Areopág

kresťansko
katolícke
fórum

Všetkým návštevníkom nášho portálu požehnanie a radosť v Duchu Svätom od nášho Pána. Nech On sám je vaším svetlom a Jeho kríž i zmŕtvychvstanie svedectvom Božej moci vo vašich životoch.
Obsah fóra » Katolícka spiritualita - DUCHOVNÝ ŽIVOT


 [ Príspevkov: 119 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší
Autor Správa
 

od 08.03.2005 23:19:39
napísal 179 príspevkov
ešte maličkosť:
legionar píše:
rozporuplne rozpravanie pre mna nie su fakty, ani "blizky kontakt", ani "dostatocne jasne osvietenie", ani "dokaz lasky")
cha chá... počujem moju dospievajúcu....
Hore
 Profil  
 
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 18000 príspevkov
falck píše:
ešte maličkosť:
legionar píše:
rozporuplne rozpravanie pre mna nie su fakty, ani "blizky kontakt", ani "dostatocne jasne osvietenie", ani "dokaz lasky")
cha chá... počujem moju dospievajúcu....
A co ako je na tom smiesne?
"Budte ako deti."
Mnohi dospeli sa "zabudli" PYTAT ako deti ...
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 18000 príspevkov
falck píše:
legionar píše:
A ked uz je to tak (a nemozeme prist na to, ze je to "dobre"), preco to cloveku nie je hned jasne?
Už máš veľké deti. Vieš si predstaviť situáciu otca (preto sa nám Boh predstavuje obrazom "otca" aby sme to dokázali pochopiť), ktorý chce dieťaťu len to dobré. Vie, aká cesta je pre neho dobrá. Pozná ho od malička. Dokonale. Tak mu chce najlepšie. A dieťaťu to nie je jasné. Ešte chodia okolo ľudia, ktorí tvrdia, že otec je starý blázon.
Praveze to poznam.
1. Som pri dietati.
2. Na kazdu otazku odpovedam.
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
 

od 08.03.2005 23:19:39
napísal 179 príspevkov
Však práve.
Idem TAM, všetci z triedy tam idú. Prečo ja nemôžem?
1. klame. iba traja z triedy.
2. nebezpečenstvá poznám ... slušne povedané... (tak začal môj "prvý hriech mladosti")
3. 10x odpoviem, že poznám riziká a vysvetlím ich. Prd platné.
4. poviem "NIE" ako prikázanie. Dvere som ale nezamkol. Slobodná vôľa trkvasa.

Práve teraz som vysvetľoval 20 minút a skončilo to demonštratívnym a teatrálnym odchodom zo scény...

ON je Otec. Mať jeho trpezlivosť...
... a už len Jošuhov príbeh o tom márnotratnom synov
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 18.04.2002 7:17:46
napísal 7621 príspevkov
Heretik píše:
V tejto teme chcem otvorit druhu kontroverznu temu
Ako vnimate to ze niektori ludia pojdu do pekla, tj ti ktori v neho neveria {teda i vcitane mna} pricom Boh je vsemohuci vsevediaci a moze teda kazdeho spasit.

Nechcem tu utocit na nikoho presvedcenie,mojou uvahou{som agnostik] no ale ja som clovek ktoremu nestaci jednoduch viera rozumej viera zalozena na pocitoch
Castokrat pocujem ze boh je sama laska ze mu zalezi na vsetkych ludoch ze ich chce spasit dava im slobodnu volu.
Natiska sa otazka, preco ale kedze je vsemohucni nespasi vsetkych ludi. Niekto namietne to ale musi clovek chciet lebo ma slobodnu volu.
1
Ale tu sa zabuda ze na obratenie treba iste kvantum pomahajucej milosti, ktora je od Boha, aby clovek efektivne vyuzil slobodnu volu a obratil sa. a nasledne po obrateni konal dobro Cize Boh je za tym, kto sa obrati lebo ani skutok obratenia nemozno pripisat cloveku ale Bohu, ktory udeluje milost. Ako priklad mozno uviest obratenie Pavla, ktore sa nestalo vobec z Pavlovej vole ale z Bozej. Preco ale Boh zatrati druhych ked je laska ? opat niekto namietne clovek nechcel ale tu sa vratime k tomu ze to chcenie sposobuje Bozia milost a nie clovek.
Otazka je preco Boh neposkytne kazdemu dostatocne kvantum milosti aby dokazal uverit ?
Ako jedina mozna odpoved je Boh sa sam rozhodne koho spasi a koho nie
2.
Ak pripustime ze clovek sa ma sam rozhodnut bez toho ze obratenie by sme nebrali za dielo bozej milosti, tak v hre ostava vsemohucnost a vsevediacnost boha, boh predsa musi vediet, kto jeho ponuku prijme a kto nie a predsa si vie pouzit prostriedok ako pre dobro cloveka ho prinutil uverit, hoci aj nadprirodzenym sposobom. Niekto nemieta Boh by v tomto obmedzoval cloveka a nenechal mu slobodu
ako protiodpoved Tuto mozem uviest tvrdenia ludi ktori utesuju ludi ktorych postihlo nestastie ze boh to sposobil k ich dobru, cize sposobil iste obmedzenie niecoho pre ich dobro, aby si neefektivnym pouzivanim niecoho nesposobili zlo, o com viac by toto analogicky malo platit pre vecnost
Otazka preco Boh neobmezdi volu cloveka aby ju vyuzil efektivne ?
Ako odpoved mozno pouzit Boh nie je vsemohuci.
Treba vyjasnit pojem slova spasa.

