej skutočnosti vedie k vylúčeniu celého materiálneho, telesného sveta z duchovného rozmeru. Koľko slov a výziev zaznelo, aby sme sa nezaoberali „pozemskými záležitosťami“ a nelipli na materiálnych veciach. Táto „nehmotnosť“ vedie do slepej uličky idealizmu, kde možno nadobudnúť dojem, že čím zbožnejšie myšlienky máme, tým sme viac duchovní.
Irenej ako jeden z prvých kresťanských mysliteľov upozornil veriacich, aby neboli príliš „anjelskými“, keď hovorí, že netelesní duchovia nebudú nikdy duchovnými ľuďmi
.
Citácia:
Ruský mysliteľ Solovjov pri prosbe o každodenný chlieb z modlitby Otče náš pripomína, že sa ňou posväcuje náš hmotný život. Lebo ak by sme hovorili, že Pána Boha nezaujímajú naše materiálne potreby, potvrdili by sme pravdivosť praktického ateizmu.
Láska nie je iba pocit, sentiment. Hovoria o tom matky, ktoré sa už tretíkrát budia v noci k malému dieťaťu, ktoré plače. Vtedy nie je veľmi užitočné hovoriť deťom pekné veci. Matky i otcovia nočným vstávaním robia dielo lásky.
Pápež František sa rád zastavuje pri skutkoch milosrdenstva, duchovného i telesného. Hovorí o tom nedávna „pápežova zmrzlina“ pri návšteve arcibiskupa Bezáka vo Vatikáne. Vidíme, že pod milosrdenstvom sa nemyslí iba sentimentálny cit. To by bolo také bezzubé
Citácia:
Božia blízkosť v ňom vyvolala bázeň i odvahu konať. Preto človeka milosrdenstva zaujímajú ľudské problémy sociálneho a ekonomického charakteru.
Pápež František v knihe Meno Boha je Milosrdenstvo dodáva: „Cirkev nie je vo svete, aby odsudzovala, ale aby sprostredkovala stretnutie s tou hlbokou láskou, ktorou je milosrdenstvo Boha. Aby sa toto stalo, je potrebné vychádzať. Vychádzať von z kostolov a farností. Vychádzať a ísť hľadať osoby tam, kde žijú, kde trpia, kde dúfajú.“