Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Katolícka spiritualita - DUCHOVNÝ ŽIVOT

[ Príspevkov: 50 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
Autor Správa

Obrázok užívateľa

od 14.06.2012 19:36:00
napísal 8 príspevkov
Zdravím, drahí bratia a sestry ;)

V ostatnom roku som sa zamestnal a spoznávam život dospelého človeka, ktorý už má aj vlastné financie. Okusujem, aké to je byť nezávislý a učím sa takpovediac žiť. No v súvislosti s tým sa mi však vynoril problém, ktorý ma gniavi výčitkami svedomia.

Som v Kristovej Cirkvi laik a považujem sa za priemerného človeka v celkovej spoločnosti. Ale cítim a vnímam rôzne výzvy od cirkevných predstaviteľov, prípadne od rôznych partikulárnych zjavení Panny Márie a Pána Ježiša, alebo z iných relevantných zdrojov, že by som sa mal viac modliť a viac venovať Bohu. Neviem svoj nový "dospelý" život uviesť do súladu s vierou tak, aby bolo moje svedomie spokojné. Aj dnes bola kázeň, v ktorej kazateľ spomenul, že sa nemáme svetu pripodobňovať (ako to je aj v Písme), ale že hoci žijeme dočasne vo svete, svetu nepatríme a preň nežijeme. Naším domovom je Kristovo kráľovstvo. A to je to, čo mám na mysli... že jednoducho žijem až príliš svetsky. 90% môjho času, ktorý venujem modlitbe, je tvorených strelnými modlitbami, čiže nič organizovaného, písaného, predpísaného.

Mám výčitky, že príliš málo sa venujem svojej viere a Pánovi Ježišovi. Málo sa modlím trebárs. Ale zväčša na to ani nemám čas, a keď mám, tak som zas unavený z práce a z iných povinností, ktorými som neraz zahltený. Občas mi napadá myšlienka, že aby som uspokojil svoje svedomie, tak by som sa mal zavrieť do kláštora a tam žiť len pre Boha a s Bohom. Je mi ťažké nájsť správny pomer medzi "žitím vo svete" (ako to nazval sv. Pavol) a "chodením s Pánom" (ako to nazýva Starý zákon).