VÝZNAM SLOVA SPÁSA

Klíč k pochopení tohoto výrazu
je v biblickém jazyce - hebrejštině,
kde slovo "spása" znamená současně:

* vytržení z nebezpečí smrti,
* naplněný život,
* osvobození,
* vykoupení,
* vyléčení,
* ochranu,
* vítězství,
* pokoj.

Inak debata nema zmysel . Pises: Boh sa sam rozhodne koho spasi a koho nie.

Nie je to pravda. Clovek spasu prijima alebo odmieta. Podla toho co pises uz ju odmietas. Pretoze o spase sa nefilozofuje, spasa sa prijima alebo odmieta. Je to vedome rozhodnutie cloveka ci ju prijima alebo odmieta:
Marek 16:16 Kto uverí a dá sa pokrstiť, bude spasený; ale kto neuverí, bude odsúdený.

Spasa je zachrana cloveka v den sudu vsemohuceho Boha. V ten den totiz hriechy ktore nie su odpustene budu svedcit voci nam a my za ne dostaneme odmenu, v pripade hriechu teda trest smrti co je zavrhnutie. List Rimanom - kapitola 6
23 Lebo mzdou hriechu je smrť.

Na prijatie spasy netreba ziadneho filozofovania. Podmienky su velmi jednoduche:

1. Tusit po spase. Tuzba po zmiereni sa s Bohom.
2. Urobit pokanie. To znaci vyznat hriechy pred Bohom a rozhodnut sa uz ich nekonat
3. Prijat Spasitela. Prijat toho kto je spasou a dava spasu a v koho mene je ludstvo spasene: Jezisa Krista. Uverit v skutocnost ze Kristus prijal na krizi trest konkretne za moje vykonane hriechy, ze tento trest prijal dobrovolne z lasky ku mne, kvoli konkretne mne a mojim hriechom sa dobrovolne rozhodol na krizi zomriet aby mi Boh Otec mohol hriech ktorym som mal byt potrestany ja, mohol odpustit. PRECO? Pretoze trest bol vykonany na Jezisovi. On zomrel za moje hriechy, trest urceny mne, mzda hriechu je smrt, odniesol za mna. ako ked niekto dobrovolne ide za hriesnika do vazenia ci na smrt a ten hriesnik potom dostane milost, je slobodny, pretoze trest bol vykonany na inom. tym hriesnikom som ja. tym dobrovolnikom ktory siel na smrt za moj hriech je Jezis s Nazaretu.
4. Prijat krst a odpustenie hriechov. Boh mi moze udelit milost a oslobodit ma od trestu smrti pretoze trest zvalil na svojho syna. Takto mi moj trest moze ospustit. tO JE UVERENIE EVANJELIU, DOBREJ SVESTI, ZE V JEHO MENE MAME DOPUSTENIE HRIECHOV. tOTO SA UDEJE KRSTOM.

5. Zit zivot zmierenia s Bohom, teda zivot v milosti pretoze som dostal milost od Boha a odpustenie hriechov.

To je prijatie spasy a Spasitela .

Take it or leave it.
_________________
List Títovi - kapitola 3,9
Vyhýbaj sa hlúpym otázkam,..., svárom a hádkam o zákon, lebo sú neužitočné a márne.
Hore
 Profil  
 
 

od 08.03.2005 23:19:39
napísal 179 príspevkov
Roman Bača píše:
Heretik píše:
Uverit v skutocnost ze Kristus prijal na krizi trest konkretne za moje vykonane hriechy, ze tento trest prijal dobrovolne z lasky ku mne, kvoli konkretne mne a mojim hriechom sa dobrovolne rozhodol na krizi zomriet aby mi Boh Otec mohol hriech ktorym som mal byt potrestany ja, mohol odpustit.
Roman, tento spôsob chápania sa podľa mňa približuje skôr Lutherovej vízii. Dlho ma to trápilo, lebo mi to nezapadalo do Božej lásky ako lásky otca.
Konkrétne toto: "aby mi Boh Otec mohol hriech ktorym som mal byt potrestany ja, mohol odpustit."

Takto to ale nikde v písme nestojí... Iste ... "bol prebodnutý pre naše hriechy, strýznený pre naše neprávosti...". Ale nie preto, aby nám mohol Boh odpustiť. Bolo to preto, aby sme my odpustili Jemu, Jemu uverili, k Nemu sa vrátili.

Asi ako keby poslal pre svojho márnotratného syna do ďalekej krajiny druhého syna. A ten by brata hľadal a potom ho presviečal o Otcovej láske. A neodišiel by ani pri hrozbe nebezpečenstva. Až by ho bratovi kamaráti ubili na smrť, lebo by ich štval...
Princíp toho, že sa obetoval ostáva nedotknutý, ale určite tu nejde o "obmäkčenie" otca "aby mohol odpustiť".

Nemám to samozrejme z vlastnej hlavy, prečítaj si prosím skvelú kompletnú analýzu dp. Pikalu: http://www.inky.sk/Viera/Bunkove/207.pdf
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 22.03.2008 10:01:14
napísal 3770 príspevkov
Bydlisko: Žilina
Falck trochu to máš pomýlené. Áno v tomto "aby mi Boh Otec mohol hriech ktorym som mal byt potrestany ja, mohol odpustit." Je to trošku nešťastná formulácia Asi by nemalo byť "aby mi Boh Otec mohol... odpustiť" ale "aby mi cez Kristovu obetu odpustil"

Čo máš určite pomýlené je "aby sme my odpustili Bohu" Čím sa Boh podľa teba previnil že mu máme odpúšťať? My musím predovšetkým uvedomiť si a prijať svoju hriešnosť. Uvedomiť si Božiu lásku a Ježišovu obetu a odpúšťať svojim vinníkom a prosiť za odpustenie.

Aj márnotratný syn ktorého príklad uvádzaš predsa neodpúšťal svojmu otcovi ale s pokorou, lútosťou vedomím svojej viny prišiel k nemu a prosil o odpustenie. A mimochodom toto podobenstvo hovorí o láske Boha Otca, jeho ochote nás prijať napriek pádom a "sprenevere" ale nie o poslaní Ježiša a Jeho vykupitelskej úlphe.
_________________
Pamätaj že vo výšinách vždy svieti Slnko, bez ohladu na mračná ktoré prichádzajú a odchádzajú
Hore
 Profil  
 
 

od 08.03.2005 23:19:39
napísal 179 príspevkov
Myslím, že to nie je "trošku" nešťastná formulácia, ale veľmi nešťastná formulácia. Evokuje naštvaného Boha, ktorý potrebuje "obmäkčiť".

Čím sa Boh previnil? Jasné, že ničím. A prečo sme mu potom prestali dôverovať?

„Ľud môj, čo som ti urobil? A čím som ti bol na ťarchu? Odpovedz mi! 4 Veď som ťa vyviedol z egyptskej krajiny, z domu otroctva som ťa vykúpil…“ (Mich6,3n).

„21 Aj vás, čo ste boli kedysi odcudzení a znepriatelení zmýšľaním a zlými skutkami, 22 teraz skrze smrť v jeho
ľudskom tele zmieril so sebou, aby si vás postavil pred svoju tvár svätých, nepoškvrnených a bez úhony. 23 Pravda, ak
vytrváte vo viere upevnení, stáli a neodkloniteľní od nádeje evanjelia, ktoré ste počuli a ktoré sa hlása každému
stvoreniu, čo je pod nebom; a ja, Pavol, stal som sa jeho služobníkom.“ (Kol 1,21–23)

„9 A Božia láska k nám sa prejavila v tom, že Boh poslal svojho jednorodeného Syna na svet, aby sme skrze neho mali život. 10 Láska je v tom, že nie my sme milovali Boha, ale že on miloval nás a poslal svojho Syna ako zmiernu obetu za naše hriechy.“ (1 Jn 4,9n)

19 A súd je v tomto: Svetlo prišlo na svet, a ľudia milovali tmu viac ako svetlo, lebo ich skutky boli zlé.“ (Jn 3,19)

Prečo ľudia milovali tmu viac ako svetlo? Prečo boli ich skutky zlé? Ale On poslal svojho Syna, aby nás očistil.
On miloval nás, nie my jeho...
Toto nie je na polemiku, možno skôr na premeditovanie.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 18.04.2002 7:17:46
napísal 7621 príspevkov
falck píše:
Roman Bača píše:
Heretik píše:
Uverit v skutocnost ze Kristus prijal na krizi trest konkretne za moje vykonane hriechy, ze tento trest prijal dobrovolne z lasky ku mne, kvoli konkretne mne a mojim hriechom sa dobrovolne rozhodol na krizi zomriet aby mi Boh Otec mohol hriech ktorym som mal byt potrestany ja, mohol odpustit.
Roman, tento spôsob chápania sa podľa mňa približuje skôr Lutherovej vízii. Dlho ma to trápilo, lebo mi to nezapadalo do Božej lásky ako lásky otca.
Konkrétne toto: "aby mi Boh Otec mohol hriech ktorym som mal byt potrestany ja, mohol odpustit."

Takto to ale nikde v písme nestojí... Iste ... "bol prebodnutý pre naše hriechy, strýznený pre naše neprávosti...". Ale nie preto, aby nám mohol Boh odpustiť. Bolo to preto, aby sme my odpustili Jemu, Jemu uverili, k Nemu sa vrátili.

Asi ako keby poslal pre svojho márnotratného syna do ďalekej krajiny druhého syna. A ten by brata hľadal a potom ho presviečal o Otcovej láske. A neodišiel by ani pri hrozbe nebezpečenstva. Až by ho bratovi kamaráti ubili na smrť, lebo by ich štval...
Princíp toho, že sa obetoval ostáva nedotknutý, ale určite tu nejde o "obmäkčenie" otca "aby mohol odpustiť".

Nemám to samozrejme z vlastnej hlavy, prečítaj si prosím skvelú kompletnú analýzu dp. Pikalu: http://www.inky.sk/Viera/Bunkove/207.pdf
Bolo to preto, aby sme my odpustili Jemu

?????

My mame Bohu dokonca este nieco odpustat?

Lutherovej vízii

Neviem ake je Lutherova verzia. Viom ze Jezis zomrel za moj hriech aby mi mohlo byt odpustene. On na tom krizi bol kvoli mne. pretoze ak by tam on nebol, bol by som tam za moje hriechy ja. Kedze vsak bol ON, ja nemusim.

Takto to ale nikde v písme nestojí no ale stoji, v citovanom Izaiasovi to mas cierne na bielom, On bol prebodnuty pre nase nepravosti. Tento Izaias 53 sa nie nahodou cita aj na Velkonocny piatok.

Pavol to vysvetluje tento princip odpustenia kvoli jeho obete na krizi kol dokola vo vsetkych listoch v roznych prirovnaniach,

List Kolosanom - kapitola 2
12 S ním ste boli pochovaní v krste a v ňom ste boli s ním aj vzkriesení vierou v moc Boha, ktorý ho vzkriesil z mŕtvych.
13 Aj vás, čo ste boli mŕtvi v hriechoch a neobriezke svojho tela, oživil s ním a odpustil nám všetky hriechy.
ako?
14 Zotrel dlžobný úpis, ktorý bol svojimi nariadeniami proti nám a prekážal nám, a odstránil ho tým, že ho pribil na kríž.

Dlzobny upis je samozrejme hriech. Kvoli nemu sme mrtvy. Duchovne. Po smrti aj vecne zatrateny. Ako ten dlzobny upis, Dlh ktory voci niekomu ci niecomu mame zotrel? Teda roztrhal aby uz dlh (hriech) ktory mam uz nebol? Pribil ho na kriz. Tam ho zotrel. Svojou krvou. Jan pise, krv Jezisa Krista nas ocistuje od kazdeho hriechu. Suradnice si vyhladaj. Je to v Janovom liste. Podla spravodilivosti by nas Boh musel odsudit podla zakona. Kedze podla zakona Jezis dobrovolne siel na kriz kvoli tvojmu hriechu za ktory patri trest tebe a zomiera za teba, pretoze to dobrovolne chce, moze ti Boh otec dlh zotriet, dlzobny upis roztrhat, trest smrti anulovat a dostavas milost. Je ti odpustene. Vsetky odpustenia ktore Boh udelil ludstvu sa udiali preto ze Kristus dobrovolne za tychto ludi priniesol obetu a zomrel za nich. to zomrel za nich znamena presne to co to vyjadruje, isiel zomriet za teba. Pretoze za tvoje hriechy si zasluzis svoj trest. Pretoze tvoj trest prevzal na teba. Boh ta uz nemoze potrestat pretoz obetu svojho Syna prijal, suhlasil s tym. A moze ti odpustit.

11 Ja som dobrý pastier. Dobrý pastier položí svoj život za ovce. Jn 10:11

Boh prave preto posiela syna a obetuje ho aby ti mohol odpustit. Takze Boh je prvy ktory ti odpustil, a zariadil vsetko aby ti mohol odpustit. Aby si mohol dostat milost z tvojich vykonanych hriechov.

Preto je sud v tom ze Jezis nikoho nesudi pretoze neprisiel ludi sudit ale spasist, zachranit od vecneho trestu za ich hriechy za ktore si toto popravde zasluzia, ale odsudeny je ten kto toto odpustenie hriechov neprijima. Kedze neprijmem tuto velkorysu ponuku odpustenia hriechov, nesiem si svoje hriechy na sud. A neprejdem! Jezis jasne hovori kto ho prijme, uveri v jeho meno, (jeho obetu) bude spaseny, kto nie bude odsudeny.

Evanjelium podľa Marka - kapitola 16
16 Kto uverí a dá sa pokrstiť, bude spasený; ale kto neuverí, bude odsúdený.

Musis pochopit ze Boh je maximalna spravodlivost. Boh nemal inu moznost ako odpustit tvoj hriech iba tak ze strestal za tvoj hriech nie teba ale svojho Syna. Predobraz tohto je ked Abraham mal obetovat svojho syna Izaka. Ako obetu za odpustenie hriechov. Boh ho zastavil, nariadil obety zvierat. Tie sa zabili a izopom knazi krv ktoru zachytili frkali na ludi aby im bol odpusteny hriech. Preto Jezis je baranok pretoze je predobrazom Izaka a nasledne baranka ktory Boh nariadil obetovat za odpustenie hriechov. Preto jeho krv z kriza nas ocistuje.

Bez obety nieto odpustenia hriechu. To je spravodlivost. Boh je vsak milosrdny a zlutovny. Preto tuto spravodlivost vykona tak ze sa vteli a narodi ako clovek a smrt ktoru si zasluhuje ludstvo, ty, ja, za moj, tvoj hriech, podstupi on. Obetuje nielen Bohu spravodlivu obetu ale zaroven sa obetuje za nas, za nase hriechy. Oltar obety vsak uz nie je kamen ale drevo kriza. Roztvorene ramena kriza a ruky pribite nanom uz nemozu dat jasnejsiu symboliku cloveku ako Boh miluje cloveka.

Jeho obetu si musis privlastnit konkretne pre seba a konkretne pre svoje hriechy. Pretoze tak to myslel Jezis ken na krizi za teba zomieral a tak to myslel aj Otec. Chcel cez smrt svojho syna odpustit tvoje hriechy prave tebe.
_________________
List Títovi - kapitola 3,9
Vyhýbaj sa hlúpym otázkam,..., svárom a hádkam o zákon, lebo sú neužitočné a márne.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 18.04.2002 7:17:46
napísal 7621 príspevkov
falck píše:
Myslím, že to nie je "trošku" nešťastná formulácia, ale veľmi nešťastná formulácia. Evokuje naštvaného Boha, ktorý potrebuje "obmäkčiť".

Toto nie je na polemiku, možno skôr na premeditovanie.
Problem ze nepotrebuje obmakcit Boh ale ty.

Nevies prijat ze aby ti bol hriech odpusteny tak musel zomriet niekto druhy? Je problem v Bohu? V formulacii? Tak si pozri Pavlove listy. Toto je tam opakovane aj v inych listoch koldokola, Ved to je evanjelium. jeho podstata!!!!

Evanjelium je sprava svetu ze su mu odpustene hriechy v mene Jezis, preto sa v Jezisa musi uverit. Co vsetko? Ze je bozi syn, Ze je vtelenie Boha, ze zomrel za tvoj hriech. A kedze zomrel on za teba nemusis ty, staci ze jeho obetu prijmes, uveris v tuto jeho obetu za teba a das sa pokrstit a ziskas odpustenie hriechov. A dodatok, mas bozi zivot ktory si predtym nemal, pretoze dostanes Ducha Svateho ktory nemohol kvoli hriechu k tebe vstupit, a este detail, uz ta nemoze odsudit v den sudu pretoze ta nema zaco odsudit. V jeho mene mate odpustene hriechy, hovori Pismo. Skus si zacat citat skutky apostolov, a listy, je to vsetko kol dokola v roznych obmenach a prikladoch ukazane. Jeho laska k nam sa ukazala v tom ze Boh sa obetoval za nas. Kto tu potrebuje vlastne obmakcit? Uz si mal byt davno v slzach ked niekto kvoli tvojim hriechom musel zomriet takou smrtou.
_________________
List Títovi - kapitola 3,9
Vyhýbaj sa hlúpym otázkam,..., svárom a hádkam o zákon, lebo sú neužitočné a márne.
Hore
 Profil  
 
 

od 16.11.2006 12:42:16
napísal 18000 príspevkov
Roman Bača píše:
falck píše:
Myslím, že to nie je "trošku" nešťastná formulácia, ale veľmi nešťastná formulácia. Evokuje naštvaného Boha, ktorý potrebuje "obmäkčiť".

Toto nie je na polemiku, možno skôr na premeditovanie.
Problem ze nepotrebuje obmakcit Boh ale ty.

Nevies prijat ze aby ti bol hriech odpusteny tak musel zomriet niekto druhy? Je problem v Bohu? V formulacii? Tak si pozri Pavlove listy. Toto je tam opakovane aj v inych listoch koldokola, Ved to je evanjelium. jeho podstata!!!!

Evanjelium je sprava svetu ze su mu odpustene hriechy v mene Jezis, preto sa v Jezisa musi uverit. Co vsetko? Ze je bozi syn, Ze je vtelenie Boha, ze zomrel za tvoj hriech. A kedze zomrel on za teba nemusis ty, staci ze jeho obetu prijmes, uveris v tuto jeho obetu za teba a das sa pokrstit a ziskas odpustenie hriechov. A dodatok, mas bozi zivot ktory si predtym nemal, pretoze dostanes Ducha Svateho ktory nemohol kvoli hriechu k tebe vstupit, a este detail, uz ta nemoze odsudit v den sudu pretoze ta nema zaco odsudit. V jeho mene mate odpustene hriechy, hovori Pismo. Skus si zacat citat skutky apostolov, a listy, je to vsetko kol dokola v roznych obmenach a prikladoch ukazane. Jeho laska k nam sa ukazala v tom ze Boh sa obetoval za nas. Kto tu potrebuje vlastne obmakcit? Uz si mal byt davno v slzach ked niekto kvoli tvojim hriechom musel zomriet takou smrtou.
Roman, toto je strasny GULAS. :roll:
"uz ta nemoze odsudit v den sudu pretoze ta nema zaco odsudit. V jeho mene mate odpustene hriechy, hovori Pismo. "
To je co za hereza ? :D
Znamena to snad, ze zijes v naivnej predstave, ze "sudeni" budu iba ti "nepokrsteni" ? Ze Ty si uveril a tak mas zabezpecenu beztrestnost ?

Ano, problem je v Bohu - a velky. Pretoze cela ta hypoteza je postavena uplne na hlavu!
_________________
"Pre teba som ateista, pre boha som lojálna opozícia." (Woody Allen)
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3656 príspevkov
Roman Bača píše:
VÝZNAM SLOVA SPÁSA

Klíč k pochopení tohoto výrazu
je v biblickém jazyce - hebrejštině,
kde slovo "spása" znamená současně:

* vytržení z nebezpečí smrti,
* naplněný život,
* osvobození,
* vykoupení,
* vyléčení,
* ochranu,
* vítězství,
* pokoj.

Na prijatie spasy netreba ziadneho filozofovania. Podmienky su velmi jednoduche:

1. Tusit po spase. Tuzba po zmiereni sa s Bohom.
2. Urobit pokanie. To znaci vyznat hriechy pred Bohom a rozhodnut sa uz ich nekonat
3. Prijat Spasitela. Prijat toho kto je spasou a dava spasu a v koho mene je ludstvo spasene: Jezisa Krista. Uverit v skutocnost ze Kristus prijal na krizi trest konkretne za moje vykonane hriechy, ze tento trest prijal dobrovolne z lasky ku mne, kvoli konkretne mne a mojim hriechom sa dobrovolne rozhodol na krizi zomriet aby mi Boh Otec mohol hriech ktorym som mal byt potrestany ja, mohol odpustit. PRECO? Pretoze trest bol vykonany na Jezisovi. On zomrel za moje hriechy, trest urceny mne, mzda hriechu je smrt, odniesol za mna. ako ked niekto dobrovolne ide za hriesnika do vazenia ci na smrt a ten hriesnik potom dostane milost, je slobodny, pretoze trest bol vykonany na inom. tym hriesnikom som ja. tym dobrovolnikom ktory siel na smrt za moj hriech je Jezis s Nazaretu.
4. Prijat krst a odpustenie hriechov. Boh mi moze udelit milost a oslobodit ma od trestu smrti pretoze trest zvalil na svojho syna. Takto mi moj trest moze ospustit. tO JE UVERENIE EVANJELIU, DOBREJ SVESTI, ZE V JEHO MENE MAME DOPUSTENIE HRIECHOV. tOTO SA UDEJE KRSTOM.

5. Zit zivot zmierenia s Bohom, teda zivot v milosti pretoze som dostal milost od Boha a odpustenie hriechov.

To je prijatie spasy a Spasitela .

Take it or leave it.
AMEN
Chvala Bohu, aleluja.
Som stastny, ked tu mozem po rokoch co som tu nebol, citat slova plnej PRAVDY, jedinej CESTY, nasho ZIVOTA, Jezisa Krista.

Aleluja, Roman bud pozehnany, mas pevny zaklad, a toho sa neochvejne drz.
Uz ta nic neodluci od lasky Kristovej, lebo sme spoznali a uverili Laske, ktoru ma Boh k nam.
Slava Panovi...
Hore
 Profil  
 
 

od 08.03.2005 23:19:39
napísal 179 príspevkov
Nepochybujem o tom, že Kristus za mňa zomrel, že ma spasil, že by som bol bez toho beznádejne zatratený.
A nemusíš sa báť. Pre moje hriechy sa trápim neustále.

Ty ale bratku vôbec nerozumieš čo vravím.
Hore
 Profil  
 
 

od 25.02.2008 10:41:17
napísal 3656 príspevkov
falck píše:
Nepochybujem o tom, že Kristus za mňa zomrel, že ma spasil, že by som bol bez toho beznádejne zatratený.
A nemusíš sa báť. Pre moje hriechy sa trápim neustále.
Preco sa pre svoje hriechy trapis neustale?
Uz su odpustene.
Hore
 Profil  
 
 
Obrázok užívateľa

od 14.08.2012 20:10:44
napísal 1514 príspevkov
Citácia:
Preco sa pre svoje hriechy trapis neustale?
Uz su odpustene.
Ano ,trapi sa lebo si ich uvedomuje a ma svedomie. Nie kazdy si moze dovolit ten luxus lahostajnosti, pretoze princip ako to chapu protestanti zvacsa vedie cloveka iba k ziskaniu klamliveho pocitu,ze moze slobodne robit hriech a na ich ospravedlnenie nebodaj napravu nemusim spravit nic, pretoze staci iba verit (sola fide). Ziadne skutky kajucnosti, nic.
_________________
Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky, ak napomínaš, napomínaj z lásky, ak odpúšťaš, odpúšťaj z lásky ( sv. Augustin )
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
 [ Príspevkov: 119 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Ďalší

Obsah fóra » Katolícka spiritualita - DUCHOVNÝ ŽIVOT

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Skočiť na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Slovenský preklad:phpbb.sk.

Zobraziť štatistiku návštevnosti: